Jump to content

Ai Face Chip La Masina Ta...?


RRS
 Share

Chip - as face???  

241 voturi

  1. 1. puterea din fabrica, cuplu

    • sunt multmit
      106
    • nu sunt multumit
      135
  2. 2. nu, pentru ca se strica rapid ambreiajul si turbina

    • asa mi s-a spus
      24
    • asa cred
      57
    • nu cred ca se strica nimic
      125
    • stiu din experienta personala ca se strica/uzeaza prematur
      35
  3. 3. as face chip pentru orice castig de putere, siguranta in depasire, consum mai mic

    • da
      173
    • nu
      68


Postare recomandată

@razdan evident

@restu motorul veyronului produce nici mai mult nici mai putin de 3000 de cai,2000 se pierd printre cele 16 intercoolere le care le are masina,asa parca zicea producatorul.400 de cai in plus nu ar fi problema.

Oricum ar fi nu cred ca vre-unul care are veyron si-ar face chip pt ca majoritatea isi iau masina ca e cea mai scumpa si cea mai nou ca tehnologie nu ca sa se dea cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 5TORM

    9

  • Ice_2k

    8

  • RRS

    8

  • Bogdan_wrc

    7

Am si eu o nedumerire. Momentan masina mea este stock. In oras merg normal, dar cind ies afara din Bucuresti si traficul imi permite "abuzez" de masina si de motor.

Toata lumea spune ca daca faci chip la motor si nu abuzezi de masina, atunci nu vrei avea probleme.

Intrebarea mea este: pai si atunci ce am rezolvat? O fac mai puternica, dar in acelasi timp nu mai pot merge cu 4-5-6000 rpm, decit o scurta perioada?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ca sa mergi la fel, nu vei avea nevoie de la fel de mult timp sa mergi cu 4-5-6000 rpm. ca sa mergi mai tare, vei avea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea inteleg unde bati dar ma rog,tu crezi ca daca iti pui chip o sa ai probleme?Sunt masini cu sute de mii de km facuti fara probleme,si sunt masini stock cu motorul spart.Nu chipul sparge motorul ci omul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai tin minte ce am votat, dar stiu ca nu am motivat.... Desi am patit-o din cauza cip-ului, si asta din cauza varstei mele, si am cam tras de masina,am reusit ca in numai 2 luni de zile sa fac ambreiajul sa tina sus.....El numai are viata multa. Dar vorba lui 5torm: "si daca ash avea veyron tot as pune chip "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca era pe duca, si tot trageai de masina iti pica si fara cip.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat si eu ca sunt multumit de puterea de fabrica dar totusi as face chip pentru un castig suplimentar. La intrebarea a doua am votat faptul ca stiu din experienta ca se pot uza/strica prematur (din pacate chiar am patit-o dupa cum stiu uniii colegi). Aici as vrea sa specific ca nu ma refeream la stage-urile de tuning normal ci la situatiile in care impingi performantele masinii foarte mult sau schimbi anumite componente fara a le schimba si pe altele. In sensul ca o turbina noua poate crapa daca nu este bine gandita sau un ambreiaj poate patina in cazul in care cuplul este prea mare si ambreiajul este stock. La un soft "normal" insa, nu cred ca se va intampla asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

A propos de chiptuning si de necesitatea monitorizarii, exista un topic mai vechi dar deosebit: Tdi Engine Spy!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Nu as face chip tuning.

Daca nu am bani sa imi iau o masina mai puternica, atunci stau in banca mea.

Imi place sa abuzez de motor si consider ca chip tuning-ul l-ar face mai plapand. Nu am de gand sa imi fac cruci inainte sa urce acul la 7000 rpm.

Nu ma leg la cap fara sa ma doara. Punct.

Drive safe! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am soft safe de vreo 7-8 luni. Daca stii sa folosesti un diesel, chiar nu are nici o treaba. Acum, probabil urmeaza un soft race. ;)

Ambreiajul e paradit saracul de cand am luat masina, de acum 2 ani. Dar vreau sa zic ca nu s-a uzat deloc in urma tuningului.

Sfat: cine cunoaste un motor diesel si cerintele pe care le are acesta, sa-si faca si tuning. Nu va regreta.

Cine nu, sa studieze, ca s-ar putea sa-i clacheze motorul si fara tuning. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect cosmin.adyp2003 nu isi face chip...inca...pana trece un 1.9 tdi pe langa el de nu stie ce sa intamplat dupa aia sunt sigur ca o sa gandeasca putin diferit :D .don't worry you won't be the first one:)

Un chiptuning facut cu cap scade doar cu foarte putin viata motorului si a componentelor...nu o sa mai tina 600 de mii de km motorul o sa tina 550 de mii...conteaza asa mult?Daca mergi cu piese uzate pe masina si cu chip si fara tot or sa cada...eu prefer sa imi cada ambreiajul cand fac teste la un soft nu intr-o depasire nu stiu daca ma intelegeti.

Intradevar caii si cuplul in plus accelereaza uzura pieselor deja foarte uzate...gen ambreiaj care sta sa cada,turbina care e plina de funingine si trebuie curatata si asa mai departe.

