Jump to content

My shadow-blue Mk5 daily-drive & track-toy


Acidutzul

Postare recomandată

Felicitari pentru pasiune, masina, stilul de condus... In opinia mea, tu si cu Rex ati mers cel mai bine desi cred ca erati cu motorizarile cele mai slabe. S-a vazut clar diferenta intre tine si GTI-ul gri care se bucura doar de linia dreapta, in rest :emthdown:

Felicitari inca o data :icon_thumleft:

Link către comentariu

@Rave: suspensia pe Hring a fost setata 10 fata - 9 spate. Pe fata am sway de 26 setat soft iar pe spate 22 hard. Cum am oricum nevoie de mai mult camber pe fata (nu pot trece de -2.1 -2.2) ma gandeam la camber-plates cu care trag roata un pic spre interior, stabilizez si fata ceva mai mult si pun sway-ul pe hard, lasand spatele asa sau cu camber chiar ceva mai redus, in speranta sa nu schimb dinamica masinii.

@Zyx: Mersi pt. aprecieri si pt faptul ca ai avut rabdare sa imi scrii tot ce crezi. Se vede ca dai pe-afara si tu de pasiune si sper sa vii cu noi cat mai repede.

Masina intr-adevar a mers exemplar. Performantele au scazut in a doua parte a zilei (se intampla mereu asa am observat) si e oricand loc de imbunatatiri, dar simplu fapt ca am putut sa ma dau noua runde fara nicio problema e mai mult decat suficient pentru mine. Unul din motive e totusi si puterea redusa (una e totusi sa te dai cu o turbo-benzina de 200cp dusa in 350 si alta e cu TDI de la 140 la 160... si altele sunt senzatiile). Dyno nu i-am facut... vroiam sa-i fac inainte sa incep sa umblu si eu la putere, dar nu stiu daca o sa mai am $ de asta. Cuplul este estimat de tuner pe la 380 si intr-adevar imi trebuie un diff (o simt la fiecare iesire de pe viraj).

Nu am mai fost asa incantat de frane asa cum am fost datile trecute, pentru ca am avut pedala moale inca din start si frana era oarecum inconsistenta. Iar punctele de franare a trebuit sa le mut mai devreme, desi aveam semislick-uri si o viteza de varf la capatul liniei drepte cu 10km/h mai jos decat datile trecute. Explicatia nu stiu care a fost... Phara spunea si el ca in momentul trecerii pe semislick a simtit deodata ca franele sunt subdimensionate. Pe de alta parte, am scos timpi mai buni si, in conditiile in care m-am dat si doua runde legate (cu 2 ture de cooldown intre ele, la iesire si intrare) nu am avut fade sau ceva emotii (repet, am franat ceva mai progresiv si conservator, ceea ce poate nu e rau smile.gif ). Ca si compromis sunt ok (strada/track) dar ma gandesc totusi la ceva superior.

Filmarea e tortura, asa e :icon_redface: Problema este suportul de prindere pe care sper sa-l schimb. De filmat, puteam filma fullHD la 50fps, dar nu aveam loc pe card si ulterior as fi avut greutati la editare. Sacadarile suplimentare sunt create si de iutub care s-a oferit sa-mi reduca din vibratii, si a introdus ceva sacadare :icon_cheesygrin:

Relatia cu Ovidiu e foarte ok (a fost pasagerul meu chiar tura urmatoare). Este evident ca e o fire competitiva. Important este (asa cum am fost de acord cu el ulterior) ca din joaca asta pe circuit sa nu se lase cu imprumutat de culori de la unul la altul :beerchug:

@dakino2008, Circoloco: Mersi frumos. Eu si Rex mergem intr-adevar destul de cursiv, dar exista si un motiv pentru asta: avem 3 vizite sau mai multe pe Hring. Au venit foarte multi colegi cu masini puternice, dar pentru prima oara si multi cu cauciucuri de strada (ca si GTI-ul gri), si e chiar mai greu zic eu sa inveti circuitul pe 300cai decat pe 160. Vezi de ex. la Dr.Silviu care acum a venit a doua oara si a imbunatatit timpul radical (bine, are si noutati tehnice dar experienta sunt sigur ca a contat).

Bafta!

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu

Mi-am cerut scuze imediat pentru cele doua-trei gafe (eram in turele de recunoastere). S-au limpezit lucrurile apoi si am venit si impreuna de la Budapesta pana la Bucuresti. Nu avema cum sa nu ne intelegem. Suntem nascuti in aceeasi zi. :)

Altfel, foarte tare tura cu Acidutzul. Cred ca franeaza cel mai tarziu dintre toti.

Link către comentariu
Master_Blaster

Oau, tura cu Ovidiuv in fata e incredibila, cat de putin conteaza puterea pe circuit... se vede ca ai ceva experienta. (no offence ovidiu)

Link către comentariu

Da, gumele si experienta au contat mult.

