Jump to content

Probleme Aer Conditionat / sistemul de ventilare


sebastian stefan
 Share

Postare recomandată

Cand cuplez A/C , motorul trepideaza si are un sunet de drujba ..si asta doar cand sunt pe liber . Daca cald ambreajul dispare sunetul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU de la ventilatoare apare acest zgomot, si din cauza ca aceastea nu merg pe treapta 1 si trec pe 2 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este de la ventilator . Eu am precizat ca atunci cand trepideaza si se aude zgomotul , ventilatorul porneste mai tare , dar nu se aude de acolo ci de undeva din motor .  Culmea este ca multa lume imi zice ca ar fi rulmentul de presiune ...dar eu am schimbat tot kitul de ambreiaj deci nu prea cred .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,

 

Am o intrebare pentru care caut un raspuns "preventiv" ca sa zic asa:

 

Am achizitionat masina din semnatura (Polo 9N3, 1.2 16V, fabricatie 2007) in ianuarie anul acesta.

Functioneaza impecabil insa cand ploua si dau drumul la AC, dupa cateva minute incepe sa se auda un huruit a carui intensitate scade si creste in functie de turatia motorului.

Daca las doar pe ventilatie huruitul dispare.

 

Mentiuni:

- Huruitul se aude doar cand merg pe ploaie

- Instalatia de AC functioneaza impecabil: baga aer foarte rece, merge ok pe toate treptele si pe recirculare si pe direct, etc.

- Daca asta e relevant, masina are 53000 km (am luat-o la 49000 km)

 

Cu alte cuvinte nu am alte probleme cu AC-ul in afara huruitului pe timp de ploaie.

 

Aveti idee daca e un semn ca s-a uzat ceva si e cazul sa investighez problema pentru a limita eventuale viitoare probleme/cheltuieli?

 

Multumesc anticipat

Modificat de cosminium
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare! Am si eu o problema cu aerul condiitionat. Atunci cand dau drumul la aerul conditionat si masina este in mers, se aude un vajait de undeva din spatele bordului (parca in stanga), ca o curea de motoras asa. Zgomotul este mai puternic la plecarile de pe loc, este un motoras care se tureaza si el odata cu masina. Astept raspuns. Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am o mica problema. La mine la masina in zona incercuita e aproape fisurat acel racord flexibil/furtun. Am infasurat niste banda de aluminiu dar as vrea sa stiu ce circula pe el si ce se intampla daca se rupe. Trebuie inlocuit sau mai poate sta asa daca tine banda?

 

P.S. Poza e luata de pe net nu e personala.

post-94683-0-66191600-1443965316_thumb.p

Modificat de NuCeTaNu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu,este conducta AC !!! In caz ca se fizureaza mai rau (de tot) pierzi freon-ul ! atat.. 

Modificat de TomachE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e cu probleme/fisurat, precum spui, doar acel invelis argintiu gofrat, nu e problema.

Rolul lui este doar de protectie termica pentru furtunul real, de presiune, din cauciuc special, de dedesubt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e un furtun dedesupt e ok. Nu am avut curaj sa trag de el sa vad daca mai rezista sau si sa fiu sigur ca nu se rupe de la trepidatii am dat pe el cu banda adeziva din aluminiu care e destul de rezistenta si de groasa.

Multumesc pentru informatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Va salut pe toti, am o intrebare, stie cineva sigur daca merg motorasele v68 si v154 pe polo 9n si de pe alte modele de masina cum ar fi passat B5( asa scria pe net dar in poza parea ca al meu) sau scoda, etc? la mine numai merge nici curatat, nu se poate adapta( asa arata vag-comul), si pentru cei interesati merg inversate v154 cu v68, daca tot am dat tot bordul jos am zis sa incerc si a mers, acum cel de sub torpedou e mult mai usor de schimbat cand o sa il gasesc, scuze ca nu am facut un tutorial ca ma grabeam si eram si singur, am facut doar ceva poze cu bordul desmontat si cu v68, multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe scurt, da se potrivesc. dar, si e un mare dar, trebuie vazut angrenajul melcat din interiorul cutiei ce contine motorasul. am avut surpriza sa constat ca, desi era luat tot de pe un polo din 2003, pe al meu tot din acelasi an era alt model de angrenaj, si nu se potrivea. surpriza a fost, insa, cand am luat de pe passat, si s-a potrivit foarte bine. deci e chestie de cautat si probat. totusi, poate ai acces la ceva dezmembrari, si sa vezi cum arata comparativ cu cel al tau. eu am fost mai interesat de v68 (asa-zis motoras rece-cald), pe cel de recirculare v154 l-am anulat ca nu am gasit inca un motoras sa se potriveasca (bine, nici nu m-am omorat cautand).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de raspuns, intradevar de la dezmembrari le iau, am gasit doua de scoda fabia de 2002 parca si din poza e la fel cu al meu, si mi le da doar cu 30 ron amandoua plus 20-25 ron transportul, deci daca nu sunt ok pierd 50 ron, asta e, merita sa risc, la tine nu mergea sa pui ala de recirculare in loc la v68? ai probat? numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai aveau la dezmembrari...ala singurul l-am folosit la rec-cald, altul nu am gasit. amandoua erau faultate, alea originale de pe masina. asta e. cele bune!

Modificat de obsess3d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 21.02.2016 at 5:43 PM, obsess3d said:

nu mai aveau la dezmembrari...ala singurul l-am folosit la rec-cald, altul nu am gasit. amandoua erau faultate, alea originale de pe masina. asta e. cele bune!

salut 

cine stie cum este actionat compresorul de aer conditionat la un passat b7 , deoarece nu are cablu sa mearga la electomagnetul de cuplare , sau este actionat tot timpul?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablu are, dar nu merge la un electromagnet de cuplare, ci la o valva cu care se regleaza presiunea generata de compresor.