Nu de putine ori am trimis ,masini care veneau la soft, sa isi faca o revizie generala din cauza unor probleme...de fapt daca stau bine si ma gandesc chiar si masini pe care am vrut sa le pun un kit turbo le-am gasit cu probleme.Problemele sunt acolo,mai greu e sa le descoperi,dar daca zici las-o ma ca merge-asa ,nu s-a stricat din vina pieselor proaste puse pe masina ci din cauza ta :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau, dar va trebui sa incerci mai mult sa ma convingi ca un 1.9 TDI (btw, am si eu unul in familie) care trece pe langa mine ca vantul si ca gandul are viata motorului foarte putin scurtata (desi are nevoie teoretic de o dublare a performantelor stoc).

Recunosc ca nu ma pricep in ale tuning-ului, dar e prea batator la ochi. Nu cred ca e suficient un chip tuning pentru a stoarce si ultima picatura din acel motor, probabil ar trebui si o turbina schimbata, o admisie, o evacuare... Oare proprietarul nu isi va pune intrebari de genul "de ce nu am luat din prima o benzinara", avand in vedere ca acea preparare a diesel-ului e pe bani, nu pe capace de coca cola?...

Si ca fapt divers:

- nu mi-am luat TFSI ca sa fac raliu prin mlastina asta care imi provoaca greturi de cate ori ies cu masina pe strada (ma refer la drumurile aglomerate ale asa-zisei capitale);

- nu mi-e rusine cand sunt depasit de alte masini. Nu am nici cea mai buna, nici cea mai proasta masina de pe Terra si nu oricine stie sa piarda;

- daca cineva doreste sa isi faca chip tuning, nu am nimic impotriva, fiecare e stapan pe lucrul lui. Am zis doar ca eu nu mi-as face. Le admir, dar nu le admit. Cand imi voi dori mai mult cuplu/putere, voi incerca sa abordez altfel problema.

Imi cer scuze pentru off-topic, si va rog sa continuam discutia prin PM, daca este cazul.

Drive safe, people! :eek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut remapare la fostul passat cu care am mers dupa chip de la 160.000km pana la 200.000km fara nici o problema iar la bmw-ul actual am facut chip la 35.000km iar in prezent am 70.000km cu el tot fara nici o problema.De preferat este sa mergi cu masina un anumit numar de km inainte de a face chip tocmai pentru a te bucura dupa remapare de noua masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adyp2003 un leon de 150 de cai pd cu soft putin agresiv la 190 iti da 2 masini daca stie soferul sa dea in ea.Daca mai e si 4x4 si va dati de pe loc pe 400 de m iti da poate mai mult .Un diesel nu are nevoie de multi cai sa te bata eu cand aveam 200 de cai bateam si gtiuri cu soft...bine eu am pornit mult mai de jos...hai sa luam alta masina sa zicem ibiza 1.9 131pd 2 doors cu soft agresv mai mult de 180-185 de cai nu scoate..dar din cauza greutatii mici aprox 1200 kg vs 1500 kg chiar nu are vreo problema cu un gti.Iar daca e vorba de ultima picatura afla ca din 1.9 tdi s-au scos 500 de cai si acea masina scoate ~ 10 s acum pe 400 de m...nici un gti de 500-600 de cai la roata nu scoate atat din cauza tractiunii.Uite un film cand avea 430 de cai

Si exemplele pot continua.Ce stii tu ca dieselurile sunt de consum...chiar asa e..propietarul la lupo zicea ca daca merge normal cu el scoate 6.5l/100km cu alte cuvinte orice i-ai face la un diesel cand mergi normal nu sare consumul exagerat de mult.

Evident fecare face ce vrea cu masina lui primul meu post a fost drept gluma dar tu daca l-ai luat in serios asta e partea a doua :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, no problem. Probabil am fost eu obosit si nu am simtit gluma. :icon_thumright:

Voiam doar sa subliniez faptul ca sunt multumit de masina si nu sunt interesat de chip.

Ce sa zic, e o chestiune de gusturi, fiecare apuca in directia dorita.

Sunt de acord cu tine ca TDI-urile au potential, doar nu alearga degeaba la Le Mans.

Hai sa lasam lumea sa discute linistita pe acest topic. Am abuzat destul de rabdarea lor.

Bafta man! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt pro chip tuning la motor, atat cat nu depaseste 30% din puterea initiala a motorului, asta cu interne stock.

Argumente:

- am avut 1,9TDi ATD de 101 CP + chip TCM = ~130 CP. Masina avea 98.000km.

Am mers cu ea pana la 152.000 km in 3 ani si nu am avut nici cea mai mica problema.

- urca in ture mai liniar

- raspuns al aceleratie mai bun

- consum mai mic in conditii de mers normal

- crestere simtitoare a puterii, adica diferenta consistenta.

