Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului. Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele """"....

Am un polo din 2010 in 2014 a picat egr.ul a fost schimbat iar acum aceeasi problema se infunda si apar martorii in bord, nu merge accelerata,

Problema asta a lor oare sa cauzeze aceste neplaceri frecvente? Odata ce masina a fost turata, schimbate vitezele la o turatie de 2500-2800?

Stie cineva concret ce fac cei de la reprezentanta cu masinile astea cu probleme? Eu am verificat.o la ei pe site si cica voi primi scrisoare ..da asta cine stie cand.. E o situatie f aiurea cand stii ca o ei de noua si ai numai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hei....alaltaieri a inceput sa mi se faca regenerarea eram in oras nu aveam unde sa ies  sa merg  la turatie asa ca am hotarat sa o las sa mearga  pe loc accelerand eu din cand in cand la 2200 turatii.este ok?  dupa ceva timp  si.a revenit la normal.si inca ceva,cat credeti ca tine un filtru de particule aproximativ? ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni, este foarte simplu de urmarit, majoritatea dintre voi aveti start stop, si cei care au 1,6 tdi, exact cum spune florin, se regenereaza des . Simptomele la toate dintre ele sunt simplu de urmarit.

In primul rand masina porneste postcombustia si motorul merge un pic sacadat , fara liniaritate, turatia se apropie de 1000, masina la plecare se accelereaza slab pina in 1500 1800, dupa care zvacneste.

Eu regenerari am facut sute , fara sa se aprinda becul, cand incepea sa se tureze si murea start stop, atunci turam tare, si daca aveam ocazia ieseam afara pe centura, cu viteza 3-4 la 2500 3000 rpm.

Iarna este o problema mare pentru dpf , nu urca temperatura cat trebuie in interior si nu ajungi la regenerare rapid, atunci cere mai des.

Eu maine sunt programat la service pentru schimbare filtru, nu sunt adeptul anularii, curatarii si multor altor manelisme. Cand iei masina stii la ce te bagi, daca nu in statie sunt destui oameni care te asteapta, tramvai, troleu si alte mijloace.

Nimeni nu s-a nascut in masina, nu exista nici o lege pe lumea asta, care te obliga sa ai masina ca are si vecinul, varul, sora sau prietenul.

 

Eu am acum 154.000 km, vw ag, recomanda in manualul de utilizare inlocuirea lui la 120.000 km, restul e pe propria raspundere si stilul de condus, gradul de imbagsire la mine este 72%. In ultimele 2 luni cere regenerare si de 2 ori pe saptamina sau chiar 3, depinde cat de mult merg in oras. 

Daca filtrul nou mai tine inca 150.000 este de vis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am intrebat cu totul altceva nu ca nu as sti cum se face si cand se face regenerarea :tuktuk:(intrebam daca este ok ca am facut pe loc  regenerarea ) este prima data cand fac asta

ps.eu am 225 mii km si  filtrul de particole este ok ! :RO flag:

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai intrebat tu ?

In momentul cand nu mai tine ralanti la 1000 cred ca se opreste regenerarea ...

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danona, daca ti au zis ca iti trimit scrisoare acasa, te au mintit, o sa astepti mult si bine aceea scrisoare, chemari o sa fie doar la cei care au cumparat masinile noi din romanica, si sunt in baza de date, restul trebuie sa se prezinte de buna voie si ei sa inlocuiasca obligatoriu piesele in cauza.

Sunt zvonuri ca la 1,6 tdi , vine pus filtru catalizator si ad blue, plus schimbare soft, la modelele de 2 litri doar soft si modificata calea aerului pe debitmetru, dar nu este inca nimic oficial, ei trebuie sa primeasca acceptul MUE si RAR local.

Ei vin cu propunerea tehnica si restul depinde de institutiile abilitate ce hotarasc, daca accepta sau resping.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai intrebat tu ?

In momentul cand nu mai tine ralanti la 1000 cred ca se opreste regenerarea ...

intrebam daca am facut ok ca am stat pe loc cand se facea regenerarea pt ca nu am avut posibilitatatea de a iesii din oras !

cum sa platesti tu mai de la tine din buzunar?hai ca esti culmea.adica ce eu daca am luat masina la mana a 2 a ce vina am eu ca  cei de la vw au gresit? :tuktuk:  :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danona, daca ti au zis ca iti trimit scrisoare acasa, te au mintit

Eu am cumparat masina in 05.08.15 si prin noiembrie am primit scrisoare de la ei ca in 2016 o sa fiu chemat in service. P.S. Eu stau in Austria.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deviem subiectul si iesim din topic!  atentie :001:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

afara este altfel, aici difera totul, nu vei platii nimic de la tine, doar ca tu trebuie sa te prezinti acolo neinvitat, si sa primesti cu titlu gratuit modificarea pe baza unei programari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu maine sunt programat la service pentru schimbare filtru, nu sunt adeptul anularii, curatarii si multor altor manelisme. Cand iei masina stii la ce te bagi, daca nu in statie sunt destui oameni care te asteapta, tramvai, troleu si alte mijloace.

