Jump to content

Vopsit


Vizitator
 Share

Postare recomandată

Sa inteleg ca emaurul asta de Policolor trebuie uscat in cuptor?? Pai eu vreau sa mi-o vopsesc singur si nu am cuptor.

De ce unii dilueaza vopseaua cu benzina zicand ca ii da luciu mai puternic decat diluantul ei si altii toarna lacul in ultima mana de vopsea? :(

Cu benzina??? Nici pentru garduri nu e bine! Benzina e grasa iar grasimea este inamicul numarul 1 la aplicarea vopselei.

Cine a spus sa citesti instructiunile de pe cutie, bine a grait.

Eu am vazut un singur vopsitor 100%.

Se intampla prin 2002, Standox abia intrase pe piata. La atelierul AMG din Pantelimon venisera niste jermani sa faca o demonstratie ca sa deschida piata.

Au luat o haripa reparata de Dacia 1310, au analizat culoarea originala, au facut vopseaua si cand sa dea cu pistolul pe aripa au constatat ca nu au la furtun presiunea corecta (era prea mare). Dupa ce au strambat superiori din nas, au vopsit pana la urma, culoarea era identica doar ca se vedea clar ca e proaspat vopsit fata de restul masinii.

Atunci unul din cei mai experimentati vopsitori din atelier a luat bazele si a inceput sa amestece intr-un fund de pet taiat pe loc. Punea cate putin din culorile de baza si amesteca cu rigla cu care aia masurasera dilantul pus in vopsea. Cand a fost aproape sadisfacut, a rupt un pai de la o matura uitata in colt si l-a muiat in amestec. Cu paiul aplica pe culoarea originala a masinii; se uita atent si stergea. Mai punea inca o culoare si tot asa pana a reusit sa scoata 100% culoarea, inclusiv cu patina timpului... Ce presiune controlata la aer? Strangea furtunul in mana lasand sa treaca presiunea de care avea nevoie...

Dar ce spun e un un caz rar si omul ala avea pe putin 20 de ani de experienta in spate... E greu sa gasesti asa ceva, unul la 10.000 de vopsitori e capabil de asa performante. Mai bine respecti ce spune pe eticheta, ca dastepti este multi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se intampla prin 2002, Standox abia intrase pe piata.

:blink: dihore no offense da' zi-mi si mie pe asta de unde ai mai scos-o :( ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ca in 2002 au venit vopsitorii nemti la calificare inalta in Romanica :(

post-1792-1229083338_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, ma iexprmai gresit, era vorba de 1992.... Cred ca sunt prea batran... Era dupa ce terminasem armata si lucram la sevice (primul meu job adevarat), acolo unde se intampla minunea. :( in teasta mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si furtun strans in mana... mai ales la compresor as vrea sa vad!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nea Fikate, furtunul nu se strange cu mana asa cum se strange, tot cu mana, in baie.... :blink: :) :o :(

In cazul asta e diferit, se indoaie furtunul in unghi inchis; inchizand ori relaxand unghiul format -> controleaza cantitatea de aer ce trece prin furtun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aia vroiam sa zic si eu ... tinea furtunul indoit ... da eu tot cred ca nu avea tragaci valabil la pistol ... :)

Nu ma pricep la vopsit, m-am luat de curind un pistolet de vopsit micutz, inca e nefolosit (cred ca e mai mult pt aerograf) de are trei reglaje - si am vazut mai demult (am pierdut ocazia aia) un pistolet cu manometru incorporat si tot asa - 3 reglaje, cu care poti probabil stabili presiunea, acoperirea, dimensiunea stropilor ...

Am si eu o rugaminte - ca tot sintem la tehnic aici (si pina acum nu prea sint posturi de nivel "tehnic" :D ... are cineva o cartulie/brosura despre cum se regleaza pistolul de vopsit? Ce presiune trebuie folosita ?

Ma gindesc ca daca ai o presiune prea mare, gazezi tot ... si vopseaua se duce mai mult in atmosfera. Sau spun prosti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai importanty la pistol este numarul de orificii din jurul orificiului central . Pentru vopsit ,duza centrala trebuie sa aiba in jur 1,7 mm cu care poti vopsi "mai lat", adica maisni mai amri. Ca sa vopsesti un camion si sa ai spor trebuie unul de 2 mm.

Eu am unul de 1,4 mm dar are 10 orificii cluster in jurul duzei centrale .

Reglajele de care zici se fac "la experienta", in idee trebuie sa obtii o perdea verticala suficient de omogena pentru a putea aplica uniform de la 30 de cm fara de masina./

Se trag "brazde" continue care trebuie sa se suprapuna cca 25%.

Pistolul meu are ceas si regulator propriu, la 4-5 bari face treaba minunat.

Trebuie obligatoriu separator de apa si ulei si un filtru dupa compresor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, am lucrat si eu la o vopsitorie un pic, intr-o vara ... acu mai bine de 10 ani ...

Asa ca nu spun prostii:

Venise unu cu vopseaua lui ... si scria pe cutie in limba lu 'Shespir' ca se vopseste numai la cuptor ... si ala a insistat sa folosim vopseaua aia ... si ...

nu s-a uscat o saptamina vopseaua pe masina lu ala ... s-au prins toate mustele si penele si praful cind a scos-o afara ... si era vara ...

Asa ca o fi mai multe adevaruri cu cuptorul asta. Si oricum, vopseaua se asaza mai uniform in cuptor ... stiam ceva ca se incinta odata puternic, dupa care e mai moale temeperatura, tocmai ca sa se prinda mai bine vopseaua, si sa fie mai uniforma.

