Jump to content

My shadow-blue Mk5 daily-drive & track-toy


Acidutzul

Postare recomandată

Colega, bag seama ca tie iti trebuie de fapt jante 17x8 sau poate anumite 7.5 cu ET45-50, ca sa fie bine si in fata si in spate. 

Ca exemple bune pentru BBK: Sparco Assetto Gara, Motec Nitro, TSW ce model iti place tie. Toate sunt destul de usoare, ieftinute. E un pic problematic sa le gasesti SH, in schimb.

Link către comentariu

Da, ceva de genul. Etrierul asta de la AP Racing nu e foarte mare (cere 6mm mai putin clearance decat Stoptech de ex.) si sunt multe jante OEM care intra, gratie design-ului spitelor. Eu insa am avut ghinion. Pe Sparco ii aveam si eu in vedere (desi unii spun ca jantele sunt slabe), la Motec si TSW nu m-am gandit, mersi pentru sugestii :icon_thumleft: .

Link către comentariu

Assetto Gara si Motec Nitro le-am vazut pe masinile de inchiriat la N-ring si am concluzionat ca tre' sa fie ok, de vreme ce le folosesc oamenii aia. Am vazut si pe forumurile nemtesti ca sunt apreciate, dar mai mult de-atat nu stiu despre ele.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Cand credeam ca sunt aproape gata cu pregatirile pentru Nurburgring 2014 (marti plecam), m-am trezit cu martorul de probleme evacuare aprins in bord. Coincidenta a facut sa se aprinda si dupa 400 km condusi de sotia mea. Dar cum a mers afara din oras si nu e genul care sa o subtureze, si cum era pentru prima data cand se aprindea, am crezut ca DPF-ul meu era pe cale sa-si dea duhul dupa 140.000 km, cu soft de la 16.000 si destule ture de circuit la activ.

 

Am fost la o diagnoza la TCM Turbo cu gandul la un DPF off, si cand colo surpriza: DPF-ul este incarcat 8% si lucreaza impecabil. Problema era data de senzorul de presiune diferentiala G450 made in US 2006, care in general pica dupa 70.000km (versiunile mai noi sunt ok).

 

Cu ocazia asta am trecut si la versiunea TCM 2014 a softului pentru motorul meu, eu avand soft din 2008. Mai multe detalii aici

 

Bafta!

Link către comentariu

Si pentru ca marti incepe excursia Nurburgring 2014 :icon_bounce: , am editat ultimul filmulet din 2013. Este tot o compilatie cu ceva momente la limita, motociclisti, un Radical si o mare aglomeratie :).

 

Puteti vedea in acest filmulet de ce consider track-day-urile mixte masini-motociclete pe Nurburgring o mare prostie si un risc imens. Sunt foarte multe motociclete care accelereaza mai bine decat masinile dar si foarte putini motociclisti care stiu sa mearga la fel de repede si pe viraje, si care stiu sa foloseasca oglinzile sau sa se mai uite in spate/lateral. Si daca masina cu parapet sau masina cu masina uneori nu se lasa decat cu fier stricat, motociclist cu masina sau motociclist cu parapet poate sa duca la lucruri grave.

 

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu

Ei au venit doar sa testeze performanta fierului/incheietura mainii drepte doar pe linie dreapta. Dupa parerea mea, ca fost motociclst, primul nu are ce cauta cu "capra" respectiva pe circuit , destinatia exclusiva a fierului fiind strada. Cel de-al doilea exemplar , un Rossi in devenire, merge binisor cu exceptia a 2 mari greseli: 1. Niciodata nu se franeaza pe viraj ( cum franezi , cum se ridica moto si iesi de pe traiectorie ) si 2. Pe viraje la viteza trebuie mutat tot centrul de greutate , tot corpul , astfel incat la un viraj spre stanga sa zicem, buca dreapta se muta pe locul celei din stanga :)

Oricum tu ai mers exemplar si tin sa te felicit pt asta ! Spor si asfalt uscat 

Link către comentariu

Mersi frumos!

 

Nu sunt hater de motociclisti si consider ca oricine are dreptul sa se dea in ritmul lui pe Nring in zilele deschise publicului, ca doar isi plateste tura. Insa mi se pare obligatoriu sa te uiti in oglinzi/spate si sa ii lasi sa treaca pe cei mai rapizi, macar pentru siguranta proprie (mai ales pe motor). Am fost socat de lipsa de grija pentru siguranta proprie a motociclistilor.

 

UIte aici la 5.40 unul care mergea bine... de fapt singurul care m-a depasit pe zona de viteza si nu l-am mai prins pe curbe

 

 

 

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Salutare!

