Jump to content

Octavia 2 1,6fsi - Cutie Automata Tiptronic


prutinv
 Share

Postare recomandată

Stiu ca s-a mai discutat despre cutia automata pe acest forum, dar au fost comentarii mai ales a celor care au modele cu cutie manuala. Eu doresc sa aflu despre cutia automata anumite pareri(sfaturi) din partea detinatorilor de Octavia cu aceasta dotare, eventual cu motorul 1,6 FSI: comportament in trafic (urban si extraurban), consum, acceleratie (mai ales pentru depasiri), o descriere a sistemului Tiptronic (mod de functionare si/sau activare/dezactivare), si nu in ultimul rind fiabilitatea cutiei automate (daca sunt probleme tehnice cu aceasta - mai ales in exploatare mai indelungata, >3-5 ani)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza si parerile celor cu tie manuala; poate au experiente din trecut, legate de cutiile automate. Nu cred ca sunt prea multi cei cu cutie automata pe 1,6 sau 1,6FSI...asa ca, este posibil sa se puna prfaul pe acest topic daca vrei pareri doar din partea lor :lol: .

In general, cutiile automatice sunt fiabile. Despre acceleratie, macar comparativ cu aceeasi motorizare si cutie manuala, poti consulta datele tehnice disponibile pe site-urile dealer-lor. Tiptronic este modul MANUAL al cutiei de viteze automatice. Depinde si ce asteptari ai de la aceasta varianta...oricum, nu "sportivitate". Pentru oras, mie cel putin, cutia automata mi se pare varianta cea mai buna. Pentru a evita alte intrebari, iti spun ca am avut cutie automata timp de 14 ani, iar la sfarsitul celor 14 ani, masina avea 25 ani. De ce nu am si acum automata(?!)...banul a decis acest aspect :sick: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am eu, Golf 5 cu motorizare 1.6 si cutie tiptronic cu 6 trepte.

Ce pot sa-ti spun despre cutia asta .... este foarte comod de condus in oras, dar consumul este destul de mare. In zilele din timpul saptamanii cand traficul este foarte aglomerat, consuma undeva intre 10-12 %.

Alta viata este in extraurban, unde consumul scade in jurul 7%.

In privinta fiabilitatii nu pot sa-ti spun prea multe, masina e din 2006 si eu o folosesc de numai 2 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri. Curiozitatea mea este si in legatura cu aceste cutii automate care doteaza Octavia, mai ales in ceea ce priveste fiabilitatea (sunt comparabile cu VW,etc?). Si inca doua intrebari pentru xxnelu: ce marca avea acea masina si ce a presupus in plus cutia automata fata de una manuala - in ceea ce priveste intretinerea ei (schimburi de ulei, eventuale reparatii) si a doua : cauza pentru care nu s-au vinduta Octavia 1,6FSI cu cutie automata este doar pretul sau cutia nu adecvata motorului? (eventual trebuie un motor mai puternic?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutiile sunt cele folosite de grupul VAG...nu are Skoda vreo cutie aparte.

Masina pe care am avut-o, era o Mazda (dar asta conteaza prea putin). Am avut doar o singura problema (minora dar cu efect MARE) pe care am rezolvat-o singur. Amanunte...la telefon :)

Iti faci griji prea mari cand te gandesti/intrebi daca: "cauza pentru care nu s-au vinduta Octavia 1,6FSI cu cutie automata este doar pretul sau cutia nu este adecvata motorului?".

Nu s-a vandut pentru principalul motiv ca, romanii sunt (dar, din ce in ce mai putin)reticenti cand vine vorba despre cutii automate, iar cei care au ales cutie automata, au cautat sa o combine cu o motorizare care sa le satisfaca si dorinta de sportivitate. Daca nu ai astfel de veleitati, nu ai de ce sa-ti faci griji.

