Jump to content

Probleme baterie sau alternator ?


b_o_g
 Share

Postare recomandată

Revin, nu mi se mai aprinde martorul de baterie, deloc, nici când pun contact pentru câteva secunde, este adevărat că alternatoru nu încarcă când acest martor nu funcționează? (led ars, etc) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Vezi cu un tester pe output test daca se aprinde acest martor, sau daca ai ceva erori pe IC, lafel si valoarea incarcarii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu se aprinde pe tester pe output test, în continuare nu încarcă alternatoru, e nou, contacté ok role ok, nu știu ce să-i mai fac 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Unde ai măsurat? pe piulița care iese de pe alternator, nu ai tensiune? Verifica perii, înfășurări..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat pe piulita de excitatie care iese din alternator, și am maxim 4,4 V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toată aceasta problema sa întâmplat după ce mașina nu mi-a pornit și am dat mult la automat, la in moment dat se auzea o caraiala când dădeam la automat, și mi-a apărut,, alternator atelier,,, nu am mai verificat cabluri, etc m-am grăbit să cumpăr altul Valeo, aceeași problemă, dar acum mi-a dispărut martorul de baterie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, rica_42 said:

Am masurat pe piulita de excitatie care iese din alternator, și am maxim 4,4 V

   Nu ma pricep la alternatoare, dar asa din cultura generala ma gandesc ca pe excitatie nu trebuie sa iasa nimic. Trebuie tu sa pui 12V de la baterie. Adica cand erau dinamurile cu magneti permanenti, cand le invarteai obtineai energie. Acum in loc de magnetii aia permanenti ai o bobina de excitatie, un electromagnet, la care trebuie sa-i dai tu  alimentare cu 12V ca apoi prin invartire, alternatorul sa faca si mai multa energie.  12V trebuie bagati in rotor prin perii si inelele colectoare. Statorul genereaza un curent trifazat care este transformat in curent continuu. Nu cumva ai lasat ceva fire pe afara, sau sunt prea subtiri sau cu masa desprinsa sau legate gresit? 

  Daca ai dat mult la automat pana s-a auzit o caraiala, asta inseamna ca ai descarcat bateria. Mesajul ala aparut fara ca motorul sa fi pornit eu l-as fi ignorat. La turatie mica normal ca nu incarca. Daca dai mult la automat eventual strici electromotorul de pornire nu alternatorul.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu mă pricep, dacă aș vedea o poză cum sant firele prinse la alternator poate mas edifica, înainte să schimb alternatoru tot așa făcea cu cel vechi, firele la cel vechi erau prinse de fabricant, am luat o baterie noua și am făcut probă, tot așa face, unde mi-a dispărut martorul de baterie ? Nici cu output test nu îl vad 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti de centrele care reconditioneaza alternatoare? A mai facut careva asta? Ceva recomandari?

De regula, alternatoarele pe care le vand ei in magazine sunt in mare parte alternatoare vechi si reconditionate, asa ca de ce sa dau banii pe unul chipurile "nou"  si scump cand pot sa mi-l reconditionez pe al meu?

 

Modificat de csm_1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 minutes ago, csm_1 said:

Ce parere aveti de centrele care reconditioneaza alternatoare? A mai facut careva asta? Ceva recomandari?

De regula, alternatoarele pe care le vand ei in magazine sunt in mare parte alternatoare vechi si reconditionate, asa ca de ce sa dau banii pe unul chipurile "nou"  si scump cand pot sa mi-l reconditionez pe al meu?

 

Eu am reconditionat la Compoli, acum un an, 350 ron, un an garantie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare cam mult, esti multumit? Cat te-ar fi costat unul nou? L-au demontat ei de pe masina sau l-ai dus tu gata demontat?

Modificat de csm_1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am dus demontat, au schimbat rulmentii,releul de incarcare (bosch la vremea aceea costa cam 125-140 ron), sablat si curatat, lacuit. La dezmembrari imi cereau 250-300 ron, nou cred ca era dublu. Nu am mai avut probleme de atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11
14 hours ago, rica_42 said:

Nici eu nu mă pricep, dacă aș vedea o poză cum sant firele prinse la alternator poate mas edifica, înainte să schimb alternatoru tot așa făcea cu cel vechi, firele la cel vechi erau prinse de fabricant, am luat o baterie noua și am făcut probă, tot așa face, unde mi-a dispărut martorul de baterie ? Nici cu output test nu îl vad 

Verifica daca conexiunile sunt ok, in special cea de la masa, de sub baterie. Trebuie demontat si suportul ei pentru asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Vezi si sigurantele sa fie bune. Este una de la alternator de vreo 100A deasupra bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

 

vezi daca te ajuta acest video cu ce voiai sa vezi.

 

lafel si asta pentru diagnosticare, e alta masina, dar tot asa e si la vw(in afara de mufa cu 4 pini). Sincer, nu stiu ce tensiune trebuie sa vina pe rotor, dar daca e cu PWM, iti trebuie un osciloscop pt a testa asta, cam greu.