Am incheiat si excursia 2014 la Nurburgring si am ajuns acasa nevatamat si cu masina intreaga (cel putin la exterior), asa ca din punctul meu de vedere excursia s-a incheiat cu bine. Compania, respectiv Fuscobal, Rex si Cristi  a fost excelenta iar Nurburgring-ul impresionant ca intotdeauna, pista cat si ce era pe langa ea. Probabil ca daca ar fi fost prima mea excursie acolo, ingredientele mentionate anterior ar fi fost suficiente sa ma tina permanent cu zambetul pe buze si sa plec fericit de acolo. Fiind insa a 3-a, au fost o serie de intamplari care mi-au lasat un gust amar (bineinteles, totul tine de timp si de bani, ca daca stateam acolo si/sau ma dadeau $ afara din casa, toate problemele deveneau mici detalii).

Anul asta am reusit sa consum doar 22 de ture din cele 25 de pe cartela, iar 19 ture au fost date cu masina in regim de avarie. Timpii pe tur au fost si ei afectati serios de problemele cu masina, aglomeratia de pe pista si de momentele destul de frecvente cand circuitul era ud.

In prima zi (miercuri) cand am ajuns acolo, ne-am pus rapid pe schimbat roti pentru a prinde cateva ture dupa-amiaza, circuitul fiind deschis 2 ore seara.
 

Dupa ce Rex a rezolvat o prima problema aparuta la o roata, am ajuns la pista si am reusit sa facem cateva ture placute, avandu-i ca pasageri si pe Cristi si Fuscobal. Insa cand am ajuns la benzinarie pentru realimentare, mi s-a aprins martorul de lichid de racire si am constatat ca intr-adevar nivelul era foarte jos. Am completat si am plecat cu inima stransa catre camera, gandindu-ma ca am un furtun care are o fisura si poate ceda oricand.

Joi dimineata am pornit spre Rent4Ring de unde Fusco si Cristi au inchiriat o pereche de SWIFT-uri, dupa care am trecut la treaba pe circuit. Cred ca dimineata aceea a fost cea mai frumoasa perioada a excursiei... desi sacadata si ea de intreruperi si accidente, am avut ocazia sa ne bucuram de Ring, de vremea frumoasa si sa mai stam la o vorba privind subiectele "de interes" gen trase, masini etc.

 

post-13132-0-22147300-1399929126_thumb.j post-13132-0-90657900-1399929133_thumb.j post-13132-0-53573100-1399929144_thumb.j

Eu in permanenta am stat cu ochii pe nivelul si temperatura apei si am constatat chiar din prima tura ca temperaturile la antigel ajungeau uneori la 100-105 grade (ceea ce e mult pentru mine) si apa fierbea la fiecare tura in vas (chiar si la temperaturi de 95-97), pierzand si antigel pe la evacuarea de prea-plin. Asta m-a facut sa merg cu frica, evitand pe cat posibil WOT si abuzand de short-shift de cate ori imi premiteam. Dupa pranz am decis ca e prea periculos sa ma mai dau cu masina asa pana nu o vedea un mecanic. Fusco si Cristi au returnat si ei masinile iar Rex a fost singurul care a mai bifat cateva ture seara.

Vineri a plouat toata dimineata, "prilej" pentru mine sa verific masina la un mecanic. Dupa ceva investigatii si avand in vedere ca in regim normal de mers masina nu pierdea antigel si nu fierbea, verdictul probabil a fost garnitura de chiulasa fisurata. Cum ploaia nu s-a oprit, am decis sa vizitam castelul Eltz si sa speram la o dupa-amiaza insorita. Soarele nu a aparut si nu am reusit decat putine ture pe o pista zvantata, pana cand ploaia si ceata au reaparut. Cum mai aveam destule ture de facut (parca 9 eu si 11 Rex), am decis sa folosim si solutia de back-up, respectiv sa stam si Sambata, pentru a termina turele.