Daca filtrul nou mai tine inca 150.000 este de vis.

 

Sa ne spui si noua cam cat ajunge toata distractia. 

 

Filtru era pe la 2000E?

 

Sa te mai tina si injectoarele inca atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni, este foarte simplu de urmarit, majoritatea dintre voi aveti start stop, si cei care au 1,6 tdi, exact cum spune florin, se regenereaza des . Simptomele la toate dintre ele sunt simplu de urmarit.

In primul rand masina porneste postcombustia si motorul merge un pic sacadat , fara liniaritate, turatia se apropie de 1000, masina la plecare se accelereaza slab pina in 1500 1800, dupa care zvacneste.

Eu regenerari am facut sute , fara sa se aprinda becul, cand incepea sa se tureze si murea start stop, atunci turam tare, si daca aveam ocazia ieseam afara pe centura, cu viteza 3-4 la 2500 3000 rpm.

Iarna este o problema mare pentru dpf , nu urca temperatura cat trebuie in interior si nu ajungi la regenerare rapid, atunci cere mai des.

Eu maine sunt programat la service pentru schimbare filtru, nu sunt adeptul anularii, curatarii si multor altor manelisme. Cand iei masina stii la ce te bagi, daca nu in statie sunt destui oameni care te asteapta, tramvai, troleu si alte mijloace.

Nimeni nu s-a nascut in masina, nu exista nici o lege pe lumea asta, care te obliga sa ai masina ca are si vecinul, varul, sora sau prietenul.

 

Eu am acum 154.000 km, vw ag, recomanda in manualul de utilizare inlocuirea lui la 120.000 km, restul e pe propria raspundere si stilul de condus, gradul de imbagsire la mine este 72%. In ultimele 2 luni cere regenerare si de 2 ori pe saptamina sau chiar 3, depinde cat de mult merg in oras. 

Daca filtrul nou mai tine inca 150.000 este de vis.

 

 

 

Ce incarcare are acum filtru? De ce il schimbi?

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat intr-un final, am dus masina la reprezentanta. Oamenii foarte profesionisti: primul verdict pedala de acceleratie defecta( era o eroare stocata de cand am dat-o jos sa nu pedale de gti si i-am pus contactul), cu greu i-am convins ca nu are nimic. Apoi injectoarele defecte :))) cu greu i-am convins ca nu au nimic. Intr-un final au facut update de soft si au regenerat filtrul in mers.

 

PS: mi-au schimbat uleiul si filtrele fara sa ma intrebe, motiv: li s-a parut ca este motorina in ulei(chiar asa au zis ca 'mi s-a parut'), sa nu va mai zic ca mecanicul cand ii ziceam sa ii faca regenerare din soft zicea ca o sa ia foc masina .

 

In final e bine ca am rezolvat, o sa intreb ce versiune de soft au instalat.

Modificat de pixmas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un mic scan:

-0.20 mg/stroke   Injection amount deviation cylinder 1 084
  0.22 mg/stroke   Injection amount deviation cylinder 2 085
  0.53 mg/stroke   Injection amount deviation cylinder 3 086
  -0.55 mg/stroke   Injection amount deviation cylinder 4 087
  8 hPa   Particle filter; difference pressure 240
  354841 m   Particle filter; kilometers since last regeneration 245
  24.01 l   Particle filter; fuel consumption since last regeneration 246
  0.12 l   Particle filter; oil ash volume 247
  19.71 g   Particle filter; soot mass calculated 249
  15.21 g   Particle filter; soot mass measured 250
  47242 s   Particle filter; time since last regeneration 251

Ce ziceti? E ok DPF-ul? Motor 2.0 CR CFFB ~221 000km. Scanarea este facuta cu motorul abia pornit(temp de afara  ~1grad celsius). Mai mult din curiozitate astept un raspuns. Nu am avut martorul DPF aprins niciodata pana acum. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am o intrebare in legatura cu filtrul de particule. Pana la cat poate sa ajunga ca si limita" Ash Mass" din group 68?Am vazut in unele parti ca dupa 60 trebuie schimbat. Pe alte forumuri am vazut totusi si persoane cu peste 80

Am cumparat acum cateva luni un cable Vag-Com si am facut cateva scanari. Masina e cumparata acum un an si are 238000 Km. 38.000 facuti de mine(80% autostrada).Nu am observat niciodata becul de la DPF aprins in bord si nici la scanare nu imi apar erori( o singura eroare legata de radio). In group 68 vad ca am ash mass 68 si duty cycle ramane destul de jos.

Acum cateva zile am facut o regenerare fortata in mers. S-a aprins becul de la filtru cand a inceput regenerarea si dupa 10 minute s-a stins. Temperatura ajunsese la peste 750 de grade in timpul regenerarii. Dupa regenerare duty cycle a ajuns din nou la 0 dar a doua valoare este tot 68. Daca nu ma insel cand am facut prima verificare acum cateva luni valoarea era 66.