PS. Multam Stealth, informatii foarte utile ! :)

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa vopsesc masina( an 1965) in culoarea RUBYRED.

stie cineva codul corespondent de la vopselele DuPont?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu sa raspund problemei tale dar as vrea sa stiu cat costa vopseaua asta a ta/litru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul Volkswagen pentru Ruby Red este L456.

Nu cred ca depinde de fabricantul vopselei. Daca e serios, trebuie sa se descurce cu codul VW.

Eu pentru masina mea am luat de mai multe ori vopsea, de la producatori diferiti, dar codul e unic.

In imagine se vad si codurile aferente pentru tapiteria lui ruby red, pentru 1967 (dar nu cred sa difere la '65).

post-2166-1229349318_thumb.jpg

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul Volkswagen pentru Ruby Red este L456.

Nu cred ca depinde de fabricantul vopselei.

ba depinde. Policolor e "rosu 270" - din asta am eu, si in paletar scria in paranteza "ruby red"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu sa raspund problemei tale dar as vrea sa stiu cat costa vopseaua asta a ta/litru.

cred ca vreo 60 de euro pe litru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba depinde. Policolor e "rosu 270" - din asta am eu, si in paletar scria in paranteza "ruby red"

aoleu.. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

ce materiale sunt necesare pentru vopsitorie: ce cantitate de vopsea (vreau sa o fac o anumita culoare si lateral alta culoare - combinatia clasica) pentru fiecare culoare, cat lac, cat intaritor cat diluant si ce altceva mai trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de ce culori vrei sa o faci ,de ce tip de vopsea vrei sa folosesti si depinde daca o faci metalizata sau nu. Daca-i faci doar exteriorul iti ajunge vreo 2,5 kg cu conditia ca masina sa fie imbracata in spritzchit .Sunt unele culori care au o forta de acoperire mai mica decat altele,de obicei cocteilurile acopera mai bine decat vopselele pure(de baza). Lac iti trebuie doar daca o faci metalizata(lacul se da peste vopseaua fond metalizata care dupa uscare este mata)Dac vrei sa iesi mai ieftin poti sa iei de la policolor vopsea dar nu lua emaur ca nu merita ,ia Duralchid e facuta tot de ei dar este cu intaritor si e similara cu Standox si Glasurit.Ca si calitate duralchid este mult peste emaur si ca pret e mai scumpa doar cu cateva sute de mi .Un kg de duralchid costa intre 60 si 90 de lei + intaritorul vre-o30 de lei . Avantajul este ca acopera mult mai bine decat emaurul se usca ma repede si in timp nu se decooreaza sau se matuieste. Daca o faci metalizata poti sa iei de la policolor vopsea Silverpol apropiata tot asa de standox dar e mai bine sa folosesti lacul de peste ea de la standox sau glasurit ca ala romanesc e cam naspa. Silverpolul costa tot asa vreo 70 -80 de lei in functie de culoare. Personal am vopsit de vreo 5-6 ani cu asteasi am fost multumit de ele pret-calitate .Daca vrei poti lua si standox sau glasurit dar aici datele se schimba; vopsea nemetalizata-400lei kg si metalizata 650 lei kg.. Mai nou astea nu se mai fac decat pe baza de apa asa ca nu mai poti vopsii numai la cuptor ca altfel nu se mai usuca. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult de informatii! culoarea va fi metalizata, si voi lua policolor. nu cumva Klar sunt si vopsele? Klar am spritzchit, diluant si intaritor. daca nu exista si vopsele Klar, voi lua Duralchid. combinatia de culori e ca in poza de mai jos (doar orientativ, nu spun inca ce culori voi folosi :blink:). poti aprecia cat sa iau din fiecare?

post-203-1239780565_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

klar este este brand ul de top de la policolor...

si nu numai vopseaua metalizata se da cu lac peste

pentru o stralucire mai buna si protectie si vopseaua nemetalizata se da fara lac in amestec iar dupa aceea se dau minim 2 straturi de lac...eu asa mi am vopsit masina...ma rog vopsitorul, nu eu... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu gasesti Klar, anunta-ma si eventual ma duc eu pina la fabrica la magazinul de reprezentanta si iti iau din Oradea. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o faci metalizata poti lua de la policolor silverpol (la cutie de 0,75) sau klar (cutie la 1 kg.) .Culorile deschise sunt mai ieftine decat cele inchise.Daca mergi pe Klar trebuie sa iei si diluantul de la klar(la metalizata nu iti trebuie intaritor)iti intra vreo 2 kg culoarea inchisa(vreo 3 straturi) si mai iei 1kg culoarea deschisa, peste astea vin date la sfarsit vreo 2 kg de lac+intaritor.Oricum ai un avantaj ca folosesti vopseaua metalizata,poti da cele 2 nuante in aceasi zi(vopseaua metalizata se usca in 20 de minute) dupa care dai lacul peste toata suprafata masinii...Pufi 68 are dreptate Klarul e vopseaua de top de la policolor de aia si pretul.Binenteles ca poti da lac si pe vopseaua nemetalizata dar nu prea poti sa o amesteci cu lacul care de obicei este cu intaritor si nu se impaca cu vopseaua fara intaritor(gen emaur).De preferat ar fi sa iei lacul de la standox sau glasurit, e mult mai bun ca ala de la policolor-Klar,si o sa ramai surprins cum o sa arate dupa ce se intinde(aspect de sticla). :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Multumesc pentru raspunsuri, de foarte mare ajutor!

Inca o informatie: de unde se pot cumpara fulgi metalici? am vazut ca pentru un efect si mai metalizat, se adauga in vopsea fulgi metalici, dar nu stiu de unde se cumpara sau cat costa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!