Jump to content

Ai Face Chip La Masina Ta...?


RRS
 Share

Chip - as face???  

241 voturi

  1. 1. puterea din fabrica, cuplu

    • sunt multmit
      106
    • nu sunt multumit
      135
  2. 2. nu, pentru ca se strica rapid ambreiajul si turbina

    • asa mi s-a spus
      24
    • asa cred
      57
    • nu cred ca se strica nimic
      125
    • stiu din experienta personala ca se strica/uzeaza prematur
      35
  3. 3. as face chip pentru orice castig de putere, siguranta in depasire, consum mai mic

    • da
      173
    • nu
      68


Postare recomandată

Constat ca s-a deviat mult in OT :icon_thumleft:

Era foarte simplu sa ramana in aria O2, pentru ca asta ma interesa, nu G4 care sunt de mult active cu chip, no offence...

Am lasat mai ambiguua intrebarea 2, tocmai pentru ca acolo era interesant pentru mine de discutat.

Ma intereseaza decizia de a face sau nu, deci dupa multe discutii cu tunerii din zona, nu cred ca o voi face; mai degraba o sa iau o masina mai puternica la un moment dat, desi ma atrage cuplul mai mare...

Este foarte clar ca stress-ul asupra componentelor se va simiti mai rapid decat la o masina stock, cel putin cu un 15%... mai bine masina mai puternica din fabrica...

Inca sunt curios... multumesc celor care au votat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 5TORM

    9

  • Ice_2k

    8

  • RRS

    8

  • Bogdan_wrc

    7

Mai pusase cineva intr-un topic o intrebare asemanatoare cu a ta si un user a dat cel mai bun raspuns:

Nu se poate si cu p**a in c*r si cu sufletul in rai.

Tu trebuie sa decizi...poti citi si pe forumuri din afara poti citi si aici daca tot ai o curiozitate. Oricum in aceasta privinta exista 2 tipuri de raspunsuri de la oameni care au facut si zic ca merita si de la oameni care au avut retineri si zic ca nu merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte curios, intre cei ce au chip de mult timp - de cate ori folositi Nm/CP in plus? Adica sigur, daca in acesti 2/3/4/x ani si xx.0000Km ati mers in majoritatea timpului "normal" adica in limitele in care a fost fabricat motorul sa mearga, atunci nu ma mir deloc ca nu sunt probleme.

Daca vede zilnic pedala la fund si turatii+sarcini mari, atunci cred ca informatiile venite de la voi despre fiabilitate sunt extraordinar de importante.

Eu conduc destul de sportiv, dar cu f mare grija de masina. Totusi, evident ca puterea in plus o folosesc probabil sub 5% din timp, doar merg mare parte in oras unde nu prea e loc de asa ceva. Daca faci chip nu inseamna ca te duci de-acasa pana la servici cu pedala la podea.

Este foarte clar ca stress-ul asupra componentelor se va simiti mai rapid decat la o masina stock, cel putin cu un 15%...

Cata pretzizie..... de curiozitate, de unde-ai scos cifra asta? :icon_thumright: Intuitie sau chiar se bazeaza pe ceva real?

Oricum in aceasta privinta exista 2 tipuri de raspunsuri de la oameni care au facut si zic ca merita si de la oameni care au avut retineri si zic ca nu merita.

Dupa parerea mea (sper sa nu se supere nimeni pe mine), experienta celor care nu au facut chip-tuning cu privire la acest subiect, este cam nula (exceptie facand evident cei care se ocupa cu asa ceva sau stiu lucruri exact, nu presupuneri si pareri). Relevant ar fi "cati dintre cei care-au facut, au avut probleme"? In rest, intrebari gen "crezi ca dauneaza?" sunt total aiurea. Stiti cum e cu sportul national, datul cu parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RIon ai date exacte ca ceea ce spui tu este adevarat cu cei 15%?

Din momentul in care mi-am pus softul am observat ca motorul parca nu mai era asa de solicitat si parca se simtea mai bine, la ture mai mari nu mai urla asa tare, cei care si-au mai pus sa spuna si ei daca au avut acelasi feeling.

Nu mai induce lumea in eroare, am pus softu la 7000km si acum am 38000km si nu am avut absolut nici o problema desi merg foarte tare cu masina si in oras si afara.

Sunt unii cat se poate de carcotasi. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte curios, intre cei ce au chip de mult timp - de cate ori folositi Nm/CP in plus? Adica sigur, daca in acesti 2/3/4/x ani si xx.0000Km ati mers in majoritatea timpului "normal" adica in limitele in care a fost fabricat motorul sa mearga, atunci nu ma mir deloc ca nu sunt probleme.

