Jump to content

Leon Fr Vs Astra Bertone


Florinike
 Share

Postare recomandată

Salutare. Nu am postat de foarte multe ori pe aici insa am urmarit cu mare interes diferite topic-uri de pe acest forum.

In acest moment detin un Opel Astra DTI insa in cel mai scurt timp posibil trec la urmatorul pas. Si aici am nevoie de ajutorul vostru daca se poate: Leon FR 1.8 Turbo 180 CP sau Astra Bertone Turbo 200 CP. Amandoua masinile sunt puternice, plusuri si minusuri au amandoua, amandoua sunt full.

Seat Leon este FR Top Sport (din ce stiu de la proprietar) 2002 full, 123.000 km, motorul necipuit.

Bertonele este din 2002-2003, full, 200 de cai adus probabil din Germania.

Despre Opel stiu foarte multe deci stiu ce ii poate pielea, despre FR mai putin. Am tot cautat si caut comparatii reale ale unor posesori de FR.

Stiu cat consuma amandoua deci nu e problema, nu ma intereseaza diesel in situatia data, teoretic amandoua fug la fel de tare (Bertone 7.5 iar Leon 7.7) insa ca si practicalitate Leon primeaza.

Deci, daca nu supar pe nimeni, as vrea sa deschid aceasta comparatie pentru ca am cautat insa nu am gasit ceva palpabil pentru aceste 2 modele.

Multumesc anticipat, orice raspuns e binevenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A avut un prieten Bertone.O sa iti zic lucrurile rele si bineinteles pe cele bune despre RESPECTIVA masina(nu cred ca asa sunt toate).

In plin trafic a inceput sa iasa fum din gurile de ventilatie,s-a speriat,a iesit cu stingatorul,si de fapt era cureaua de la AC(nu stiu problema in amanunt,ideea e ca i s-a rupt).

Turbina manca ulei.

Din cate imi amintesc ESP-ul nu era decuplabil si pornea greu(paralel cu alte masini :offtopic: )

Pielea de pe scaun,desi masina era din 2001 era super naspa.(probabil prost intretinuta).

Bordul si finisajele de interior sunt naspa-naspa(e doar parerea mea).

Dupa un an a vandut-o,dupa ce a aflat ca de fapt i-a fost schimbat motorul masinii in Germania.

Partile bune le-am uitat daca ma gandesc ca i-am dat 4-5 masini :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

si care erau alea bune? :salut:

Am mers cu asa numitul FR, modelul si motorul pe care-l cauti...masina se misca f bine, motorul este unul din cele mai pritocite ale trustului, mici probleme aparute cu ESP-ul insa nimic grav, consum mare.... interiorul acceptabil, personal imi place mai mult bordul vechi decat cel nou, ceasuri albe cu lumina rosie...

Suspensii sport puteau sa fie ceva mai dure, ca si dinamica e putin cam prea subviratoare (tot parerea mea), faruri halogen...

Bombita in linie dreapta, pe curbe se putea si mai bine

Oricum o masina care mie personal imi place mult

PS: cred ca si motorul papa ceva ulei :D, tipic din cate stiu eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat inca ceva.A pierdut foarte putin la masina.A cumparat-o cu 10000 Euro si a vandut-o dupa 1 an cu 9500 Euro.Poate conteaza si aspectul asta.

Florinike completeaza si tu locatia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre Bertone stiu foarte multe, stau pe forumuri Opel de vreo 3 ani. Sunt masini bunicele, ca interior le consider destul de reusite chiar si fata de noua generatie plina de plastic. Exteriorul este foarte frumos, are niste forme dementiale, insa aici se opreste tot. Motorul este destul de pretentios, daca nu a fost ingrijit risti sa bagi bani garla sa il aduci in mintile lui. De consumat ulei si benzina consuma destul de mult, nu este asa de fiabil avand in vedere ca multi ce au avut predecesorul lui il considera un *****.

De FR in schimb nu stiu prea multe, o singura data m-am dat cu unul, cu cel al lui Eddie de aici de pe forum si pot spune ca am ramas profund impresionat de cum statea pe curbe si cum tragea. Ce mi s-a parut atunci e ca motorul era cam sugrumat, parca nu tragea ca unul vioi. Nu stiu cum sunt electronica si partea de directie.

