Jump to content

Probleme Mici Si Enervante Fabia2


nsm
 Share

Postare recomandată

Nu sunt specialist dar banuiesc ca este vorba de ventilatorul mare chiar din fata radiatorului, care porneste din cand in cand cand masina se incalzeste.Da, daca este vorba de el, se invarteste si nici nu a mai facut acel zgomot deloc chiar cu AC-ul pus pe maxim.Atunci cand a facut, e adevarat ca mirosea a ceva ca de ars. Poate cand am tot incercat sa pornesc masina, s-a intamplat ceva, ca nu a mai facut pana acum.Nu stiu daca e chiar pura coincidenta sa faca odata cu incercarile mele de a porni masina.Multumesc

Modificat de Shining
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 268
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • sb_30_rga

    31

  • florinutzu2

    31

  • BLiTZ

    30

  • nsm

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am lamurit situatia.Mult praf pe ventilator, regim de oras aproape 98% si probabil una din pale a atins marginea de aici si mirosul de ars.Daca zgomotul va mai apare, ma duc la service si voi schimba ventilatorul pe garantie.Zona unde locuiesc si unde este parcata masina este o zona foarte intens circulata si bineinteles extrem de mult praf atat pe masina cat si in casa.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmarit cu atentie masina in zilele urmatoare si nu au mai fost probleme la electroventilator. Am testat-o, cu AC-ul pornit mai tot timpul, ca atunci electroventilatorul functioneaza continuu si nimic...Totusi am verificat si daca are joc radial sau axial si nu are nimic.Totul merge ca inainte, ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic niciodata. Poate a avut vreo legatura cu oprirea motorului in timp ca AC-ul era pornit si apoi repetatele incercari de a reporni masina. Oricum, pare ok acum. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Am deschis acest topic pe modelul celui existent si in sectiunea Octavia 2, pentru a impartasi si cu ceilalti problemele aparute cu Fabia 2 in speranta gasirii unor rezolvari.

Sunt proaspat posesor de Fabia 2 1.2HTP/70CP Ambiente si am ridicat masina sapt trecuta de la Avia si am in prezent 520km rulati. Problema este ca atunci cand trec peste denivelari/sine de tramvai sau merg pe drum de piatra cubica se aude un zdranganit puternic in partea dreapta a bordului (in dreptul pasagerului) de parca ceva din plastic nu este fixat bine. Am dedus ca este plastic deoarece este un zgomot infundat un pic si nu ascutit sau metalic.

A mai patit cineva asa ceva la Fabia2/Roomster? Oare trebuie sa ma duc cu ea la garantie?

acelasi lucru il patesc si il aud si eu :emthup: !!!

Modificat de fabory
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata am auzit un carait, un zgomot dubios atunci cand luam de volan sa ies cu spatele din parcare. Cand revin cu volanul drept nu se aude nimic.

Ce ma deranjeaza este ca acelasi zgomot il auzeam si iarna cand ieseam cu spatele din parcare si asta se intampla dupa ce in ziua anterioara masina circulase prin zapada, flescaraie si apa.

Se poate sa intre apa in sistemele servodirectiei si sa faca asa?

De ce nu mai face dupa ce indrept volanul si merg ceva timp?

De ce face numai cand plec cu spatele si cand plec cu fata nu, ca doar acelasi traseu il parcurg in fiecare zi.

E grav?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acelasi lucru il patesc si il aud si eu :icon_thumright: !!!

Zgomotul este provocat de jocul axial al ventilatorului aerotermei. Se inlocuieste motoras aeroterma dupa ce in prealabil a fost demontata plansa bord. Aceasta reparatie este acoperita de garantie.

Florinitzu2@ Zgomotul care apare este foarte probabil produs de intrarea in contact cu discul de frina a uneia dintre placutele de frina. Datorita faptul ca etrierii de frina sint mobili in suporturile de etrier iar la viraj total este posibil ca, datorita racordului de frina intins la lungime maxima si modificarea pozitiei basculei inferioare la mersul cu spatele (elasticitatea bucselor de bascula posterioare), sa se produca o mica presiune asupra unei placute de frina.

Aparitia zgomotului este favorizata si de formarea unui strat superficial de oxid pe discurile de frina pe timpul noptii strat care este indepartat la prima frinare. Dat fiind faptul ca acest zgomot apare numai in situatia descrisa de tine nu cred ca acest lucru constituie un defect.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns.

Zgomotul se petrece in urmatoarele conditii:

1. cu o zi inainte merg prin apa, flescaraie, ploie, zapada;

2. dau cu spatele la plecarea de pe loc din parcare;

3. masina nu este miscata 16 ore (peste noapte).

4. cand dau cu spatele trag si de volan ca sa pot iesi dintre masini.

