Jump to content

Probleme Mici Si Enervante Fabia2


nsm
 Share

Postare recomandată

Salutare.

Dragi colegi, am ceva probleme la o Fabia 2 hatchback, inca in garantie, (fabricata in 27 iulie 2011) si poate careva dintre voi s-a mai lovit de asa ceva:

1) Dupa vreo ora de fuctionare a stergatorului din spate, opresc masina , luam o scurta pauza , NU DESCHID PORTBAGAJUL, pornim iarasi la drum si dupa vreo 2 minute de mers surpriza (am pornit iarasi stergatorul din spate) se aprinde beculetul in bord si ma avertizeaza ca, una dt usi nu este inchisa. Opresc masina ( fara a opri motorul) ma dau jos , verific usile ( le deschid si le inchid , verific si portbagajul – il deschid si il inchid si nimic, beculetul ramane aprins. Dupa vreo cateva minute ma dau batut si repornesc la drum cu martotul aprins in bord . In timp ce merg , martorul se stinge singut pt o secunda , apoi se reaprinde, apoi se stinge … si tot asa. La un moment dat opresc stergatorul din spate si dupa vreo 5 minute martorul din bord se stinge. Nu am mai folosit stergatorul de pe spate si martorul a ramas stins pe tot parcursul calatoriei. Trebuie sa mentionez ca stergatorul de pe spate functioneaza perfect in continuare si martorul nu s-a mai aprins de atunci.

2) Avand foarte multe reprize de ploaie pe o distanta de 1700 km , am folosit stergatorul de pe fata destul de mult . La un momentdat cu 200 de km inainte de destinatia finala, surpriza : nu am mai putut opri stergatorul de pe fata,decat atunci cand am oprit motorul ! Am incercat in toate pozitiile sa misc de maneta dar nimic. Am oprit masina, am scos cheile din contact , am asteptat vreo 2 minute , am pornit masina dar odata cu masina a pornit si stergatorul de pe fata. Singura solutie pe moment a fost sa scot siguranta de la stergator . Acum , am reintrodus siguranta, stergatorul nu mai porneste automat dar atunci cand il actionezi o ia razna.

Nu stiu daca exista vreo legatura intre cele 2 probleme dar ele au aparut pe parcursul aceleeasi calatorii de1700 km. Cert este ca acum masina este de 2 zile la o reprezentanta Skoda din Franta , pe peste nu a aparut nici o eroare ( au supus-o la un test care a durat o ora) , la o verificare vizuala nu sunt urme ca ar fi patruns apa ....

A mai patit cineva asa ceva ? Ma poate ajuta cineva ? Heeeeelp !!!!!

Modificat de arla
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 268
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • sb_30_rga

    31

  • florinutzu2

    31

  • BLiTZ

    30

  • nsm

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

La reprezentata, semnalat problema si cautat solutii. Asta pentru ca e in garantie! Desi cred ca or sa spuna sa veniti cand se manifesta defectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate la stergatoarele din fata problema se manifesta non-stop si tot din pacate masina este la o reprezentanta Skoda de marti 08.01.2013 si nu reusit sa gaseasca problema :((

Poate s-a lovit cineva de aceeasi problema si a reusit sa o rezolve ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa spui din fericire, pentru ca daca nu rezolva problema atunci vor trebui sa faca tot ce trebuie ca sa fie bine. Daca nu alta masina adica nou-nouta. Asa ca nu ai ce pierde.

Bine ca era in garantie.

