Jump to content

Probleme Aer Conditionat / sistemul de ventilare


sebastian stefan
 Share

Postare recomandată

aerul nu se incalzeste si raceste brusc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa weekend, in care am facut un drum mai lung, se pare ca functioneaza corect. Tin sa cred ca totusi a fost ceva murdarie pe V68.

 

Multumesc ptr ajutorul pe care l-ati acordat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut !

1. Legat de decuplarea automata a recircularii. La mine pe polo 9N - climatic - s-a rezolvat prin schimbarea filtrului d epolen. Era SUUUUPER plin de praf desi teoretic fusese schimbat la revizie. (tzeapa clasica am aflat mai tarziu).

2. am si eu acum pe IBIZA 6L (polo 9N) aceiasi problema ca si microb :

"Salut,vreau sa va intreb ceva.La polo meu am climatic , buton de acela gradat care se comporta ciudat , il setez pe 24 merg un timp dupa care baga aer rece rece,dupa un timp iara isi revine si baga caldura .Dar cateodata il setezpe 19 si baga o caldura de mori incet , iar vara cand e pornit ac-ul cateodata se opreste si baga aer cald ......nu stiu ce sa fac ,ajutatima pls.
Numai bine"

 

Am incercat repozitionarea din interfata a flapsului de aer cald/rece dar nu a avut efect.

 

PS : Polo 9N e o masina extraordinara - de aceea mi-am luat acum ibiza -modelul analog. Pe toata perioada cat am avut nissan primera de 110 cp am regretat fiabilitatea VW (si costurile - recunosc :-P  )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am demontat V68 si V154 (functionau doar cand vroiau). Mentionez ca am desfacut V68 fara sa dau bordul jos, problema o am acum la remontare. Oricat am incercat nu am reusit sa montez corect (nu ai acces si nu prea vezi mare lucru). Acum la mine cand dau pe rece imi baga aer cald si invers. Poate cine sa-mi explice cum trebuie sa vina rotitele una peste alta ? (cea de la servomotorul V68 cu cea de la clapeta de aer) Daca ar fi si poze ar fi perfect. Multumesc anticipat ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai montat corect cursorul potentiometrului pe pinionul servomotorasului? Dar pinionul servomotorasului pe cel al clapetei ? Vezi ca au semne de montare pe ambele "danturi".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"cursorul potentiometrului pe pinionul servomotorasului?", cum adica ?, te referi la montarea rotitelor in interiorul servomotorului? Aici le-am montat bine. Iainte de a inchide capacul am verificat functionarea lui (l-am montat la mufa si functioneaza... )

Problema este la montarea servomotorasului pe cel al clapetei. Nu imi dau seama care sunt semnele. Cel putin la clapeta nu prea vad cum vine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am pus cu spatele pe pragul masinii, binenteles am pus ceva acolo moale, si cu fata in sus vezi dinti tesiti de pe pinioane cum se pupa.

 

Potentiometrul e in interior, cel albastru, ma gandeam ca acolo sa nu-l fi pus intors la 180 grade fiindca mi se pare ca se poate, dar daca zici ca doar alimentat la mufa se misca de la un capat la celalat mutand pe cald-rece inseamna ca ar fi ok, ca sa fii sigur se verifica prin VCDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am probleme cu ventilatorul pe treptele 1 si 2 nu mai functioneaza. Este vreun releu sau siguranta unde ar trebui sa verific? Este vorba de A/C nu de Climatronic. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai o rezistentA care iti da treptele de viteza. trebuie schimbata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

va salut, am si eu probleme cu AC-ul.

 

de cand am cumparat masina, nu am auzit niciodata ventilatorul din fata pornind. acum recend vazand ca nu mai functioneaza AC-ul (vara trecuta functiona ok) l-am verificat si am vazut ca nu merge. in fine, l-am demontat si avea o lipitura dezlipita. am lipit ce era de lipit, l-am testat pe baterie si functioneaza f bine la ambele trepte. azi am montat ventilatorul... cand pornesc AC-ul nu porneste si ventilatorul.  am turat-o pe loc pana cand a ajuns apa la 90grade pe bord si citit pe senzorul temp antigel la 100grade... tot nu a pornit ventilatorul.