Cateva detalii despre Leon-ul pe care as vrea sa il iau: este din 2002, trapa,climatronic, ceasuri negre,volan in piele, cotiera, scaune sport, Casetofon AURA + difuzoare AURA (nu stiu ce sunt dar se aud demential) jante pe 16 originale, in jurul a 130.000 de km reali. Vopseaua este galbena, foarte decolorata insa presupun ca nu este singurul caz.

PS:am completat si locatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa ma bag si eu :P

de FR stiu ca tine 215 cai dupa soft, consum poate fi si mare si OK, motorul este unul dintre cele mai complexe si faibile de la VAG.

de bertone....cand aveam 209 cai, si ma plimbam pe langa unu, eu cu 3 oameni in masina si ei doi, nu intelegea soferul de ce imi vede decat stopurile :rolleyes: dar si pe alea greu....si plimbandu-ne in mers.

are protectie la schimbarea vitezelor, ESP decuplabil doar cu ABS din siguranta.... plus ca masina nu mi s-a parut ca fuge pt caii aia.

mergi cu amandoua si ai sa vezi care iti place. la design imi place mai mult Leonul, desi asta sunt gusturi care difera.

eu as alege Leon fara sa ma gandesc.

cu cel al lui Eddie de aici de pe forum

eddie...din BV? cel rosu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, suntem cunostinte de ceva timp. A fost prima masina cu care am vazut derapaj pe toate 4 rotile si am fost cu el atunci cand era inainte de cip.

Ideea e ca stiu cum trage Bertone, pot da o tura si cu Seat-ul sa vad cum fuge.Pe mine ma intereseaza mai mult probleme de fiabilitate, ce probleme as putea avea cu masina avand in vedere ca e trecuta de o oarecare varsta si are ceva kilometri la bord.

Cat despre liniute, nu sunt pasionat, prefer sa merg pe serpentine 1000 de km decat sa ma dau cu masina pe 400 de m.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai vezi ca si el ar vrea sa vanda masina :P

si eu sunt prieten cu el si stiu ca masina lui trage bine si e intretinuta.

mi se pare mult mai fiabil 1.8T. mai complex. plin de sensori. dar am avzut multe ajunse destul de sus ca putere.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florinike, daca preferi sa mergi pe serpentine (cat mai rapid) este foarte posibil sa constati ca Leonul este superior Astrei datorita suspensiei spate multilink.

Eu as opta numai pentru o asemenea solutie tehnica pentru o masina cu veleitati sportive, nu m-as uita la o compacta cu punte spate rigida sau semirigida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as opta in locul tau pentru un S3 din 2001 :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Audi o consider o marca exclusivista si prefer sa nu intru in contradictie cu diferiti oameni de pe forum. Seat imi place si ma gandesc ca o posibila viitoare masina.

Ce pica cel mai repede la motorul 1.8 turbo??

Cat tine un motor chipuit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tine cat tii tu piciorul cuminte :lol:. Depinde mult de modul de exploatare, si de felul in care a fost intretinut pana la remapare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina este stoc de asta vreau sa o si cumpar. A fost destul de bine intretinuta si nu a avut pana acum probleme cu motorul sau alte parti componente.

Cred ca este totusi vorba despre modelul Top Sport, asta avand ceasuri negre si luminile rosii, ceasuri negre, 6 trepte, ESP decuplabil.

Din ce stiu a fost plimbata mai mult in afara orasului, multe drumuri Constanta-Bucuresti si intretinuta doar la service-uri Seat.

Astazi m-am intalnit cu un prieten cu un Bertone si era cam varza. Avea probleme cu calculatorul de bord, cu clima, pierdea destul de mult ulei si sincer sa fiu chestia asta ma frapeaza, ma face sa ma gandesc foarte serios la Leon. Azi sau maine voi putea sa vad cum trage Leon-ul pentru ca sunt programat la un test drive cu masina pe care vreau sa o iau.

Credeti ca pot pune un VAG-COM pe ea sa vad ce probleme are, eventual kilometri reali, etc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG-COM imi poate spune ce probleme are masina, daca este sa aiba vreo problema? Ma refer aici la toti senzorii care pot fi cititi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa iti arate, dar trebuie sa verifici si mecanic, altfel risti sa ai 5 erori pentru o mufa desfacuta, si sa nu stii la ce sa umbli mai intai :icon_thumright:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, astazi m-am dat cu Leon-ul.Ce pot sa zic, trage grav rau, poate la fel senzatia ca in Bertone insa este un pic mai usoara, nu e atat de violenta ca in Bertone si parca trage constant, intins. Ce pot sa spun, am ramas mut de uimire, cand m-am dat jos din masina eram un zambet tot.

