Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Regenerarea fortata nu implica folosirea de substante. Functie de orasul in care esti cauta pe cineva cu vcds si te rezolva. Postez de pe tel asa ca nu vad locatia ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

mi-am schimbat senzorul de presiune de la filtrul de particule care facea probleme dar de atunci mi se tot aprinde martorul spirala iar motorul intra in asa numitul "limp mode" adica nu se mai tureaza peste 2500rpm,

daca pun vag-com pe masina nu apare nici un fault pe engine.

crezand ca totusi are legatura cu filtrul de particule am facut o regenerare fortata, dar dupa cateva zile iarasi au inceput simtomele.

Martorul spirala se aprine intermitent iar masina intra in limp mode, am observat ca se intampla in special cand opresc la semafor sau in trafic, cand motorul e deja incalzit.

Vreo idee cineva?

Merci mult

Am reusit azi sa ajung cu masina la cineva cu un VCDS original,

 

Eroarea mea e urmatoarea:

 

1 Fault Found:

6442 - Accelerator Position Sensors (G79) / (G185) 
          P2138 00 [040] - Implausible Correlation
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 11
                    Mileage: 0 km
 
Daca stie cineva exact ce trebuie sa fac sa rezolv chestia asta as aprecia, merci
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare a fi d ela pedala de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat VAG-COM :))

 

Am auzit n pareri despre cum ar trebui curatat un filtru: deshis-curatat-sudat la loc, curatare chimica, trimis nu stiu unde.. 

 

Eroarea pe care o am este:

 

1 Fault Found:
7345 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor 
          P2455 00 [040] - Short to Plus
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 8
                    Mileage: 178134 km
                    Date: 2015.08.01
                    Time: 11:17:08
 
Readiness: 0000 0000
 
Unde as putea sa gasesc gradul de incarcare? (abia am intrat in posesia interfetei.. )
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare a fi d ela pedala de acceleratie.

Am sa incerc sa curat putin mufa unde intra in pedala, la ECU nu prea am sanse eu sa ajung, sper sa scap usor.

Valorile la gradul de incarcare pt filtrul de particule le gasesti pe Engine/Adv.Meas.Values, se deschide o fereastra in care trebuie sa bifezi ce te intereseaza, have fun;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Mileage: 117162   Repair Order: DPF Values

 

 Address 01: Engine  (03L 906 023 ML)

19:50:46
  226   Particle filter; difference pressure-DIP_PF 1.58 hPa
  229   Particle filter; field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0
  230   Particle filter; fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 11.87 l
  231   Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 198.5 km
  233   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 34.3009203 g
  234   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 34.3009203 g
  235   Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 9.12 g
  236   Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 5.56 g
  237   Particle filter; time since last regeneration-T_WOUT_RGN 10191.70 s
  238   Particulate filter ash load limit-C_MASS_ASH_PF_LIM_TEST 70.00 g

 

Cum par valorile ?
 

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In clipul de pe youtube apar pe MFD  golf 6 informatii referitoare la starea filtrului de particole . cum a reusit sa activeze meniul ?

 


Mileage: 117162   Repair Order: DPF Values

 

 Address 01: Engine  (03L 906 023 ML)

19:50:46
  226   Particle filter; difference pressure-DIP_PF 1.58 hPa
  229   Particle filter; field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0
  230   Particle filter; fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 11.87 l
  231   Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 198.5 km
  233   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 34.3009203 g
  234   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 34.3009203 g
  235   Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 9.12 g
  236   Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 5.56 g
  237   Particle filter; time since last regeneration-T_WOUT_RGN 10191.70 s
  238   Particulate filter ash load limit-C_MASS_ASH_PF_LIM_TEST 70.00 g

 

Cum par valorile ?
 

 

valorile sunt bune si corespund numarului de km 117162 .

ce nu imi place este raportul dintre motorina consumata 11.87 l  si depuneri soot 5.56g . Motorina proasta?

ce motorina ai folosit? eu am la 11 l consumat 2.14g  soot . 1.6 TDI CAYC

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se cumpara o interfata dedicata, care se conecteaza la can gateway - costa in jurul sumei de 200 euro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se cumpara o interfata dedicata, care se conecteaza la can gateway - costa in jurul sumei de 200 euro

credeam ca se poate activa meniul . ma limitez atunci la vcds (varianta originala).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, nu este activare - din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Pentru anularea DPF-ului am inteles ca se elimina si se pune soft de la un model fara DPF. Pentru modelul de 170cp ce fel de soft se pune ? Se poate face aceasta operatiune ? Cel de 170cp nu este fara DPF din fabrica.

La BMP stiu ca se poate pune cel de pe BKP. Sper ca nu gresesc.

