Jump to content

Probleme Aer Conditionat / sistemul de ventilare


sebastian stefan
 Share

Postare recomandată

F l o r i n

compresor, comanda clima, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tzontzolino

In final functioneaza AC. Schimbat radiator, conducta si sezonor G263. Cost total: 235 radiator, 100 conducta si 155 senzor plus manopera si freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! cum se ajunge la g263 la polo 9n?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe sub bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci!.am rezolvat...trebuie dat jos modul de comfort si suportul acestuia(cu risc de rupere a clemelor de fixare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

schimbat G263 dădea eroare...OK!

acum eroare 283(aici pe forum inexistentă ca explicaţie, curios...)... şi o căruţă de parale cu nervi în frunte

întrebări

pot deschide manual electrovalva compresorului?

pot porni manual singurul ventilator?

acum, la 50-oră, am aer rece în maşină...rece... ca o boare...mă gîndesc că dacă aş cupla manual ventilatorul, aş avea şi pe loc acel aer rece...suficient ...şi probabil ar costa cel mai puţin... probabil nimic, mă pricep la fire şi întrerupătoare...  dar la instalaţia polo nu.

mulţumesc pentru eventualele răspunsuri (sau banare...)

Modificat de costaan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

firele si intrerupatoarele adaugate - sunt cea mai ieftina cale sa nu faci o reparatie asa cum trebuie.....deci, din punctul meu de vedere, nu sunt o solutie.

Revenind - verifica modulul de comanda al ventilatoarelor, aflat pe lonjeronul stanga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mulţumesc de informaţie

cînd reparaţia depăşeşte preţul de achiziţie... trebuie eliminată.

verificarea releului înseamnă schimbarea lui cu unul funcţional...verificat? sau are ceva contacte vizual verificabile?

trebuie demontate roata şi masca de plastic?

întreb pentru că în zonă dacă nu mergi cu informaţia la service... nu rezolvi decît cu schimbarea ansamblelor, dacă nu e de acolo schimbi altele şi...ajung la eliminarea reparaţiei... de ex se schimbă compresorul pentru electrovalvă... şi nu cred că-i teoria planeităţii interstelare închiderea şi deschiderea ei... 

apropos, cum se deschide? la ce tensiuni? după firele de la mufă...amperajul este mic...

mulţumesc.

 

ps

eroarea este 382!

am greşit mai sus... informaţiile pe net sunt ...eroare pornire compresor... şi atît.

 

Modificat de costaan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci, nu ai decat, fiecare face cum vrea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

absolut!

eu vreau să pornesc ventilatorul manual din întrerupător

este posibil sau nu?

mulţumesc.

Modificat de ForceTurbo
Quote la postul anterior. Atentie, se sanctioneaza!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma abtin sa dau un raspuns.

 

ce eroare mai ai acum pe climatronic ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultima eroare la climatic a fost 382

azi am trecut pentru o programare la alt service

am expus problema, rămîne pe săptămîna viitoare...dar nu cred ... cînd am zis că am răcoare la viteză...au zîmbit zicînd că este imposibil...

am găsit o rampă, am descoperit şi unde este releul ventilatorului...chiar aproape de colţul radiatorului, am tras de mufe, dat cu şpray de contacte... nici o ameliorare

aaa, nu am zis că am încărcat de 2 ori freon cu  vidarea instalaţiei...totul ok, senzori ok doar nu dă comandă pornire ...

dacă era electrovalva defectă apărea la tester?

dacă nu este nici o posibilitate de a comanda separat ventilatorul, rămîne să scot mufa şi să-l leg direct pe baterie cînd vreau să am aer rece la semafoare... că în mişcare este ideală proporţia pe minim la butonul temperaturii (am avut mondeo AC am răcit... fii'miu are Corsa am răcit... ei aici n-am păţit nimic în 400 Km mers pe căldură...

schimbate pînă acum

- motoraş rece-cald

- G263

- senzor presiune

- filtru polen

3 diagnoze contra-cost...la diferite service 

ps. felicitări pentru topic'ul cu tempomat. pare simplu, mă bate gîndul... 

Modificat de costaan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

382 in hexa inseamna 398 in decimal, si care spune ca circuitul de comanda al compresorului este intrerupt, deci ori firele de la climatronic pana la electrovalva, ori electrovalva defecta.

 

Si pana acum inseamna ca nu ai mers la service-urile care trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, costaan said:

mulţumesc de informaţie

cînd reparaţia depăşeşte preţul de achiziţie... trebuie eliminată.

nu este cazul la tine.... doar nu au stiut cum functioneaza, ce e de facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, Al Bundy said:

382 in hexa inseamna 398 in decimal, si care spune ca circuitul de comanda al compresorului este intrerupt, deci ori firele de la climatronic pana la electrovalva, ori electrovalva defecta.

mulţumesc de informaţie

voi da jos filtrul de aer, am înţeles că acolo se mai întrerup fire... o iau metodic.

dacă se putea verifica şi electrovalva cumva...aparat de măsură, voltaj...etc...fără să mai încarc a 3-a oară instalaţia... era ideal.

referitor la service'uri... profesioniştii lucrează-n Germania, Anglia... sau capitală...aici în nord au rămas doar cei ce ştiu la perfecţie în ce sens se desşurubează prezonul...din nefericire.

Modificat de costaan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, F l o r i n said:

nu este cazul la tine.... doar nu au stiut cum functioneaza, ce e de facut.

da, dar cînd

o electrovalvă e 380

încărcare freon 85

manopera şi diagnoza nu le mai pun....

şi să dea din umeri că nu merge... 

sincer mi le repar singur dacă am informaţia... sau improvizez ca la mondeo... să funcţioneze cumva. nu porneşte ventilatorul electronic? ok, întrerupător şi pornit cînd e nevoie.

Modificat de costaan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masoara firele de la clima pana la electrovalva, daca sunt ok, electrovalva este defecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mulţumesc

mufa electrovalvei ştiu unde este

la climă sunt în ceaţă...de unde să pornesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-ar interesa schema la acest releu, adică ce contacte fac să pornească ventilatorul în cele 2 trepte

mulţumesc.

PS

încă n-am rezolvat nimic 

releu polo.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in mufa mare ai 2 pauci mici . aia sunt pentru tr 1, iar cei 2 mari pentru tr 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo e circuit de "forta" (amperi multi) nu ciobanii masina fara rost, mai bine incearca sa intelegi ce se intampla acolo, cu buton tras in bord risti sa iei foc fiindca ai nevoie de cabluri cu sectiune foarte mare (minim 3-4 mm la lungimea aia, si lita sa nu fie deaia numai vopsita cu cupru si alba in interior cum sunt cablurile ieftine) si intrerupator masiv si potent. (minim 25-30 A)

Nu releul e problema, el cred ca merge de ex cand se incalzeste motorul la 100 de grade, deci cred ca e bun.

Daca electrovalva de pe compresor nu deschide, compresorul nu poate face presiunea necesara in circuitul de freon. Daca nu se atinge acea presiune, releul de comanda al ventilatoarelor, nu le porneste. Senzorul de presiune al instalatiei de freon (pe langa senzorul temp. motor) se leaga la acel releu al ventilatoarelor, asa "stie" releul cand sa cupleze si pe ce treapta ventilatoarele.

 

Cum ti-au spus cei doi colegi experimentati verifica electrovalva si cablajul acesteia.

Pe un ohm-metru electrovalva trebuie sa indice cativa ohmi, dupa capul meu are o bobina interna.

Cu un volt-metru verifica daca aceasta primeste curent cand pui pe AC. Daca nu ma insel plusul trebuie sa fie permanent (pe contact), cam asa sunt comandate electrovalvele in auto.

Daca nu te descurci, explica aici cum ai masurat si vei primi ajutor. Nu ai ce bani sa cheltui deocamdata decat sa-ti imprumuti un tester simplu.

Atentie. Nu se leaga acea electrovalva pe buton, deoarece lucreaza in regim pulsatoriu, ce regleaza debitul de freon, daca debitul e prea mare si racirea freonului insuficienta se face suprapresiune si iti arunca freonul afara. Daca nu iti da freonul afara atunci iti poate ingheta vaporizatorul din bord si ciuciu racoare.

Deci nu ai ce sa improvizezi, decat sa ai rabdare sa gasesti defectul. De banii aia dati mai bine mergeai la Bucuresti la unul dintre cei doi colegi de mai sus si te rezolvau elegant.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super explicaţii

nici nu mă gîndeam la buton direct... doar prin releu!

am avut ploi perioada asta, nu m-a chinuit căldura... cei 2% freon circulat permanent par a fi suficienţi la viteză..

am urcat pante grele...peste10%...treapta I-a... nu a urcat apa nici de-al focu! interesant sistem de răcire la motoraşele astea! să simt şi eu ventilatorul... 

 

drumul la capitală l-aş face pentru pilot automat... că vara a trecut deja.

cine ştie? poate bem o cafea cîndva... că mică-i lumea asta!

Modificat de costaan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, inca nu am rezolvat problema cu A.c.-ul, toate pornesc(compresor, ventilatoare), freon este, compresorul in sarcina are 1.9- 2 bar presiune in instalatie, dar in masina nu baga decat un aer cald, ce ar putea sa fie? Cum pot ajunge la radiatorul de la a.c. sa vad poate nu s-a dezvoltat vreo fauna pe el.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum sa ai presiune in sarcina 2 bari?

Presiune in sistem, fara sa ai motorul pornit trebuie sa fie de minim 7-8 bari la temperaturile astea.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut azi am mers sa iau un vw polo din 2003 pt prietena mea, persoana care o vinde a zis ca merg toate optiunile pe ea pana am ajuns acolo ,  AC nu functioneaza si el zice ca ia facut plinu cu freon dar nu baga deloc aer rece cand e apasat butonul porneste electro ventilatoru si atata care ar fi cauza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!