Jump to content

Probleme baterie sau alternator ?


b_o_g
 Share

Postare recomandată

Sa revigorez putin topicul chiar daca nu am golf sau bora..principiul de functionare e acelasi.

Problema sta in felul urmator: bateria are aproximativ 8 ani. Detectorul radar afisa permanent o tensiune de 13.8v, in mers, niciodata mai mult. La frig facea figuri la pornire, in sensul ca invartea greu dar intr-un final pornea. La cald (in garaj, 18 grade) porneste "la sfert"

Azi m-am trezit cu becul rosu (bateria) aprins pe bord si cu o tensiune de 11,8.

Am rugat un coleg sa verifice incarcarea; cu motorul pornit, turat la 2200, nu sare de 12V nici batuta. Intrebarea mea este: alternatorul sau bateria?

Acum ca sta in garaj de azi dim, porneste la cheie, martorul e aprins, tensiunea este cea mentionata. Cu ce-ar trebui sa incep?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba intai bateria cu a unui vecin, coleg, si asa vezi daca se schimba ceva. Daca nu incarca nici asa atunci e alternatorul, sau ceva din el. Cu toate ca as merge direct pe alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update

Cand am plecat de la munca a pornit la cheie, becul cu pricina s-a stins 2s dupa care a intepenit aprins.

Tensiunea era 11,3v si oscila..11.2=11.3. Am mers cu clima si altele oprite ca sa nu am multi consumatori. Cum stateam la stop, tensiunea scadea la 10.9-11.1, cum mergeam crestea putin la 11,1-11,2.

Am ajuns acasa cu valoarea de 11.0 dar am vazut si 10.9. Imediat ce am oprit xenonul s-a dus la 11.3.

Sper ca maine mai porneste ca sa pot sa ajung undeva (inca nu stiu unde) sa verific alternatorul.

Daca exista vreun forumist care poate face aceasta masuratoare si se poate (eventual) deplasa in zona unirii maine, pregatesc :) si ce-o mai fi nevoie :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai intii verifici releul de incarcare si apoi alternatorul! daca ai norocul de a mai porni la tensiunea mentionata, iti recomand sa mergi numai cu strictul necesar (la consumatori ma refer), fara xenon, muzica , cu ventilatorul climei pe min., ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A pornit dimineata si am reusit s-o aduc la munca, la garaj sa se poata lucra la ea.

Tensiunea la pornire 10,5V, in mers 11,2 constant, fara niciun consumator :vaidecapulmeu:

Cand am ajuns in garaj am pornit clima pt dezaburire si atunci a scazut drastic tensiunea, detectorul zicea "low" si s-a aprins becul cu bateria de pe BC. Am incercat sa pornesc dezaburirea dar nu cupla butonul asa ca am parcat "blind":)

Intrebare: pot pune bateria pe redresor ea fiind pe masina, cu bornele conectate? E vreun pericol?

Daca va trebui sa ajung la service sigur nu ma mai duce si as vrea s-o incarc putin

Help?!

L.E.

Update (fac monolog aici ;) ) Am vb cu un electrician, ma duc la verificat releul, imi pune altul pana il repara sau ce i-o face celui defect. Dupa spusele unora ar fi dioda/ele. Momentan bateria e pe redresor, fara borne, preventiv. Va tin la curent

Modificat de blueyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am imprumutat redresorul unui tip care a ramas fara curent (era Mercedes,dar nu conteaza) si am pus la incarcat bateria fara sa decupleze bornele,dar nu avea consumatori in functiune in acest timp;s-a incarcat bateria,deci merge!

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fost la service, pus alternator de imprumut, totul e ok acuma.

Al meu are rotorul stricat si-l va repara nenea. Inclusiv schimbat carbunii

Costul total al distractiei este 300 lei si include: constatare, demontat piesa defecta, montat si lasat alternator de imprumut pe masina sa-mi fac treaba, reparatia celui vechi si iar demontat/montat. In plus o scanare cu vag com completa, sters erori, codat RCD, constatare placute frane si inca ceva pe la roti, masurat parametri injectoare, turbina, curatat nush ce pe la motor (ceva simplu, imi scapa numele)

Eu zic ca e suuper bine!