@Ovidiu: si ce-am mai venit de la Budapesta la Bucuresti... rapid si sigur :icon_cheesygrin:

Link către comentariu

In primul rand, ma bucur ca ne-am vazut ieri :D In al doilea rand, am apucat sa vad si eu filmarile...WOW! Sa vezi in fata masini de 250+, poate chiar 300+ putere si sa te joci asa cu ei...admirabil. Eu stiu ca 2.0TDI face treaba, dar elementul care a contat aici a fost clar cel dintre volan si scaun. Felicitari multe Acidutzule, ai mers excelent si ai demonstrat, asa cum spune si Master_Blaster, ca pe un circuit ca HRing nu conteaza daca ai 400 sau 170 de cai. Senzational!

P.S. nu il invinuiesc in mod special pe Ovidiu, probabil eu as merge chiar mai incet primele cateva runde, dar totusi as sta deoparte cand este nevoie :) Bravo amandurora!

Link către comentariu

Mersi Calin! Frumos si zgomotos noul getele :icon_thumleft: Abia astept sa o vad si sa o aud pe Hring! In cele din urma conteaza si puterea la Hring, dar este un circuit tehnic si trebuie in mod evident ceva ceva ture pana sa poti fi avantajat de caii in plus (mai putin lui GtSport care e o tzara cu capu si se pare ca invata circuitul de la mers tare la mers mai incet :blah: ... cititi aici un talent nativ care are totusi prea mult curaj :lol:)

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu

LOL! Cand am inceput si eu sa-mi dau seama pe unde-i drumu' nu prea mai aveam frane. :lol:

Link către comentariu

Gumele si experienta... sunt convins ca si astea conteaza mult, insa talentul tau este evident. Foarte bine mergi! Felicitari!

Link către comentariu

Mersi frumos! Parca imi aduc aminte ca aveai si tu ganduri de ceva suspensie mai demult... pe cand o vizita cu noi pe ring?

Link către comentariu

In sfarsit m-am apucat si eu... Saptamana viitoare vine Bilstein B14 si la urmatoarea vizita clar sunt acolo!

Link către comentariu

OvidiuV, v2 + m trebuie sa opreasca franele. Asa ca e cam direct proportionala distanta de oprire cu viteza cu care vi. Daca Gabi venea cu 200km/h + sunt sigur ca franele nu mai erau/pareau asa eficiente. Sincer, eu am fost uimit de ce compound a folosit - DS2500-ele il consider bun pt sosea, nicidecum pt pista, mai ales cu semislickuri, in primul rand pentru ca au in compozitie cauciuc - care nu e deloc bun, mai ales pe circuit. Asta, din punct de vedere punte fata, unde acolo e forta/greutatea mare pe franare...

Link către comentariu

Stiu Zyx. In primele ture franam cam de pe la 150-130m. Dupa ce am facut tura cu Acidutzul am franat imediat dupa 100. E mult mai palpitant. :) Intr-una din ture la capatul franei pedala mi s-a dus la fund. Semn ca lichidul de frana se incinsese peste 325 de grade cat are RBF600. Dupa ce am iesit din curba am pus o frana de control sa vad daca e in regula. Din fericire aveam frane si am continuat. Eu am avut tot DS2500.

Referitor la viteza si masa pe care trebuie sa le suporte placutele de franare, eu aveam 200km/h si masina cam pe la 1420kg, iar Acidutzul avea cam 180km/h, (daca nu ma insel), iar masa nu o stiu.

Link către comentariu

Cred ca Gabi a ajuns pe la 165km/h si tu la 185 sa zic, real vorbind... Diferenta de greutate intre masinile voastre este mica ~50kg. Si eu cred ca masina ta are undeva in jur de 1350kg - nu ma refer la ce scrie in talon.

PS: acum abia, dupa ce ai spus despre masina ta, am avut curiozitatea sa ma uit sa vad despre ce e vorba! Foarte multe si frumoase modificari! Felicitari! Sper sa mai ajungi pe circuit si sa incepi sa folosesti cat mai mult ceea ce ai pus pe masina! Felicitari inca o data - teoretic, foarte bun compromis, tuning si echilibru...

Link către comentariu

Eu franam de pe la 170-175 (pe bord) max vit. de varf, deci 165 e o aproximare corecta. Masina are 1450kg cu sofer si combustibil sub juma de rezervor (1356 in talon).

Zyx, cine-i Gabi asta? :P

Link către comentariu

Eu franam de la 190km/h (gps) la semnul de 100m. Masina are 1440kg cu mine in ea (cantarita).

Link către comentariu

:)) Si am zis sa nu gresesc... :)) Bine, mai bine Stefi :)) sa nu mai gresesc...

