Jump to content
Sign in to follow this  
Emeraldu

Curea Distributie Rupta La 60 Km/h - Audi Tt

Recommended Posts

Emeraldu

Din nefericire se ajunge si la asa ceva cand nu sunt schimbate piesele la timp. :P

In acest weekend, ruland cu 60km/h, am avut ghinionul sa raman fara cureaua de distributie la TT.

Masina are peste 100.000 km (cureaua se schimba la 80.000) , cureaua a fost verificata la 2 serviceuri ... ca la 5 luni de la verificare sa se rupa si sa-mi strice ziua :)

Erorile VAG-COM arata cam asa:

16396/P0012/000018 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)

16727/P0343/000835 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High

Possible Causes

Wiring from/to Camshaft Position Sensor (G40) faulty

Camshaft Position Sensor (G40) faulty

Timing misaligned - (sau curea rupta)

Possible Solutions

Check Wiring from/to Camshaft Position Sensor (G40)

Check Camshaft Position Sensor (G40)

Check Timing (curea rupta)

Din cate am citit pe net in majoritatea cazurilor s-a distrus motorul (supape, tacheti, pistoane).

Voi desface motorul maine sa vad cam care sunt daunele.

Piesele ma gandeam sa le iau de pe ebay (noi) , deoarece la Augsburg sunt vreo 7000 de RON (in caz ca trebuie schimbate supapele + pistoanele + kitul de distributie).

Poate imi recomandati voi un mecanic bun capabil sa repare motorul fara sa ma jupoaie de bani.

Edited by Emeraldu

Share this post


Link to post
Share on other sites
50ryn

Salut, nefericit eveniment. Cunosc un mecanic foarte bun si daca vrei sa te pun in legatura cu el PM me.

O zi buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Emeraldu

Ti-am trimis PM. Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites
LYM

Q: daca stiai ca se schimba la 80.000km de ce te-ai limitat doar la "verificare" (cu toate ca nu stiu ce ar fi putut sa-ti verifice la curea) si de ce nu ai schimbat-o cu totul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
defense1

din pacate o verificare nu mi se pare suficient pentru a decide daca distributia e buna sau nu....imi pare rau pt ce ti sa intamplat si e pacat de masina; bine ca nu au fost viteze mai mari cand s-a rupt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anci3nt

Salut, imi pare rau de nefericita intamplare. As vrea sa stiu cum s-a comportat, adica, ai avut vreun avertisment inainte de dezastru ?

Daca ai reparat-o, cat si unde ai facut-o.

Multam si sa auzim de bine,

Gabi

Share this post


Link to post
Share on other sites
roby200487

vad ca e vechi topicul, dar chiar ma bufnit rasul, cand am vazut ca a scris ca a verificat cureaua de distributie =)) =)) =)) cum?????

ptunie sanse a avut sa fi scapat eftin :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
docman

hai sa facem ceva mai mult decat sa bufnim in ras si sa incercam sa scoatem ceva constructiv. Daca ai un manual, un PDF, ceva util pentru cineva in situatia de mai sus, nu ezita sa pui un link catre asa ceva.

Chiar te rog :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorin2009x

Eu am schimbat distributia  fix 4 ani si am facut 63.000km. In conditiile in care nu am folosit masina de aproximativ un an ar tb schimbata ? 

Ce parere aveti de cureaua ranforsata continental ? kitul standard vine undeva la 450 lei si cel cu ranforsata la 600 lei 

Share this post


Link to post
Share on other sites
carceacristian

Salutare,

 

Eu zic ca tine fara probleme si 6 ani de zile,sorin2009x,de la data fabricatie curelei.Problema e ca nu ai cum(decat sa ai pile)sa zicem ca vrem sa schimbam cureaua in luna asta,anu asta evident 2013.Eu de unde am luat ulei,si chiar si curele de distributie,le-am vazut mai vechi 2011,2012,de exemplu(ca astia le au pe stoc,le tin in magazine).

Daca stai sa o iei corect,tu dupa 2-3 ani stai sa schimbi cureaua,ce naiba?!...mi se pare o porcarie.Bine acum nici o sa lasi 10 ani pe masina :) ,de la data fabricatiei.