 

post-13132-0-78325100-1399929218_thumb.j post-13132-0-19435900-1399929225_thumb.j

Sambata a fost insa cea mai frustranta zi pe care am petrecut-o acolo. Vremea a fost superba (soare cu putini nori si temperaturi destul de joase, ceea ce ma bucura la ce probleme aveam cu masina) insa ghinioanele s-au tinut lant. Dupa o intrerupere de aprox. 1 ora dimineata din cauza unui accident, am reusit doua ture doar ca sa vedem din nou semaforul rosu care ne anunta o noua inchidere. Motivul (pe care l-am aflat dupa vreo 2 ore)? Nu functiona linia telefonica de urgenta a circuitului. Durata inchiderii? Aprox. 5 ore juma'. Aglomeratia creata in jurul circuitului si pe pista la deschidere? MAXIMA! Efectul? Accidente dupa accidente la orice noua deschidere a circuitului si cozi interminabile la intrare si la iesire. Am convingerea ca au fost masini la coada de intrare care nu au mai apucat sa intre in dupa-amiaza aceea. In final nu am mai reusit decat 4 ture dupa-amiaza, care au fost mai mult ture de supravietuire cu masina intacta in traficul creat. Fusco intre timp a invatat toate potecile dintre km 14-16 ai circuitului, asteptand ca si noi deschiderea circuitului si ocazia unor poze. A reusit totusi sa faca destule poze si filme, pentru care ii multumesc (multe din cele de aici ii apartin).
 

post-13132-0-79698600-1399929157_thumb.j post-13132-0-31551000-1399929251_thumb.j post-13132-0-78220300-1399929163_thumb.j post-13132-0-77263700-1399929196_thumb.j

Cam asta ar fi rezumatul excursiei. O sa mai detaliez un pic modul in care s-a comportat masina si problemele avute (ca de exemplu, SOC: m-am intors din nou cu franele in pioneze).

Am urcat pe iutub un prin filmulet. Este exact prima tura a excursiei, in care il am ca pasager pe Fuscobal. Imi cer scuze pentru incoerenta din unele momente, dar procesorul meu era destul de ocupat. Am mers cu ESP pentru ca era prima tura, nu stiam ce pot gasi pe circuit si aveam si pasager. Multe din sfaturile pe care incerc sa i le dau lui Fusco sunt doar umilele mele constatari care pot fi evident, gresite.

 



Bafta!
Link către comentariu

Salut.

Ai diagnosticat problema supraincalzirii pana la urma?

Ma bucur sa aud ca, in ciuda catorva obstacole, ai reusit sa te distrezi si sa te dai. Felicitari tie si colegilor cu care ai fost, sper sa reusesc si eu sa ma alatur voua peste cativa ani :).

Pozele cu masina in actiune sunt de poster :D.

Modificat de mike.
Link către comentariu

Frumos tare clipul :X nu am cuvinte se vede ca ai experienta pe nurburg :D:D

Link către comentariu

Mersi frumos pentru aprecieri!

 

Ceea ce parea a fi o garnitura de chiulasa dusa, s-a dovedit a fi chiar o fisura in chiulasa. chiulasa a fost schimbata deja si masina merge perfect, insa usturimea persista :). Asta e, ma bucur ca nu a cedat mai rau acolo si ca baietii de la Elcargid au observat adevarata problema.

 

Si mai rau insa este ca m-am intors din nou cu bataie in discuri. Cu fiecare tura care trecea, vibrau din ce in ce mai tare. Initial am crezut ca sunt depuneri cauzate de utilizarea RS29 dupa DS2500, insa vibratiile persista si acum. In plus am masurat abaterea pe circumferinta si este foarte mare: 3-5 sutimi la interior si 12-15 sutimi la exterior. Cu siguranta cauza nu a fost suprasolicitarea. Nu aveam cum sa omor atat de tare o astfel de frana, cu o masina ca a mea, pe Nurburgring. Avand in vedere ca si setul anterior de discuri Brembo pe 312 a inceput sa vibreze foarte repede, dupa o mica forja pe Cheia, sunt convins ca trebuie sa caut problema altundeva... probabil butuc-rulment-port fuzeta. Pit90, se pare ca ai avut dreptate si trebuia sa investighez mai demult. Sper sa pot salva discurile.

 

post-13132-0-01499600-1400016474_thumb.j

Link către comentariu

Am schimbat 2 rânduri de discuri ...si butucul a fost , în cazul meu 1 cel din dreapta , ţinea cam 1000-2000 km si după începea uşor uşor dansul, la ce discuri ai pus nu trebuia sa se buleasca..

Link către comentariu
  • 1 month later...

In urma unor probleme cu discurile de frana, trebuie sa le trimit la AP Racing pentru investigatii. Am gasit o frana de 288mm de imprumut, dar ii lipseste un portetrier.

 

Ma poate imprumuta cineva cu port-etrierii OEM de 288 (Golf 5/6) pentru 3-4 saptamani (evident ii returnez imediat daca e nevoie)?

 

Multumesc!

Link către comentariu

ca tot te dai pe circuit, o aplicatie cu viteza, treapta de viteza, turatii, locul pe circuit - asa ca la motogp, nu ar da frumos?

