Jump to content

Probleme Mici Si Enervante Fabia2


nsm
 Share

Postare recomandată

la fabia 2 dupa parerea mea cea mai enervanta problema sunt franele. tin execrabil mai ales daca este ud pe jos nu mai vorbesc de polei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 268
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • sb_30_rga

    31

  • florinutzu2

    31

  • BLiTZ

    30

  • nsm

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai de ce ar fi franele de vina in toata afacerea asta? Mai ales pe polei unde numai un cauciuc cu crampoane poate face fata cu succes. Dupa parerea mea in aceste situatii trebuie sa intervina mai degraba acea iluzorie "conduita preventiva" despre care tot se vorbeste in regulamentul circulatiei pe drumurile publice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am referit la situatiile limita cand se trezeste cineva sa-ti taie fata ca nu te-a vazut ori sare cate un neatent in fata masinii....

Este posibil ca anumite pesoane sa nu sesizeze franele proaste pentru ca "reduce viteza pana la limita evitarii oricarui pericol" sau nu se mai deranjeaza sa evite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabia 2 are Asistare la Franrea de Urgenta, are ABS si daca ii pui si cauciucuri corespunzatoare... franeaza bine. Insa nu poate depasi limitele fizicii(masa, inertie, acceleratie, viteza ...notiuni de clasa a VI-a).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: :offtopic: In clasa III se mai invata ca acceleratia este opusul franarii, asa ca inchei toate comentariile privind aspectul franelor la fabia. Sunt persoane care recunosc si altele nu.

Bafta la cat mai multi km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ptr bog49

De anul trecut din noiembrie am pe masina cauciucuri Vredestein Snowtrack 3. Pe langa Matador Elite 2 cu care a venit masina....este o schimbare uimitoare, masina franeaza muuuuult mai bine, pe curbe se comporta cu totul altfel (mai degraba ar trebui sa zic ca STA pe curbe). Pe ploaie daca o conduci in limita bunului simt este mai mult decat ok.

Cu toate astea, la capitolul franare....masina este praf. Eu personal am 1.2 HTP (70 de magari obositi) , model Elegance.

Problema este simpla...vine de la rotile spate....unde franarea se face pe saboti si nu pe disc.

Abia dupa ce ne-a fost livrata masina am aflat ca pe 1.2 (de 60 de magari) si cea de 70 nu se pun discuri pe spate. Scria undeva pe un pliant sau pe site...dar noi nu am vazut acest mic detaliu iar meseriasul de la porsche...a omis acest mic dar fffff important aspect.

De la 1.4 cred ca era default daca nu ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fabia 1 doar motorizarile de 100cp au discuri pe spate, si nu pentru forta de franare fiindca masa masinii nu se modifica si pe spate niciodata nu vei avea forta de franare de pe fata, aceasta e doar pe sfert pe langa cea de pe fata, ideea e cine cumpara motorizarea de top o face pentru ca circula mult extraurban si acolo se pot incalzi mult mai tare franele pe dealuri sau la mers mai competitiv si tocmai discurile se racesc mai usor decat tamburii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt. Sorin Petrescu

Este adevarat ca pe curbe sta destul de ok, singura problema este cu franarea si intradevar o posibila cauza ar fi ca este pe tambur si nu discuri dar totusi pentru o masina fabricata in 2010 este jenant. Cauciucuri am de iarna Fulda (Germany) noi.

Si daca tot suntem la minusuri va mai spun ca dupa 1000 km a inceput sa vibreze enervant ceva pe sub masina la accelerare. Constatarea de la reprezentanta a fost niste plastice prost prinse si negandite realizate adaugate cu protectia termica din tabla de aluminiu (contra incalzirii podelii din cauza temperaturii ridicate a esapamentului) duc la zgomote enervante de caruta. Mecanicii au mai indoit tabla si au mai tras de plasticele in cauza iar dupa inca 500km a reaparut zgomotul.

Concluzie: masini comerciale

Modificat de bog49
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: :offtopic: In clasa III se mai invata ca acceleratia este opusul franarii, asa ca inchei toate comentariile privind aspectul franelor la fabia. Sunt persoane care recunosc si altele nu.

