Jump to content

Probleme baterie sau alternator ?


b_o_g
 Share

Postare recomandată

Cred ca are dreptate Fabian Rusu...am mai auzit asta si din alta parte.

In fine....am schimbat azi bateria mea cu una de imprumut,porneste brici.A mea cred ca e terminata cu totul ca ochiul ala magic e verde.Maine ma voi duce la un specialist in baterii de la o firma ce comercializeaza asa ceva care o va masura si va vedea ce e de facut.Titlul topicului l-am pus asa pt ca nu stiu inca daca e bateria sau ,din cauza slabei sau a lipsei incarcarii sa se fi terminat bateria de tot .

Cand scot mufa de la alternator,se aprinde martorul in bord si da si mesajul de alternator defect.Asta imi spune ca alternatorul functioneaza,cureaua se invarte...oricum voiam niste pareri inainte sa ma duc la doctor.Va multumesc pt ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-ar putea sa fie dusi doar 1-2-3 elementi ai bateriei si restul ok - inclusiv ala in care e bagat densitometrul de la ochiul verde (verde inseamna ca e incarcata ok)

daca esti curios vezi ce culori au ceilalti elementi daca "introduci" in ei capacul cu ochiul verde

- green - the battery is adequately charged up

- black - the battery is flat

- colourless or yellow - the acid is in a critical condition, top up with distilled water

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat zilele trecute bateria...era in scurt si nu se mai incarca deloc.Am dus-o la o firma ce vand,testeaza si reconditioneaza baterii.Cand a pus aparatul ala mare pe bateria mea a rezultat ca e in scurt.Am schimbat-o si acum porneste foarte ok.Totusi problema mea mai veche persista : dupa ce e cald motorul si pornesc farurile incepe sa fluctueze relantiul.Daca opresc farurile merge ok,nici nu simti ca e motorul pornit.Inafara de asta masina imi merge super.Am facut o programare la un electrician sa verifice alternatorul...daca sunt printre voi ceva priceputi la electrica masinii, care s-au mai batut de problema asta dati-mi de stire.Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca mai ai un scurt pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

Problemele pot aparea daca fishele sau bornele sunt ruginite sau sa nu atinga vreun fir cu + caroseria masinii, asa se produce vreun scurt.

Verifica ca firele farurilor sa nu atinga cumva caroseria.

Cu un simplu aparat de masura (voltmetru) poti sa verifici daca alternatorul incarca bateria bine sau nu.

Mod de masurare: firul - (minus) (de la voltmetru) il pui pe caroserie iar firul + (plus) atingi firul care duce la plusul (+ ) bateriei cu motorul pornit si notezi cati volti indica apoi deschizi farurile si vezi cati volti indica. Ar trebui sa fie la fel. Daca nu ai aparat de masura du-te la un magazin care vand baterii si acolo se poate masura. Din pacate nu stiu cati volti ar trebui sa indice un alternator bun. Poate scrie in carte. Asta e metoda de verificare a alternatorului cand cumperi o baterie noua si daca incarca bine iti da garantie la baterie , daca nu.....nu :offtopic:.

Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca a masurat incarcarea si e ok...alternatorul isiface treaba foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai verificat fisele masinii?

uite-te pe la faruri poate e vreo izolatie proasta.

La mine am observat ca daca umblu la geamurile electrice (ridicare/coborare) noapte cu farurile aprinse (faza scurta sau lunga) se micsoreaza instensitatea luminii farurilor.

Asa ca vezi ce alt consumator ar putea sa ia curent de nu poate relantiul sa se regleze.(ventilator , alarma (conexiuni imperfecte))

ai incercat si cu o alta baterie ?

spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci:

-fise nu am,bobina e direct pe bujie - la test nu da nici o eroare

-bateria e noua,schimbata sapt trecuta,deci imposibil ca ea sa fie cauza

-am verificat sub baterie,acei papuci care se prind de masina si sunt ok

O sa ma duc zilele viitoare cand fac si schimbul de ulei si la electrician sa verifice mai amanuntit chestiile electrice ale masinii.El imi spunea ca alternatorul in sine e o frana la motor...nu stiu ce voia sa zica dar spunea ca se rezolva,sa nu-mi fac probleme.Promit sa va tin la curent,cine stie,poate mai sunt si altii cu aceeasi problema ca si mine.Va salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Alexander057

Salut la toata lumea

Circulam printr-o comuna cu 80 km pe ora si dintr-o data mi-a spus ceva referitor la alternator si s-a aprins becul de la baterie

A facut de trei ori sunetul specific unei nereguli de la computer si pe urma a disparut si s-a stins si becul de la baterie

La putin timp dupa aceea m-am uitat la cati km parcursesem si imi arata ca as fi mers doua sute si ceva de km cand eu plecasem de numai 50 si normal timpul si toate celelalte erau eronate

Ultima oara cand am pus testerul pe ea a spus ca nu este nimic in neregula dar aceasta faza cu km eronati mi s-a mai intamplat o singura data cu cateva luni in urma . Poate stie cineva de la ce poate fi .