Modificat de blueyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am imprumutat redresorul unui tip care a ramas fara curent (era Mercedes,dar nu conteaza) si am pus la incarcat bateria fara sa decupleze bornele,dar nu avea consumatori in functiune in acest timp;s-a incarcat bateria,deci merge!

nu va mai riscati sa puneti redresorul pe bateria de pe masina fara sa deconectati bornele!

redresorul poate incarca si 16v si nu face prea bine computerelor masinii! Stiu pe cineva care a patit-o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu i-am recomandat sa scoata bornele,dar batarie fiind undeva in portbagaj,era complicat si a zis ca incearca asa si a mers.A fost pe riscul lui;se poate verifica daca incarcatorul are mai mult de 14V in cazul in care vrei totusi sa nu desfaci bornele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte s-o schimb cu una noua am incarcat de 2 ori bateria: odata cu bornele scoase si a 2-a oara cu bornele puse. Electricianul a spus ca nu e niciun pericol atata vreme cat nu este activat un consumator.

La carte zice asa:

post-1105-1233068498_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Sfaturile privind service-urile auto, va rog sa le solicitati si oferiti pe PM.

Am sters posturile off topic.

Multumesc pt intelegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o intrebare...La masina din semnatura tensinea la incarcare,la ralanti,cu motorul cald,testata cu vag-comu fara nici un consumator oscileaza intre 13,7 si 14,1.

Atunci cand pornesc toti consumatorii imi arata o tensiune care oscileaza intre 13,4 si 13,8.Bateria are 2 saptamani.Aceleasi valori apriximativ le aveam si cu cea veche.De ce sunt aceste oscilatii asa mari?Sunt cumva de vina carbunii?..Am un prieten cu o Skoda Fabia 1.4 caruia ii sta fix la 14,2 indiferent daca consumatorii sunt porniti sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna Seara . Am si eu o problema . Aku 3 zile m`am carat cu masina prin oras , si la un moment dat , s`a aprins martorul in bord , de la baterie . Am sunat mai multi prieteni , care se pricep , au zis ca nu mai inkarca alternatorul , sau s`a rupt cureaua de la alternator . A venit un prieten , s`a uitat in aceeasi seara , si a zis ca cureaua nu s`a rupt .. si m`a intrbat daca cureaua e pe distributie direct . N`am stiut sa ii raspund . Unii imi zic ca s`a dus alternatorul , unii ca e altceva .. nush ce sa mai cred . . n`am apukat sa merg la service , nu stau prea bine cu banii .. Dupa ce am citit aici mai multe probleme ale altor persoane .. am mers azi in masina si am turato si eu peste 3000 de ture .. si a disparut martorul .. dupa 10 secunde , a aparut din nou , si se aprindea Intermitent , vreo 10 secunde .. apoi a ramas aprins .. Ce sa fie ? Va rog .. am nevoie de ajutor ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gaseste un coleg in oras la tine care te poate ajuta cu o testare cu vag-com-ul.Daca e de treaba o s-o faca gratis.Asa poti afla sigur ce are.Si eu sunt de parere ca nu mai incarca alternatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am o intrebare

un prieten trebuie sa schimbe bateria (Golf IV)

a cumparat masina acum aproape 2 ani si a tot mers cu acea baterie... acum a luat alta noua si se gandeste daca nu cumva s-ar putea intampla ceva cu computerul de bord in momentul in care ii "taie" curentul

nu am stiut ce sa ii raspund, asa ca am intrebat aici

raspunsul m-ar ajuta si pe mine in caz de asa ceva

deci? mai trebuie facut ceva suplimentar la acest schimb?

Modificat de bonygy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se intampla absolut nimic. Daca are cass-ul original pe masina, acesta isi va pierde codul, si trebuie reintrodus codul sau pus contact si luat contact de doua ori ca sa se recunoasca masina prin Can Bus si atunci porneste singur fara a mai fi nevoie de introdus codul. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut

topicul are oarecum legatura cu "problema " mea, am un golf 4, AJM, 2000 si am o nedumerire: motor pornit ( de peste o ora) parchez masina , deschid usa si inca fiind motorulk pornit dau sa ridic geamurile (electrice) si observa ca in momentul in care geamul ajunge sus si intampina o rezistenta, aproape de inchis, becul de pe portiera, cel din interior jos...palpaie, adica cum incerc sa fortez geamu sa urce...se sesizeaza o scadere a intensitatii luminoase.