Sa auzim de bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati: Marti 15.01.2013 am fost anuntat ca masina este reparata. Am ridicat masina de la reprezentanta, am facut vreo 3 km si intradevara problema stergatoarelor a fost rezolvata. DAR dupa numai cateva sute de metri a reaparut problema cu martorul din bord, care avertizeaza ca una dintre portiere este deschisa. Dupa vreo cateva sute de metri a licarit pentru 1 secunda; am mai mers apoi a licarit dinou.Am decis sa ma intorc la reprezentanta. Am plecat in test-drive cu tehnicianul care s-a ocupat de masina mea si martorul de bord se aprindea in momentul accelerarii masini (asa mai sportiv) si se stingea atunci cand puneai frana (tot asa mai hotarat) . Dupa alte cateva minute martorul de bord ^s-a aprins si aprins a ramas . Dupa trantit usi, capote ... etc (cica asa verifica ei daca usile sunt bine inchise) usa de la portbagaj a ramas blocata si nu s-a mai deschis. Am oprit motorul, am repornit motorul si am reusit sa deschidem usa de la portbagaj normal. Pe urma (dupa o alta jumatate de ora de "teste" ) a aparut o alta chestie "interesanta" : in momentul in care porneai masina, portbagajul se deschidea automat (doar prima treapta) .... si c-am aici ne-am oprit - tehnicianul s-a declarat invis! Au spus ca vor apela la cei de la fabrica pt a putea gasi o solutie.

Din pacate nimic nou pana la aceasta ora

O sa incerc sa va tin la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a depistat problema: o mufa OXIDATA , mufa ce se afla pe partea soferului undeva intre scaunul din spate si portbagaj care conecteaza manunchiul de fire ce pleaca probabil din tabloul de bord si merge in spatele masinii. Din pacate masina este inca in service si nu am un termen limita de rezolvare.

In cazul in care mai observa si altcineva anomali in functionarea masinii, ar fi bine sa verifice si aceasta mufa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am si eu urmatoarea dilema cu Fabia2 1.2 htp.

Deoarece masina a stat timp de cel putin o luna, timp in care am pornit-o doar o data de 3 ori in 30 de min, si a avut alarma activata, s-a descarcat astfel incat nu mai invarte alternatorul. Are putere sa incuie usile si ptr radio dar nu suficient ptr pornit.

Ce am facut: am incercat sa o pornesc de la alta masina mai puternica (Superb 2.0 tdi) cu ajutorul unor cabluri ieftine din comert. Problema e ca bateria la fabia e acoperita de diverse plastice si conectori si nu am identificat corect + si - si le-am legat in crucis. A facut o scanteie pe borna dar nu mi-am dat seama ca nu e in regula decat in momentul in care m-am urcat in Fabie si am vazut ca a murit cu totul. Atunci am sarit din masina si am deconectat cablurile care se topisera intre timp (totul a durat 20 de scunde aprox) In tot acest timp Superbul a avut motorul pornit.

Dupa ce am deconectat cablurile, Fabia a prins iar viata (inchiderea merge, bordul se aprinde etc).

Sa inteleg ca am avut noroc si nu am stricat nimic nici la o masina nici la alta?

 

Acum m-am dus la omv si am cumparat alte cabluri mai groase (de 400 A) si o sa incerc din nou, legandu-le corect de data asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar dupa ce faco niste verificari poti vedea daca s-a stricat ceva sau nu.

 

mare noroc ai avut cu cablurile alea ieftine, ca au 3-4 lite de cupru si s-au topit repede.  Ca fapt divers, oricum nu puteai sa pornesti masina cu ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat iar sa o pornesc folosind cablurile mai groase dar am dat de alta belea... Bateria la Fabia 2 e "imbracata" cu un plastic pe care sunt tot felul de contacte si fire. Clestii noi, fiind mai grosi nu au incaput si a trebuit sa dezbrac bateria. M-am chinuit sa ii desfac cele 3 clame, i-am scos borna - pentru asta si apoi am pus-o la loc. Am conectat corect de data asta cablurile si masina a pornit fara probleme. Am deconectat cablurile si cu motorul pornit am scos iar borna cu -, motorul nu s-a oprit :), am imbracat bateria si am conectat borna la loc si am lasat-o sa mearga 30 min. Vad ca toate electronicele imi functioneaza, semn ca nu am stricat nimic. Curios ca radioul mi-a aratat initial SAFE si dupa 1 minut am vazut ca a pornit si nu a cerut parola... curios...