Bafta la cat mai multi km.

Pai mai citeste te rog odata ce-ai scris. Eu zic ca te superi degeaba precum... stii vorba aia din popor.... vii si trantesti aci o vorba dar fara sa spui nimic concret!

Ce credeai, ca o sa intram in jocul tau sa incepem toti sa ne plangem ca modelul X e de rahat intr-adevar?

Uita-te in topicul de fabia 1, sunt 20 de pagini pe tema franelor la fabia. Ai sa gasesti acolo si posibile cauze pentru care frana nu este ce-ar trebui sa fie, etc etc. Conteaza cauciucuri, amortizoare, bucse de suspensie, arcuri si nu in nultimul rand starea franelor si a lichidului de frana.

Iata deci ca factori sunt multipli.

Dar NU asa: "frana la masina X e varza". Adica pana la urma e ca ce semeni aia culegi.

Asa ca haideti va rog sa lasam prejudecatile acasa si sa discutam TEHNIC aici in ariile astea. De-asta sunt aici, eu personal (si mai sunt si alti colegi care se pricep). Sa ofer in primul rand informatii tehnice pe intelesul tuturor (evident, in masura in care timpul imi permite pentru ca nu imi castig existenta de aici, cel putin eu). Nu s-o dam in diverse pe niste afirmatii fara vreo justificare tehnica.

No, sper ca ai inteles Bogdane ca NU are rost sa te superi. Discutam concret, tehnic.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SergiuD ..nu sunt de acord cu tine

1.4 cu 86 de cai nu mi se pare o motorizare de top...cu o autostrada mai la vale se poate merge si cu 1.2 (cea de 70 de cai) cu 170 de km la ora.

Dpdv al greutatii cred ca sunt destul de apropiate si fac pariu ca cea de 1.4 se opreste muult mai bine (in mai putini metrii).

Absenta franelor pe disc sau mai altfel spus absenta optiunii de a pune frane pe disc mi se pare inadmisibila.

Ii dau dreptate lui BLiTZ in postul anterior dar cel putin in cazul meu trebuie sa-l cntrazic.

Eu am 19768 de km, masina are 3 ani si 6 luni, acum 4 luni la revizia pe care am facut-o la 15.000 de km am schimbat si lichidul de franare.

Amortizoarele si tot ce a mai spus el...sunt impecabile si deci...revin la concluzia mea...masina are frane varza.

SI o mica intrebare ptr posesorii de fabia 2...in special cei cu motor de 1.2 htp (70 CP).

La voi pedala de frana trebuie apasata mai tare cand vrei sa incetinesti lent/usor? La mine daca apas usor aproape ca nu se intampla nimic.

Masina face asa din prima zi in care am ridicat-o de la reprezentanta. Cred ca asa e construita pompa de frana. Alta explicatie nu vad.

Dealungul timpului am testat-o la reprezentanta si la prieteni mecanici, la ITP. Toata lumea a zis ca e ok si ca asa e construita masina.

Mie personal imi da o senzatie de nesiguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sorin Petrescu - nu trebuie sa fi deacord cu mine, eu iti spun ce am aflat despre discurile pe spate la fabia 1 (fabricantul le-a pus doar la 100cp) cat despre eficienta tambur sau disc pe spate eu zic sa te documentezi si sa vezi cat e la fabia procentul de franre pe spate, si daca nu crezi ca spatele franeaza mai putin uita-te la cele cu disc pe spate ca totul e mai mic (disc care nici macar nu e ventilat, placute, etrier)

daca trebuie sa apesi tare poti sa verifici cateva chestii:

- discurile sa nu aibe santuri mai mari de ~1mm

- calitatea placutelor (dupa ce pui noi trebuie asteptat o perioada de rodaj 500-1000km pana frana va avea performanta maxima)

- etrierii trebuie sa nu fie blocati, nu doar pistonasele ci si partea de prindere unde culiseaza, ei au pistonas doar pe o parte si placute pe ambele deci culiseaza fata de fuzeta (insesizabil la ochi)ca sa stranga ambele placute, aici trebuie curatat de un meserias bun la astea

- de asemenea placutele trebuie sa fie uzate uniform altfel inseamna ca etrierul le strange stramb

- servo-frana sa-si faca treaba bine (membrana si semeringurile din ea) si legaturile vacumatice (furtun, coliere...)

