Jump to content

4 MOTION


deocamdata
 Share

Postare recomandată

Eu sincer decat sa tragi de a ta, te-as indrepta mai degraba spre un test comparativ cu una fara 4x4. Cred ca asa remarci cel mai bine diferenta.

mda, este o varianta buna, testare cu tractiune fata....corect...cel mai bine se va vedea diferenta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am avut o problema ce sper ca am reusit sa o rezolv, insa tot nu am aflat ce anume se afla acolo.

concret: intr-o zi, dupa ce am spalat masina si ma uitam la cauciucul de pe roata drepta-spate am sesizat( pentru prima oara spre rusinea mea) faptul ca in spatele masini, vis-a-vis de iesirea tobei, este o cutie de plastic dur ce cu siguranta protejeaza ceva. am remarcat de asemenea ca aceasta incepea sa aibe fisuri, inca nu se rupsese de tot dar se "cascase" suficient incat sa ma astept in timp sa se intample si o ruptura mai serioasa. ce se ascunde sub acea cutie, ce protejeaza ea caci m-am uitat sub un golf fara 4motion si nu am vazut-o? tot nu am aflat ce ascunde dar macar am spalat-o, curatat-o, pus silicon in toate fisurile si acum nu mai imi fac griji din aceasta privinta dar as dori sa aflu, va rog, ce e cu acea cutie.

am presupus ca tine de 4motion pentru ca nu am vazut cutia la un golf fara tractiune integrala insa nu stiu daca e relevant sau nu asta si daca este specific acestor modele.

multumesc.

Modificat de medley
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

tocmai mi-am luat un seat leon 1.8t 4x4 de 180 cai cod motor ARY pe drum mi sa aprin becul de la esp si abs ......ce are mentionez ca fost proprietar a incaltat masina cu caucicuri de aceasi dimensiune dar marci diferite si tot ce inseamna directie e varza ............de la ce poate fi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma poate ajuta cineva cu un service care schimba uleiul de la Haldex?

Am facut 120.000 si nu gasesc un service care sa detina o pompa de injectat uleiul in haldex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fost proprietar a incaltat masina cu caucicuri de aceasi dimensiune dar marci diferite si tot ce inseamna directie e varza

Daca anvelopele au fost de aceleasi dimensiuni nu au avut nimic de-a face cu defectarea directiei....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate vedea cum se descurca passat-ul 4motion pe tester...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu 4motion pe golful meu...imi mananca f rau cauciucurile pe interior...ce e de facut ? sunt ca noi pe exterior dar pe interior sunt terminate...asa e normal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate vedea cum se descurca passat-ul 4motion pe tester...

cam dezamagitor 4motion-ul de pe Passat pt cele 100 kg si 1l/100km in plus la consum :Driver:

oare de ce n-au inclus in acel test si un Audi cu sistemu-ul quattro ?! ...preferabil un Q5/Q7 sau allroad-ul :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu 4motion pe golful meu...imi mananca f rau cauciucurile pe interior...ce e de facut ? sunt ca noi pe exterior dar pe interior sunt terminate...asa e normal ?

Mergi urgent la un service, nu este normal sa-ti manance cauciucurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o geometrie la roti ar rezolva problema !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am descoperit ca senzorul de acceleratie laterala si logintudinala sa stricat .... oare se potriveste de pe o skoda octavia RS1 cod motor AQN si daca nu il schimb ce se intimpla?

Modificat de ct77pia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am o mare problema,daca a mai intalnit cineva aceasta problema sau unde pot merge ca sa o rezolv.am un passat din 2003 , 2500 diesel 4x4 cu 132kW ,mi sa aprins de 3 zile check engine-ul ,i-am pus testerul si i-mi da erorile astea,conversion clutch error si power not passed.nu ma pricep deloc,masina inca merge fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna ziua,

Cum iarna si-a facut prezenta de cateva zile,am zis ca e un bun prilej sa testez sistemul 4motion.Am incercat pe gheata,pe zapada,cu ESP OFF si degeaba,masina se comporta exact ca un FWD.Asa ca am luat cablu de diagnoza si mi`a aparut urmatoarea eroare:

Control Module Part Number: 02D 900 554 B

Component and/or Version: HALDEX LSC ECC 0006

Software Coding:

Work Shop Code:

1 Fault Found:

01155 - Clutch

04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent

Am dat search pe google si abia am gasit pe cineva cu aceeasi eroare.Unii au remediat-o inlocuind doar uleiul si filtrul de la Haldex,altii pompa de ulei sau chiar unitatea de comanda.La mine banui a fi alta problema deoarece in momentul cand incep sa patineze rotile pe fata se aude un huruit intrerupt in zona din fata.E posibil sa fie de altceva in afara de haldex?Se aude ca si cum as patina pe pietris cu o roata...O sa incerc astazi sa postez un clip cu huruitul respectiv.Poate este cineva care lucreaza in service si ma poate lamuri de unde poate fi problema?Daca nu singura solutie e sa fac o diagnoza amanuntita la reprezenta,da incerc sa fug de ei "ca dracu de tamaie".Aia stiu doar cifre cu 3 de zero in cel mai bun caz...