 

Sfat practic... daca nu va pricepeti bine, folositi cabluri ieftine ca va poate salva masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e curios. parola de la radio e stocata in ceasurile de bord parca. de acolo o citeste radio si nu e nevoie de ea ulterior.

si nu mai face experimente pe partea electrica, gen borna scoasa cu motor mergand. nu stii ce risti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, m-am cumintit  acum :)

Am mers la Porsche si am luat o baterie noua.. Ziceau ca mai e buna asta dar nu vreau probleme, am schimbat-o. Oricum era promotie la baterii se pare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am inchidere centralizata din cheie. Am observat ca nu se mai aprinde ledul acela , de culoare rosie, din portiera soferului, care indica faptul ca usile sunt inchise.

Cum fac sa functioneze? 

Trebuie schimbata vreo baterie undeva in panoul usii? S-a ars vreo siguranta? S-a ars ledul?

Cum pot afla si verifica? Mersi frumos!

Modificat de florinutzu2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o diagnoza si vezi care usa nu e pe SAFE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnoza = 30 lei. Am sa astept revizia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am facut o diagnoza (test complet) si nu apare nici o eroare referitoare la inchiderea centralizata.

Imi spunea ceva de o eroare referitoare la low voltage drive battery, dar nu mi-e de folos.

 

Mai nou am constatat ca nici inchiderea electrica a geamului de pe fata, partea soferului nu merge pe cursa a doua (inchidere / deschidere completa). Nici la prezenta unui obiect (pumnul meu) care impiedica inchiderea geamului, acesta nu se opreste si sa se deschida asa cum este sigur.

Cred ca poate e ceva de natura mecanica care nu e depistata prin senzori electrici.

 

Trebuie sa merg in service.

Se poate doar la reprezentanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Ceva extrem de enervant la a mea a fost SCARTAITURI LA PORTIERELE SPATE (mai ales cea din dreapta) pe drumuri cu denivelari (drumuri de tara).

CAUZA: am descoperit si eu intamplator dupa ce de vreun an tot folosesc solutii de lubrefiat balamalele etc --- Incuietoarea portierei se freca de agatatoare (acel U metalic de care se prinde cand se inchide)...pur si simplu am zis sa apas pe deschizatoarea portierei si am auzit scart ..scart

REZOLVAREA: putina banda izoliera pe latura acelui U de care se agata incuietoarea si adio scartaiala pe orice denivelare  :D Acum e prea liniste!

 

2. Alta problema e cea legat de portierele fata la muzica cu volum ridicat si bass - zangane in ele: revolvarea in primavara cand le desfac.

 

3. Ar mai fi un greieras prin bord care iarna nu se manifesta (e cam ciudat).

 

4. Uneori farurile lasa impresia ca sunt slabe (cand sunt murdare). Cele cu lupa ar fi ideale - nu mai zic cele de pe Monte Carlo.

 

In rest masinuta se misca exceptional, consum mic, motorul face fata unei familii cu un copil (60cp dar iti lasa impresia ca sunt mai multi ascunsi acolo). Vopseaua mea e mai sensibila (rosu corrida), lacul fiind destul de moale (insa un detailinig de finete o face sa arate fenomenal).

 

Am o dilema insa: In zona inferioara a portierelor nu pot fi puse chedere??? Vara intra praf pe pragurile portierelor, la balamale (ele find date cu Lubrimax ajung sa arate neplacut din cauza depunerilor de praf).

 

img6657lw.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4. Uneori farurile lasa impresia ca sunt slabe (cand sunt murdare). Cele cu lupa ar fi ideale - nu mai zic cele de pe Monte Carlo.

 

Faruri cu lupa am eu.Cand sunt putin murdare ,nu mai vezi aproape deloc.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Legat de faruri: in curand (deja sunt 3 ani si ar fi bine) schimb becurile cu Osram Cool blue intense pentru un plus de lumina si look. Cand sunt curate farurile, becurile standard lumineaza decent - masina beneficiaza de detailing permanent si farurile nu au zgarieturi, oxidare etc.

Legat de zanganit in portiera de la bass: sursa e din zona unde se gliseaza masca de plastic a portierei, sub linia geamului, langa stalpul drept al usii (probabil acolo vibratiile boxei produs un joc al plasticului)... am desfacut portiera dreapta si dupa montare la loc am remarcat sursa (e deajuns sa pui degetul pe zona respectiva si dispare). Teoretic problema se poate remedia cu un burete, banda cauciucata etc (inca nu am testat...dau fata jos in alta zi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

".... Am observat ca nu se mai aprinde ledul acela , de culoare rosie, din portiera soferului, care indica faptul ca usile sunt inchise.