Link către comentariu

Mersi pentru raspunsuri! De cumparat eu nu cumpar nimic, dar o sa-l intreb pe cel de la care imprumut franele daca vrea sa-si completeze kit-ul.

 

Cu privire la aplicatie, datul frumos nu prea ma intereseaza... m-ar interesa o solutie (aplicatie+hardware) care sa-mi arate vitezele si trasele pe circuit, comparativ tura dupa tura, la precizie mare (nu ceea ce poti obtine azi cu un smartphone), dar investitia e prea mare pentru nivelul la care sunt eu acum

Link către comentariu
  • 3 months later...
Am fost si eu vinerea trecuta la Motor Park Adancata si am dat cateva ture pe noul circuit. Desi nu vad o masina de F1 concurand acolo, eu am fost incantat de ce am gasit si consider ca este un circuit auto veritabil. Comparand cu circuitele pe care am mai fost, respectiv Hungaroring si Nurburgring GP (Nordschleife este unic si incomparabil), Motor Park este evident un circuit mai lent si mai sinuos, cu viraje mai stranse, cauza fiind suprafata mica pe care este construit. De asemenea este complet plat. Are insa lungimea (acum un pic prea scurt dar se va lungi), latimea si dificultatea pentru a fi atat distractiv cat si... challenging (provocator suna aiurea :) ). Are viraje cu zona de franare in curba, lungi, care se strang, cu puncte de franare si apex-uri mai greu de intuit. Unul este chiar usor off-camber. Virajele sunt intr-adevar destul de lente, dar din fericire doar in unul din ele eram obligat sa schimb a 2-a (ultimul viraj)... din fericire in varianta finala acel viraj nu va mai exista.

 

In starea actuala, circuitul nu prea permite iesiri in afara pentru ca, in afara de primul viraj, nu exista zone de esapare amenajate, ci doar pamant moale. Insa nu mi s-a parut neaparat periculos... este pe cat de safe vrea fiecare sa fie si merge. Daca vrei, iti poti asuma riscuri, dar asta e alegerea fiecaruia si probabil este unul din cele mai sigure locuri in care te poti da cu masina astazi in RO. Aderenta este destul de slaba si nu exista vibratoare, dar lucrurile astea se vor rezolva. Primele ture sunt un pic frustrante pentru ca surprind virajele lente care se strang, si e destul de greu de memorat circuitul, pentru ca peisajul e foarte anost si monoton, si nu prea exista repere. Dupa 5-10 ture insa, ar trebui sa devina fun pentru oricine.

 

Am mers 6 sesiuni cu multe ture de racire, si 16 ture merse tare. Mi-au trebuit 6 ture sa ajung la 1.55.xx (atunci am memorat succesiunea virajelor) iar apoi am progresat incet incet pana in tura 16 la un 1.53.2 (video mai jos).

 


 

Trackday-ul a fost organizat de catre clubul Insomnia, iar in filmuletul de mai jos puteti vedea cateva masini in actiune (printre care Vlad_TNS, Chuckie, Voinea, Zyx in ordinea aparitiei)

 


 

Eu unul astept cu nerabdare o noua vizita acolo si consider ca nu merita cheltuielile in plus pentru o vizita pe Hungaroring, cel putin pana nu invat bine circuitul si nu ma plafonez cum am patit la Hring.

 

Bafta!

 

15557759895_33fa2f8561_n.jpg 15558584232_f5c665ed15_n.jpg 15534039386_0cfbe38c69_n.jpg 14937571983_abe355ec09_n.jpg 15534029666_ac19cd0a92_n.jpg

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu

Dupa ce mi-au venit discurile noi, nu am mai pus placutele Pagid RS-29 pentru ca nu mai planuiam sa merg la niciun track-day, si nu avea rost sa le pun pentru iarna. Asa ca am montat setul de DS-2500 cu care a venit kit-ul.

 

15175655689_c87b31e0c9_n.jpg

 

Apoi a aparut ocazia vizitei la Motor Park si m-am dus cu DS-urile, care s-au comportat cum ma asteptam: bite mai slab ca Pagid in general si in special la rece, usor inconstante, dar suficiente si fara alte probleme in timpul cursei. Nu s-au dezmintit insa si au facut depuneri pe disc, care imi dau mici vibratii acum. Astept sa se curete... am mai patit-o cu DSD2500.

 

post-13132-0-69412700-1413634341_thumb.j

 

O zi pe circuit consta cam 80-100E intrarea +  combustibilul pentru fiecare. Acum de ex. urmeaza un trackday pe 01.11 organizat de proprietarii circuitului, iar tarifele sunt 450 lei/zi sau 120lei/intrare.