Daca vede zilnic pedala la fund si turatii+sarcini mari, atunci cred ca informatiile venite de la voi despre fiabilitate sunt extraordinar de importante.

tu din puterea stock a masinii cat % folosesti? cat de des?

eee...cam tot atat de des folosesc si eu puterea suplimentara. normal ca nu merg non stop turat sau in blana...

tu vrei sa imi spui ca mereu urci in ture sa utilizezi toti caii? nu...asa nici eu :))

oricum, discutia e f lunga si a existat mereu si va exista mereu. dar, am vazut ca la SEAT deja a aparut pe siteul oficial in spania pachetul de chip tuning, si exista f multi tuneri care lucreaza oficial in competitii sportive, si nu de genul F1 unde un motor e facut sa tina 50 de ture. deja unii sunt acceptati si de fabricanti. gen AMG, Alpina, si deja nu se mai da garantie DOAR pe cip. am vazut si garantie pe un anumit nr de km.

RION, din moment ce o masina imparte platforma tehnica cu alta..atunci se pot discuta asemenari. da, nu e vb de O2 si Golf IV, dar unele chestii generale sunt perfect valabile :D

o turbina de TDI poate fi prezenta si pe un GIV si pe Octavia 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt date exacte cu 15%, e doar o presupunere bazata pe intuitie... de unde sa am date exacte?

Insa mi se pare ca la acceleratii mai puternice datorita chip-ului, a zvacului... poate aparea mai rapid uzura.

Nu inseamna ca e o parere avizata. Dar cine ma ombate cum sustine, ar fi interesant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din momentul in care mi-am pus softul am observat ca motorul parca nu mai era asa de solicitat si parca se simtea mai bine, la ture mai mari nu mai urla asa tare

Asta e placebo 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi de forum.

Foarte probabil ca postul meu va atrage dupa el multe critici. De asemenea, foarte probabil ca multi vor zice “Sigur ca tu lauzi Chiptuning-ul, doar esti distribuitor TCM Turbo”. Dar am sa-mi asum riscul asta si voi posta ce am de zis vis a vis de chiptuning, din punct de vedere al unui client care a beneficiat de chiptuning(evident Voinea, TCM Turbo). Pentru ca inainte de a deveni distribuitor TCM Turbo eram si eu, in urma cu ceva vreme, un Administrator IT intr-o banca, care si-a tunat Passat-ul de atunci la TCM Turbo.

Sa presupunem ca o persoana, nu conteaza varsta, de gen masculin sau feminin, se gandeste sa isi inceapa viata sexuala. Pana sa isi inceapa viata sexuala sta foarte mult pe ganduri, ca daca se intampla aia sau aialalta, dar pana la urma tot o face, mai devreme sau mai tarziu. Dupa ce a facut acest prim pas, vrea apoi sa faca tot timpul si de fiecare data cand ajunge sa faca asta se lasa numai cu… zambete. Daca se face asta cu cap, folosind prezervativul, viata sexuala va fi o placere fara probleme(diverse probleme neplacute, diverse surprise la 9 luni, etc…). Daca nu se foloseste prezervativul, pot aparea si probleme.

Acum, prin analogie, sa presupunem ca o masina stock se programeaza un fisier SafeChiptuning. Utilizarea cu cap a acestei masini nu inseamna folosirea prezervativului :) cand se conduce, ci inseamna revizii la timp+un stil de condus corect(s-au scris multe posturi despre asta, cine nu are rabdare sa caute pe forum gaseste cateva reguli sintetizate la mine pe site). Folosirea cu cap a masinii tunate va aduce, ca si in cazul de mai sus, multe zambete atunci cand te urci la volan, fara probleme ulterioare cauzate de chiptuning. Daca masina nu se foloseste cu cap, da, pot aparea probleme, INDIFERENT daca masina e TUNATA sau NU. Daca-ti bati joc de masina, e evident ca si ea isi va bate joc de buzunarul tau.

Si acum ca sfat pentru tine Rares, ca deja ne cunoastem bine de cate ori ne-am conversat pe mail :) :

Cel mai important lucru e linistea sufleteasca.

Daca crezi ca dupa ce o tunezi vei sta tot timpul stresat cu frica sa nu pice ceva pentru ca ai tunat-o, atunci n-ai sa reusesti sa te bucuri de satisfactiile aduse de masina tunata, si atunci mai bine o lasi cum e.

Daca vrei mai multa putere de la masina ta si crezi ca dupa ce o tunezi(indiferent daca o faci la mine cu soft de la Voinea, sau in alta parte) vei fi linistit sufleteste cu masina tunata, atunci tuneaz-o.