 

am dat test actuatori din vag com pe adresa climatizare si la test AC ventilatorul porneste si se opreste... ce o fi oare? la cat trebuie sa porneasca normal ventilatorul?

acum ventilatorul e bun. testat pe baterie functioneaza pe ambele trepte...de ce nu porneste cand pornesc AC-ul?

 

de precizat ca una din tevile care intra in compresor este f fierbinte iar cealalta la temperatura ambientala... stiu ca trebuie sa fie rece o teava, nicidecum fierbinte.

 

si un scurt clip cu temperaturile si presiunea citite pe AC

https://www.youtube.com/watch?v=eOAkTLEJHkI

Modificat de nutzuXXL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi pt raspuns. are legatura lipsa de freon cu faptul ca nu porneste ventilatorul atunci cand dau drumul la AC?

Modificat de nutzuXXL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la cele care au compresorul cu supapa nu cu ambreiaj, pornirea ventilatoarelor e comandata de releele de comanda (J293 parca) doar cand senzorul de presiune freon (G65 parca) are semnal de freon suficient.

 

Din experienta iti spun ca atunci cand nu aveam suficient freon aveam eroare de low pressure pe acel senzor G65 si ventilatoarele nu porneau, dar in mers la viteza venea aer racoros, cand ma opream baga aer cald cum era afara.

 

Cand mi-am incarcat instalatia AC trebuia sa fie pornit si ventilatoarele nu au pornit decat in momentul in care instalatia s-a umplut suficient, adica s-a facut presiune in instalatie.

 

Aceasta presiune e data si te temperatura freonului ce trece prin condensor (radiatorul de freon), daca afara e rece sau viteza de rulare e suficienta incat sa-l raceasca presiunea pe senzor scade la un nivel care comanda oprirea ventilatoarelor. De ex. cand era mai rece afara dar in masina era cald de la soare, ventilatoarele functionau intermitent stand pe loc (motorul era rece deci nu era din cauza lui).

 

In VCDS vezi daca ai eroare de presiune scazuta pe senzor, si poti vedea si presiunea actuala care trebuie sa fie undeva peste 6 bari, daca nu ma insel, pentru o incarcare minima.

 

Exact la fel am patit si eu anu trecut ca sa nu-mi mai mearga dupa o iarna, scapase freonul pe undeva, meseriasul (care e unul pe bune) mi-a zis ca boala la modelul meu e dopul de la condensor, deasupra are un capac de cauciuc si sub el e un dop metalic pe unde se schimba filtru uscator, ei acel dop metalic are o garnitura care mai pierde etansarea cand acea zona e corodata, de aceea mi-a pus preventiv niste ulei de AC, culmea e ca nici nu am mai pierdut freonul iarna trecuta, deci incarca si pune si tu preventiv ulei acolo chiar daca buba e in alta parte.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi frumos pt reply. voi merge la un atelier pt verificare si eventual incaracre instalatie AC.

 

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, stie cineva cum se demonteaza supapa regulatoare de pe compresor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are o siguranta zegher.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Siguranta aia am vazut-o, ma gandeam ca mai are si altceva (arc sau ceva in interior). Pot sa o schimb singur sau trebuie o mana de "expert"?

Modificat de Q-ball
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai aparat cu care sa scoti freonul si uleiul si apoi sa-l bagi la loc, schimb-o singur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna colegi,am si eu o problema mai de anu trecut cu clima...anu trecut am luat masina si nu dadea aer rece(de la cine am cumparat a zis ca trebuie freon)..inainte de a merge la service am vazut ceva verde pe o bucata de teava,din cate am inteles acea este o substanta care sa vada daca e spart...am fost la service si am zis sa imi umple cu freon si sa verifice instalatia si a zis ca nu scapa si a mers clima anu trecut(numa am avut o problema cu panoul de clima,dupa ce am plecat de la service automat a trecut de la rece fain la aer fierbinte)m-am intors si mi-a zis ca e problema cu un motoras acela care schimba de la cald la rece..si nu stiu cam pe unde e,in fine,.dar acuma nu mai imi da rece...se aude un pasait cand dau drumu si atat.si mai am ceva..nu sta clapeta care inchide aerul de afara,apas si se deschide singura cand vrea(oare e defect panoul de clima,sau ceva motoras iara)va rog sa ma ajutati ca mor de cald...multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa diagnoza, motorasele de clima trebuie sa aibe erori V68 si v154, s-a mai discutat in urma cum se demonteaza si apoi desfac sa le cureti potentiometrul intern, foloseste cu incredere functia search.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dat ceva search si nu am gasit ceva concret de polo(eu nu ma prea pricep cu compu),dar am demontat pana la urma singur dar nu stiu unde sa curat si cu ce,am gasit un potentiometru la butonu de schimbare a caldurii dar nu stiu cum sal curat,o schema ceva daca as gasi sau un manual de reparatii ca nu am gasit nimic de polo....oricum multumesc de raspuns si nu am vrut sa deranjez.