In general cum se prezinta DPF pe modelul BMP si BMR ? Sau ar fi recomandat direct BKP fara DPF ? Am citit dimineata aceasta cateva zeci de pagini din sectiunea B6 si parca nu mai am rabdare sa citesc si aceste 46pagini. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Revin. Am reusit sa gasesc masuratorile pentru incarcarea DPF:

 

Numar km in bord: 151300km

La diagnoza in schimb, unde am o eroare pe senzorul de dif. presiune, am o valoare diferita:

 

7345 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor 
          P2455 00 [040] - Short to Plus
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 8
                    Mileage: 178134 km
                    Date: 2015.08.01
                    Time: 11:17:08
 
Sa inteleg ca diferenta a fost data inapoi? Sau este posibil sa fie valori diferite? :)) 

 

Valorile de incarcare dpf sunt: 

 

11:02:25
  250   Particle filter; difference pressure-DIP_PF 14.93 hPa
  251   Particle filter; differential pressure; dynamic offset-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] 0 hPa
  253   Particle filter; field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0 
  254   Particle filter; fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 3.05 l
  255   Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 52.6 km
  256   Particle filter; offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] 30.43 hPa
  257   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 48.3811125 g
  258   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 48.3811125 g
  259   Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 6.08 g
  260   Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 8.13 g
  261   Particle filter; time since last regeneration-T_WOUT_RGN 2604.50 s
  262   Particulate filter ash load limit-C_MASS_ASH_PF_LIM_TEST 70.00 g
 
Deci masina a reusit sa isi faca o regenerare cu tot cu senzorul defect?
 
Dupa ce am masurat valorile respective am reusit sa pornesc si o regenerare din vcds, de pe loc: masina a turat automat la 1500rpm si s-a aprins martorul cu filtrul dpf. Procesul a durat aprox. 15 minute. 
A pornit de la scoot mass ~24 grame si a mers pana a ajuns la urmatoarele valori:
 
11:42:28
  137   Exhaust gas temperature sensor 1-TEG_MES[0] 587.29 °C
  139   Exhaust gas temperature sensor 3-TEG_MES[1] 618.48 °C
  141   Exhaust gas temperature sensor 4-TEG_MES[2] 538.10 °C
  143   Exhaust temperature 1 bank 1 590.0 °C
  144   Exhaust temperature 2 bank 1 589.5 °C
  258   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 48.3880290 g
  259   Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 2.28 g
  260   Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 3.86 g
  262   Particulate filter ash load limit-C_MASS_ASH_PF_LIM_TEST 70.00 g
 
Dupa ce s-a terminat am mai intitat o regenerare, si am observat ca pleaca de la aceeasi valoare de 24gr calculated scoot si ar merge pana se reduce la 1gram si ceva. Am oprit procesul, nu am lasat sa se faca si a 2 a regenrare. E ok? Asa functioneaza?
 
Maine primesc senzorul nou si il voi schimba.
Ce parere aveti de valoare 48.38g oil ash? Se aproprie sfarsitul filtrului.. ?
 
 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bmp si bkp sunt motoare diferite cu softuri diferite care nu se potrivesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In medie se acumuleaza un gram ash la fiecare 3500 km . Poti face un calcul si cati km are masina real. In iddle ce valori au injectoarele ? Senzorul functiona intermitent ...a prins un moment in care a facut regenerarea. In logul tau el arata valoarea : Particle filter; difference pressure-DIP_PF 14.93 hPa

, cat de bine functioneaza asta e o alta discutie.

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Numar km in bord: 151300km

La diagnoza in schimb, unde am o eroare pe senzorul de dif. presiune, am o valoare diferita:

 

7345 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor 
          P2455 00 [040] - Short to Plus
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 8
                    Mileage: 178134 km
                    Date: 2015.08.01
                    Time: 11:17:08
 
Sa inteleg ca diferenta a fost data inapoi? Sau este posibil sa fie valori diferite? :))

 

 

 
 

 

 

da, a fost umblat la km... sunt dati inapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a dat doar 25000 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca de la 130.000 la 104.000. Eu la 104k am luat-o..

Si atunci nu avea eroare la DPF, si nici nu m-am uitat la milage dpf. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inlocuit senzorul G450. Valorile dupa inlocuire: 

 

  250   Particle filter; difference pressure-DIP_PF 5.56 hPa
  253   Particle filter; field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0 
  254   Particle filter; fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 4.12 l
  255   Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 38.0 km
  256   Particle filter; offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] -1.66 hPa
  257   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 48.4071388 g
  259   Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 14.86 g
  260   Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF -7.28 g
  262   Particulate filter ash load limit-C_MASS_ASH_PF_LIM_TEST 70.00 g
 
Eu cred ca oricum filtrul nu mai are viata lunga, datorita cenusei asa ca iau in considerare ca intr-un an maxim sa fac o anulare de dpf. 
Inlocuirea e scumpa, si nu stiu prin ce procedee s-ar elimina cenusa de acolo. E prinsa bine :) 
 
 
Ar fi probleme la ITP la partea de emisii de gaze? Mai trece.. ? 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In UK sa introdus legea care impune  verificarea prezentei DPF la ITP amenda este de 2000 lire si retinerea talonului .Parlamentul european pregateste o lege in acest sens pentru tarile comunitare si Romania va fi obligata sa o aprobe.

