Jump to content

Probleme baterie sau alternator ?


b_o_g
 Share

Postare recomandată

12.17 e putin, minimul acceptat e de 12.4. 

 

0.18 inseamna 180 mA, ceea ce e mult. Maximul admis este de 50 mA parca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12.17 e putin, minimul acceptat e de 12.4. 

 

0.18 inseamna 180 mA, ceea ce e mult. Maximul admis este de 50 mA parca.

Cu fata de la player scoasa scade la 0.04, adica 40 mA. Ce ar mai trebui sa verific inainte de a schimba bateria? Nu am apucat sa o masor dupa 24 h de stand-by la rece, dar o sa o fac zilele astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12,17 V după ce ai şi mers 2 km cu maşina este prea puţin cum a spus şi colegul. 0,04A în standby este ok, dar pentru o baterie bună nu ştiu pentru una damblagită. Fă următoarele:

  • Mai verifică şi încărcarea în timpul mersului (sau la accelerare pe loc), sunt situaţii în care releul de încărcare face figuri la turaţii.
  • Dacă bateria este cu întreţinere (adică are dopuri pe fiecare element) verifică nivelul acidului, dacă se văd elemenţii completează cu apă distilată să fie nivelul cam 1cm peste elemenţi (verifici cu un băţ de chibrit pe post de jojă, nu bagi degetul :D ). Dacă eşti în situaţia asta după completare pune-o pe redresor sau parcurge vreo 15-20 km
  • caută un redresor şi încarc-o poate-şi revine
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo_bv   * am verificat si incarcarea la relanti, 14.3V; o sa incerc maine si in turatie, dar nu cred sa fie probleme;

                 * bateria este rombat premier de 65 ah, a fost verificata la ei cu testerul si arata ca este ok, a fost si incarcata tot la ei, dar dupa doua-trei saptamani a inceput sa faca la fel.

O sa revin maine cu raspunsul, dar pana la urma cred ca ma paste tot o baterie noua. As mai incerca sa o mai incarc o data la ei, dar nu cred ca rezolv mare lucru.

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

180mA in standby este foarte mult. Am avut consum asemanator pe alta masina - din cauza alarmei era - si descarca bateria in 2 saptamani. Aceeasi masina, cu alarma deconectata, undeva pana in 30mA consum in standby si pornea binemersi si dupa o luna de stat.

 

Un drum de 2km nu face nimic bun bateriei, din contra. Mai ales daca e deja obosita oleaca. Fa un drum de minim 40-50km si apoi masoara.

 

Si ca regula - evita drumuri scurte cu porniri-opriri dese ale motorului - sau macar o data la 2 saptamani iesi din localitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi că a scris mai în urmă că dacă scoate faţa de la casetofon scade consumul la 40mA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca nu e legat cassul corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am refacut in seara asta masuratorile. Consumul se stabilizeaza la 0.04 (40mA). Am incercat si cu motorul turat si la relanti (inclusiv cu mai multi consumatori porniti) si alternatorul incarca relativ constant 14.32-14.35V. Probabil ca si stilul de exploatare are o constributie, in mare parte a timpului merg in jur de 7 km pana la munca, inapoi la fel, mai sunt si reporniri dese pentru ca mai opresc pe unde mai am nevoie. Uneori sta nepornita si doua-trei zile pentru ca nu o folosesc zilnic, in afara localitatii ies cu ea mai rar. Ca si concluzie sa-i mai dau o sansa bateriei si sa o reincarc la ei la Rombat sau sa iau alta?

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PArametrii de incarcare si de consum in standby sunt ok. Drumurile scurte o omoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic daca o pornesti zilnic si mergi cel putin 20-30 min, bateria se incarca fara probleme (daca n-are probleme)

 

cand o lasi 2-3 zile nepornita atunci e moartea bateriei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca faci un drum lung de peste o ora la 2-3 saptamani bateria rezista ( eu asa fac de 15 ani )......Normal daca nu ai consumatori "ascunsi" si o lasi 2-3 zile ar trebui sa porneasca lejer....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