5. intradevar nu se mai aude dupa ce pun 1-2 frane sau parcurg... 200m

Prima data am auzit zgomotul la vro 500-1000Km da il aud rar pentru ca nu de multe ori ies cu masina cu spatele din parcare.

Dupa cum m-a incurajat Elena 33 sper sa nu fie ceva grav.

Mersi pentru raspuns si toata stima pentru elena 33 care beneficiaza de cunostinte vaste in domeniul mecanicii: disc de frina, placute de frina, etrier de frina, suporturile de etrier, racord de frina, etc ...

E f. bine pentru o fata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florine, nu prea ai ce sa ii faci zgomotului. Si la mine se aude dar am grija de fiecare data cand plec dimineata sa merg cativa zeci de metri cu frana de mana putin trasa pentru a incalzi putin suprafetele de franare. Am avut odata surpriza sa plec, tot pe umezeala, si sa franez de urgenta destul de violent si am avut senzatia de ineficacitate a franelor. De-atunci am grija sa fac lucrul descris mai sus de fiecare data cand plec dimineata de exemplu sau dupa ce sta mai mult masina in parcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

nu sunt un utilizator frecvent al forumurilor asa ca va rog sa ma iertati pentru eventuale tampenii ms.

Am o Fabia 2 din aprilie 2009 am facut deja 6300 km. De la un timp am constatat ca la pornire pentru un timp cca 1 minut motorul sla la 1200 turatii dar in perioada asta se tureaza brusc la 2500 ( pentru 3-5 sec). Este normal? multumesc. Precizez ca este un motor HTP 70 CP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Larry, problema este discutata si la fabia 1 si la fabia 2. Recomandarea mea este sa te adresezi unui service Skoda pentru un update software la calculatorul de motor. Va fi efectuat gratis si dureaza maxim 30 minute. Update-ul nu va rezolva complet problema (din punct de verdere strict al reclamatiei), fluctuatiile vor mai fi prezente dar amploarea lor va fi mai mica (adica va mai fluctua undeva intre 700-1200rpm). Poti evita aceasta "stare" de fluctuatii a motorului prin pornirea de pe loc imediat ce i-ai dat cheia sau accelerarea pe loc de cateva ori. Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multzumesc pt raspuns. Deci nu sunt paranoic. Chestia cu turatul motorului tine . Altfel este o masinuta minunata. Daca tot am avut postat ceva, mai am indrazneala sa intreb ceva. Dupa zilele de canicula di ultima perioada ( 30-35 grd C, stau la sinaia ) am auzit catziva "greierasi" la coloana de directie, sub volan. Problema e ca acum cand afara sunt 22-28 grd C nu au disparut. ce sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, nu se aude cumva doar cind merge aeroterma??depinde de cind ai masina, din cite stiu eu problema asta se manifesta doar la masinile din inainte de 10.08, dupa aceasta data nu ar mai fi problema cu aeroterma !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e aeroterma cred ca sunt buclie de caucciuc. oricum plec in concedi 2 saptamani si la final programez o "plimbare" la delcar brasov pentru o resoftare si o sa vad ce zic cei de acolo . ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

probleme enervante ??? ce ziceti de cutie sfaramata la 41000 km ??? grupul de rulmenti de la axele fixe si mobile din cutia de viteze s-a spart ceea ce a dus la fisurarea cutiei de viteze !!! acum masina e in service de o saptamana !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da cum ai putut face una ca asta?!!! Se face pe garantie sau se considera uzura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa se faca in garantie. fabory, dar nu ai auzit nimic suspect la rulare inainte de evenimentul nenorocit? In mod normal spargerea unui rulment in cutie NU se produce in 2-3 km rulati; incepe prin a avea zgomot ...care se amplifica si intr-un final cedeaza. Asta dureaza cel putin 100-200km. Mai mult ca sigur aveai un huruit in cutia de viteze care se auzea chiar si stand pe loc si care disparea subit imediat ce apasai ambreiajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare! am si eu o fabia 2 are 1 an si 10.oookm. am facut prima revizie

totul e ok mai putin zgomotul de care pomeneai sincer am uitat sa le spun de el, dar e cam o buba generala

am mai vb cu multi posesori de fabiute 2 si au avut cam 80 % din ei aceasta problema

se pare ca este aeroterma care nu are suporti ok

sunt de plastic si ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut, am si eu o problema la o Fabia 2 60cp. Imi agata viteza 1 si mai rar mansalierul. In general face asta la inceput, cand pornesc masina, pana circul vreo 20 minute si se mai incalzeste motorul. Nu face des dar face din cand in cand si e deranjant. Masina are 1 an si un pic si e foarte bine intretinuta. Nu am schimbat niciodata fara sa calc ambreajul. Mai face cateodata probleme si intra greut in viteza 1, cand ar trebui sa intre impinsa si cu 1 deget in viteza 1. Cel putin asa mi se pare normal.

