Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Singura problema care am avut-o cu aceasta masina a fost aceea constatata geovadim.

Daca nu faci curatarea cand se aprinde dpf-ul mai mult ca sigur ca o sa intre in LIMP mode, pentru ca atunci cand se aprinde martoru nu e bine sa opresti (scrie si in manual, daca nu ma insel). Banuiesc ca are legatura cu modul de curatare care, daca nu se intampla, ramane infundat.

Eu n-am pus niciodata altceva decat EURO5 (mol, omv, rompetrol) si dpf-ul s-a aprins de 3 ori in viata ei (3000km, 6000km, 10.000km) la 10.000 s-a intamplat beleaua cu limp mode pt ca fratele meu s-a oprit dupa ce s-a aprins dpf-ul pe bord in loc sa ii faca curatarea.

Nu e problema sa circuli cu ea (fratele meu era pe autostrada cand a intrat in limp mode - de unde baniesc ca acea curatare nu se face decat daca intra in modul special cu martorul aprins), daca am inteles bine se opreste turbina si nu mai functioneaza pentru a nu o fortza avand in vedere ca evacuarea este infundata.

La service, le-a trebuit cam 100km sa curete dpf-ul complet, cu testerul mobil, sa coboare gradul de infundare de la 72% la 0.

Asta a fost ultima data cand s-a aprins martorul. Am mai umblat cu ea in infernul din Bucuresti si nu mai am nici o problema. La ora actuala masina are 54.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am 6000 de km si nu s-a aprins acel led de avetizare DPF.

Ma gandeam ca,costa undeva la 6 7 mil hai 10 mil pt un filtru dar intre 60 si 80 mil lei vechi (daca am inteles bine) cum spunea un coleg mi se pare astronomica aceasta suma.Inteleg ca este recomandata schimbarea la 120.000 km dar sa coste atat .. sincer am ramas fara cuvinte. :emthup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca un indiciu ca aceste masini au devenit bunuri de consum. Sunt curios in Germania la cat se schimba acest filtru sau mai exact, daca se schimba.

Sa schimbe cineva titlul postului ca e gresit Diesel Particle Filter ar trebui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna Ziua.,

Am achizitionat de la VW un Caddy Life 1.9 TDI DPF din 2007 spun ei ... as vrea sa fiu convins daca are acel DPF. In primul rand asta as vrea sa va intreb pe voi. Un prieten de-al meu are un Passat din 2008 si cand da prima cheie de se aprind martorii in bord se aprinde si acel led in forma de toba gaurita de culoare galbena care semnaleaza DPF-u... La mine nu se aprinde la contact? Asta as fi vrut sa va intreb daca voi avetiacest filtru DPF si vi se aprinde sau nu ledu la contact... sau daca stiti o modalitate de a verifica daca exista acel filtru de particule. La caddyu meu bag cheia in contact si nici vorba de beculetul acela ... :icon_thumleft:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baga mina in teava de esapament. Daca o scoti neagra de funingine nu ai DPF. Daca o scoti numai cu urme cenusii ai DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te vei adresa unui dealer VW sau vei scrie la VW.de precizandu-le seria de caroserie iti vor spune totul despre masina sa. Dar la ce-ti trebuie DPF-ul? E o belea in plus care nu te ajuta cu nimic. Se infunda, da erori la bord etc. Mai bine fara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca mai toata lumea pe aici baga euro 5.tocmai ce am ridicat de 2 zile masina de la dealer, 4 motion, 140 cai, manuala 6 trepte(cr?) si mi au zis ca nu bag euro 5 ci euro 4...

ce parere aveti?cum e mai fericit dpf ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpf-ul este fericit daca mergi mai mult in afara aglomeratiei orasului. Daca se poate, daca nu, trebuie sa suporte ca doar ai dat banii pe el. :lol: In privinta motorinei eu fac un "amestec" E4 cu E5, in sensul ca odata bag de un fel, data viitoare de celalalt fel si alimentez intotdeauna cand ajung la jumatatea rezervorului. Opinia ca ar fi mai potrivita E4 am mai auzit-o, cu referire la faptul ca motorul este E4. Intrebarea care se pune este daca si combustibilul cu care alimentam este intradevar E4? Sa nu fie altceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ca sa fie euro 5, ar trebui sa bagam (de la omv) aia pe care scrie "premium diesel", nu?

sa mai caut pareri si la alti dealeri, sau acuma, ca sunt si eu la jumatea rezervorului, sa o intep cu euro5?

chiar nu mai inteleg mare lucru....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am luat masina mi s-au recomandat doar 3 producatori: OMV, Petrom si Rompetrol. Eram contrariat pentru ca cea mai apropiata benzinarie de PBN era Lukoil si nu stiam daca imi va ajunge combustibilul din rezervor pana la un Petrom. Nu a fost problema, aveam vreo 10 litri. Eu zic sa bagi fara probleme E 5. Incearca si tu carcaletele pe care-l fac eu - E 4 cu E 5. :Driver:

Daca se utilizeaza numai E 5 se pare ca ar creste consumul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In ciuda faptului ca merg subturat,n-am avut probleme cu filtrul de particule folosind Premium respectiv Alpin -PetromV sau OMV.In ce priveste consumul , acesta este chiar mai mic.