Drumuri bune :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns Mihai.

Ma voi mai gandi la chip... dar trebuie sa mai ,,sap" pentru linistea sufleteasca ;)

Si din 1 mai se deschide sezonul de pescuit, alti bani, alta distractie :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De-acord cu tine in mare, dar cu cateva precizari:

1. Daca masina nu se foloseste cu cap, da, pot aparea probleme, INDIFERENT daca masina e TUNATA sau NU.

Problemele vor apare mai repede in cazul in care masina este tunata.

2. Daca o masina are niste probleme ascunse (o turbina un pic pe duca, un ambreiaj cam obosit, etc), un tuning are toate sansele sa scoata acele probleme la iveala.

Astea sunt evident lucruri teoretice. In practica, cazurile in care tuning-ul produce pagube sunt f putine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice 2k, cam asta cred si eu; riscurile ti le asumi cand faci chip, insa am un amic care strange cu greu banii aia... si daca ii cade ambreiajul sau ceva, nu se descurca deloc. Cred, totusi, ca riscurile sunt mai mari cu decat fara. Sunt relevante observatiile tale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca te apuci de tuning la masina trebuie sa ai o pusculita mai mare si bani pusi deoparte dar de exemplu daca pica ambreiajul (asta depinde de sofer si sofat) nu o sa mai ai treaba cu el 100.000km(am dat un exemplu nu date precise) si etc.

Sunt si dezavantaje dar nimic nu se compara cu senzatiile date de o masina tunata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord Ice, tuning-ul poate scoate la iveala probleme ascunse ale masinii, chiar daca s-a facut diagnoza si teste in prealabil. Foarte rar, dar sunt si asemenea intamplari.

Chiar a fost de vreo 2 3 luni la mine un caz al colegului de forum FLORO( intamplator si coleg de clasa in LICJ Cluj cu mine :Driver: , ne-am intalnit dupa 8 ani pentru chiptuning, fara ca el sa stie initial la cine apeleaza), caruia a inceput sa ii patineze rau ambreiajul chiar dupa ce am programat masina cu fisierul safe, de la 131 la 165, pe un B5.5. E clar ca ambreiajul lui era foarte pe duca, eu zic ca nu mai facea 5000 km nici cu soft-ul original. Florin nici n-a vrut sa auda de fisier mai jos in putere :beerchug: , desi i-am propus sa incercam variante mai jos pana la una la care nu mai patineaza, sa mai faca totusi cativa km cu ala pana ii vine ambreiajul nou. El a inteles ca ambreiajul lui e dus si l-a inlocuit rapid, iar acum are 165 de cai si masina lui e... masina :D . Astea sunt oricum cazuri foarte rare si acele piese slabe cedeaza oricum in scurt timp, poate chiar in cateva sute sau cateva mii de km, indiferent daca masina se tuneaza sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

insa am un amic care strange cu greu banii aia... si daca ii cade ambreiajul sau ceva, nu se descurca deloc.

no offence dar asta mi se pare ca aia cu fundu si raiu :D

nu toti stam bine cu banii mereu, dar un surplus de putere de poate veni asa..cu 5lei. poate afecta unele componente. nu poti sa te bucuri de niste cai care la alte masini vin cu sute de euro, stand cu frica....sau mai rau, atunci cand vrei xxx cai, dar in caz de ceva, masina va sta 1 an pe dreapta.

nu, nu sustin ca tuning este doar pt cei cu bani, dar nici nu mi se pare corect sa doresti mai multi cai din acelasi motor, si sa te astepti sa fie la fel de fiabil...si la fel de sigur ;) ca atunci cand a iesit el din fabrica. daca era asa..lua direct un motor mai mare sau mai potent.

toti ne dorim xxx de cai, consum de 2%, maisni fiabile xxx xxx xxx km, si noi sa fim fericiti. dar asa ceva nu se poate :(

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa fac o comparatie, sper sa nu gresesc tare.

Se da un elevator, care poate ridica fara probleme 1500 kg, si toate componentele sale au fost testate pt 1500 kg. Producatorul insa limiteaza sarcina maxima la 1000 kg, din motive de siguranta si pt a nu avea surprize, indiferent de cine si cum manipuleaza utilajul. Un cunoscator insa ii scoate limitarea, si foloseste elevatorul pt a ridica frecvent 1450 kg. In mod normal, cu o exploatare si intretinere corecta, nu trebuie sa apara probleme.

Apare insa un alt smecher, si poate sa modifice motorul elevatorului sa reziste la 2000 kg. In acest caz insa, trebuie schimbate si alte componente, desi motorul rezista la 2000 kg, ar ceda furtunele, bratele... etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cred si eu. la ala castigi 400 de cai :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... deci cum spuneam in postul #11

"Some of us are crazy ...isn’t it ? :) " :D

Bravo 5TORM :icon_thumright: ... si altfel cum am mai da cu capul in plafon ca la Durau ... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma indoiesc ca mai castigi mare lucru la veyron, masina aia cred eu ca deja are un soft destul de impins inspre limita :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma ingrijoreaza punctul 2 al poll-ului...

stiu din experienta personala ca se strica/uzeaza prematur [ 11 ] ** [12.22%]

asa mi s-a spus [ 10 ] ** [11.11%]

asa cred [ 23 ] ** [25.56%]

nu cred ca se strica nimic [ 46 ] ** [51.11%]

adica 11 sustin ca din experienta personala STIU, insa nimeni nu a dat exemplu!!

oricum conduc cei care NU cred ca se strica ceva...

Interesant, for now...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conduc o masina cu motor (destul de maricel) 2.0 pe benzina. Sunt multumit de cum se misca masina in plaja de turatie 2500-4000rpm. As face un chip tuning doar pentru a modifica reactia motorului la apasarea pedalei de acceleratie, ma deranjeaza aceea intarziere in raspuns. Am un prieten cu o SKODA Fabia 2001 motor 1.4 8V 68cp stock. El a facut o resoftare la Dimsport.

Ceea ce am observat imediat dupa resoftare :

- raspunde imediat la apasarea acceleratiei;

- urca mult mai repede in ture atunci cand este in sarcina;

- e o placere sa o conduci in plaja 2300-3000rpm;

Consumul indicat de BC nu a crescut, masina este condusa in conditii normale, nu este abuzata, nu se schimba mai sus de 3300 rpm.

Acum, sunt constient ca o modificare soft la motoarele aspirate nu aduce un plus mare de putere, dar sigur se simte o diferenta fata de softul stock, e mai placut sa o conduci. Si pana la urma cred ca asta e tot ceea ce conteaza, cel putin pt mine, zambetul pe fata atunci cand te afli la volan. Riscurile defectarii anumitor componente dupa remapare, ti le asumi. Acele componente pot sa se strice si cu softul original, poate mai tin un anumit nr de km, sau paote nu se strica nimic. Cred ca depinde de stilul de condus al fiecaruia.

P.S.: Momentan masina mea este intr-o perioada de test (vreau sa aflu daca mananca ulei sau il pierde pe la culbutori); Chiar daca are multi Km si anume 180.000km, ii voi face o remapare doar pentru modificarea raspunsului la apasarea pedalei de acceleratie.

Am votat pentru remapare, motivele mele se regasesc in randurile de mai sus. :D

Modificat de ucosmin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma indoiesc ca mai castigi mare lucru la veyron, masina aia cred eu ca deja are un soft destul de impins inspre limita :cheers:

din contra. totusi are 4 turbine si W16. zGb spuse mai demult de ~400 de cai. nu stiu exact datele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma indoiesc ca o masina ultra-sport cum e veyron e scoasa in piata cu o putere cu PATRU SUTE de cp mai mica decat poate de fapt. Oricum, suntem cam off-topic :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as face dar din pacate nu pot. ca sa stiti motivele va spun ca mi-am pus chip, dar s-a vazut treaba ca am o problema cu ambreiajul.astfel, dupa remapare,am iesit in probe, treapta 1 podea perfect, a doua podea perfect si cand schimbam a treia si podea,incepea sa patineze.am zis ca e ceva din softul instalat, insa am luat masina lu` batranu`,la fel ca a mea, am remapat-o, si iata ca tatal meu din aprilie anul trecut si pana in prezent merge cu ea remapata.mentionez ca el o foloseste doar la serviciu si la tara, iar in rest eu umblu cu ea.masina se comporta perfect,trage impecabil, si nici nu ma gandesc sa dau jos chip-ul.eu unul cred in fiabilitatea motorului dupa remapare, mai ales ca de un an are soft instalat si am alergat-o in nenumarate randuri si nu a avut nicio problema.insa nu ma pronunt in privinta duratei de viata a turbinei etc etc,pentru ca nu am trecut prin niciun incident.cand se va intampla voi posta si aici. :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru cazuri de genul asta (cand nu mai tine ambreiajul), poti face un soft care sa limiteze cuplul la valoarea stock. Astfel, in zona cuplului maxim (~2000rpm) nu vei castiga nimic dar de la 2700-2800 incolo pana la 4000+ vei avea o imbunatatire simtitoare, neafectand ambreiajul in vreun fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!