Jump to content

Ai Face Chip La Masina Ta...?


RRS
 Share

Chip - as face???  

241 voturi

  1. 1. puterea din fabrica, cuplu

    • sunt multmit
      106
    • nu sunt multumit
      135
  2. 2. nu, pentru ca se strica rapid ambreiajul si turbina

    • asa mi s-a spus
      24
    • asa cred
      57
    • nu cred ca se strica nimic
      125
    • stiu din experienta personala ca se strica/uzeaza prematur
      35
  3. 3. as face chip pentru orice castig de putere, siguranta in depasire, consum mai mic

    • da
      173
    • nu
      68


Postare recomandată

As face in cateva luni acest pas, insa sunt curios de parerile voastre.

Va rog motivati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 5TORM

    9

  • Ice_2k

    8

  • RRS

    8

  • Bogdan_wrc

    7

Skoda Octavia rs tdi

1. 170 cp si 350 Nm - multumit dar daca se poate si mai bine , de ce nu?

2. treaba asta cu stricatu tine de exploatarea corespunzatoare a utilajului, (daca o rupi numai in a 1 a si a 2 a e normal sa-l ia domnu dracu si pe ambreiaj si pe turbina)

3. cu mare placere as face o crestere de putere dar asta numai in momentul in care cineva imi da o garantie scrisa ca, nu o sa am probleme cu DPF ( merge si 2 luni pana sa se aprinda martorul, dar se intampla si de 2 ori pe saptamana sa faca figuri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan, iti multumesc pentru indicatiile cu discutii, le-am parcurs, insa acesta e doar un Sondaj, care e mai usor de masurat, mai ales ca sunt doar 3 indicatori :tomato:

Uite ca deja sunt multe voturi :sbine: Unii anonimi :D

Modificat de RIon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Eu sunt multumit de dinamica masinii "din fabrica" (ca doar de aceea am cumparat-o in configuratia data, nu mi-a bagat-o nimeni pe gat :tomato: )

2. Imi place sa aplic si la masina dictonul "never touch a running system"

3. N-as risca garantia masinii pentru cresteri/scaderi ipotetice de putere/cuplu/consum (motor benzina aspirat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rvacaru, la motoarele aspirate nici nu poti sa le faci tuning (fara suparare, dar nu se poate numi "tuning" o crestere de 5 CP si 7 Nm, disponibili la 6000rot/min) :rolleyes:

Masina din semnatura se apropie de 100.000, din care ultimii 60.000 sunt facuti cu cip. Ce sa zic... puterea si cuplul au crescut simtitor, nu prea am menajat-o, i-am dat in barba de cate ori am avut ocazia (cred ca la fel a facut si fostul proprietar), iar de stricat inca nu s-a stricat nimic. Prin "dat in barba" nu ma refer la bruscari sau la forje in redline facute fara cap, ci la faptul ca nu mi-a fost frica sa turez motorul pana la 4500 rpm si nici sa accelerez puternic de la 50 la 180km/h, si in general conduc usor turat, ca sa protejez turbina.

Daca mai tine 60.000km (in cazul meu asta inseamna 4-5 ani), sunt multumit :)

Si pana la urma schimbarea turbinei sau a ambreiajului odata la 50-100.000 km nu e un capat de lume si nici un factor care sa influenteze decizia ta de a remapa sau nu motorul.

Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Categoric NU voi face chip (nici tuning). Argumentele nu sunt de ordin tehnic ci de natura psihologica: este ca si cum ar incerca cineva sa ma convinga sa iau pastile pentru marirea penisului :rolleyes: Drept pentru care am votat laolalta cu minoritatea. :)

Modificat de Stef13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut softul din prima zi in care am cumparato...este ceva total diferit..in ultimii 4 ani nu am avut masina careia sa nu ii fii facut o resoftare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu i-as face

astept doar sa se gaseasca altii cu rs-uri tdi care sa fi facut sa-mi zica si mie ce efect are asupra dpf-ului (si chiar si asupra consumului)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt multumit de cuplul din fabrica. Nu am gasit motivul, sau motivele pentru care as face modificari.