Vreau sa va intreb daca e normal, se poate sa nu incarce destul alternatorul? contact imperfect pe la borne baterie sau alternator?

Va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am observat o problema mai deosebita. Intr-o zi o faceam si eu pe :) cand observ ca mi se aprinde martorul de la baterie si apoi se stinge de vreo 10 ori, dupa care se stinge. Opresc clima , opresc sistemu audio crezand ca au vreo legatura. Nimic insa, martorul ramane stins chiar si dupa ce le pornesc din nou. Dupa aceasta la vreo luna aceeasi chestie , de vreo 10 ori se aprinde si se stinge dupa care ramane stins. De atunci si pana in prezent a mai trecut vreo luna si nu am mai observat nicio problema. Aveti idee de ce anume m-a speriat masina asta in doua randuri? THX

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Freiul de pe alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Freiul de pe alternator.

Asta iarna la scurt timp dupa ce am luat masina am avut niste probleme legate de sigurantele de 110v de la baterie....m-a lasat total masina in plina iarna,zapada@viscol...am pus sigurante noi..totul a fost ok....ieri insa iar m-a lasat masina in plina strada...dar nimic nu am observat la acele sigurante...nu s-au ars..nu s-au oxidat..era putina murdarie in jurul uneia...mergeam..si m-i s-a aprins brusc martorul abs..la 30 de sec dupa martorul check engine....apoi s-a stins casetofonul....am oprit sa vad ce s-a intamplat,dar nu am obsv nimic...cand sa plec....NU A MAI PORNIT......noroc cu niste cabluri puse pe bornele bateriiei unei alte masini...asa am apuc sa ajung din prov in bucuresti,insa cu mari emotii.......ce imi recomandati?un vagcom....?....un service bun cu vagcom mai aproape de sect 2 stiti?multam fain.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista 110V. Tot ce e pe masina este max 14.4V. Poate 110A. Oricum ca sa se arda aceasta sigurnata ai avut un scurt destul de nasol undeva. Din ceea ce zici tu, cred ca acum ai ramas fara baterie, iar pentru scurt ma gandesc ca ar putea fi de la electromotor, ca ala ia curent mare. In fine eu unul, recomand un aparat de masura si un electrician bun. Apoi Vag-com, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

patania ta imi aminteste de a mea, si pe mine m a lasat masina in mijlocul drumului.

La mine a fost alternatorul, mai precis releul de incarcare.

Masoara incarcarea bateriei, trebuie sa fie undeva la 14 V, ce e sub 14 inseamna ca nu incarca, deci posibila cauza( 90%) sa fie de vina releul.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut!

Azi venind de la Bucuresti spre Ploiesti am oprit masina aproximativ la jumatatea drumului, cand am vrut sa pornesc, puneam contactul, se aprindeau martorii in bord dar in momentul in care incercam sa dau la demaror se stingea totul. Am pus bateria pe redresor s-a incarcat cat de cat si am putut sa o pornesc numai ca tensiunea la bornele bateriei a inceput sa scada cu motorul mergand sub 12 V :icon_thumright: . Am masurat tensiunea pe borna de iesire a alternatorului si aveam fix 14V. Am urmarit cablul care ajunge intr-o cutiuta in zona din dreapta a motorului unde mai intra si cablul de plus de la baterie si inca un fir iar sub el mi s-a parut ca ar fi solenoidul de la electromotor Ce este mai precis acolo, releul de incarcare?

Am incercat in ETKA sa identific piesa dar mi-am prins urechile, imi arata doar cablurile nu si restul unde vin conectate exact langa motor.

Mi-am facut o scanare cu VAG-ul si nu am decat 3 erori: la airbag, imobilizator si abs comunicatie intrerupta/ intermitenta banuiesc din cauza lipsei de curent.

P.S. 1. Toate sigurantele de pe baterie sunt ok.

2. Pe drum am avut destul de multi consumatori:AC la maxim, faruri, muzica destul de tare.

Orice sfat, sugestie sunt binevenite :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!