Link către comentariu
  • 6 months later...
Publicat (modificat)

Am mai bifat doua trackday-uri la Motorpark, de cate 11 sesiuni fiecare (de, pacura tine mult :D )

Noutatea au fost jantele OZ Ultraleggera 17x8 ET 48, de aprox 8.1-8.2 kg fiecare (cantar chinezesc).

17461036478_a91d1b0e81_z.jpg

La primul track-day am mers cu presiune 2.1-2.2 bar si am reusit cu greu sa scot 1.51.77 in chiar ultima sesiune a zilei. Masina s-a cam chinuit cu lipsa de aderenta si a fost neutra spre sub-viratorie. Am avut de asemenea transponder si am comparat acasa timpii transponder vs RaceCrono (GPS integrat telefon) vs filmare (25fps, deci precizie 0.04s). Am fost placut surprins de precizia satisfacatoare a lui Racechrono si mi s-a confirmat ca masurarea pe film e o metoda foarte ok de confirmare a timpilor.

17646479342_157db8d7fc_z.jpg

Din pacate materialele media (poze/filme organizator) au fost putine spre 0, dar am avut totusi un amic cu o drona care venise sa ma filmeze pe mine si pe un prieten si care a facut pana la urma un clip dragut pentru eveniment.



Pentru al doilea track-day am schimbat cauciucurile intre ele (dreapta fata -> stanga spate si stanga fata -> dreapta spate, ceea ce a insemnat ca am avut cauciucuri mai bune pe fata si pe partea stanga) si am mers cu persiune 2.4-2.5. Desi a fost mai cald (spre sfarsitul zilei pista a ajuns la 40 grade, ceea ce s-a simtit) am avut mai multa aderenta iar masina a fost surprinzator de supraviratoare. Desi initial derapajele m-au surprins si in general imi stricau timpii pe ture, am lasat masina asa pentru ca era super-distractiva, si in cele din urma am inceput sa reusesc ture rapide in care sa ma folosesc de setup-ul masinii. Timpii au tot scazut pe parcursul zilei pana la un best de 1.49.13 singur si 1.49.69 cu pasager. Evident ca vroiam un 1.48 :D, pe care nu l-am mai reusit probabil pentru ca am incercat prea mult si pentru ca pista si masina erau deja prea calde.

17029706133_7173880340_z.jpg 17647674232_218b85b85a_z.jpg 17462477780_9e54aaf72d_z.jpg

Mai jos este un clip care contine best-lap-ul. Este o tura un pic dezordonata pentru ca il aveam pe Alex cu un S2000 in spate care m-a lasat sa fac tura si ma depasit abia la sfarsit. Apoi incerc sa ma tin un pic de el, dar nu am sanse pentru ca Alex face constant 1.45. Enjoy!
 
Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
  • 1 year later...

Dupa un ultim track-day in octombrie anul trecut (nu am mai detaliat aici pentru ca nu prea e interes), masina a fost folosita pentru mers normal, fara sa mai am finante pentru alte vizite pe circuit deoarece am cumparat un kit turbo bazat pe tubina de pe Mercedes E350 CDI Blue Efficiency 3.0 248 cai, respectiv GTB2060VKLR (rulmenti, racire apa), adaptata la actuator vacumatic si sudata pe o galerie OEM VAG. Turbina a ajuns in pod si astepta bani pentru restul de piese pentru upgrade.

Intre timp, am avut deosebitul noroc de a mi se fisura vibrochenul, din cauza volantei care s-a blocat. Fiind nevoit sa dau jos motorul, am si montat cu ocazia asta turbina, si am eliminat in acelasi timp DPF-ul si EGR-ul. Apa care trecea prin racitorul de gaze acum raceste turbina. In lipsa unor injectoare mai capabile, masina inca merge cu acelasi soft stage 1 TCM. Setul de placute DS2500 s-a terminat, asa ca am trecut pe Pagid RS-29.

In aceasta configuratie am fost pe 24 la Motor-park Adancata pentru a testa daca totul e ok cu masina si pentru a ma distra, evident. Am inceput ziua usor, cu timpi de 2.09, si dupa ce am vazut ca totul e ok cu masina, am terminat ziua cu un best de 2.04.783 (masurat cu transponder). Tura o puteti vedea mai jos. In fata mea il puteti vedea printre insectele storcite pe @Zyx cu al sau polonic.

 

 

 

 

 

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
  • Dudu featured şi unfeatured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!