Exploatez masina masina in limitele ei si nu m-am gandit niciodata ca daca as fi avut cuplu mai bun, cai mai multi, ajungeam cu 20 min mai devreme, sau ce umilit am fost ca am fost depasit de o alta masina, care costa cu 5.000 E mai putin.

Una peste alta nici nu-mi place sa-mi dau singur de lucru, sa-mi fac probleme si daca apar probleme sa dau vina pe "cip" sau mai stiu eu ce alte modificari. Cred ca e mai safe daca o las asa cum e :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vis a vis de chiptuning sau remapare, un prim aspect ar tine de natura motivatiei pe care o are o persoana amatoare de o asemenea schimbare.

Este o proportie variabila si alambicata de componente cum ar fi pasiunea de a face ceva mai performant, dorinta de a putea controla o masinarie mai puternica, satisfactia depasirii unui risc (mai mult sau mai putin calculat), ca satisfactie in sine sau pentru a dispune de "the Best Bang for the Buck", placerea de a face lucruri mai deosebite decat "ceilalti", si alte componente intre care nu pe ultimul loc este spiritul ludic ... specific multor exemplare ale speciei umane ... Se spune de fapt ca singura deosebire dintre barbati si baieti este marimea si pretul jucariilor ...

Un al doilea aspect care defineste nu numai de ce apelam la cresterea puterii motoarelor tine de asumarea riscurilor. Aici variabilele se multiplica si gama de rezultante se complica.

Cei ce doresc un rezultat maximal indiferent de costuri pot apela la solutii foarte costisitoare si care implica atat componente hardware cat si solutii software care nu sunt la indemana tuturor ci sunt solutii personalizate / profesionale. Altfel spus in tuningul motoarelor avem la dispozitie solutii de varf care implica preturi maximale reversul medaliei fiind o inevitabila (si uneori drastica) reducere a fiabilitatii. Dar rasplata este pe masura ... pentru cine apreciaza asa ceva ... si mai ales pentru cine isi permite ...

Scazand pretentiile scad si preturile si putem realiza cu sume decente o crestere de putere a motorului in limite moderate si relativ putin agresiva pentru durata totala de viata a motorului.

Daca dorim sa ne plasam in domeniul investitiilor relativ modeste ne aflam deja in zona in care se recomanda realizarea numai a unui chiptuning simplu, fara adaugarea de componente hardware (turbina si intercooler mai mari, injectoare mai performante, cold air intake si evacuari sofisticate, etc. ... fara a mai vorbi de modificarile pe care le-ar necesita sistemele de suspensie, franare, ranforsari ... si multe alte "maruntisuri").

Ajungem astfel in zona chiptuningului ... FARA sa uitam insa ca am ramas (daca am reusit sa nu complic lucrurile prea tare ...) la cel de-al doilea aspect care spuneam ca tine de asumarea riscurilor.

IQ-ul, decenta si nu in ultimul rand documentarea serioasa ne pot ajuta sa minimizam (nu sa minimalizam) riscurile pe care suntem dispusi sa ni le asumam.

Exista, dupa cum stiti cu totii, chiptuneri si chiptuneri ... de la adevarati profesionisti (exista si in Romania din fericire dar putini din pacate ...) care fac fisiere custom adaptate fiecarui motor, pana la mult mai frecventii "corner street chiptuners" acestia din urma constituind de fapt principalul motiv al derizoriului in care este aruncata de multe ori notiunea si insasi ideea de chiptuning.

Precizez ca scriu pentru amatori, nu pentru cei care cunosc bine domeniul si nicidecum pentru profesionisti.

Fara sa mai intru in amanunte, dar subliniind ca ma refer doar la motoarele turbo, Otto sau Diesel, nu la cele aspirate, e suficient sa spun ca numai prin chiptuning se pot obtine trei clase principale de modificari de putere / cuplu.

In primul rand, pentru cei mai conservatori se poate apela la un chiptuning "ecologic" prin care se obtine o crestere relativ mica a puterii / cuplului (~+10-15%), accentul fiind pus in primul rand pe scaderea consumului printr-o optimizare a arderilor la regimuri de turatie medii si mari.