Ati mai avut careva problema asta. Solutii la rezolvare?

Din cate m-am interesat, ar fi de la timonerie sau de la ulei cutie viteze. Pot fi si alte cauze?

Masina e in garantie inca 1 an.

M-ar interesa daca o bag in service daca umbla pe la cutie sau daca problema s-ar putea agrava daca nu fac nimic acuma, gen sa se blocheza de tot si sa nu mai intre deloc in vit 1?

Modificat de alexp_2009
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e normal sa nu intre in 1 usor! ai fost la revizie? ce au zis daca ai fost?

daca nu dute sa vezi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In curand o sa trebuiasca sa schimb bucsele mari de la brate, intrebarea mea ar fi daca le-a mai schimbat cineva si daca se poate pune bucse de ibiza cupra (am inteles ca sunt mai rezistente).

Salutarii !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In revizie le-am spus problema , impreuna cu un scartait scaun sofer pe o foaie de revizie. Problema cu scaunul s-a rezolvat prin ungerea lui pe dedesupt, dar la schimbator probabil au testat si nu au remarcat nimic. Nu totimpul face asta, de asta poate si nu au remarcat. Recent nu prea a mai facut. Am condus in fiecare zi in ultimele 5 zile si nu a facut sa nu intre. De vreo 2-3 ori a intrat mai greu, de parca nu ar fi fost uns bine sau ceva tinea mai strans. Dar de blocat pe la jumatate nu a mai facut. A racut de vreo 2 ori atunci cand nu am condus-o vreo 4 -5 zile, acum vreo 2 saptamani cand s-a cam racit vremea.

Face cateodata cand e frig afara la primele schimbari dupa pornire. Ma gandesc sa nu se intareasca uleiul in cutie si sa intra mai greu pana se mai incalzeste .. . dar nu ma pricep. Nu as ducea in service decat daca as stii ca ar exista o solutie simpla la problema. Sau daca as afla ca a mai patit cineva asa la o fabia.

M-as interesa sa stiu daca nu o duc acuma, daca poate sa se agraveze situatia in timp, mult mai rau : sa nu intre deloc sau sa ramana blocat shimbatorul.

Face asa cam de la inceput, dupa primele 2-3 luni am remarcat si nu s-a agravat de atunci.

Stie careva daca timoneria la Fabia e 2 pe cablu sau lamele metalice?

Oare prin ungere ei, sau reglare se-ar rezolva problema? sau sa fie ceva de pe la cutie ?

am remarcat sa daca am o viteza ai mare de a 3 bagata vit 1 nu intra deloc? Asa e facuta cutia de viteza? sau e ceva probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In curand o sa trebuiasca sa schimb bucsele mari de la brate, intrebarea mea ar fi daca le-a mai schimbat cineva si daca se poate pune bucse de ibiza cupra (am inteles ca sunt mai rezistente).

Salutarii !

Arunca un ochi aici, poate reusesti sa tragi o concluzie. Presupun ca ce se aplica la Fabia I se aplica si la tine. Probabil Fabia 2 are din standard bucsele de brat despre care scrie Blitz aici si nu pe cele proaste mai putin rezistente in 2 brate. Spor la citit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca au legatura bucsele cu problema mea la schimbator. Din ce am citit in linkul dat e vorba de o piesa de la roata, nu are legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, am citit cu atentie problema reclamata de tine. O sa iti spun eu acum cum face la mine si vreau sa imi spui daca este similar:

Cateodata, stand pe loc, treapta 1 nu intra pana la capat, se simte la schimbator ca ramane "agatata" pe undeva la jumatatea cursei. Daca nu sunt atent si dau drumul la ambreiaj va carai cutia. Lafel se mai intampla si la mers inapoi. Eu rezolv problema scotand din viteza, dau drumul la ambreiaj, mai apas odata ambreiajul si de data asta intra corect in viteza. Ideea este ca daca incerc sa mai imping de maneta spre trapta 1 atunci cand ea s-a blocat la jumatate, nu mai merge. Mi se intampla din cand in cand... aleatoriu.

Eu aceast comportament l-am pus pe seama alinierii pinioanelor in cutie. Asa face de noua si am ajuns la 4 ani si 85k km fara sa se intample ceva rau. Fiind acelasi model de cutie si la tine pe masina ma gandesc ca simptomele sunt aceleasi. Te rog sa-mi confirmi.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da se comporta asemanator 99%. Pe langa faptul ca se blocheaza pe la jumatatea cursei in vit 1 si tre sa o dau pe liber si apoi iar vit 1, sau sa mai calc ambreajul inca o data, uneori imi intra dar trebuie fortata un pic. Repet face asta rar, dar e deranjant tinand cont ca e maisna noua.

La tine s-a agravat in timp problema sau a ramas la fel?

De la cat timp a inceput sa-ti faca probleme?

Modificat de alexp_2009
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!