Nici nu ma ating de ea,sa schimb doar cureaua,decat dupa 6 ani.Eu unu,asa gandesc...

Am schimbat si eu distributia cu mana mea,tot Continental am pus.La 1.9TDI,cica se schimba la 90.000km.Dar sincer mai mult de 70.000km MAXIM sa zic 80.000(desi e mult 80.000km)nu as lasa un kit de distributie sa ruleze,mai ales aftermarket,din cauza pieselor proaste din ziua de azi.Nu sunt prosti nici unii de dau garantie 60.000km,la o montare de distributie pe piese aftermarket.

Curele ranforsate...neramforsate,cred ca e marketing.Stii vorba aia cand ai ghinion si in ... da-i de un cui si chiar si ala poate sa fie ruginit :) .

Si ca sa fiu on-topic,la benzinare  eu stiu ca supapele sunt proiectate in "scobitura" chiulasei.Asta inseamna ca,pistoanele NU au cum sa indoaie supapele,indiferent daca sare distributia de la punct,indiferent ca se rupe,cureaua sau se blocheaza vre-un rulment,etc.Daca cumva ma insel,sa ma corecteze vre-un coleg.

Mai jos am atasat o poza,cu chiulasa de 1.8T 20V.

Iar pentru colegu.... Emeraldu:eu zic sa-i cumperi un kit de distributie nou,si sa il montezi apoi sa ii dai o cheie,sa vezi ce "zice" motoru.Eu cred ca nu o sa fie  probleme.

 

Numai bine,

post-9811-0-32759800-1375803838_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites
yoh01

ating  si la benzinare :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
carceacristian

yoho01,eu stiu ca nu la toate,benzinarele.

Poate e vre-un coleg specialist in ale 1,8t,sa ne lamureasca:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
floro_st205

nu la toate "benzinarele" ating supapele in pistoane dar la marea majoritate .sunt putine motoare fara "interferente" .

la toate motoarele 1.8T vw supapele ating pistoanele

pentru ca un motor sa aiba un bun raport cp/litru trebuie sa aiba un raport de compresie cat mai mare ,de unde o camera de ardere cat mai mica si deci o apropiere mai mare a supapelor de piston .

mituri cum "am luat imediat contactul" ,"am apasat imediat ambreiajul" , etc .. si am salvat motorul nu le cred .explicatie :

motorul la relantiu are in jur de 800rpm deci cam 12-14 ture /sec , un motor are nevoie de o (1) singura tura  pentru a indoi cel putin o supapa .timpul de rectie al unei persoane e in jur de o (1) secunda (in diferite sporturi, timpul de reactie sportivilor e undeva la 0,4sec ,si ei se antreneaza pentru asta) .daca facem un simplu calcul vom vedea ca e cam imposibil sa salvam un motor oricat de atenti vom fi .

parerea mea e sa schimbati distributiile la timp ,lucrarile facute de persoane competente si nu cu piese low cost .

sau daca aveti o "pila" acolo sus ,sus de tot ,mergeti pe mana ei ! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nero666

Salut, din pacate am patito si eu. Sa zicem ca am luat o "teapa" dar avand in vedere ca masina ma costat 5.000€ si arata foarte bine nu ma deranjeaza sa mai bag inca 1.000, 1.500 (maxim) in motor. Vreau sa intreb ce e mai rentabil si mai bun, sa repar motorul sau sa-l schimb? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
floro_st205

daca s-a rupt distributia ,e cam dificil sa cheltui 1000-1500E sa repari doar chiulasa . de banii aia faci tot motorul tau nou ,nu-i arunca pe unul sh .

Share this post


Link to post
Share on other sites
nero666

Deci ar fi mai bine sa-l repar, decat sa pun unul second. Am ocazia sa repar masina ori in Brasov, ori in Bacau, si vreau sa fie un service de rectificari cu experienta. Am gasit o firma care lucreaza din 96 in domeniu, din Bacau, cred ca voi apela la ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jag

la cati km (si cati ani vechime) s-a rupt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nero666

Masina este din 2003 si are 93.000km (cred ca in jur de 100.000/120.000km reali). Ultimul service Audi a fost la 48.000km in 2008.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri