Jump to content

Probleme Aer Conditionat / sistemul de ventilare


sebastian stefan
 Share

Postare recomandată

M-am referit la AC sa fie pornit, binenteles ca motorul trebuie sa fie pornit. Vezi ce valoare obtii la presiune freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Butonul de AC este apasat (butonul e luminat) dar nu stiu daca compresorul era cuplat, dar banui ca nu. Am facut rost de o interfata mai noua, cu VCDS 12.12 si o sa pot sa vad niste label-uri mai sugestive la valori.

Daca presiunea ar fi buna, banui ca ar trebui sa verific un releu care comanda cuplarea ambreiaj AC. O sa urmaresc firele din compresor sa vad unde duc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar atunci daca butonul AC era luminat atunci cand ai masurat 6,6 bari, cred ca nu ai suficient freon, presiunea trebuia sa creasca mai mult pe caldura de afara, deasta nici ventilatoarele nu pornesc, modulul de comanda al ventilatoarelor J293 e conditionat si de G85 - senzorul de presiune. Incarca instalatia si pune ulei unde ti-am zis sa nu-ti mai piarda freonul.

 

PS - compresorul tau nu cupleaza (nu are ambreiaj) ci are o supapa care deschide circuitul de freon, dar daca freonul e insuficient nu se creaza presiunea necesara pornirii ventilatoarele implicit a racirii aerului

De aceea in mers, desi AC lucreaza normal, se mai opresc cateodata ventilatoarele cand curentul de aer si temperatura lui sunt suficiente sa raceasca freonul, practic presiunea in instalatie ramane sub nivelul aclansarii releelor ventilatoarelor, freonul fiind un gaz jmecher care se dilata/contracta mult in functie de temperatura.

 

PS2 - In situatia in care esti acuma daca pui pe AC si mergi extern cu peste 50km/h ai sa observi ca vei primi aer racoros de la climatizare, practic putinul freon care il mai ai va fi racit doar de curentul de aer ce intra prin condensor.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ai facut curios. Poate m-am exprimat gresit cand am spus de ambreiaj la compresor. De fapt stiam ca este un soi de bobina elecromangentica care cupleaza/decupleaza compresorul de fulia invartita de cureaua de accesorii. E corect? E adevarat ca la o alta masina VW Golf se vede din exterior, la fulie, cand compresorul e cuplat dar la Fox se vede toata fulia invartindu-se.

Tu vrei sa spui ca, compresorul pompeaza continuu si doar supapa respectiva permite 'presiunii' mai mare sa treaca din compresor in circuitul de freon? 

Intre timp am scanat si cu vcds si am doua poze una cu AC pornit (compresssor load 82%) si cealalta cu AC oprit.

 

fox-start.png

fox-stop.png

Modificat de Vapi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai inteles bine compresorul de pe Fox nu are "ambreiaj" si se invarte incontinuu. Nu stiu exact cum deschide circuitul de freon acea supapa cert e ca aceste compresoare se invart continuu in gol.

Cu pozele sunt putin in ceata... ar fi trebuit sa raceasca... dar daca ziceai in primul post ca ventilatoarele merg intermitent inseamna ca presiunea in circuit nu e sustinuta constant, pe caldura asta ventilatoarele trebuie sa mearca continuu... dupa umila mea parere cea mai ieftina verificare e refilul cu freon, urmatorul gand ar fi compresor compromis...

Doar cei in tema te pot lamuri insa nu cred ca pe net...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum merg cu ea in service doar vroiam sa fiu cat mai in tema cu ce se intampla si eventual sa inteleg ce-o sa faca ei acolo :). Multumesc.

Am incercat in VCDS aceleasi grupuri (01, 02, 03) in modulul 08 HVAC la masina din semnatura mea iar valorile afisate nu au aceeasi semnificatie ca cele din pozele postate. Cel putin n-are reusit sa citesc 'refrigerant pressure' ca sa fac o comparatie :(.  

Modificat de Vapi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la service si am rezolvat. Presiunea era buna dar cred ca freonul nu mai era de calitate sau era un 'dop' pe undeva. Mi-a scos tot freonul vechi si mi-a pus nou. Compresorul pe care-l am, cum s-a spus mai sus, nu e cu ambreiaj. El circula continuu freonul intr-un circuit inchis, in interiorul sau si mai are o electrovalva care cand deschide conecteaza acest circuit intern cu cel extern, principal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, la Polo 9N este cu electrovalva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si comanda electrovalvei direct din climatronic, nu de la releul de sub lonjeron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 29.06.2016 at 23:30, SergiuD a scris:

M-am referit la AC sa fie pornit, binenteles ca motorul trebuie sa fie pornit. Vezi ce valoare obtii la presiune freon.

Salut prieteni !