Schimbul de ulei(eventual si filtru), se face conform indicatiilor producatorului...oricum(de regula), nu mai devreme de 60.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la motor: sa fie o varianta mai buna cu 2.0FSI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea, si nu vreau sa creez un versus, este ca decit 2.0 FSI Tiptronic, mai bine te uiti la un 2.0 TDI DSG. Pretul este apropiat, dar ai avantaj la consum (destul de mare diferenta de consum in favoare dieselului), cuplu mai bun si este o cutie de viteze mai performanta decit Tiptronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spre rusinea mea, necunoscind decit foarte putine despre aceste cutii automate, trebuie sa mai intreb cite ceva: in modul manual (Tiptronic) se poate micsora consumul de benzina sau nu? Se poate trece in treapta superioara subturat? Se poate trece in trepte inferioare doar prin cele intermediare ( ex din 4 in 2 se trece doar 4-3-2)? In modul manual se poate conduce cumva mai "sportiv" daca este necesar (in depasiri)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In teorie se poate micsora consumul in mergind in regim manual, dar mai degraba turind mai mult masina decit subturind-o. Cutia de viteze schimba destul de la limita (limita de jos) turatiile, cel putin in cazul meu. In jur de 1700-2000 la mers normal. Poate fi optimizat putin consumul dar nu e destul de semnificativa diferenta. Intradevar, din treapta a 4 in trapta a 2 se trece prin treapta 3. In depasiri nu cred vei merge in regim manual mai repede decit in regim S (sport) sau kick-down.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In teorie se poate micsora consumul in mergind in regim manual, dar mai degraba turind mai mult masina decit subturind-o. Cutia de viteze schimba destul de la limita (limita de jos) turatiile, cel putin in cazul meu. In jur de 1700-2000 la mers normal. Poate fi optimizat putin consumul dar nu e destul de semnificativa diferenta. Intradevar, din treapta a 4 in trapta a 2 se trece prin treapta 3. In depasiri nu cred vei merge in regim manual mai repede decit in regim S (sport) sau kick-down.

Care este diferenta intre kick-down si regimul S(sport)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai fac acelasi lucru, doar ca la kick-down se comporta ca in modulul sport doar in momentul cand o calci la podea apoi revenind la mers normal (adica intervine sport fara sa dai in sport. atunci cand este in drive). in sport e mentiunta spre performanta maxima pana se revine la drive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cum a spus si audi_fan, kick-down este o solutie temporara (in depasiri). Sport este un regim de viteza (se schimba la rosu treapta de viteza).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kick-down-ul, respectiv modul sport se regasesc doar la DSG sau si la cutia automata cu Tiptronic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta intre tiptronic si DSG este imensa.

Ca si constructie, cutiile automate clasice sunt formate din 2 ansambluri principale: convertizorul de cuplu (cuplaj hidraulic) si cutia propriu-zisa - bazata pe angrenaje planetare.

Constructia DSG este revolutionara, eliminand problemele clasice - randament scazut (nu are convertizor), rapoarte putine - nu are mecanisme planetare si timpii relativ mari de cuplare. Dupa parerea mea, DSG e prima cutie automata la care e tare greu sa ii poti reprosa ceva - doar un "control freak" poate sa-i reproseze ca nu mai are control :(

Singurul inconvenient al DSG e pretul. Parerea mea e ca decat un 1.6 cu DSG (nici nu stiu daca se fabrica) mult mai bine un 1.9/2.0 cu manuala. Daca ai bani de 1.9 DSG Ambiente ( cazul meu) gandeste-te daca nu preferi o echipare mai buna cu cutie manuala. Daca ai bani suficienti ca sa nu faci compromisuri, e ideal, dar nu am experienta cu asta ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate referitor la DSG. insa 1.6 se echipeaza doar cu cutie automata tiptronic. functia kick-down se regaseste pe toate cutiile automate. de asemenea (sper sa nu zic prostii) sunt cutii care au modul Sport desi nu sunt DSG.

Modificat de audi_fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia incepe sa nu mai aiba legatura cu titlul topic-ului si incepe sa semene cu un versus sau, sfaturi despre configurare. :Driver: :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia incepe sa nu mai aiba legatura cu titlul topic-ului si incepe sa semene cu un versus sau, sfaturi despre configurare. :lol: :)

Nu am dorit ca discutia sa se transforme in sfaturi de configurare sau altceva dar am extins putin discutia despre motorizari pentru ca nu a aparut nimeni care sa fie in posesia variantei specificate (SKODA O2 1,6 FSI cut.aut.) la inceputul topicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

de cateva luni am achizitionat si eu o skoda octavia II 1.6 FSI 115 cp DSG6. Sunt chiar foarte multumit de masina asta.in mers normal prin oras, cutia schimba treptele din 10 in 10 km astel incat la 60 km/h rulezi in treapta a 6-a , unde e un consum foarte mic.functia kick-down face toti banii la cutia asta.retrogradeaza cate trepte are nevoie pentru demaraj maxim, iar apoi revine la un consum economic si linistit cand iei piciorul de pe acceleratie. nu vad o combinatie mai buna decat FSI+DSG , oricare motor fsi ar fi vorba.se vorbea mai devreme de faptul ca daca se poate merge in modul tiptronic intr-o treapta mai mare pentru a merge subturat si a realiza un consum mai mic.nu cred ca e nevoie.odata ce te-ai invatat cum sa "dozezi" pedala de acceleratie in Drive, o sa scoi un consum foarte bun, aproapiat de diesel( am spus apropiat sa nu suparam fanii TDI).ca la orice masina, reviziile de filtre si ulei la motor si cutie la timp si nu o sa apara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!