 

https://www.gov.uk/government/news/new-rules-for-mot-to-test-for-diesel-particulate-filter

 

Filtrul tau va mai merge minim 80 000 km . faci atat in un an? Nu este obiligatoriu sa inceteze sa functioneze la limita de ash daca presiunea diferentiala e buna. DPF off au facut cei care au avut defect un senzor si au mers cu filtrul pana sa blocat complet cu soot.

Modificat de bob7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In UK sa introdus legea care impune verificarea prezentei DPF la ITP amenda este de 2000 lire si retinerea talonului .Parlamentul european pregateste o lege in acest sens pentru tarile comunitare si Romania va fi obligata sa o aprobe.

https://www.gov.uk/government/news/new-rules-for-mot-to-test-for-diesel-particulate-filter.

Bine de stiut.

Mi se pare normal sa iti verifice DPF-ul daca ai o masina pentru care platesti mai putine taxe fiind mai environment frendly.

Personal mi se parea mai adecvat sa le schimbe clasa de taxare la cei care au anulat DPF-ul decat sa ii pice la MOT, dar nu fac eu legile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum e suficient de mare suma amenzii. Plus ca daca vrei sa mai circuli cu masina, va trebui montat DPF. E mai bine asa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Rog un coleg mai experimentat sa-mi citeasca si mie valorile DPF-ului ( unele parca nu sunt complete, apare 0 in dreptul lor ) Alte optiuni, nu am gasit.

 

Astazi s-au cam facut 2 regenerari ( turatie aproape de 1.000 si a 2-a oara consum de 1.1 l/h - am plecat la drum respectand manualul si pare ca s-a terminat regenerarea ). Nu mi s-a aprins nici un martor in bord, nici inainte, nici dupa regenerare.

 

 

Masina are 232.000 km , iar valorile sunt  :-

 

x500Wu.jpg       Address 01: Engine  (03L 906 022 AH)

 
22:39:55
  -3 mbar   Particle Filter Different. Pressure    
  0.0          Emerg. Regenerat. current Duration      
  0.0          Emerg. Regenerat. Time since Start      
  0.0          Successful Regenerations            
  1.0          Requested Regenerations
  1.1 l         Fuel Consumption since Regeneration
  20 km      Driven Distance since Regeneration
  24.0         Time elapsed since Regeneration
  159 ml     Particle Filter Oil Ash Volume
  5.7           Particle Filter Carbon Mass (spec.)
  2.4           Particle Filter Carbon Mass (act.)

 

 

 

 

Va multumesc.

Modificat de MariussBV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca anulati filtrul de particule o sa va creasca consumul foarte mult in oras. Eu am un ford focus si am anulat filtrul de particule fizic si din soft, si vreau sa va spun ca in oras imi luat inainte sa il anulez maxim 8L/100 km, iar acum imi ia 11.8/100 km. La drum intins imi lua 5.8 maxim înainte si acum 7.8. Se simte diferența la consum fara filtru, unii mecanici imi ziceau ca scade consumul si creste puterea, dar este exact invers. Intradevar nu mai ai probleme cu masina dar este consumul si noxele...daca doamne fereste te prinde un control ramai fara talon. Si un filtru de particule se curata fff bine cu spuma activa. Nu se compara cu nimic spuma activa RomCleanner bidon cu substanta rosie....am vazut asta dupa ce l-am anulat, cand am intrebat omul care facea operatiunea imi zicea ca este ceva special si nu vroia sa zica, dar intr-o alta zi cand am mai trecut pe la el un angajat a trecut cu un bidon de 25L parca de spuma activa de la firma asta si a turnat in sticla care turna el in filtrul de particule infundat. Eu l-am curatat pe al meu cu soda caustica, decarbusolv, detartrant si ma tinea 1-2 luni apoi iar se infunda...cei care bagau spuma activa iesea tot din el si nu mai aveau pb...sunt o problema filtrele astea in orase dar ce sa facem...nu vreau sa fac reclama la spuma aia dar asta am vazut. Si cine incearca sa vada cum curata spuma activa rezidurile si calamitatile o sa zica ca nu este adevarat. Poate ajuta pe cineva acest sfat. Numai bine va doresc!

Modificat de rkn_alex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfarsitul filtrului tau e datorat solutiilor gen detartrant care au  mancat  sulfatii de aluminiu si metalele pretioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca anulati filtrul de particule o sa va creasca consumul foarte mult in oras.

 

..cei care bagau spuma activa iesea tot din el si nu mai aveau pb...

 

Este o regula generala cu consumul ?! Nu am mai auzit asta pana acuma. Stiu ca anularea DPF-ului se lasa cu mult fum cand conduci mai agresiv ( cu DPF-ul activ, adio fum ... dar sunt probleme )

 

 

Esti sigur ca cei care foloseau spuma de care zici, nu mai aveau probleme pe termen lung ?!  Este bine de stiu, la un moment dat, majoritatea ajungem la probleme cu DPF-ul , din pacate..

 

O seara buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   2 membri

    • mihail
    • albert
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!