 

A doua imagine atasata este un print screen facut dupa regenerarea fortata.Masina se conduce destul de bine si consul am 5.4 (calculat de la plin la plin). Nu stiu la ce sa ma astept de la el. daca sa incep sa ma gandesc la o curatare sau alte variante.

 

Am mai facut o scanare astazi si dupa 350km de la ultima regenerare imi arata duty cycle la 1.8%

 

uJBzuqz.png

vVOHLPp.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Detin un Golf 6 1.6 TDI. Cand am avut prima data problema am ajuns la Porsche Vest si mi-au spus ca au facut regenerare de filtru, dar tind sa cred ca nu asta e problema.

Ca si simptome: check engine aprins si se aprinde senzorul de bujii in timpul mersului si pulseaza de maxim 2 ori si in acelasi timp imi infraneaza masina. A intrat si in limp mode iar senzorul de bujii a ramas aprins. Am facut o testare cu VCDS si am sters erorile, dar se pare ca se manifesta la fel.

No ASAM data for: "EV_ECM16TDI02103L" (VW36 *) 2 Faults Found: 7337 - ROD - Unknown Error Code - 00 [096] Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 8 Mileage: 130290 km Date: 2062.14.14 Time: 19:11:13

7343 - ROD - Unknown Error Code - 00 [173] MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 39 Mileage: 130259 km Date: 2062.14.13 Time: 21:12:45 Readiness: 0000 0000

KM de la ultima regenerare: 130

Incarcatura filtru: 30g

 

Tind sa cred ca este un senzor sau ceva electric. Voi ce parere aveti?

Modificat de RobertDaniel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai folosit o interfata vcds pirat cu software vechi. Incearca cu una originala 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

celebrul EGR de la 1.6TDI

Pregateste-te psihic si financiar de inlocuire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate ajuta cineva cu intrebarea de mai sus. Grup 68 valoarea 2 a ramas la 68 dupa 1200 km facuti de cand am postat. Intre timp a mai facut o regenerare si in momentul acesta gradul de incarcare este la 9%.

Am tot vazut oameni care spun ca valoarea 2 din grupul 68 poate sa fie de maxim 68. A trecut cineva peste aceasta valoare? Masina merge normal, fara erori si consum foarte bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

68 se face 0 doar cand inlocuiesti DPF-ul si resetezi DPF-ul din ECU.

De ce indica 0 litri la rezervor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indica 0 pentru ca este un print screen facut imediat dupa regenerarea fortata in mers. Nu apucase sa mai inregistreze altceva. Valoarea creste. Acum sunt la 9% incarcare si 320 km de la ultima regenerare.

 

Stiu ca nu poate sa scada valoadea de "68" la 0 dar ma intrebam pana unde poate ajunge inainte sa trebuiasca schimbat filtrul. Care este acea valoare maxima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca atunci cand filtrul de particule se regenereaza sa scoata un fum albastrui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, goguXXL said:

E normal ca atunci cand filtrul de particule se regenereaza sa scoata un fum albastrui?

Alb nu albastru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

On 2/19/2016 at 4:48 PM, RobertDaniel said:

Salut,

Detin un Golf 6 1.6 TDI. Cand am avut prima data problema am ajuns la Porsche Vest si mi-au spus ca au facut regenerare de filtru, dar tind sa cred ca nu asta e problema.

Ca si simptome: check engine aprins si se aprinde senzorul de bujii in timpul mersului si pulseaza de maxim 2 ori si in acelasi timp imi infraneaza masina. A intrat si in limp mode iar senzorul de bujii a ramas aprins. Am facut o testare cu VCDS si am sters erorile, dar se pare ca se manifesta la fel.

No ASAM data for: "EV_ECM16TDI02103L" (VW36 *) 2 Faults Found: 7337 - ROD - Unknown Error Code - 00 [096] Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 8 Mileage: 130290 km Date: 2062.14.14 Time: 19:11:13

7343 - ROD - Unknown Error Code - 00 [173] MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 39 Mileage: 130259 km Date: 2062.14.13 Time: 21:12:45 Readiness: 0000 0000

KM de la ultima regenerare: 130

Incarcatura filtru: 30g

 

Tind sa cred ca este un senzor sau ceva electric. Voi ce parere aveti?

Salut,

Revin din nou cu problema mea.

Am ajuns la ProMotor Real Service si ii recomand din tot sufletul.

Am cerut o diagnoza din care a reiesit urmatoarea problema:

P040700 Senzor pozitie recirculare gaze esapament - Semnal prea mic/jos. Domnul mecanic mi-a explicat ca acesta este inclus in EGR si au spus ca pot incerca sa il curete sau eventual sa schimbe tot EGR-ul. 

As face aceasta operatiunea la ei, dar in acelasi timp as incerca la MIDOCAR poate mai am o sansa sa imi ofere culanta si sa nu platesc piesa avand in vedere ca am reviziile facute in reprezentanta VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!