am uitat ..o scita sau o poza cu zona unde e motorasul acela de inchis-deschis aer recirculare si motorasul care schimba cald-rece(zona mar interesa)...ca tot bordul il demontez ca nu mai rezist

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut dupa cum vedeti sunt nou in acest forum,voi fi scurt si la obiect

am probleme cu ac a4 b8 2010

am bagat freon in instalatie a mers cam 5 min a bagat racoare dupa nu a mai funcionat sau mai precis daca incerc sa pornesc ac din buton o mai ia da greu.

pe la meseriasi pareri diferite?primul senzorul dupa radiator?la m schimbat si nimic

al 2 lea pe tester ii apare un scurt circuit cu test vcds.

al 3 lea zice ca ar fi compresorul de vina?

acum gandesc putin eu si cu ajutorul vostru daca este cineva amabil daca era dus compresorul mai cupla?mentionez ca porneste compresorul daca o turez mai tare sau il ajuta cu acel aparat de incarcat freon.

ce ar putea fi?sa fie vreun fir intrerrupt?

sau supapa ce intra in compresor cu acel fir cu mufa poate de acolo sa mi dea scurt circuit?va rog reveniti cu un rspuns multumesc

Modificat de kosty81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut

 

Scriu pe topicul acesta pentru ca problema se genereaza cand dau drumul la A/C . Masina : VW POLO 9N , 2008 , 1.2 12v 51kw  BZG

 

Acum 2 saptamani , a inceput masina sa trepideze urat cand stateam la semafor ( pe liber ) cu A/C pornit . Trepida si se auzea un zgomot de la motor , ca si cum ar fi motor de diesel . Aceste trepidatii si zgomote se intrerupeau daca calcam ambreajul . Cum il lasam se simteau din nou .  Cand plecam la drum , in treptele de viteza nu se auzea nimic si nici nu trepida .

Am fost la service si baietii au zis ca e de schimbat kitul de ambreiaj . Si l am schimbat . Problema nu a fost rezolvata

Am fost din nou la service si am schimbat bujiile si o bobina de inductie si mi au sugerat sa curaj injectoarele ( le am curatat si pe aceasta la un service autorizat ) .

Problema nu a fost rezolvata .  Dupa toate acestea sa zicem ca au disparut trepidatiile .... dar cand pornesc A/C motor face urat , are un zgomot ciudat pentru 5-8 secunde dupa care se opreste 10 secunde dupa care zgomotul apare . Am observat ca atunci cand apare acest zgomot , ventilatorul porneste intr o treapta mai mare (  cred ca in ultima treapta ) .

Colac peste pupaza de dimineata , a mi a aparut martorul Engine Cooling System care palpaia dar temperatura nu s a ridicat mai mult de 90 grade ( nivelul optim ) . Am fost la service si am pus vreo 300 ml de antigel cu toate ca era 1mm peste limita minima -  Martorul a disparut si nu a reaparut .

Fiind la service si pentru ca asteptam de o ora , am verificat nivelul de ulei care am observat ca era la nivelul minim admis ( schimbul de ulei a fost facut in luna aprilie si de atunci acum facut aproximativ 5000 km ) .

La acest service dupa o ascultare la ureche a motorului + o diagnosticare pe tester , seful de service mi a zis sa citez ''  Nu stiu exact ce are dar daca ar fi sa ghicesc este distributia , trebuie schimbat tot kitul )

Masina are 80000 km si are distributie pe lant , am cumparat o in Mai 2014 cu 64000 km din Romania , masina a avut un singur proprietar , domnisoara si nu cred ca au fost km dati inapoi . Si din cate am inteles o distribuie pe lant te tine cel putin 150.000km .

Apelez la cunostintele voastre poate v ati intalnit cu o astfel de problema , pentru ca nu imi permit sa schimb piese dupa ureche si pe banii mei .

Modificat de ZTibi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi si care este problema pana la urma ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!