Si da, compresorul merge incontinuu, fiind unul cu reglare a volumului de compresie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

Am un polo 9n, din 2003, modelul de climatizare este denumit clima automatik, adica rotesti de un buton pentru temperatura dorita. Zilele trecute am facut o proba la aerul conditionat si am constatat ca in timp ce facea aer rece( aprox. 4 grade pe grila de iesire a aerului), din senin fara sa-i fac ceva, a inceput sa bage aer cald.Stie cineva de la ce ar putea sa fie aceasta problema?Modelul asta are si un senzor de temperatura care mentine temperatura reglata prin buton, dar am constatat ca daca misc de butonul de aer rece, incepe din nou sa vina aer rece dupa care iar vine cald? Sincer nu stiu de unde s-o apuc. Mersi mult, accept orice sugestie este bine venita.

polo AZX.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba servomotorasul G68.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal sal

am si eu o intrebare

am un joc la fulia de la compresor

ma puteti ajuta cu un sfat, unde pot schimba fulia, se schimba greu...............

multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

buna seara ,am o intrebare ;de ce imi baga caldura aeroterma cu toate ca nu este pornita .mentionez am schimbat rezistenta termica de curind .si se pare ca sa ars din nou ca nu mai merge pe treapta 123.sa am scurt?ce ma sfatuiti?si azi sa aprins si check engine!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Am un VW Fox 1.4 benzina (2005) si problema e ca aerul conditionat nu raceste tare. Cred ca imi baga aer la temperatura de afara. Am scanat modulul 08 cu VAG-COM si nu am logata nici o eroare. Am citit canalele 01, 02, 03 si pe una din ele cred ca era trecuta o presiune de vreo 6.6 bar. Celelalte valori erau temperaturi. Am verificat sigurantele de pe baterie si toate sunt ok. La relanti, cele doua ventilatoare de pe radiator uneori pornesc ptr cateva secunde apoi se opresc apoi dupa un timp pornesc din nou si tot asa. Evident am apasat butonul AC din interiorul masinii iar racirea e la minim (capat stanga).

Am gasit o supapa (cu un capac din plastic) pe o conducta care trece pe langa radiator si am apasat-o sa vad daca e presiune acolo. Aparent, iese doar aer sub presiune. Nu-mi dau seama daca e freon ptr ca nu 'scuipa' nici un lichid si nici nu stiu cum arata :). Stiu ca trebuie sa fie si ulei si freon in circuit, in anumite cantitati.

Masina o am de asta toamna si cand am cumparat-o imi amintesc ca racea bine. Chiar am verificat una din conductele din aluminiu de langa motor si era foarte rece cand aveam AC pornit.

Nu stiu care ar trebui sa fie presiunea normala si nici ce semnifica presiunea citita cu vag-com. Va rog, ii puteti sugera cum pot diagnostica cu vag-com sistemul de racire si ce valori sa urmaresc? Multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Dupa informatiile furnizate nu ai suficient freon in instalatie. Acea presiune citita e mica, si nu poate creste din cauza lipsei freonului, ventilatoarele de la radiator nu pornesc daca nu ai presiune suficienta in instalatie, presiunea creata la tine e la limita de aceea porneau intermitent, ceea ce e normal. Mai merg intermitent cand e suficient de frig afara si nu e nevoie sa raceasca atat freonul - practic nu se creaza presiune in instalatie deoarece freonul nu e nevoit sa transfere caldura. Si in mers functioneaza intermitent daca te uiti pe blocurile de masura, fiindca e suficienta cateodata racirea data de viteza plus temperatura exteriorara, dar asta depinde de zi.

La reincarcare roaga pe cei de acolo sa-ti dea putin ulei de compresor sa pui pe dopul filtrului uscator (e pe condensorul de la radiator acoperit cu un alt dop de plastic). Ideea e ca acel dop e cel mai inalt punct din sistemul de racire si are un oring care se usuca ca nu ajunge freon+ulei pe el si astfel nu mai etanseaza bine, mai ales ca aluminiul se oxideaza repede. Un capacel de flacon de apa e suficient daca torni acolo. De aceea cred ca se pierde incet freonul si la tine.

428029-Condensatore-climatizzatore-VW-POLO-9N-6Q0820411H-BEHR.jpg

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Sergiu. Citisem pe undeva ca , compresorul nu porneste daca presiunea e prea mica sau prea mare si ca trebuie sa fie intre niste limite, dar nu stiu care sunt acelea.

O sa vad la service ce verifica baietii si o sa le sugerez si ideea ta. Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6,6 bari in repaos este suficient. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am impresia ca AC era pornit cand a citit acea valoare, dar poate ne lamureste colegul, fiindca l-ar ajuta mult in diagnosticare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sunt sigur ca motorul era pornit cand am masurat pentru ca chiar am accelerat pana la vreo 2000 rpm ca sa vad daca se schimba valoarea presiunii. O sa masor si cu motorul oprit sa vad ce diferenta este. Daca presiunea e la fel cu motorul oprit, pornit la relanti si pornit usor accelerat pot trage concluzia ca n-a cuplat compresorul?

Problema mea este ca am o interfata mai veche si vag-com 3.1 si la masurari imi zice doar 'temperature' sau 'pressure'. O sa caut o interfata 12.12 si vcds mai nou pentru ca dau mai multe detalii. Multumesc. 

Modificat de Vapi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!