 

CE carait la tine cred ca a fost bendixul. Cand nu mai are curent bateria, incepe sa cataie bendixul.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat cureaua de accesorii jos și în jurul ei și pe carcasa de la distribuție am găsit negreala de cauciuc de la curea probabil, rola întinzătoare are gaura aia de tensionare unde bagi un cui când pui cureaua, distanta dintre cele doua orificii era de maxim un cm cu cureaua pusa, e normal? De asemenea rola întinzătoare are un mic joc, atașez o poza cu cele doua orificii 

20180830_151655.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai știu ce să-i mai fac, am desfăcut toate cablurile de masă de sub baterie, sub motor, curățat, nu vrea, ce nu înțeleg este că nu îmi mai apare martorul de baterie, nu-l găsesc nici IC la outpot test 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvată, tablita cutie siguranță baterie, împușcată 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ebi a intuit bine, bine ca s-a rezolvat. Acum merge si martorul din bord la punerea contactului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara,

Am si eu o problema cu un alternator, Valeo 90A, dupa ce l-am reconditionat capital, adica i-am schimbat: rulmentii, inelul colector si carbunii. Inainte de reconditionare functiona corect dar am constatat la o verificare ca are carbunii uzati, si oarecum inelul colector si rulmentii... si daca n-am avut de lucru mi-am facut! Dupa reconditionare a mers aproape 1000km, cam de o saptamana am observat noaptea ca palpaie aproape insesizabil cateodata farurile la turatie constanta. Azi am observat ca atunci cand pornesc ventilatorele radiatorului, motorului i-a crescut turatia si asa mi-am dat seama ca ceva nu e in regula.

Problema e ca acum abia incarca 13,3V cu sau fara faza scurta.

Am nevoie de niste sfaturi cum sa diagnostichez ce a picat in alternator.

Mentionez ca e nevoie sa se taie ca sa desfaci cele 6 cleme ale redresorului de pe bobinaj pentru desfacerea carcasei. Dupa asamblarea carcasei le-am legat in mai multe ture cu monofilar de cupru  (iesirile bobinajului de clemele redresorului) si le-am cositorit.

Ce banuiesc eu ca ar fi de vina e una din cele 6 legaturi ale bobinajului cu redresorul, sa fie o lipitura proasta si in interior sa nu mai faca contact. Ma gandesc ca daca era o problema pe partea de excitatie la legaturi-contacte inel colector sau lipituri carbuni de releu, nu se mentinea constanta tensiunea de 13.3v cand aprindeam farurile.

Orice ajutor e binevenit, si caut si o schema a acestui alternator sa stiu cum sa-i masor statorul si redresorul, daca aveti un sfat in acest sens cum pot masura care legatura din cele 6 e bubu, ca sa nu ma chinui sa le desfac din nou pe toate?

Multumesc anticipat!

1.jpg2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE

Azi pe ziua am verificat mai bine problema, se pare ca firul de plus de la alternator la baterie e problema, si are o cadere de tensiune variabila de ~1V.

Stie cineva traseul acestui conductor gros, merge direct la borna bateriei?

Si de ce ar avea cadere de tensiune? Bornele bateriei sunt curate, la fel si papucul de pe alternator, ma gandesc ca s-a oxidat unde e sertizat papucul.

Daca aveti sfaturi sau pareri sunt binevenite.

 

LE - s-ar putea sa fi folosit putina vaselina cu cupru pe surubul si papucul de pe pe alternator care duce la baterie, am pus-o ca si antioxidant si pentru contact mai bun, sper ca nu am gresit

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE 2

E cazul sa scriu si rezolvarea problemei, a fost foarte simpla, defapt am uitat sa strang piulita bornei + de pe alternator, mi-am adus aminte ca e posibil sa fi uitat sa o strang si asa a si fost.

Am curatat papucii cablului dintre alternator si siguranta din capacul bateriei, de asemenea si papucii celui dintre sigurantele de putere din capac si borna + a bateriei. Acum caderea de tensiune pe traselul + al incarcarii e de ~80mV cu faza scurta pornita. Pe partea de masa cred ca era ~50mV. Din ce am masurat pe alta masina aceste valori sunt bune.

Spor la reparatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat de curand un golf 4 diesel, are alternatorul schimbat cu unul AM. La unele porniri ramane martorul aprins pe bord, daca accelerez nitel se stinge. Sa fie releul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, foarte posibil. Tot asa, poate sa fie colector sau cărbuni uzați, etc. Trebuie sa demontezi și sa verifici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Problema de sezon Baterie sau alternator ?

Treburile stau cam asa .....In una din diminetile trecute cand frigul a fost mai patrunzator electromotorul a invartit de doua ori si gata ........deces .

Am primit un ajutor de la un vecin cu o baterie de 12v ..75 ah , am pornit fara probleme , am circulat cu ea aprox 1 sapt si in una din serile trecute am observat ca in timp ce stateam in trafic turatia motorului era ridicata la 1000 rot/min fara fluctuatii .Cum face tot romanul  cand are o problema, deschide netul si se informeaza .De aici  am inteles ca acesta crestere in turatie se datoreaza faptului ca alternatorul nu mai reuseste sa incarce bateria la relanti si mareste turatia.

Astazi dimineata am facut niste masuratori care stau cam asa

Bateria masurata la rece fara consumatori aprinsi 12,4 v

Bateria masurata cu motorul pornit fara consumatori aprinsi 14,6 v

Baterie masurata cu motorul pornit cu consumatorii mari aprinsi( relanti 800 rot min ) 12,7 v

Toate acestea cu bateria mentionata mai sus , si specific faptul ca masina este benzinara cu motor de 1.4 16v .

Am luat bateria de pe cealalta masina , baterie xxxx firma 12v 45 ah si am refacut masuratorile

Bateria masurata la rece fara consumatori aprinsi 12,5 v

Bateria masurata cu motorul pornit fara consumatori aprinsi 14,8 v

Baterie masurata cu motorul pornit cu consumatorii mari aprinsi ( relanti 800 rot min ) 13,8 v

Din aceste masuratori ce sa deduc ...alternator defect ?  Baterie prea mare ptr alternatorul de benzinar si nu reusesete sa o incarce corespunzator ? Baterie uzata ?

Modificat de florin_gti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!