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ceau ,

Am si eu nevoie de o parere si de un sfat

Am o Bora din 2001 1.9 sdi si azi mi-a aparut Alternator Workshop in bord .. Bateria schimbata de 3 luni 74 Ah; cum se manifesta : cand dau o cheie apare bateria aprinsa in continuu in bord ; daca turez masina putin dispare mesajul din bord si bateria. Indiferent daca aprind faruri; muzica lumini interioare Aer Conditionat ; nu mai imi afiseaza acea eruare decat daca opresc masina si o pornesc din nou

Are cineva o parere ce sa verific .. ce ar putea fi si cum as putea sa rezolv aceasta problema .. in clipa de fata sunt cam stramtorat cu banii as ca nu as dori sa fie prea costisitor .. cat de cat ma pricep sa fac verificari asa ca astept ceva pareri de la voi

Va multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mica adaugare .. azi in drum spre lucru nu sa mai stins becul de fel (pe la ora 6:20) ieri tin sa precizez ca a fost cald afara cand am umblat cu masina daca va ajuta sa imi dati un raspuns mai clar.

Apropo .. este vreo problema daca am dat curent timp de ~ o ora jumatate la un prieten cu un A6 care avea baterie de 90 Ah fiindca si-a termnat bateria cand si-a aerisit injectoarele ?? Si daca da ce se putea strica .. fiindca de atunci au trecut si mai bine de 2 saptamani si masina mea a functionat perfect de atunci in coace.

Va multumesc inca o data anticipat !

Modificat de HackY25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as suspecta releul de incarcare. E doar o parere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as suspecta releul de incarcare. E doar o parere.

Ai o Idee si pe la ce pret se invarte "buba" aia ?? :emthup:

Eu azi dupa ce voi iesi de la lucru voi face un test ca sa vad incarcarea sa verific cureaua si firele care ajung la alternator ca sa nu fie oxidate sau desprinse/rupte.

Modificat de HackY25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e releul 99 %.Dar ia du-te pana la masina si verifica daca mufa e bagata bine,eventual scoate-o si da cu putin WD-40,am auzit cazuri in care din cauza unui contact imperfect functiona cu intermitente.Releul costa de la 125-170 RON pe producator sau original 180-350 RON cu piesa la schimb la reprezentanta.Asta depinde daca e Bosch sau Valeo.Doar daca e Bosch il poti cumpara cu piesa la schimb si cu 180 RON.Stiu pt ca am patit-o.Ai nevoie de codul releului sau codul alternatorului.Schimbarea nu presupune si demontarea de pe masina a alternatorului dar,daca tot il dai jos iti recomand sa-i faci si o verificare generala.Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e releul 99 %.Dar ia du-te pana la masina si verifica daca mufa e bagata bine,eventual scoate-o si da cu putin WD-40,am auzit cazuri in care din cauza unui contact imperfect functiona cu intermitente.Releul costa de la 125-170 RON pe producator sau original 180-350 RON cu piesa la schimb la reprezentanta.Asta depinde daca e Bosch sau Valeo.Doar daca e Bosch il poti cumpara cu piesa la schimb si cu 180 RON.Stiu pt ca am patit-o.Ai nevoie de codul releului sau codul alternatorului.Schimbarea nu presupune si demontarea de pe masina a alternatorului dar,daca tot il dai jos iti recomand sa-i faci si o verificare generala.Numai bine

Iti multumesc pentru raspuns .. acum nu am posibilitatea ca sa ma duc la masina fiind in timpul programului de lucru dar dupa ce ies merg dupa un aparat de masura la un prieten si in garaj la verificari .. sper sa nu fie altceva ca numai la surprize de genul acesta nu ma asteptam :P

Sper sa ma mai duca atata macar masina :D

Modificat de HackY25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija ca daca nu ai incarcare iti termina bateria rapid si dupa aia o sa ai si o baterie de cumparat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms de sfat .. eu acuma ca obs am cam umblat ieri cu masina asa cam 18 km si azi inca 2,5 km .. bateria o verific la bloc cand ajung ; acuma 2,5 km cred ca ma duce pana acasa de la lucru si acolo verific incarcarea .. dar totusi o intrebare de nob ;) daca e incarcarea buna sa zicem 13,6 - 14,2 .. care ar mai putea fi problema .. sau tot releul si sa intamplat ceva cu el ?

Sar putea sa fie Diodele si sa le inlocuiesc ca sa fie ok ?? Sau diodele nu se pot schimba ca si la Dacii :icon_thumright: .. si trebuie schimbat tot ??