Pana atunci am sa incerc sa verific sistemul dupa o metoda gasita pe un forum de posesori de R32.

The haldex pump goes quite easily on these cars, i have replaced several on various

Its either the pump or the controller, but usually 8/10 times its the pump

The fronts should not spin at all on tarmac, no matter how hard a launch you do, if it does then your 4motion isnt working.

Heres something i cooked up to aid on diagnosing:

The following items can cause your Haldex All Wheel Drive to be not working. Double check all these. Some require the car to be lifted off the ground.

1: Fuse 31, 5amp

2: Earth on Differential

3: 0.7 amps of Power to the Controller

4: Brake Light Switch

5: Handbrake Switch

6: Haldex Oil and Filter

7: Differential Oil

8: ABS Sensors

9: ABS Master Control

10: Haldex Controller

11: Haldex PreCharge Pump

12: Differential

As you can see, theres a lot of factors involved with the 4motion working or not.

With Car on Ground:

Check the fuse first its the top middle fuse (large blade fuses) should be 5amps, if its higher then replace with 5amp blade fuse.

Connect up VAG-COM and using the measuring blocks you can see if certain things are working for the controller. Temps should be room temperature to start off with. The Power should be 0.7 volts, not sure but that figure which ever it is. Its been a while

Also, with vag-com, you can check the pump with output tests. This is better doing with the car off the ground.

Do a hard launch, if you get front wheel spin, then no power is being delivered to the rear

If you get a grinding noise, then the differential is at fault, where the pinion has moved and locked both the rear wheels.

With Car off Ground (All 4 wheels):

With vag-com, you can check the pump with output tests. This is better doing with the car off the ground.

Can you hear the pump/controller activate once you start the car? if not, then its the controller/precharge pump.

Check that the propellor shaft is moving. This way you can eliminate the front differential.

Start car, put it in 1st, then second like you normally do while driving and let the wheels spin, If all 4 wheels spin, then something is wrong with the differential/precharge pump. Not enough pressure/lock is being applied. This can also be the controller. With this, change the filter/oil for the haldex and the differential. This may solve the problem.

If just the fronts spin or 3 wheels spin, double check that the drive shafts are moving or not. If the prop shaft is moving and the driveshafts are moving but not the wheels, then your drive shaft is buggered.

Am mai gasit si acest document despre Haldex,poate ajuta pe altcineva sau macar pentru cultura generala :P

haldex.pdf

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ohohooo :Driver: multam fain pentru pdf. Sa inteleg ca pana la urma solutiile adoptate de constructori sunt : quattro,4motion si haldex sau ultimele 2 sunt acelasi lucru !? Cine stie sa ne spuna si noua solutiile de tractiune si principalii cinstructori ce le-au adoptat pe fiecare in parte ... 10x

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manual pentru Haldex III (2004-2008) !

Download

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutari,

Am posibilitatea sa iau un Passat 2.0 4motion, 2006 cu 108k km cu un pret de 5500 euro. Cred ca este destul de ok. Masina intretinuta bine. confortline. probabil am sa ma duc sa o si vad.

Sunt anumite aspecte importante de intrebat? Varianata ar fi un passat variant 2.0, 2007, 180k km (aproape dublu) la un ret de 4600.

La ce intervale se schimba distributia?

Un service unde se poate face o testare serioasa si buna?

Alte sfaturi.

Este prima masina second hand dar am posibilitatea sa scap de o Octavia Tour tot de 5 ani si sa iau VW. Cred ca merita si sper sa nu fac o greseala luand o masina cu care nu aam cum sa stiu cum s-a condus. A fost a unui executiv din firma care o folosea doar sa vina la servici si ceva drumuri. nu cred a fost ea folosita prea intensiv si la limita.

Mie imieste frica de acest sistem 4x4 si nu situ cum se comporta la intretinere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur de anii aia de fabricatie? 5500 de euro e foarte putin chiar si pentru o benzinara 2.0 din 2006. Preturile te duc cu gandul la un B5.5 nu la un B6. E ceva in neregula la ele.

Unde ai gasit masinile? Parca m-as baga si eu la oricare din variante in banii astia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sigur. Sunt masini de firma (directorii dintr-o firma) care dupa 5 ani de lasing au posibilitatea sa le cumpere. Pt astea doua masinile se pare ca fostii posesori nu le vor. O cunostinta este CFO in aceasta companie si as putea lua una din ele. cealalta se da sigur ca asa cum spui tu la preturile astea merita. M-am uitat ei eu pe autovit si pretul ar fi undela peste 8000E.