Asta a fost partea buna, cea proasta acum incepe. Cand i-am dat talpa, a intrat intr-un fel de limp mode in sensul ca atunci cand am schimbat eram cu pedala peste jumatate insa nimik nu s-a intamplat. Pentru 3 secunde nu a facut nimik. Dupa asta am mai incercat, insa tot la fel, are o ezitare de cam 2-4 secunde pana sa intre turbina bine, insa nu tot timpul. A facut asta doar in 1-2, 2-3 nu a schitat nimik.

Avea check engine-ul aprins, el a spus ca este din cauza unui senzor din usa pentru ca a pus testerul pe ea.

Cand am scos ESP am dat ceva ture cu el scos, insa cand am vrut sa il opresc, nik, a ramas aprins. Pana cand am ajuns acasa am tot incercat sa il scot dar nimik, ramanand aprins indiferent daca opream sau nu motorul.

Turbina are un oarecare fluierat ciudat in sensul ca se aproprie de sunetul unui turbodiesel daca o calci. Din ce stiu eu, benzina nu face asa pentru ca doar cele cu geometrie variabila fluiera (va rog pe voi sa ma corectati daca gresesc).

Cam asta despre Leon. Credeti ca ar trebui sa fac topic separat, sa incerc sa aflu mai multe despre probleme si daca merita cumparata masina sau nu?

Pot afla cu VAG-COM de ce stau aprinsi cei 2 martori?

Mentionez ca motorul este AUQ, 132kw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu, martorul de ESP si de "Engine workshop" raman aprinse daca un bec de la stopurile de frana este ars. Pana la schimbarea lui, ele tot aprinse o sa ramana :)

Eu cand mi-am pus led-urile la stopuri, imi stateau cei 2 martori aprinsi din cauza intensitatii scazute, deci computerul masinii vedea becurile arse.

Dar pana la urma cel mai bine te convinge VAG-COM-ul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi place un bertone mult mai mult si e o masina mai rara ca seatul , probleme au doar daca uiti sa faci serviceul sau iti bati joc de ea si e valabil la oricare din cele 2 , interiorul cu piele de la bertone si linia masini mi se pare extraordionar de fain.

Ambele sunt bune dar totusi motorul de pe astra este mai reusit dupa parerea mea si in primul rand este mai mare ...

Dupa cate stiu eu trebuie sa te decizi daca vrei Fr sau top sport dupa cate stiu eu e diferenta de tractiune , unu e 4x4 si unu are tractiune fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am observat ieri, un bec de pozitie era ars, si faza cu ESP a ramas aprins dupa ce ne-am dat noi cu el. Teoretic zic eu ca ar fi trebuit sa se stinga.O sa il schimb astazi sa vedem daca se stinge.

Cat despre Bertone, am multi prieteni care sustin ca motoarele sunt mai putin fiabile decat se stiu. Culmea este ca majoritatea posesorilor de Opel stiu ca motoarele au probleme si se vede prin topicurile de pe forum, aici insa nu am gasit mai deloc probleme pentru 1.8T.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele sunt bune dar totusi motorul de pe astra este mai reusit dupa parerea mea si in primul rand este mai mare ...

Dupa cate stiu eu trebuie sa te decizi daca vrei Fr sau top sport dupa cate stiu eu e diferenta de tractiune , unu e 4x4 si unu are tractiune fata

si top sport si FR sunt FWD. decat cupra 4 e 4x4.

poti spune de ce crezi ca motorul de pe opel e mai reusit?

la 1.8T poti gasi cateva aici...

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=32063&hl=

unele specifice pt S3, altele mai generale.

senzorul de ESP este o problema comuna VAG:

http://vwforum.ro/index.php?showto...2&hl=senzor

http://vwforum.ro/index.php?showto...3&hl=senzor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saru'mana pentru linkuri Bogdan, am citit de m-am spart :) . Culmea e ca dadusem cautare si citisem tot ce se putea pentru 1.8T de pe forum de la Seat si putin de la A3 :)

Astazi ma duc sa vad daca ramane aprins check-ul din cauza becului de pozitie sau e alta problema. De asemenea, o intrebare: atunci cand iti intra in limp mode se aprinde vreun martor suplimentar, se intampla ceva mai ciudat??? Are vreo protectie de schimbarea vitezelor, sa nu poti da talpa la schimbarea intre trepte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!