Cum fac sa functioneze? 

Trebuie schimbata vreo baterie undeva in panoul usii? S-a ars vreo siguranta? S-a ars ledul?"

 

 

Defect: fire ce duc la portiera rupte in burduful ce merge din masina in portiera. Lipit firele, izolat cu varnis si merge fara problema. Multe fire aveau izolatia pocnita.

Ma gandesc la o solutie pe termen lung caci e clar ca daca un cablu nou a tinut 5 ani, un cablu reparat nu are cum sa tina tot atat.

 

Pe diagnoza nu afiseaza nimic referitor la aceste defecte.

Modificat de florinutzu2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

ATENTIE!!! NOI SOLUTII:

 

1. sunetul vibrant din portiere la bass ridicat este din zona unde masca de plastic a portierei gliseaza (sub geam) pe portiera...solutia este scoaterea mastii portierei si lipirea de banda dubla-deziva buretata (burete) pe zona unde masca face contact cu metalul (probabil la vibratii ridicate zumzaie aiurea deoarece plasticul se atinge de metal). Dupa ce o dati jos intuiti zonele unde face atingere (eu am pus din 5 in 5 cm atat pe latura unde se sprijina pe portiera cat si pe cea verticala - unde apesi pe portiera la montare).

 

2. vibratiile (pe drum denivelat etc) de la bord, din dreapta sus, in zona arbagului pasagerului sunt de la masca de plastic a airbagului  - in anumite pozitii are un joc ce se poate estompa, fie prin miscarea mastii, fie prin blocarea jocului (ex> scobitoare, bucata plastic etc...improvizati)

 

3. vibratiile de la tetiera pasager se pot bloca tot prin ceva mecanic, care sa nu permita jocul.

 

4. sub numarul din spate (produce vibratii de la bass) exista nenumarate solutii, unele si in magazinele auto - unele masini de clasa superioara au acel tampon,de dimensiunea numarului,  cauciucat ( tampon din cauciuc, folie extrudata etc)

 

Am schimbat becurile si altfel sta treaba (primesc si flashuri cand le am ridicate sus):

- pozitii Philips blue vision ultra

- H4 Narva Range power blue+

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta problema enervanta uneori este: blocarea rotilor spate, dupa contact cu apa (spalare, ploi), mai ales dupa ce masina sta cu frana de mana trasa o zi. O singura data a ramas blocata serios o roata (rezolvarea simpla e tragerea cablului de la frana de mana - cand se incapataneaza se da roata jos).

Problema e des intalnita si uneori enervanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

La fabia se aude un sunet din asta mecanic de torsiune asa,nu inalt mai degraba jos cand iau stanga si pe loc la dreapta nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am un prieten cu fabia 2 si are masina cumparata de noua de 3 luni de zile deci masina in garantie. Mi-a zis ca a completat cu antigel ca ajunsese la minim cu motorul rece. Intreb acuma, din moment ce masina este in garantie trebuie sa isi faca griji si sa verifice el toate lucrurile..dupa mine daca nu ar fi lichidul de parbriz acolo, capota ar trebui sa fie sigilata in timpul garantiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa se uite la ulei motor, la antigel, la diferite scurgeri, sau sa observe daca apar probleme.

E destul sa ai odata o problema si sa nu o observi la timp si apoi sa vezi cati bani scoti din buzunar.

Si in manual scrie ca trebuie sa te uiti la ulei, la presiunea din roti... 

 

Bafta si numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut caz in instanta cum o doamna a completat ulei si din necunostiinta de cauza sau intamplare a completat prea mult si s-a ajuns unde s-a ajuns. Nu are cum sa te oblige garantia/producatorul sa umbli sau sa verifici ca amator ,inafara de lichid de parbriz, ce se afla sub capota. Cand se aprind martori mergi in service

Modificat de Serban F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!