Modificat de HackY25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am mai spus...daca il iei jos du-l la verificat.Dar mai intai verifica releul cum ti-am spus mai sus si fa masuratorile de incarcare.Daca nu e releul,probabil ca e defecta vreo dioda sau vreo infasurare.Un electrician bun poate sa-ti spuna exact ce are dupa cateva teste. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma am scapat de la Lucru . Am sunat un mecanic si ma sfatuit sa verifica icnarcarea si sa dau jos releul ca sa vad periile daca sunt cum trebuie si adica lucioase si ~ 2 cm iesite in afara ca sa faca contact ; daca sunt mate saus curte nu fac contact si trebuie schimbate

Mai o sa zic eu cate ceav dupa experienta de azi cu datul jos a releului .. Toate cele bune pana atunci :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello ; am descoperit problema si am remediato temporar; mai tarziu cand imi fac timp o sa pun ceva poze;

Sa va spun si eu in 2 cuvinte ce sa intamplat: firul care iese de la alternator ajunge deasupra bateriei intr-o caseta de sigurante ; sunt doua de 110 A una de 40 A si una de 50 A (ma refer la cele mari care nu le cam gasesc ; voi mai incerca azi) si inca 3 de 30 A

Siguranta carevenea de la Alternator era topita ; acuma trebuie sa gasesc asemenea piese undeva .. desi nu prea am sperante prea mari dupa ce mi-a spus un amic acum cateva minute care a mers la cateva mag de piese auto si toti se uitau cam invers ca nu au vazut asemenea siguranta.

Cel mai probabil sa produs acest incident cand am alimentat timp mai indelungat o alta masina.

Sper sa va fie de folos ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Singura sansa sa gasesti o asemenea siguranta este sa incerci pe la firmele de dezmembrari sau pe la mecanicii/electricienii din reprezentante.

Sigurantele respective se vand la magazine cu tot cu carcasa in care sunt.

Pret ... undeva pe la 200 lei . :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca am gasit un inlocuitor la un service de alternatoae costa 5 lei bucata dar fiindca nu a avut fix de 110 am ales sa imi dea una de 60 si una de 50 ca sa le pun pe amandoua si sa faca 110 impreuna ; ideea e ca se incalzeste cablul de la alternator de nu`mi vine sa cred ; nu poti tine mana pe el; daca mai dai drumu si la consumatori (faza scurta + lunga; Ac; muzica; avarii) atunci de abia poti sa te atingi de el .. stiu ca nu e ceva in ordine dar nu stiu ce .. am verificat incarcarea si e ok

Acuma dupa cum vi-am primis uitati si pozele :)) Sa va fie de folos in cazul in care patiti si voi asa ceva.

post-19435-1212228390_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

flore_claudiu

A incercat cineva sa puna osciloscopul pe incarcare?

Intreb asta pentru ca am un defect de suply voltage B+ care imi aprinde beculetul de la airbag (Airbag Fehler) si incarcarea verificata cu voltmetru arata 14,3 V. Cineva mi-a spus ca defectul este de la alternator, respectiv din releu, iar modulul airbag-ului, fiind mai sensibil la modificarile de tensiune, il simte mai repede decat alte module. De atunci am incercat sa verific alternatorul fara sa-l dau jos si am ajuns la cineva care mi-a pus un osciloscop pe bornele de incarcare. Rezultatul a fost ca in timp ce motorul este pornit la incarcare nu este continuitate, pe ecranul osciloscopului existind oscilatii cu varfuri chiar destul de mari. Oare pe acestea sa le simta airbag-ul? Cand motorul este oprit pe osciloscop apare linie continua. Din cate stiu eu pentru asigurarea unui curent continuu la incarcare un rol imp. au diodele si in final nivelarea o face releul. Credeti ca ar trebui schimbat releul?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa faca releul :) ?! Nivelare?! Nu se incarca o baterie cu un curent "perfect" continuu. Rolul releului este de a pastra valaoarea tensiunii de incarcare in limitele admise.

Problema ar putea fi din cauza unei baterii "obosite" (sau alte cauze cauze care sa duca la o cadere mare de tensiune - electromotor,etc.). Daca in timpul pornirii tensiunea scade sub o anumita valoare (nu o stiu exact) atunci, calculatorul de airbag poate "vedea" acest lucru si ar putea genera eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la parerea de mai sus. Bateria (acumulatorul) ar trebui sa actioneze ca un condensator urias, care se incarca cu energie si o cedeaza sistemului la nevoie. In plus ECU-urile trebuie sa reziste la anumite tensiuni putin mai anormale, din constructie. S-ar putea ca tensiunea pe baterie sa scada sub 5/6V (valoarea minima uzuala la pornirea motorului) in timpul actionarii electromotorului din cauza unei baterii in stare mai putin buna, si de acolo sa se traga eroarea ta.

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!