Ai cantarit masina si are 1356? Talonul nu e relevant...

Link către comentariu

Sau steffy si mai bine :lol:

In talon are 1356... cantarita pe stand cu sofer si rezervor <1/2 a iesit la 145x kg

Link către comentariu

Din ce spui tu, greutatea e cam acolo cu ce zice talonul. Cam mult, totusi, avand in vedere ca peste tot unde m-am uitat masina este data ~1300kg +/- max 1%. Da, am o "problema" cu greutatile masinilor. Ca sa ma intelegeti, totul a inceput cand am vazut in talon ca Polo-ul este dat cu 1298kg O_o - realitatea e la peste 100kg distanta...

Modificat de Zyx
Link către comentariu
  • 2 months later...
Publicat (modificat)

A trecut o luna si jumatate de cand am patit asta:

post-13132-0-38565100-1338138657_thumb.j post-13132-0-35696700-1338138658_thumb.j post-13132-0-71581900-1338138659_thumb.j post-13132-0-56554700-1338138660_thumb.j

Se vede in poze cum cordonul de sudura de sus este imperfect si a cedat. Bilstein a stat vreo 2 saptamani sa-si "analizeze" opera, si in final au decis sa-mi trimita amortizor la schimb (suspensia e in garantie). Luni sper sa ajunga. Noroc cu prieteni deosebiti de pe acest forum, altfel eram fara masina toata perioada asta (mii de multumiri Teo!!!).

In alta ordine de idei, dupa ultima vizita la Hungaroring am decis ca e cazul sa mai umblu un pic la frane. Desi am vazut masini care, desi aveau putere multa si BBK pe fata, pe spate aveau doar frane mici, eu am simtit nevoia unui upgrade pe spate (spatele imi dansa pe frane violente si placutele se duceau foarte repede probabil datorita subdimensionarii), asa ca am pus manutza pe un kit de frane spate de GTI 286x12mm care il va inlocui pe actualul de 255x10mm. Totodata, am trecut si la alte placute.

post-13132-0-29021900-1338139437_thumb.j post-13132-0-39862300-1338139509_thumb.j post-13132-0-43990100-1338139516_thumb.j

RP2 va sta pe fata pe circuit, AX6 pe fata daily si AX6 pe spate permanent.

Am pus RP2-urile pe masina ieri, iar prima impresie este WOW. Dupa 3 frane, reci, nerodate/nepasuite (calca pe abia 30% din disc) tin ca DS2500 rodate si calde. Review complet mai incolo, eventual dupa 4 iunie, cand incerc sa ajung la Hring... asta daca termin masina saptamana asta.

Bafta!

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu

Bine ca ai rezolvat cu amortizorul... si bine ca ai facut upgrade la frane! :) Eu, unul, astept un feedback dupa ce dai o tura pe HRing pentru o comparatie din partea ta...

Spor in continuare!

Link către comentariu

Ieri am montat amortizorul si totul e ok... Luni sunt pe Hring.

Placutele Carbotech RP2 fac o galagie colosala. La inceput era amuzant, acum chiar imi e rusine sa merg prin oras. Si daca tot am mers 400 km cu ele si calcau pe disc destul de bine, am zis sa ies pe autostrada, sa le trec prin acel "heat-cycle" pe care il cere si descrie Carbotech pe instructiunile din cutie (franari repetate pana la fade, apoi racire).

Am iesit pe autostrada si am inceput sa franez repetat de la "139" in jos, asteptand un semn de fade. Dupa un timp, raspunsul franei parea ca nu ar mai fi la fel de prompt, insa toata eficienta franarii era acolo (puteam sa induc actiunea ABS-ului prin frana progresiva). Tot asteptand sa apara fade-ul, am ajuns la pasarela de intoarcere de la Bolintin, si am oprit un pic sa vad daca miroase frana, daca s-a pus material din placuta pe disc, etc.

Cum m-am dat jos din masina, am vazut cum iesea fum din placute iar discurile erau incandescente. Am sarit inapoi la volan si am plecat imediat la racire. Dar nu m-am abtinut sa mai verific o data frana... intr-adevar, nu mai era asa prompta, dar in continuare foarte eficienta. Nu au aparut vibratii in discuri (Tarox) ... doar vopseaua de pe etrieri s-a copt.

In concluzie, daca vreti placuta nesmtit de buna la temperaturi, Carbotech RP2 e o solutie de luat in calcul. Ma intrebam pe drumul de intoarcere ce trebuie sa le fac ca sa le duc la fade... eventual sa pun autogenul pe ele. Grija insa la disc, lichid, furtune.

Bafta!

Link către comentariu

Acum 2 seri erai cu ele? Ca am auzit ceva cand te-ai parcat :)

Link către comentariu
  • Dudu featured şi unfeatured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!