- aerisirea buna a instalatiei

- daca prinde mai bine la a doua/treia pedala chiar si dupa aerisire atunci instalatia ori prinde aer la etrieri sau pistonase spate, ori pompa de frana e uzata (garnituri uzate/cilindru ovalizat)

doar cateva sfaturi ca nu faci ceva cu ele, decat sa critici de pe margine

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci Sergiu ptr sfaturi...aboslut tot ce ai recomdat tu a fost efectuat la revizia de 15.000.

Placutele fata au o uzura de vreo 25-40%, la verificare au fost desfacuti inclusiv tamburii pe spate si curatata oala (sau cum s-o numii in termeni mecanici).

Cum ziceam si in postul anterior...masina a facut asa din prima zi in care am luat-o...oare doar la mine se manifesta asa?

Nu mai avem aici pe forum nici un posesor de fabia 2 cu motorul de 70 de magari?

Presupun ca tu ai fabia 1..

Nu stiu exact cat e la fabia procentul de franare pe spate. In general e cam 60 fata, 40 spatele...poate chiar si mai putin...depinde de fiecare masina in parte.

Indeiferent cum ar fi discurile pe spate la fabia 2...sunt convins 100% ca sunt mai bune decat tamburii din dotare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt de acord ca discurile sunt mai bune decat tamburii, dar nu cred ca vei fi multumit de franare daca pui discuri pe spate

totusi daca vrei sa faci asta, ar mai fi de verificat daca codurile la repartitor spate si pompa de frana coincid cu codurile de pe modelele cu discuri pe spate (s-ar putea sa difere presiunea pompata pe spate)

cat despre repartizarea franarii eu zic ca 40% e un maxim pe spate cand e incarcata la maxim, si ca un minim poate ajunge la 10% cu spatele gol la franare brusca, zic asa deoarece sigur cel putin 60% din greutatea masinii static e distribuita pe fata, dar la franare datorita inertiei raportul se schimba repede si usor si mult, in curbe chiar poti ridica cate o roata de pe spate in aer, de aceea spatele e mai instabil la franare adica din cauza lipsei de greutate, centrul de greutate al masinii mutandu-se mult pe fata

lucrurile stau aproape asemanator ca pe 2 roti, pentru cine are experienta

ca si concluzie pentru mers cu 1-2 pers nu o sa se simta discurile pe spate, decat daca duci persoane si bagaje pe spate ar trebui sa fie o diferenta, in caz contrar fa ceva pentru franarea fata, adica etrieri, discuri, placute mai sportive

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt BLITZ

Nu sunt suparat pe colegii si nu am de gand sa ma supar pe opiniile lor privind motivul franarii, dar sa fie rezumate strict la masina nu comentarii ironice "notiuni de clasa a-VI-a".

Este pur si simplu parerea mea la o masina achizitionata in luna octombrie la 0km avand in prezent 4000km si cauciucuri de iarna (cred ca este o masina noua) si intradevar exprimarea mea nu este una tehnica pentru ca nu sunt de specialitate dar nici nu cred ca trebuie sa fii inginer mecanic sa apesi o pedala de frana ca sa concluzionezi ca frana este execrabila la masina care anul de fabricatie este 2011.

Am rugamintea pentru a nu se crea divergente de opinie sa mi se stearga toate posturile privind franarea FABIA 2 nefiind justificate tehnic. In momentul cand voi absolvii o scoala tehnica o sa-mi mai spun o parere personala.

Multumesc si km multi fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu ultimul tau post SergiuD

Ideea e ca nu am zis niciodata ca vreau sa pun discuri.

Masina asta este un compromis pe care l-am facut ptr a pleca in FRanta vanzand Passatu.

Imediat ce imi revin dpdv financiar am vandut trotineta fara sa ma uit in urma.

Eu personal inca regret ca la momentul achizitiei nu am luat Suzuki Swift.

La bani erau la fel...dar motorizarile difereau de la cer la pamant (parca era 1.4 cu 92 sau 96 de cai...nu sariti daca gresesc ca au trecut 3 ani si ceva de atunci) si Suzuki-ul avea si frane pe disc pe spate default.