Exista apoi o clasa "medie" sa-i spunem in care puterea / cuplul cresc cu ~ 15-25%, aici cresterea performantelor fiind mai importanta dar tinand cont totusi ca prioritara este siguranta componentelor motorului si durabilitatea acestora.

Deja insa in aceasta clasa, avem nevoie si de o oarecare doza de noroc (mica in general dar demna de luat in seama la unele tipuri de motoare). Aceasta este in relatie in special cu anumite componente cum ar fi turbina, anumite tipuri de motoare fiind dotate stock cu turbine care functioneaza mai aproape de parametri maximali si sunt predispuse la defefectiuni mai frevente. Vicii de fabricatie greveaza de asemeni anumite loturi de turbine la anumite tipuri de motoare, ceea ce poate multiplica coeficientul de risc ...

Exista, in fine, clasa de modificari de performanta cvasi-maximale, cu o subclasa maximala "race" (un spor de ~ 40% al puterii / cuplului) unde singurul scop al chiptunigului este obtinerea performantei, consumul si fiabilitatea nefiind o prioritate. In acest din urma caz chiptunerii seriosi nu iti aplica tratamentul "per primam" nici daca insisti ... Ti se face intai o modificare medie, se urmareste comportamentul motorului o perioada de timp ... in care trebuie sa inveti sa devii mult mai atent cu exploatarea turbinei, in sensul ca nu se subtureaza motorul si mai ales nu "se da talpa" sub turatia de cuplu maxim ci doar la cateva sute de rotatii / minut peste aceasta. Apoi, daca nu ai probleme, aceeasi chiptuneri responsabili iti pot face, la solicitarea expresa si in mod clar pe propria raspundere, si chiptuningul race (evident tot custom).

Practic in aceasta categorie exista riscuri care pot fi uneori destul de mari, in special in ceea ce priveste distrugerea turbinei, dar totusi exista destule persoane care au chiptuning race si la noi, fara ca sa aiba insa probleme reale pe termen scurt-mediu ... Putini au totusi ... dar in fond cine este dispus sa riste mai mult, risca si o inlocuire de turbina ... care il poate face chiar mai multumit in final pentru 1000-2000 euro ... pentru ca evident isi va pune o turbina mai mare si eventual si un nou intercooler, si majorat si "front mounted" daca eventual cel stock era lateral ...

Revenind din nou la asumarea riscurilor trebuie punem in discutie si riscurile pe termen lung.

Evident ca fiabilitatea scade pe masura ce puterea MAXIMA si cuplul MAXIM care sunt SOLICITATE de conducator cresc.

Am scris cu majuscule elementele cheie ale "ecuatiei" fiabilitatii.

De fapt, dupa cum probabil multi stiu, "secretul" obtinerii unui motor fiabil prin chiptuning nu este numai apanajul chiptunerului, oricat de calificat si de dotat ar fi acesta, ci este MAI ALES, pe termen lung, apanajul soferului prin stilul de exploatare a motorului si apoi deabia prin stilul de condus.

Puterea trebuie folosita cu cap si la nevoie, nu orbeste, spunea un strateg de succes...

In concluzie pot sa afirm pe baza argumentelor de mai sus ca oricare dintre noi isi poate alege un motor care i se potriveste, un chiptuner, o clasa de modificare / risc si, chiar daca modificarea aleasa este una importanta, se poate bucura multi ani de un motor semnificativ mai puternic daca il exploateza inteligent, responsabil si cu pasiune ...

Si nu in ultimul rand as mai spune ca poate unii dintre noi sunt totusi dispusi sa sacrifice 50% (sa zicem ...) plus sau minus 10-20% din intervalul pana la o prima IPOTETICA reparatie capitala de dragul ... “overclockingului” ... auto si al satisfactiilor, senzatiilor si de multe ori sigurantei (prin rezerva de putere) oferite de acesta.