Problema este ca dau Skoda Tour (tot 80.000km) si tot 5 ani si sa nu fac vreo prostie sa iau masina aia si sa ma coste piesele sau ce revizii trebuie facute (ea are acum 108.000km). Mai mult este 4x4 si nu stiu cat de fiabil este la la VW.

Nu o iau pt viteza sau liniute. Va fi masina sotiei si de plecat in concediu cand avem multe bagaje. Eu am un Subaru Legacy dar are portbagaju mic :). Asa ca de fugit pe curbe, iarna de aventurat am cu ce.

Ce revizii se fac la 120k? si cat ar costa.

Disributia cand se schimba?

Ce piese sunt cele mai sensibile si se cam strica pe acest model?

Tx

Esti sigur de anii aia de fabricatie? 5500 de euro e foarte putin chiar si pentru o benzinara 2.0 din 2006. Preturile te duc cu gandul la un B5.5 nu la un B6. E ceva in neregula la ele.

Unde ai gasit masinile? Parca m-as baga si eu la oricare din variante in banii astia.

Intrebarile erau cu totul altele. Am spus ca pretul este sub piata. Sursa este sigura.

Vezi oarecum raspunsul si de mai sus.

Daca poti sa ma ajuti cu raspuns la intrebarile alea ar aprecia.

tx.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca aici e chiar locul potrivit pentru o discutie legata de achizitionarea unui passat b6 pentru ca (virgula) cred ca e un topic dedicat chiar pe aria Passat B6 a acestui forum. Insa pretul masinii descrise de tine e extrem de bun. Un 2.0 tdi 4motion cu 100-110 mii de km reali, corect intretinut, cu istoric complet si cu aspect decent se vinde cu 10-12 mii de euro cel putin. De acea toata lumea e mirata de faptul ca tu ai gasit-o la jumatate de pret.

Intretinerea sistemului 4motion (ca sa fim si un pic on-topic :D ) presupune anumite revizii insa nu e un capat de tara. Probleme apar in momentul in care nu s-au facut (la timp) aceste revizii. Remedierea unor defectiuni la acest sistem te poate usca de bani.

Mai e si problema injectoarelor in cazul in care masina e TDI (nu ai specificat). Sunt foarte multe TDI-uri de 140 de cai (cod motor BKP) fabricate in perioada 2005 - 2008 cu grave probleme la sistemul de injectie (li se ard injectoarele). Alte probleme cunoscute la acest tip de motor: pompa de combustibil pica destul de des, am auzit cazuri cand a picat pompa de ulei. In rest, avem riscurile obisnuite ale oricarui diesel de generatie noua: turbina sensibila la mers subturat, volant dubla-masa a carei fiabilitate este indoielnica etc.

Totusi, la 5500 de euro nu as sta pe ganduri nici un moment inainte de a cumpara un Passat 2.0 (diesel sau benzina) si mai ales 4MOTION.

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult. Am sa intreb si eu toate aceste lucruri. Intretinerile au fost facute la timp si la reprezentanta cu piese originale. Nu am nici un dubiu de acest lucru.

Si eu am inteles ca sunt 2 feluri de motoare, unele cu probleme mai mari. Acest model este TDI. 2.0 4motion fabricat in anul 2006. Nu sotu ce cod dar am sa intreb. El unde este scris? Sa cer seria sasiului sau dupa ce date pot afla daca face parte din acea categorie.

In cartea tehnica la cat se face schimbul distributiei?

Unde gasesc un service de verificat starea masinii? Nu ca nu as avea incredere dar sa stiu care este viata unor piese consumabile ce ar trebui inlocuite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tavi21, distributia se schimba la 120.000 La 4motion (Haldex)trebuie schimbat uleiul si filtru de ulei la diferential la 60.000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut!

Sunt nedumerit in legatura cu 4motion, defapt intretinerea! Este vorba la masina din semnatura, urmeaza cat de repede sa imi fac schimbul de ulei si filtre. Am inteles ca trebuie schibmat uleiul si filtrul din haldex ( m-am documentat pe net si pe forum am gasit un user care a facut operatiunea). Am fost la reprezentanta, Autoworld si am discutat despre aceasta operatiune, am inteles ca uleiul din haldex se schimba la 180000km, au verificat pentru masina mea dar au zis ca haldexul nu are filtru, ciduat...cred, nu stiu ce sa zic, cel ce a facut operatiunea asta la 4motion a zis si de filtru; reprezentanta a zis ca poate are DSG si de acel filtru este vorba...

Atasez documentatia unde specifica de schimb ulei haldex!

Stima!

post-37596-0-64165300-1298915452_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!