In fine...scuze de offtopic.

Revenind la topic :)) De 2 zile am o problema fff enervanta.

Mi s-a desfacut surubul de la opritorul de usa (ala de jos care e din platic) pe dreapta fata. Cand deschid usa se aude ca la masinile care au portierele lovite/indoite.

Groaznic zgomotul.

Ideea e ca nu am cu ce sa strang acel surub ptr ca are un cap care se strange cu un imbus special.

Stie cineva de cat este acel imbus?

Cum ziceam..eu sunt in FR , nu am nici un fel de scule cu mine si tre sa cumpar. Daca tot cumpar macar sa nu iau teapa sa fac 1000 de drumuri la magazin sa schimb imbusurile pana il nimeresc pe ala care trebuie.

Deci? Ma ajutati si pe mine? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la Skoda Fabia trusa de scule de la roata de rezerva. La mine, la Polo, are o surubelnita cu cap imbus, care merge la imbusurile de la fata de usa - am incercat. Banuiesc ca e vorba de o surubelnita pentru anumite imbusuri, accesibile soferului. Verifica deci, daca ai scula asta in trusa rotii de rezerva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Petrescu

Merci AC DC....am verificat...nu exista nimic la roata de rezerva...doar cleste-le ala de scos capacelele de la prezoane , cric-ul si antifurtul :(

asta e...cred ca o sa-mi iau o surubelnita electrica ca am nevoie ptr altceva si un set de imbusuri ptr ea...(sper sa-l aiba si pe ala care imi trebuie mie) :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt BLITZ

Nu sunt suparat pe colegii si nu am de gand sa ma supar pe opiniile ....

Bogdane, nu o sa iti stearga nimeni posturile. Ti-am exprimat mai sus ideea mea: pune o intrebare, lamureste-te daca asa e bine sau nu si apoi fa o afirmatie generala. Repet, nu trebuie sa te superi ca ti-am combatut afirmatia; ideea e ca n-ar fi rau sa ducem discutiile intr-un sens din care ar putea iesi ceva cat de cat constructiv. In fine, sper sa iei in consideratie ce-am spus mai sus.

Sa revenim: Sorin, fabiile astea cica au un sistem de asistare a franarii DUAL RATE. Adica functie de forta pe care o depui la pedala in momentul franarii, vei fi asistat mai mult sau mai putin. Concret, daca vrei sa franezi liiiin sa reduci viteza apesi usurel pe pedala, faci o cursa de apasare lejera. Intr-o situatie de urgenta vei apasa violent si puternic pe pedala, deci sistemul ar trebui sa reactioneze pe masura.

La masina mea: cat am avut pe ea sabotii originali si placutele originale (la ultimul schimb mi-am pus si placute si saboti aftermarket) am simtit acest efect. Am avut insa in vara niste probleme cu sabotii pe spate care s-au blocat, mi-au incins si au stricat si un cablu de frana de mana si de-atunci tot ma chinui sa fac masina sa fie cum a fost de la mama ei dar nu mai reusesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pentru ca nu am gasit un topic de probleme si solutii Fabia 2 postez aici.

Intrucat mi s-au rupt protectiile amortizoarelor pe spate am decis sa le inlocuiesc (masina din octombrie 2008).

La reprezentanta. Pret: kit original protectie praf amortizoare spate = 2 x 62 lei, Manopera 2 x 50 lei, total 224 lei.

La Cybernet. Pret: kit original protectie praf amortizoare spate = 2 x 60 lei, Manopera 2 x 51 lei, total 222 lei.

Varianta aleasa de mine: pret piese magazin (nu originale) 2 x 26 lei si manopera 50lei, Total=102lei.

Protectiile ce-i drept nu scrie SKODA pe ele si sunt din cauciuc si nu din spuma poliuretan cum erau cele originale. Tragand si strangandu-le in mana pe cele de cauciuc am constatat ca sunt mai tari, mai dure putin decat cele din spuma. Isi vor dovedi, sau nu calitatea, in timp.

