Jump to content

4 MOTION


deocamdata
 Share

Postare recomandată

Eu am schimbat ieri uleiul si filtrul pt Haldex la reprezentanta.Pretul pt. filtru a fost 165 lei iar 1 litru de ulei 130 de lei.Manopera a fost 99lei.Pretul a fost aproape identic cu cei de la Volksparts.Se schimba la 60000.Piesele se aduc doar pe original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Asi avea o intrebare :D . Quattro este acelasi lucru cu 4 Motion ? Daca nu imi zice cineva diferenta dintre ele ? :D Mersi . :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoua sunt la fel. Depinde doar cum sunt asezate motoarele:

-motor longitudinal = Torsen, (tractiune permanenta cu diferential strict mecanic)

-motor transversal = haldex (ca un fel de ambreiaj hidraulic, calculatorul masini trimite mai multa forta la rotile din spate in cas de necesitate, folosindu-se de senzorii ABS).

Audi A4, A5, A6, A7, A8, R8, si Q7 au motor longitudinal, adica Quattro cu sistem torsen.

Audi A3, TT, si Q5 cu motor de 2.0 au Quattro cu sistem haldex. (Q5 3.0 TDI nu stiu).

VW Passat 2001-2005 adica B5.5, Phaeton si Touareg au motor longitudinal, adica 4MOTION cu sistem torsen.

VW Golf, Bora, Tiguan 2.0 , T5 si Passat B6 si B7 au motor transversal, deci haldex. (Tiguan 3.0 TDI nu stiu).

Passatul pana in 2001, Syncro utilizeaza un fel de haldex mai putin avansat. Skoda si Seat utilizeaza doar haldex.

Daca vrei sa stii diferenta dintre cele doua sisteme, citeste cel putin prima pagina a acestui topic. :cool:

edit. Daca am uitat ceva modele de masini, sau am gresit, corectati-ma... :)

Modificat de victorash_cvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de exemplu la 4MOTION la Torsen , la Passat , cand cuplezi sistemul iti cupleaza practic toate rotiile , iar cand e dezactivat sunt cuplate rotiile din fata doar ? nu ? asa mai pe romaneste zis ... :lol: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu pe passat b5.5 nu se poate decupla torsenu,e permanent...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaa deci sa inteleg ca pe Passat e permanent ? Care vrea sa ne mai zica cateva modele la care se poate decupla sau ce si cum :D . Chiar nu este alt model de Passat sau motorizare sau ce sa zic la care nu e permanent Torsen-u ? ;)

PS : Quattro cu sistem Torsen la Audi se poate decupla sau si ala e permanent ?

Modificat de C_R_I_S_T_I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici un sistem nu se poate decupla sau cupla prin voia soferului.

Torsen este cuplat tot timpul, pur mecanic, iar raportul pe passat B5.5 este 50:50 in mers normal, dar poate sa varieze pana la 75:25 si 25:75 in functie de necesitate.

La Haldex (am auzit mai multe pareri si citit surse diferite) este 90:10 in mers normal si poate sa schimbe pana la 95:5 si 5:95.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista vreo diferenta de consum daca ai 4X4 sau daca nu ai ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Destul de mica in mod normal. Depinde totusi in ce conditii utilizezi masina.

Si nu uita ca 4x4 aduce si greutate in plus.

Poate mai important decat consumul ar fi pierderea de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de consum exista, mai ales la torsen, +1 litru. Pot sa confirm si pierderea de putere mentionata de c6t9. Insa pe zapada :frigbaitata: merita din plin.

La haldex nu prea cred ca ar consuma in plus in conditii normale, de altfel am inteles ca asta ar fi singurul avantaj fata de torsen. Si daca stam si ne gandim un pic, un motor mare, indiferent ca e diesel 3.0 sau benzina 3.2, daca are un consum de 10-12% nu mai conteaza 1 litru in plus sau in minus. Dar la 1.9 TDI 4motion, conteaza. Eu am 7,5% media generala de vara, si in iarna am avut 8,2%. Nu sunt mare vitezoman, dar nici nu dorm pe drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

ma intreb daca nu aveti cunva o schema mai complexa a intregului sistem (torson) pt. masina din semnatura, as dori sa vad daca este ceva rulment-ti la iesirea din CV sau chiar dipa iesire. Intreb pt. ca de ceva timp, se aude o huruiala destul de intensa la viteze mari. Asta as mai vrea sa controlez inainte de a schimba volant, care sunt aproape sigur ca este rupt in ea arcurile. Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

diferenta de consum in plus pt orice sistem 4x4 exista, aceasta fiind mai mare sau mai mica si este data atat de faptul ca este o greutate suplimentare pe masina, ce poate fi pana la 100kg max dar si de diferenta de cuplu fata de 2x4. in cazul haldex, din cate stiu eu , dupa ce pleci de pe loc cand ai 50-50% pe punti in functie de viteza sare si ramane 90%fata-10%spate in regim de mers normal si fara ca martorii sa simta ceva. asta e avantajul care il are heldex fata de altele, si prin aceasta reuseste sa aduca un consum in plus de maxim 0.6 l/100km, iar cand mergi pe zapada si vrea masina sa derapeze clar ca se duce poate mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu sunt sigur că aveam 50-50 pe loc pentru că la o plecare mai serioasă roțile față dădeau în gol până se gândea computerul că nu au aderență.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am ajuns la consum mediu de 9 litri ...n o u a ...ceva...nu bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate Haldex nu prea are plusuri, raportat la Torsen

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

c6t9 la accelerare intotdeauna rotile din spate au aderenta mult mai mare, de aici faptul ca cele din fata pierd aderenta pana computerul se trezeste si el :D. Si in general masina cu tractiune pe spate fata de fata la demaraj cu pornirea de pe loc au un avantaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am cumparat recent Golf 4Variant ,4Motion Pacific si foarte incintat am asteptat zapada.Ghinion 4 motion era 2 motion.Am pus testerul si :

1 Fault Found:

01155 - Clutch

04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent

Eroarea apare din faptul ca calculatorul alimenteaza pompa Lo sau Hi si motorasul defect nu face presiune, nu se poate cupla Haldex-ul care cu sezorii de la abs citeste turatii diferite intre puntea fata si spate.Deci presupune un defect mecanic.Se observa lipsa unui senzor de presiune care ar fi simplificat diagnosticarea defectelor.

Prima verificare necesara este scoaterea mufei de alimentare a pompei hidraulice Haldex aflata chiar deasupra calculatorului Haldex.Mufa de la cablaj e fixa dar se scoate mufa pompei care este intrun tub de plastic.Mufa este identica cu cea de la martorul de uzura de la placute.Cu testerul se culpeaza pompa pe output test si se masoara daca vine tensiune.Defectul probabil este motorasul pompei.Poate fi alimentat extern de pe o baterie cu ampermetrul inseriat sau cu un bec.Masurat trebuie sa aiba 1,3-1,5 ohmi.Defectul cel mai intilnit este uzura semeringului dintre pompa hidraulica si motor ,care are ca rezultat inundarea motorasului electric cu fluid hidraulic si distrugerea periilor.Sint cazuri la care fluidul se pierde pe la cablajul motorasului.Eu am reparat ansamblul pompei si functioneaza perfect.Pompa costa cam 400 eur si second cam 100eur.Dar reparata iese ca noua.La demontarea pompei trebuie demontata flansa de cuplaj de la cardan cu Haldex .Recomand demontarea integrala a flansei de caucic deoarece se poate distruge semeringul care protejeaza cepul de centrare a flansei de la grup.Cantitatea de fluid hidraulic necesar este de 275 ml cit are tubul .Introducerea se face pe la busonul de golire cu un pistol de silicon in care se introduce tubul de fluid.Se scoate virful si se pune busonul.Se pierd citeva grame de ulei.Daca este nevoie ajut cu sfaturi.Abia acum am 4 MOTION. Bafta la drift

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uau!felicitari pentru perseverenta si faptul ca ai rezolvat singur problema. foarte util postul. felicitari inca o data :icon_thumleft:

nu ar fi stricat si niste fotografii sa iasa un DIY de zile mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur Lucian ca i`ai dat de cap.Daca te hotarasti iti trimit si pompa mea aia veche :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca rezolvam.Cind am saptamina viitoare un camion care trece prin Roman ,te intilnesti cu soferul meu ,ajunge la mine eu ti-o repar ,dar fac si poze cu pompa si motorasul demontat pentru postat.Sa stii ca deja aveam comandate piese si pt pompa ta.Interesant ar fi daca cineva are un document despre diferentialul interaxial din cutia de viteze care antreneaza cardanul.Haldexul in sine e doar un ambreiaj comandat electronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant,dar nu pare a fi diferential ci doar un cuplaj direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut!Am si eu o intrebare!stie cineva daca la un Passat 4motion crucea cardanica de la mijloc are gresor,sau daca intermediarul cardanului este rulment sau bucsa?Culisanta cardanului,are gresor?Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut! intrebare pt cei care au quattro sau 4motion cu diferential Torsen: cand virez la maxim stg sau dr, nu conteaza, si plec de pe loc se simte un tremurat si dispare destul de repede.... si nu este din ambreiaj sigur. Este normal din cauza ca este dif torsen? sau numai io am problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la passat-ul 1.9tdi 4motion ce l-am avut tot asa era. La pornirea de pe loc cu rotile virate la maxim se aude ca un huruit... eu il consider normal, ramane de vazut ce zic ceilalti colegi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!