De cateva zile am ajuns la disperare incercand sa repar AC-ul pe un Vw Polo 9n 1.4, 16 V, 75 CP. Dupa multe vizite la service, timp si bani cheltuiti s-ar fi ajuns la concluzia ca ar trebui schimbat ,,panoul de control AC''. Pe scurt situatia sta cam asa...compresorul nu primeste comanda (decat pe direct), verificat instalatia, (pornit AC pe direct din firele ce intra in panou).Problema e ca de doua zile tot caut piesa si nu o gasesc, asadar va adresez rugamintea de a ma ajuta sa gasesc piesa (macar sa incerc una functionala).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca/cere o parere si de la colegii nostrii Al Bundy/Florin(ambii sunt din Buc.), vizavi de panoul stricat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul nu pleaca din alta cauza,valori incorecte sau senzori cu probleme.Scanare ai facut? Probabilitatea sa se fi defectat panoul este undeva catre zero.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Din pacate tot nu s-a rezolvat cu AC-ul. Am fost la 3 service-uri, verificat toate componentele, (compresor, ventilatoare, senzori, partea electrica, pus pe testere). Pe VCDS , imi arata cutie viteze automata, desi e manuala....s-a incercat recodare pe partea AC (ceva gen 0071 in loc de 0031, dar ramane 0031). Ultimul verdict e softul....ceva pareri sau sugestii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie codat pe 71 ca ECU sa stie aer conditionat, incearca cu VCDS original sau alte testere capabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde in Bucuresti as putea sa problema cu codarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

buna seara , 

as vrea sa  cer un sfat referitor la o problema a sistemului de AC al masinii din semnatura.

Problema se manifesta astfel : la pornirea masinii , se porneste si AC, (temp ext 40C , setat intern , 26) pt cca 15 sec ...totul pare sa mearga ok, in sensul ca baga aer care se simte ca devine din ce in ce mai rece, cu viteza aferenta diferentei de temperatura (AUTO) , dupa, incepe sa scada presiunea care iese pe gurile de aer 

pana la 0, cu toate ca se aude in continuare ventilatorul cum merge, la aceeasi turatie .

Apasarea butonului de ECON, de 2 ori , este in momentul de fata singurul mod in care reusesc sa am ...cat de cat o temperatura decenta pentru 4 persoane in masina .

Am vazut ca face imediat atunci cand dai in R, de aici, cred ca e o problema a flaps-urilor de dirijare, dupa logica mea , dar cer si parerea colegilor forumisti, poate cineva s-a mai lovit de o asemenea problema , si deja stie deja "strada" pentru rezolvare.

Va multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MOtoras recirculare sau air flow flap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 27.07.2016 at 23:51, SergiuD a scris:

Trebuie codat pe 71 ca ECU sa stie aer conditionat, incearca cu VCDS original sau alte testere capabile.

Multumesc . Am reusit cu alt tester (cu vcds nu a mers)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca VCDS folosit nu era original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat 4 testere, din care 2 VCDS...am reusit cu Delphi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet: Inseamna ca nu erau ORIGINALE< ERAU CLONE>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am o problema la un polo 9n 1,4 tdi, amf.

In urma ca 3-4 zile aam schimbat termostatul pentru ca nu se ridica apa la 90grade. Toate bune si frumoase. Acum sta la 90 fara probleme dar a intervenit alta problema. Tot timpul imi baga aer cald in masina chiar si cu clima pornita si data sa raceasca pe maxim. Aerul e fierbinte.

Nu am alarma in bord iar pe tester nu imi arata nimic. Azi am venit pana in berlin cu geamul deschis.

Stie cineva ce poate sa aibe?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeaşi problemă şi la mine

uneori, după un şoc revine, se închide aerul cald... la repornire iar este la maxim... 

o fi vre-un contact imperfect pe undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si-a revenit clima la normal. Cand am pornit motorul am dat aerul pe rece (stand pe loc) si am pus ventilatia pe fiecare treapta lasand cateva secunde pe treapta respectiva. Cand am ajuns la treapta 3 de ventilatie am auzit cum se inchide sau deschide ceva clapeta si de atunci nu am mai avut treaba. Merge ca inainte.

Sper sa fi fost ceva praf sau ceva pentru ca pe drum spre germania am incercat toate combinatiile posibile la butoane si tot aer fierbinte baga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
tzontzolino

Salut. Pot sa va intreb la un Polo 9N ce se mai poate strica la AC manual? Am schimbat radiatorul, s-a facut test de presiune si a ramas doar sa schimb senzorul G263 parca(cel cu temperatura). Surpriza, a 2-a zi tot freonul pierdut, conducta ce intra in compresor trebuie schimbata (mai fusese reparata cica inainte). Intrebarea ce am pus-o si la service, se mai poate strica ceva, Deja am cheltuit ceva bani si voi mai da si pe acea conducta si AC tot nu am. Compresorul poate fi defect? Din cate am inteles nu e compresor ce cupleaza. Cand au bagat prima data freon la primul test cand apasam pe AC crestea turatia. Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!