Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Regenerarea se face cand incarcarea filtrului depaseste 40% sau automat la fiecare aprox 1000km.

Ambele masini au peste 250 mii km conform gradului de incarcare 


E o formula de calcul din care rezulta km din cantitatea de ash mass Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc ca incerci sa ma lamuresti dar se pare ca is greu de cap ....... pur si simplu nu inteleg.

 

Masinile sunt aduse de mine in 2013 la 110.000  respectiv  112.000km ,  de atunci in 1.7 ani s-au facut  aprox 50.000 cu ambele.  Daca in germania  luate de la reprezentanta cu carte servis au fost smecherite ... nu stiu.

 

 

Expun cum am inteles eu treaba,  va rog sa ma lamuritiL

 

 

Filtru de particule  acumuleaza emisii, face un grad de acumulare iar cand acesta este la un anumit prag se face o regenerare (sau curatire?) automata in functie dr grad sau /si km trecuti de la ultima regenerare/curatire.

Mai exista un grad de umplere acela care indica viata filtrului  si /sau gradul total de umplere NE golibil decat pe la reprezentante si mesteri cu programe.?

Eu am presupus ca acel grad total, 2, nu ai ce sa ii faci se aduna si la un moment dat schimbi filtru, anulezi, sau regenerezi cu scule.

 

Problema mea acum este  celalalt grad, cel care la 700-1000 km se face singur sa fara stres,  se face la 700-1000km chiar daca nu s-a adunat nimic?  se poate sa nu se adune nimic?  sa fie 0.0?    si daca a fost 0.0 e in regul aca a facut curatenie dupa 400 de km?

Modificat de emilul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil ca s-au incarcat repede in cei 50 mii km facuti in ro cu motorina noastra si drumuri scurte in oras


Daca isi face regenerari la fiecare  400/600 km nu-ti bate capul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, presupun ca si uleiurile noastre tot asa "de treaba"

ok merci fain, nu o sa-mi mai bat capul :)

 

toata chestia asta cu comparatulsi cu bataia de cap este pentru ca trebuie sa dau una din masini si  as vrea sa o tin pe cea mai buna :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oil ash volume este cel care indica incarcarea cu reziduri (adica cenusa care ramane dupa arderi) ale filtrului. Cand ajunge la 175 este de schimbat. Poti sta linistit ca mai merg mult si bine.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna,

Mi se aprinde in bord martorul pentru filtrul de particule,(Passat din 2006),  dupa o scanare apare eroare la senzorul nr.3 de temperatura gaze evacuare. As avea rugamintea daca stie cineva codul acestui senzor pentru a sti ce sa cumpar.

Baietii de la service ul la care umblu nu vor sa imi spuna codul, decat daca il cumpar de la ei.

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

un cod de motor avem ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur, cod motor BMP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DPF-ul are 2 senzori de temperatura,unul inainte si unul dupa. Care iti trebuie ? Posteaza eroarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa scanare apare asa:

 

005213- Senzor 3 temperatura gaze evacuare

P145D-000 - scurt la plus - intermitent

 

si mai apare

 

009259- Senzor 3 temperatura gaze evacuare Bank 1

P242B -000 - semnal implauzibil

 

cei de la service au zis ca trebuie schimbat senzorul, dar nu vor sa imi dea codul decat daca cumpar de la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stie nimeni un cod pentru senzor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scanarea e facuta cu vcds ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare a fi senzorul de temperatura de dupa DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala parca e senzor 2 bank 1 . Cel mai simplu poate verifica in blocurile de masura temperaturile senzorilor (before/after dpf) la rece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 inainte de turbo, 2 inainte de dpf, 3 dupa dpf, mai este altul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma cum este cu anularea DPF-ului si ITP-ul?

In Marea Britanie deja masinile care au dpf off sunt respinse. Aparent la fel si in Spania. Sigur la noi inca nu se cauta existenta sa fizica si prin OBD.

Norma de poluare inteleg ca se indeplineste datorita EGR-ului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca elimini DPF-ul si nu pui catalizator in locul, lui cred ca nu  o sa mai indeplinesti nici euro 1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ieri mi-a facut si mie prima regenerare de cand am luat masina(aprox. 3 saptamani),azi i-am facut si o scanare sa vad daca are ceva erori, si am intrat si la chanel 106,108 sa vad valorile filtrului de particule(am atasat un print screen) , masina are acum 196000km.Cum vi se par valorile? Sa ma pregatesc pentru ceva surprize neplacute? 

post-43515-0-44428100-1431964918_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citeai o pagina mai in urma vedeai ca la 175 ml de cenusa se inlocuieste filtrul. Tu ai 138ml, deci mai merge destul 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu ce sa cred, ori e inlocuit filtrul de particule ori s-a curatat extreme de bine ..

 

Ce parere aveti ?

 

20057.70 s  Particle filter; time since last regeneration

193.3 km     Particle filter; kilometers since last regeneration

11.61 l         Particle filter; fuel consumption since last regeneration

0.0000 g     Particle filter; oil ash volume

1.82 g         Particle filter; soot mass measured

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ceva dubios este, pentru ca scrie foarte clar: "Particle filter; oil ash volume" iar unitatea de măsură care apare este g (gramul) care măsoară masa. Valoarea trebuia sa apară în ml. Nu știu care este explicația.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am nevoie de parerea unui coleg experimentat,  pt. valorile  citite mai jos la masina mea

                Address 01: Engine  (03L 906 018 BH)

10:08:09
  293   Particle filter differential press. sensor; uncond. voltage 1001.8 mV
  294   Particle filter field regeneration; cancel conditions 512
  299   Particle filter; fuel consumption since last regeneration 45.59 l
  300   Particle filter; kilometers since last regeneration 752928 m
  302   Particle filter; oil ash volume 0.13 l
  303   Particle filter; soot mass calculated 18.24 g
  304   Particle filter; soot mass measured 0.68 g
  305   Particle filter; time since last regeneration 108888 s

 

 

Vreau sa stiu starea in care e DPF si cati km mai merge...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok, mai merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot legat de DPF mai am o problema ciudata care nu stiu cum sa o interpretez.  

   Desi am citit cu VCDS-ul ca ultima regenerare s-a facut acum 752 KM, am sesizat in ultima luna  cand am circulat numai in oras pe distante scurte ca masina a intrat de doua ori (cam la fiecare 200KM facuti ) intr-o secventa de regenerare ( turatia statea la relanti aproape de 1000rpm, consumul instant la relanti era si el mai mare in loc de 0.5  indica 0.7L pe BC,  ventilatorul de la radiator mergea la turatie maxima si gazele de esapament erau suflate puternic si erau fierbinti ).

 Aceste lucruri le-am sesizat inainte sa opresc masina, si de regula mai asteptam dupa ce parcam 10-15 min cu motorul pornit pana vedeam ca scade consumul instant si se oprea si ventilatorul ( ma gandeam eu sa nu-i opresc un inceput de regenerare ... )

 

Ce ar putea fi?

 

Modificat de gh3pard
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar regenerare cauzata de mersul in oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • mihail
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!