Some of us are crazy ...isn’t it ? :angry:

P.S. Conform unor date VW se pare ca in Germania circa 70% din posesorii de TDI-uri isi cipuiesc masinile …

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S. Conform unor date VW se pare ca in Germania circa 70% din posesorii de TDI-uri isi cipuiesc masinile …

Ai un link ceva cu statistica asta? Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O stire intr-o revista auto - se afirma "Conform unor date VW se pare ..." - imi pare rau ca nu pot oferi mai mult ... :angry:

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:angry: Imi seamana teribil de mult cu "un grup de cercetatori suedezi a descoperit ca e bine sa bei apa numai cand iti e sete" :beer: Exista o medie de varsta peste care nici un posesor nu se baga la chip tuning. In plus, nimeni (intreg la cap) nu tuneaza o masina in garantie. Imi e greu sa cred ca masinile noi + "batranii" sunt doar 30% iar restul _toti_ fac tuning...

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu ai dreptate, e posibil ca cifra sa fie exagerata, dar totusi multi "batrani" pleaca din Germania si unii din cei cu masinile in garantie nu prea sunt "intregi la cap" ...

... se mai intampla si pe aici. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari -

In primul rand, s-a discutat si ras-discutat. Nu e o intrebare specifica O2, deci voi propune sa fie mutata la Tuning.

In al doilea rand, raspunsul pe care il cauti nu se gaseste intr-un sondaj. Postul lui Razdan explica de ce raspunsul poate veni numai de la tine. Orice deviere de la parametrii dati de producator implica riscuri si posibilitatea unui castig. Nu poate nimeni sa-ti raspunda la intrebarea pe care ti-o pui tu - depinde de toleranta ta la risc. Ai investi la bursa in urma unui sondaj similar?

In al treilea rand - si no offense celor ce au postat - multe din cifrele avansate cand e vorba de tuning nu au o baza solida. A fost moda tuningului din filtru de aer si evacuari, si am tot citit opinii de tipul - 10cai din filtru, 5 din evacuare... sa fim seriosi :angry: Tot respectul pt cei ce fac dyno inainte si dupa modificari, dar majoritatea nu o fac - din considerente de pret.

In al patrulea rand - tuning-ul este o operatie complexa facuta in fabrica cu echipament scump si (in opinia mea) greu de obtinut de persoane independente. Ca atare, e foarte greu de spus daca doua mape facute de persoane diferite sunt similare dpv al calitatii, si care e mai buna

De ce nu iti cauti raspunsul vorbing cu tuneri si - mai ales - citind despre subiect? Un articol f. bun pe forum este cel despre surge. Eu zic sa-l citesti si dupa aia sa incepi sa pui intrebari.

Parerea mea personala (ca posesor de masina noua) e ca nu merita. Daca ar fi sa-mi fac as vorbi cu Voinea - pt ca mi se pare un om corect. Am citit cateva posturi pe 4tuning ale unor asa-zisi maestri care m-au speriat (sunt inginer)... sigur ca obtineau performanta, dar fortau toate componentele fara a-si pune problema de consecinte.

Personal, nu as face tuning fara a vedea intai mapele stock si cele modificate, fara un dyno inainte si unul dupa, masurarea EGT inainte si dupa, monitorizare de boost level si analiza uleiului inainte de tuning la 0, 1000, 3000, 5000Km, schimbat ulei + filtre imediat dupa tuning si analiza dupa la aceeasi kilometri. Plus monitorizare temp ulei si apa. Iti dai seama ca pt asa ceva pretul platit ar fi de inca 2 ori cel putin cat costa mapele... dar e cam singurul mod de a fi sigur ca:

1. Nu ai surging dupa modificare - sau inveti sa conduci in asa fel ca sa-l eviti

2. Nu ai temperaturi exagerate la evacuare (mai ales in sarcina mare)

3. Nu apare uzura prematura (pt asta tb analiza ulei).

In final o observatie - motorul de 1.9L a fost fabricat in mai multe puteri - de la 90 la 130CP. Insa diferenta intre variante nu a fost numai de soft. Cuzinetii, pistoanele, bielele, segmentii, injectoarele sunt diferite intre motoare. Cred ca si distributia difera, asa ca nu e cazul sa-ti imaginezi ca un tuning pe un motor de 105CP il aduce la aceleasi performante ca unul de 130 stock. Fara discutie performantele dupa chip vor fi mai bune ca cele stock, dar e greu de crezut ca vor fi identice cu cele ale unui motor care are puterea din fabrica. Sigur acum vor aparea cei ce spun ca am comparat motoare non-PD cu PD...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In alta ordine de idei, cam cat te gandesti ca tii masina curenta? Cam cati km? Tunerii vor zice ca pt un 3-5 ani (adica 30-50mii km) nu ai de ce sa iti faci probleme de uzura... vede el "urmatorul" ce a cumparat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu masini cu peste 200.000 mile de cand sunt chipuite si nu au probleme. Eu unul am chip de peste 35.000km si nu am probleme de fiabilitate (inca) dar daca apar mi le-am asumat in momentul in care am facut aceasta modificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a 3a masina cu CIP. atat benzina cat si desel, dar ambele turbo. peste 40 000km cu ele. nu am avut nicio problema legata de ele si cip. dar nu am mers aiurea, blana cat erau reci. si le-am lasat sa se raceasca dupa forja.

dar nu am votat pentru ca nu stiu ce sa aleg la optiunea 2. da...se pot strica multe componente. dar depinde de cum mergi.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, optiunea 2 mi se pare si mie neinspirat formulata, ambigua, si in consecinta raspunsurile obtinute nu vor fi corecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RIon tu doresti sa afli parerile altora vis-a-vis de chip-tuning, doar pentru asta ai facut poll-ul.

Permite-mi acum sa-ti cer eu tie parerea: de ce crezi ca iti este necesar chip-tuningul? Ce te nemultumeste la masina ta?

Incearca sa raspunzi la aceste intrebari si poate vei ajunge singur la o concluzie.

Zic asta pentru ca tu iti cunosti cel mai bine masina, stii ce drumuri faci, cat de des, etc, etc, etc. :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt la a doua masina chipuita, ambele TDI-uri, peste 35.000km facuti in acest timp... n-am avut probleme de niciun fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte curios, intre cei ce au chip de mult timp - de cate ori folositi Nm/CP in plus? Adica sigur, daca in acesti 2/3/4/x ani si xx.0000Km ati mers in majoritatea timpului "normal" adica in limitele in care a fost fabricat motorul sa mearga, atunci nu ma mir deloc ca nu sunt probleme.

Daca vede zilnic pedala la fund si turatii+sarcini mari, atunci cred ca informatiile venite de la voi despre fiabilitate sunt extraordinar de importante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura i-am facut chip de vreo 5k km, adica aproape pe cand a "implinit" 200k. Motivul: imi trebuiau niste caluti in plus.

De cand i-am facut chip-ul conduc in acelasi stil. Ceea ce am obtinut in plus ma ajuta in depasiri. Nu cred ca acei caluti extra sunt folositi mai mult de 7% din timpul de circulatie. Si aici nu ma refer la circulatia in oras, pentru ca nu ai unde sa-i folosesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina care am avut-o inainte de golf eram destul de multumit de putere cu toate ca ma batea gandul sa-i fac cip, dar de nu a apucat ca am dat-o, dar avea 131cp si 6 trepte-deci un cuplu mai bun decat la 5 trepte.

La masina actuala de 105cp as face cip dar am citit foarte multe topic-uri despre probleme cu volant si cu ambreiajul mai ales la codul meu de motor-BKC. In schimb daca as sti cu siguranta ca n-am probleme m-as duce si i-as face cip in secunda 2, cu toate ca sunt foarte multumit de cum trage si nu ma lasa si pot sa fac fara probleme depasiri de orice fel si mai ales la drumurile noastre mi se pare de ajuns puterea. Si mai e o problema pentru Golf 5 cu motorul asta de 105Cp inca nu a aparut pe piata nici un producator cu ambreiaj sport si cica cel stock nu prea tine la marirea de cuplu.

Cine stie daca pe viitor Doamne fereste o sa am probleme cu ambreiajul si o sa-l schimb o sa fac si cip dupa ca o sa fiu mai linistit, dar cu toate astea sper sa nu am probleme cat de curand ca nu ma dau afara din casa 2000lei, mai bine investesc in altceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!