Lucrarea o poti face si acasa insa iti trebuie ceva sa ridici masina de spate, sus. Se dau protectiile de plastic de la aripi. Se desfac capetele amortizorului de sus, se desface de jos. Se da afara de pe masina si se deface capatul de sus asa incat sa poti da afara protectia. Se pune cea nou si se monteaza totul la loc. Maxim 1 ora cu tot cu degripare suruburi.

Veti fi surprinsi cat pamant este sub protectia de plastic a aripii. Nici nu stiu cum reuseste sa intre acolo.

Bafta!

Detalii: http://cosmo.no-ip.org/blog/post/Cum-se-schimba-amortizoarele-pe-spate-la-Skoda-Octavia.aspx

Modificat de florinutzu2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu o intrebare/nelamurire. Acum un an am avut un mic accident cu masina. M-a lovit cineva din lateral in partea dreapta din fata, in dretul barii/farului. Tabla a fost reparata si vopsita. Dar cred ca a ramas o problema. Deobicei dupa ce faci o calatorie ca de exemplu bucuresti-constanta, cand ajungi la destinatie din cauza caldurii si a motorului incins porneste ventilatorul de la radiator, pt a racii motorul. Acum nu mai porneste indiferent cat e de incins motorul. Daca dau drumu la AC,dupa un timp porneste ventilatorul de la radiator. Care sa fie problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata,

zilele trecute am constat o problema la masina si anume: intrerupatorul de la usa din dreapta fata nu mai lucreaza, adica nu se mai aprinde lumina cand deschid usa.

A mai intalnit cineva problema asta?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Am avut si eu problema asta (Fabia 2) acum ceva timp. In plus nici in bord nu imi mai indica virgula ca este o portiera deschisa. Problema a fost senzorul din yala, s-a schimbat pe garantie yala cu tot cu senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, multumesc !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Am si eu aceeasi poblema mentionata de sb_30_rga si ff_2004_06 , doar ca la usa din fata stanga. Am observat mai nou ca la deschiderea masinii cu cheia (portiera fata stanga) nu mai pot deschide portbagajul. Trebuie sa deschid o alta usa pentru a deschide apoi portbagajul.

Cei de la Brady mi-au spus (fara se se uite la masina) ca trebuie schimbat tot ansamblul de inchidere centralizata deoarece "piesa" defecta nu se gaseste separat. Mi-au aruncat in fata un pret de vreo 1500 Lei. Masina nu mai este in garantie. Mi se pare absurd sa platesc aceasta suma pentru o problema atat de minora.

Sper sa fie doar senzorul defect.

Aveti idee de pretul unei astfel de operatiuni de schimbare a unui senzor din yala (pret senzor + manopera) si locatie (in Bucuresti.... exclus Brady... pleaseee).

Cu stima,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

probleme mici dar enervante la mine...PE DRUMURI AIUREA (pe asfalt serios si fin zici ca plutesti in liniste deplina):

1. pe la bord un „trilulilu„, adica un greieras finut, uneori :icon_bounce: dar ENERVANT ...prin zona dintre fantele ac-ului centrale si cdplayer ...cum scap de el: a) ori ATING BORDUL :sly: si tace b) sau dau muzica mai tare c)mai dau i acelasi timp la 4 ac-ul (ma gandesc sa nu fie ceva de prin zona lui)...de unde vine nu prea pricep

2. de curand un trilulilu si in coltul dreapta al bordului...

3. dau eu muzica mai tare dar...daca e trecut de 12 volumul sau bass-ul suparat zangane ceva in portiera DREAPTA :sly: ..deci bass mai mic si volum pe la 12..aflu ce are acolo la revizie, adica pe la vara (ai impresia ca un surub joaca lambada pe acolo)

4. pana de curand imi scartaiau portierele spate pe drum denivelat...putin ulei fin la balamale si au disparut :lol: ...dar mi-a luat o luna sa ma gandesc la solutie

....am ajuns la concluzia multora..masina e facuta pentru sosele europene nu santurile nostre..trecerea prin diferite standarde de drum se cunoste si atinge orice nerv din sofer

5. iluminarea la bord e discreta si nu deranjeaza, dar poate puneau nuanta ca la versiunile cu maxi-dot din standard (da un look si mai calitativ)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!