 Va salut, parintii mei au un Golf 4 1.6_16v AUS din 2001 si de prin vara s-a intamplat sa nu mai porneasca(se aprindea bordul, ticaia pe-acolo ceva, dar nu invartea). Bun, am chemat un prieten mecanic, am schimbat bateria, toate bune si frumoase. Dupa o perioada de cateva zile de nepornit, a doua zi dimineata iar n-a pornit. Bateria a fost pusa pe redresor(baterie noua) si apoi a mers fara probleme, insa istoria s-a repetat, am mers cu bateria la garantie, unde s-a constatat ca e ok si ca e un consumator ascuns, si pana la urma s-a dovedit ca acel consumator este radio-casetofonul (alpha) pe care daca-l las deschis si scot cheia din contact intra intr-un fel de stand-by dar tot consuma cica, chiar daca nu functioneaza. Am fost iar la un electrician, bateria incarca, alternator ok, consum in stand by cu masina incuiata era de 0,0x, verificat de altfel si la centrul de garantii baterii.

 Azi dimineata, dupa 5 zile de nepornit, cu tot radioul inchis din buton, mort total(nici macar nu mai afiseaza ceva pe bord).

 Are vreo legatura ca masina sta descuiata tot timpul in garaj, cu cheia in interior?

 Trebuie incuiata, mai trebuie si altceva facut in afara de a merge la un service specializat, verificarile au fost facute doar la borna bateriei cu inseriatul unui ampermetru de catre doi electricieni.

 Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problemă cu consumator ascuns am avut şi eu cu acest radio alfa şi s-a dovedit a fi o diodă care este pusă chiar pe alimentare, cred că pentru protecţie. Am descoperit întâmplător consumul măricel în standby (nu mai ştiu exact cât era), chiar mare nu era dar bateria fiind la final de drum se cam cunoştea. Am înlocuit dioda încercuită (este până în 10 lei) şi a revenit totul la normal (bateria am înlocuit-o oricum că era varză). Mai ştiu pe cineva cu un polo care chiar a schimbat bateria degeaba din cauza ei (mergea mai rar cu maşina).

Deslipeşte dioda (merge şi fără ea de probă, dar vezi să fii atent la polaritate cum este montată, are o liniuţă într-un capăt) şi vezi dacă mai ai consum.

Măsurată cu ohmetrul comparativ cu cea nouă are aceeaşi rezistenţă şi într-un sens şi în celălalt, dar se vede treaba că în sarcină este altă mâncare de peşte.

post-40889-0-05643300-1418398779_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Mersi frumos pentru sfat. Voi incerca in prima instanta sa deconectez radio casetofonul si apoi sa vedem. Pana la urma daca-i cu probleme, il schimb cu altul aftermarket si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aia parca e dioda antiprost - in cazul in care se inverseaza polaritatea pe alimentare.

teoretic merge si fara ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da probabil că ăla este scopul. De mers merge şi fără ea că am încercat. Nici nu ar avea de ce să nu meargă pentru că este în derivaţie pe alimentare.

Andrei scoate siguranţa de la radio, pune un miliampermetru în serie cu bateria, închide uşi, capotă şi apoi după ce intră calculatoarele în standby vezi ce consum ai. La mine avea consum parazit şi cu radio închis din buton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Are vreo legatura ca masina sta descuiata tot timpul in garaj, cu cheia in interior?

 

Da, cheia trebuie scoasa din contact dupa ce s-a oprit motorul. Apoi ai sa vezi diferenta. Daca vrei sa o lasi in contactul masinii, nu e problema, dar o scoti de tot si apoi o bagi inapoi. De exemplu, MCD_ul meu functioneaza ( se aude cum invarte CD-ul si ventilatorul ) daca nu scot de tot cheia din contact dupa ce opresc motorul chiar daca MCD_ul este oprit de la buton.

 

Acea dioda intr-adevar se numeste dioda anti-prost dar uneori unii pun sigurante mai mari pe accesori sau la casetofon si pica dioda in loc de siguranta si atunci distrugi casetofonul, oricum mufarea este standardizata si nu ai cum sa le incurci. Eliminarea acelei diode nu cred ca aduce nici o imbunatatire ( ti-o spun pentru ca am ani buni de electronica in spate ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

Am si eu o problema la care inca nu am gasit nicio rezolvare.Am schimbat alternatorul, cu unul second hand si acum de fiecare data cand pornesc masina imi ramane martorul de la baterie aprins pana o accelerez pana la 1200 ture si abia apoi se stinge.Daca ma puteti ajuta cu un sfat...multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic să verifici prima dată bateria. Cel mai bine împrumuţi de la cineva o baterie bună şi vezi cum se comportă. dacă face la fel pune un multimetru pe baterie şi zi ce tensiune ai înainte de pornire, pe timpul pornirii, după ce a pornit motorul.

