Jump to content

Probleme baterie sau alternator ?


b_o_g
 Share

Postare recomandată

On 12/23/2016 at 8:38 AM, andreyii said:

 Problema cu consumatul bateriei nu s-a rezolvat nici la mine, am mai fost la cate un priceput dar fiecare masura consumul in stand-by care era ok, incarcarea si toate bune si frumoase, fara aprofundarea problemei. Spre exemplu, daca masina sta mai mult de cateva zile oprita, scot o borna de la baterie. Ieri, spre exemplu, s-a mers cu masina dimineata, s-au folosit lumini, ventilatie, etc, iar seara, cand sa bage ai mei masina in garaj, ciuciu baterie (avea 5 volti), ca poate a uitat pozitia aprinsa, ca nu stiu ce, dar ma indoiesc. Plus ca masina asta nu face nici un beep nimic daca lasi pozitia aprinsa si pleci de langa ea. Ce sa mai incerc?

 S-a reparat switch-ul de la usa, se aprinde acum lampa in usa, s-a verificat broasca usa sofer si modulul confort. Nu s-a mai descarcat brutal bateria, insa tot se ducea incet. Apoi am descoperit ca, uneori, la deschiderea si apoi inchiderea usii la portbagaj, chiar daca becul se stingea, de la un consum in stand-by de 0,06 Ah se ducea la 0,19 Ah si acolo intepenea pana cand deschideai si inchideai iar usa la portbagaj din nou. Momentan, s-a scos becul de la portbagaj si nu mai exista acest consum aleatoriu, iar bateria se descarca mai lent. La temperaturile de la noi de -8 in fiecare dimineata, masina porneste fara probleme dupa 4 zile, in conditiile in care, inainte, chiar si dupa 2-3 zile o gaseam moarta (si pe timpul verii chiar). S-a facut si test de baterie si nu mai e chiar ok, mai ales ca s-a descarcat complet de mai multe ori in decurs de aproape 3 ani.

Modificat de andreyii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ce parere aveti de graficul asta de incarcare? Masurare a fost realizata prin mufa obd iar motorul era cald, la ralanti. Odata la 2-3 secunde porneam cate un consumator - lumini, dezaburire luneta, incalzire scaune, clima - apoi i-am inchis in ordine inversa. Cand este motorul rece graficul este cam la fel, cu exceptia faptului ca voltajul este mai mare, respectiv pleaca de la 14.4 v si coboara pana pe la 12.3 v. Masurat cu voltmetrul direct la alternator, tensiunea este mai mare cu 0.2 - 0.3 v. Am schimbat deja regulatorul de tensiune fara modificari spectaculoase. Alternatorul pare ca face fata incarcarii bateriei (are aproape 5 ani), dar este deranjant faptul ca pare sa influenteze mersul motorului - cand deschid un consumator incepe sa trepideze motorul, cand se porneste ventilatorul de la radiator incepe sa se balbaie motorul, daca am farurile aprinse si virez pe loc se intampla cateodata sa moara motorul. 

Screenshot_20170302-100214.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
codrut buzau

Va salut! Acum 4 zile am uitat pozitiile aprinse. (golf 4 1,6 16v 2000 benz\gpl). Dupa 8 ore am incercat sa pornesc, bateria moarta total. Am luat curent de la un Cielo, am tinut motorul pornit 3 ore atat in sarcina cat si la relanti. Am ajuns acasa, totul ok, dimineata a pornit la sfert. A treia zi nu am pornit-o 26 de ore. Cand am incercat sa pornesc .... bateria moarta! Am luat curent de la un Ford, am mers 3 km si din obisnuinta am oprit motorul(ajungand la cineva acasa). Spre surprinderea mea, a pornit la sfert dupa 10 sec dupa oprirea motorului. Am ajuns acasa (la 10Km), am stat 1 ora si cand sa pornesc, iar bateria moarta! Am masurat bateria si avea 10,5 v cu motorul oprit(logic)! Am luat curent de la alt ford si mi-am cumparat alta baterie! Azi m-am dus sa fac garantia la bateria noua si...surpriza! Incarcarea mea scade progresiv in 1-2 minute(cu motorul pornit) de la 13.8 la sub 13v(12,9) cand activez consumatorii. Garantia s-a amanat pana la remedierea problemei! Mentionez ca daca nu pornesc niciun consumator, tensiunea de incarcare e 13,8-14v la relanti! Care ar fi problema?

P.S.: Azi dimineata la pornire am avut 12,72v la rece si 14,5v cu motorul pornit! Banuiesc ca problema oscilatiei tensiunii apare dupa incalzirea motorului sau alternatorului! Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!

P.s.2: Ce turatie are relantiul la masinuta mea? Ca am citit variante multe. A mea sta la 600-630 rpm cu motorul cald?

Modificat de codrut buzau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema la alternator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codrut buzau

E clar, as zice, dar ce parti din alternator? Carbuni, releul regulator, diodele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una din ele ,trebuie desfacut si verificat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut.
De cand am masina, cand sta la ralanti se intampla sa aiba din cand in cand un fel de mica pierdere de tensiune, pur si simplu are un moment in care incepe sa vibreze putin mai tare, apoi isi revine, cam 1-2 secunde dureaza, desi eu nu apas pe nimic. Cand se intampla asta parca scade putin intensitatea farurilor dupa care isi revine. De asemenea, cand actionez geamurile electrice, dezaburirea etc. daca sunt farurile aprinse le scade putin intensitatea. Daca e motorul pornit si aprind farurile se simte cum scade putin tensiunea si vibreaza pt 1-2 secunde asa. Vibratul se simte ca atunci cand deschid aerul conditionat si motorul incepe sa trepideze putin mai tare. Nu mai spun ca atunci cand pornesc AC-ul vibreaza toata pana il inchid la loc.. 
Ce poate fi? Bateria e incarcata full 12.7 V, iar pe tester nu apar erori. Poate fi problema de alternator?

Modificat de csm_1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare ! Am nevoie de ajutorul vostru în decizia de a înlocui bateria. Am următoarele observații :sunt momente când bateria nu mai învârte motorul ,am făcut măsurători pentru scurgere curent valoarea a fost de 30mA, alternatorul încarcă 14.3 V la relanti,  cu toții consumatori porniți scade la 14 V tot la relanti, măsurare baterie înainte de pornire 12.4V în momentul când dau cheie scade la 10 V ce am observat uneori scade pana la 7-8 V . Ce credeți este bateria cu problema? Ce ar mai trebui sa fac sa fiu sigur pentru ăsta?  Mulțumesc!  Și aștept răspunsul vostru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea, ai mai degraba probleme la electromotor (demaror), decât la baterie. Nici mie nu mi-a venit sa cred când am vazut diferenta dintre electromotorul uzat, cu lagarele vechi si apoi dupa reconditionare. La -5.5* C temperatura exterioara, dimineata, a invârtit motorul exact ca si vara si acesta a pornit intr-o secunda. Si eu am inlocuit de-a lungul timpului bateria originala a masinii si apoi am constatat ca nici cu cea noua nu era o diferenta prea mare. Cred ca merita sa reconditionezi electromotorul, si apoi daca tot nu merge, sa faci alte investigatii. Uite aici spre exemplificare https://vwforum.ro/topic/84993-probleme-pornire-la-rece/?do=findComment&comment=2889933 si https://vwforum.ro/topic/84993-probleme-pornire-la-rece/?do=findComment&comment=2891680

Eu cred ca merita incercat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când porneşte mai greu? la cald sau la rece?

Dacă bateria este cât de cât bună căderea aia de tensiune până la 7 V cam spre electromotor duce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornirea doar la rece , prima cheie in 2 dimineti am ramas fara curent doar un hrrrr hrrrr obosit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ,aceeasi problema am intampinato si eu ,merita incercat o revizie la electromotor  sigur va imbunatati pornirea.

spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,ieri dimineata la ora 06:00,la -11 grade,masina din semnatura nu a mai pornit,la prima vedere,bateria.Seara,dupa serviciu,iau curent de la un coleg,porneste,dau cateva ture in cartier sa incarc cat de cat bateria,zic eu,o parchez,opresc si dau cheie din nou sa vad daca porneste,nimic,clar bateria!Azi sun la service sa ma duc sa verific daca incarca alternatorul,evident dupa ce un alt coleg ma ajuta sa o pornesc!Cand mai aveam,sa zic 50m pana sa ajung la electrician,norocul meu ca apucasem sa intru in incinta,motorul se opreste,bordul se aprinde exact ca pomul de craciun,martori(abs,baterie,airbag,check)!

Oare ce poate fi,electricianul a zis,ca abia maine se uita la ea!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria praf...chiar daca alternatorul incarca ok si bateria este praf degeaba...era bine sa vezi ce tensiune ai la rece pe baterie si apoi si cat incarca iar vinovatul il gaseai imediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici nu incarca cum trebuie - daca incarca bine alternatorul, nu trebuia sa se opreasca in mers - s-a oprit deoarece a ramas fara curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depaseam si eu o masina si mi-a aparut in bord: Alternator Workshop si simbolul bateriei  aprins.

Am tras pe dreapta sa vad daca mai am cureaua de la alternator. Inca e acolo. De scos zgomote ciudate nu scoate. 

Am bagat-o in service. Sunt curios ce poate fi. Ma gnadesc ca e regulatorul din alternator..sper sa nu fie foarte grava treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, modul incarcare, carbuni, colector.... cam astea sunt cele mai intalnite defecte. Oricum, trebuie dat jos pt verificare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial regulatorul acela se tine  in 2-3 suruburi si ma gandeam sa il schimb acasa. Dar am inteles ca pot fi si alte cauze. Si asa am preferat service. Astept sa vad ce si cum. Poate imi propune o revizie generala...a-z la alternator. Ca sa nu mai umblu la el inca 10 ani .

Modificat de aditzu'
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o revizie totala la alternator, nu este un lucru rau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvat. Schimbat regulator din alternator. 200 lei piesa si manopera. Maine o ridic din service. Sa speram ca o sa tina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar te ai uita ce regulator a pus sa nu te , trezesti cu unul de 35 de lei si restu' la hoti...eu sincer schimbam si rulmentii plus colectorul ca mai era vorba de 50 de lei in piese dar na alegerea a fost a ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a zis ca a schimabt regulatorul cu totul si carbunii din el. Singurul lucru neschimbat e colectorul care a zis ca arata destul de bine. Cert e ca acum cand depasesc farurile nu isi mai schimba intensitatea.

Edit: Piesa pusa e huco 13 0570

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare! La un golf4 axr tdi, alternator schimbat cu unul cumparat din mag piese auto pe el scria ca e reconditionat de bosch in slovacia, 14V 120A, am urmatoarea situatie: fara consumatori 14.2V, toti consumatorii: dezaburire, faza scurta, ceata, faza lunga, climatronic, incalzire scaune, pana sa porneasca tr2 la ventilatoarele de la radiatoare motor si clima: 13.5-13.7V. Dupa ce porneste tr2 de ventilatie, cu aceiasi consumatori, cu motorul pornit la relanti tensiunea scade aproape cu 1V adica ajunge la 12.8V. Daca turez motorul chiar si la 1100r/min creste tensiunea peste 13V, daca o duc in 2000 sau peste se stabilizeaza indeva la 13.5V. Si mai este o situatie: cateodata scade tensiunea la 13.5V cand pornesc un consumator important. Ce am facut deja pana acum: am pus un alt regulator de tensiune, am dublat cablurile de la alternator la panou baterie si panou baterie bord masina cu cabluri doar din dezmembrari, papuci originali etc, bornele plus dar si minus si aceeasi situatie. Singura imbunatatire e ca nu se incalzeste nimic, in materie de cabluri si ca am o diferenta de doar 0.15V intre masuratorile facute la borne alternator si borne baterie. Tensiunea pe baterie cu motor oprit variaza intre 12.6-12.8V, bateria fiind Rombat 1an, 85A. Voi ce parere aveti, regimul de functionare al alternatorului este bun? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin aici cu urmatoarele print-uri de pe tester: 1. relanti, 2. toti consumatorii (faza scurta, ceata-fata+spate, faza lunga, incalzire in scaune, dezaburire, climatronic pe lo temp cu ventilatie maxima, ventilatoare motor-exterior- pornite). Daca aduc la 1000rpm de la 903rpm creste tensiunea la 13.6V si scade procentul de incarcare alternator, campul -generator loading la 70%. Concluzia ar fi ca: desi alternatorul e reconditionat, curea de accesorii in stare buna, amortizor curea la fel in stare buna, dublate cabluri, inlocuit releu incarcare, incarcarea acestuia la ralanti este undeva la 100% la 903rpm, in timp ce la 1000rpm scade la 70%. La fel si daca la ralanti la 903rpm am in jur de 30% loading si cresc turatia la 1000rpm, scade incarcarea alternatorului la 20%. De aici rezulta ca pentru o functionare corespunzatoare la consum mare, motorul trebuie turat pentru a asigura campul mangnetic necesar inducerii t.e.m. cerute in stator si mai departe punte diode/baterie/consumatori masina si prin urmare cred ca e o functionare corecta. Daca ma insel, astept pareri.

1. ralanti.jpg

2. toti consumatorii.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, martor baterie aprins, schimbat alternator cu unul nou Valeo, în continuare alternatorul nu încarcă, martorul este aprins masurat cu voltmetru la firul de la alternatorul nou care duce spre baterie, 4,5 V, nu am pus piulita la surubelu de la masa La alternator golf deci nu este strâns bine, să fie asta cauza? Sau alta? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!