La momentul resoftarii am fost atentionat cu privire la ambreiaj ca ar putea sa cedeze, dar pana la momentul vanzarii acest lucru nu s-a intamplat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa ma lamuriti si pe mine in privinta urmatorului aspect: daca chip-tuning-ul aduce numai avantaje, de ce nu vine din fabrica preparata masina? Sau inginerii de la VW sunt retarzi? Imi vine greu sa cred asta. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt retarzi mane...si ei iti fac chiptuning daca vrei din fabrica platesti cam 800 de euro.Trebuie doar sa intrebi la reprezentanta ca vrei chiptuning facut de vw.Iti pun si lsd daca vrei facut de quaife stantat vw-audi (la seat scrie seat sport pe el) 1500 de euro daca tin bine minte era la seat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc pentru info.

Mi se pare aiurea faptul ca dealer-ul nu a pomenit nimic despre aceste upgrade-uri OEM, atunci cand mi-am cumparat masina. Adica... nu vrea sa castige un ban in plus? Poate unii clienti chiar ar fi dat banii pe un LSD instalat de la mama lui. Am citit nitel despre el si am inteles ca instalarea sa este destul de complexa si nu oricine ar fi in stare.

De acord, dpdv al pretului, toti ar fugi de chip tuning OEM, dar e interesant faptul ca nu vor sa vanda din fabrica motoare deja preparate, din moment ce hardware-ul suporta asta. De ce 1.9tdi e setat pe 105cp in loc de 130 sa zicem (in ideea ca pretul ar fi ramas ca pentru 105cp)? Oare vor sa lungeasca viata motorului, sa reziste si in medii de exploatare mai neprietenoase? Nu ar fi avut mai multi clienti daca erau cu un pas inaintea concurentei (performanta ieftina)?

PS: Super tare LSD-ul. Nu stiam ca exista o astfel de jucarie. Asta chiar imi place! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adyp2003 - motoarele trebuie sa faca fata si la -40 de grade si la +40 de grade, mediilor de exploatare mai neprietenoase, cum zici tu.

totodata, trebuie sa scoata niste emisii cat mai reduse, mai ales acum, in ultima vreme.

ca o gluma, in societatea consumerista in care traim, nu cred ca ar fi interesati de "lungirea" vietii motorului.

e evident ca uzurile in cazul a doua motoare identice ca si constructie, dar gestionate de 2 softuri diferite, difera si ea.

totdata, uzura difera si in cazul a 2 conducatori auto, chiar daca vorbim de masini identice, cu acelasi rulaj.

e clar ca 99% din cei care apeleaza la resoftare vor folosi surplusul, ca sa zic asa. dar viata masinii nu va avea de suferit decisv, zic eu. oricum, exceptand masinile de transport, e greu de crezut ca cineva mai tine o masina pret de 200 000 km, estimativ un 10 ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare aiurea faptul ca dealer-ul nu a pomenit nimic despre aceste upgrade-uri OEM, atunci cand mi-am cumparat masina. ...

La Mercedes Cluj chiar este un banner cu chiptuning, cum intri pe dreapta. E reclama la Brabus sau AMG(nu mai retin care din tunerii autorizati Mercedes) si preturile incep de la 1300 EUR+TVA. Nu se schimba turbina, injectoare, ambreiaj sau alte balarii, DOAR soft-ul de gestiune. Deci... pentru a n-a oara, si fabricantul face chiptuning sau are dealeri oficiali care fac chiptuning. Ceea ce dovedeste ca masinile sunt fabricate cu tolerante si pregatite pentru chiptuning.

Discutia e de fapt in felul urmator:

1. Exista producatori/dealeri de chiptuning oficiali ai caselor de productie si prezentare auto, care fac un chiptuning de calitate, la preturi de fabrica(MARI)

2. Exista producatori/dealeri de chiptuning independenti, cum este si TCM Turbo+dealerii, Superchips+dealerii, DIMSPORT+dealerii, UPSOLUTE+dealerii, etc..., fiecare cu calitatea/oferta si imaginea proprie

3. Exista baietii care fac chiptuning cu scule clonate+soft-uri piratate de pe net, care tot incearca si incearca sa programeze de 5 ori un soft pe masina, pana gasesc un soft tunat care "merge". Daca "merge", nu inseamna ca e si ok, detonatiile motorului pot fi necorespunzatoare sau multe altele pot merge prost. Si dupa aia "X" care si-a tunat masina la "Y", ca era ieftin si "Y" e "profesionist", trage concluziile ca chiptuning-ul i-a stricat masina. Daca "X" si-ar tuna masina la reprezentanta pe bani, sau la o firma independenta de chiptuning pe mai putini bani si nu si-ar tuna masina la "Y" pe foarte putini bani, atunci chiptuning-ul ar avea un alt renume in Romania.

In Germania chiptuning-ul are un renume bun, o masina cu putere marita este motiv de +1000 EUR la pretul de vanzare. Dar acolo nu prea sunt multi "Y". Acolo exista chiptuning la reprezentante si chiptuning la firme independente. Nu Chiptuning la "Y".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am retineri in a face cip. Discutam cu un amic si spunea ca dupa el e ca la calculatoare ;), adica faci overclock la procesor dar ii scurteaza durata de viata si mai pot sa apara probleme cu timpul, asa ca in maxim 2 ani scapi de el. Parca e un sambure de adevar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e acelasi lucru...e mai degraba de genu' pui windows xp in loc de 98:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!