Mai verifică contactele (la baterie, legăturile la caroserie) să nu fie oxidate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

 Am revenit cu problema de mai sus. Intre timp am mai fost la un electrician auto de incredere care a facut o verificare sumara si concluzia lui a fost ca: bateria e ok(a masurat si in timpul pornirii, si inainte si dupa), curentul in stand by e undeva la 0,05 Ah, alternatorul incarca, toate astea cu radiocasetofonul oprit din buton(nici nu l-am mai pornit de o luna jumate). Nu m-am incumetat inca sa-l scot.

 Acum 2 zile am dus bateria la garantie(se descarcase dupa cateva zile de stat degeaba) si mi-au dat o baterie de schimb care a functionat fara probleme ieri (am primit-o cu 12,9 volti) si ne-am putut folosi de masina si dupa 24 de ore bateria s-a dus la 10 volti.

 Electricienii au zis ca nu se apuca de umblat decat daca sunt simptome de consum aiurea sau daca nu incarca cum trebuie, etc.

 Repet, masina sta tot timpul descuiata, cu usile inchise, si cu radioul inchis de la buton(radio alpha).

 Nu stiu ce sa mai cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca să fii sigur poţi scoate siguranţa de la radio, dar nu cred că este de acolo.

În mers ai verificat dacă încarcă cum trebuie? Pentru că există şi posibilitatea asta ca la ralanti să încarce cum trebuie, iar când creşte turaţia nu. După ce opreşti maşina ce tensiune are bateria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asta se descarca, deoarece masina sta descuiata si modulele nu intra in standby.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Am schimbat bateria cu o alta (un Rombat 50 Ah de 4 ani jumate) si dupa 6 zile de stat pe bara(descuiata), masina a pornit foarte usor. Intre timp a fost monitorizat voltajul care a scazut nesemnificativ (0,07 V in 6 zile). Bateria "cu probleme" am pus-o pe loganul meu si functioneaza foarte ok(diferenta e ca eu merg zilnic cu masina) si peste noapte nu scade voltajul (e o diferenta de 0,01-0,02 Ah, care poate fi si eroarea aparatului de masura care-i un gunoi).

 Consumul Loganului in stand-by este de 0,07 Ah(descuiat) si la Golf de 0,05 Ah(descuiat) si 0,07 Ah(incuiat, unde diferenta o fac probabil ledurile de la usa si casetofon). Mai studiem si varianta cu incuiatul masinii, dar am zis sa experimentez mai intai sanatatea bateriei problematice pe alta masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Dupa experimentul de mai sus, iar a inceput sa descarce bateria, in 3 zile a ajuns la 11,7 V si n-a mai pornit. Am avut-o si eu o perioada de cateva zile si am mers cu ea, si a pornit in fiecare dimineata bine, insa dupa 5-6 ore mi a scazut voltajul de la 12,3 la 12 V cu masina incuiata, tot inchis(clima, radio, lumini, semnalizari,etc).

 Voi merge cu ea la un electrician auto, ca nu mai tine. Curios ca a rezistat si 6 zile nepornita, si am crezut ca e de la baterie dar m-am inselat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare dragi colegi, revin si eu cu urmatoarea problema la golful din semnatura.Am observat daca inchid/deschid geamurile (fiind electrice) se diminueaza lumina la faruri/bord/interior(practic tot) si revine la normal atunci cand nu mai actionez butonul(s-au consumul de energie nu mai e asa ridicat) la fel daca pornesc ventilatoarele la radiator(din releu) la fel daca pronesc ventilatorul de aer din habitaclu la maxim brusc sau daca ma joc la bricheta...practic orice consumator mare.Am masurat tensiunea pe borne si alternatorul incarca 13.80v atunci cand am tot pornit pe ea (faza scurta/lunga,ventilator etc.) si 14.2v atunci cand nu am consumatori de putere spre exemplu doar cd-player-ul si pozitia.Acum care ar fi defectul? de am fluctuatile astea de energie? daca nu ar fi incarcat alternatorul suficent as fi inteles...dar din moment ce atunci cand nu am cunsumatori el incarca si 14.40v...nu stiu ce sa cred...Astept pareri sfaturi! Sigur unul dintre voi a mai dat de problema asta si ma poate lamuri si pe mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!