Modificat de polo26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu alimentez de la Petromv - Alpin Diesel sau de la Rompetrol - euro 5. Consumul este intre 5.7- 7.5, afara (depinde de stilul de mers), iar in oras nu merg cu ea. Filtrul de particule nu mi-a facut probleme niciodata. :P

Modificat de FlorinC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 1 ianuarie 2009 din cite am auzit se va comercializa numai motorina euro5 peste tot asa ca nu ar trebui sa mai fie probleme cu filtrul de particule. Eu am alimentat numai euro5 de la Rompetrol si nu am vazut becul de la DPF sa se aprinda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul> tu ai DSG si de aceea nu ti s-a aprins martorul DPF. Eu am bagat 90% EURO4 si nu m avut problema asta desi am avut 1-2 luni unde am frecat-o numai in Bucuresti intr-un trafic infernal. As fi curios cati au DSG si li s-a aprins martorul. Cred ca este mult mai optimizat motorul cu o cutie DSG ca altfel nu imi explic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai model 2008...a existat o actiune ( cel putin la Skoda) care resofta motorul + schimbare senzor temperatura gaze esapament...si care rezulta in functionarea corecta a DPF-ului. Problema e ca pe dyno nu mai ies cei 182cp dinainte ci doar 174cp.

sursa: briskoda.net

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tind sa cred ca la cei cu cutii DSG exista o optimizare automata. Uneori in oras motorul se tureaza la 10 pentru o scurta perioada. Ma gandesc ca atunci se face curatarea.

Daca a mai patit cineva sa zica.

In continuare insist ca titlul acestui topic este gresit este Diesel Particle Filter, eu asa l-am gasit peste tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Particulate filter Eu am gasit mai mult particulate decat Particle. Chestia e ca fiecare producator ii zice in felul sau insa DPF vine de la Particulate (in engleza) Neamtul ii zice mai simplu Dieselpartikelfilter (DPF), Ru Modificat de clau_75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar eu am DSG si nu am avut probleme cu DPF in 17,000 km. Merg mult in afara orasului si poate de asta. Totusi, DSG e setata sa economiseasca combustibil si merge mult la turatii minime gen 1200 rpm in a 5-a sau a 6-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre 1200-2000 rpm....motorul produce cele mai multe particule. Peste 3000rpm se produc cele mai putine particule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca o solutie e resoftarea. Banal pina la urma: iei un fisier de pe un ECU 2.0 TDI 140 CP fara DPF si il rescrii pe un ECU care avea DPF si gata (elimini si senzorii pt. ca nu mai sunt activi). Dar ce se poate face la motorul de 170 CP? Acolo nu gasim varianta fara DPF, deci nu avem de unde lua un fisier original pt. rescriere fara DPF si mi se pare ciudat sa cred ca un ,,inovator,, de pe plaiuri romanesti poate sa faca ce nu a facut departamentul cercetare de la VW (pt. motorul de 170 CP).

Dar masina atunci nu mai e ,,genuine,,. Problema e de ce nu ne cumparam Dacia? Ea nu are DPF si nu avem probleme.

Parerea mea e ca daca ne cumparam VW trebuie sa ne pastram masina originala (sau cel putin cu componente originale).

DPF-ul se schimba dupa 150 000 km (daca are reziduri mai mult de 60g) fiind o piesa ca oricare alta (cam scumpa pt. banii nostri dar ce facem cind ni se uzeaza cauciucurile de 18 inch? Normal ca nu cumparam de 14 inch desi sunt mai ieftine). Cred ca si DPF-ul fiind un filtru trebuie schimbat in caz de nevoie.

Pentru clarificari am pus niste pdf-uri cu: dispunerea pe evacuare si demontarea pt. inlocuire.

Mai jos e procedura de diagnoza.

Diesel particulate filter: reading out ash deposit mass.

Connect VAS 5051/5052.

Vehicle self-diagnosis

Self-diagnosis

Engine electronics

Measured value blocks

Read out measured value block 68, line 2

Maximum value for ash deposit mass: 60 g

Note:If ash deposit mass is <= 60 g the vehicle can be driven for a further 30,000 km (20,000 miles).

WARNING: If ash deposit mass is 60 g or higher the DPF must be renewed.

DPF_VAG_COM_coding.doc

DPF.pdf

DPF_removing.pdf

DPF_renewing.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Motoarele euro 3 cu D4, cele care au bulina aia verde in geam(aduse din germania) , au asa zisul filtru de particule?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut! S-a gasit o solutie pentru 2.0tdi 170, ca vad ca nu mai scris nimeni de ceva timp?Am inteles ca la A4 b8 cu motorizarea de 143 cp model 2008 se poate face eliminarea filtrului din soft,deci ar trebui sa se poata si la passat pentru ca pe a4 b8 nu este varianta fara filtru.

Oricum eu unu sunt deranjat de acest filtru care odata la 2sapt minim trebuie sa ies cu ea in afara orasului si cred ca nu sunt singurul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avand dsg ai probleme cu dpf-ul? mie pana acum(si sper sa nu cobesc) nu mi s-a aprins niciodata in 2 ani si ceva..si merg destul cu ea in traficul din bucuresti uneori fara sa o scot 1-2 luni din bucuresti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat . Eu in 30000 nu am avut niciodata indicatorul de DPF aprins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!