Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

salut baieti....am un passat b6 2010. kod motor CBAB, euro 5,motor 16 valve..140 C.P BLUE MOTION -DSG si as dorii sa ma interesez daca regenerarea filtrului de particole , la tipul meu de autoturism, se face automat sau trebuie sa intervin eu cu un tester??? momentan al la bord 177000 km, sunt reali....verificati la reprezentanta, cumparata cu 156000 km.....sincer sa fiu am prins si eu o discutie despre un BMW seria 3 din 2006 la care se vorbea de regenerarea filtrului de particule si m-au facut curios!!!.....am vazut ca s-a mai discutat despre valva EGR...ideea este ca si mie mi spa blocat o data valva...on pozitia inchisa...nu mi-a mai pornit motorul....testerul nu a dat nicio eroare.....s-a insistat cu pornirea...a tinut mai mult cheia de pornire ...si apoi a pornit valva a revenit in pozitia deshisa....si a pornit.....mie mi-a zis ca se poate curata....si ca ar fi in partea din fata...nu in spatele motorului....de aproximativ o luna de zie nu am probleme.....:) astep un raspuns...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal regenerarea se face automat.

Doar daca aceste regenerari esueaza si filtrul atinge un anumit % de incarcare atunci trebuie intervenit manual.

 

Deci in concluzie daca nu ai becul aprins in bord, stai linistit, totul functioneaza cum trebuie.

Modificat de loghy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

loghy Martorul din bord se aprinde cand e o problema,dar nu se aprinde si daca DPF-ul a ajuns la un grad mare de depuneri de cenusa si isi face regenerarea la fiecare 100/200 km ceea ce e o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect. Mai bine zis, matorul (martorii) se aprinde cand filtrul a depasit nivelul de umplere recomandat si ECU nu mai poate face/comanda regenerarea, din diverse motive - de obicei probleme tehnice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pana la urma am zis ceva gresit? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu,doar am explicat ca daca martorul DPF-ului nu se aprinde ,asta nu inseamna ca totul e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

sunt nou pe forum si vineri am cumparat un golf 6,2010,2.0tdi.Am verificat istoricul are 80mii km,am facut test la reprezentanta inainte sa o cumpar si totul ok.Am cumparat masina din Constanta iar pana la Bacau de unde sunt masina s-a comportat foarte bine.Ajuns in Bacau am oprit masina dupa care a trebuit sa plec din nou cu ea si cand am pornit s-a aprins senzorul de la filtru de particule.Astazi dimineata am plecat la reprezentanta in Bacau,fac cam 10min maxim pana acolo si cand ajung la ei constat ca senzorul s-a stins.Fac diagnoza si totul este ok,fitru incarcat 8g,cei de acolo spunand ca cred ei a facut regenerarea.Are voie dupa aprox 400km sa se aprinda sezorul,mers 170km/h autostrada apoi 120-140km/h.Pot sa stau linistit sau ar trebui sa-mi fac griji?

Multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alex Alexander cine ti.a zis ca pt regenerarea corecta se merge intre 1600 si 1800 de turatii, cand  normal trebui sa nu mergi mai jos de 2000 turtaii ??eu stiu ca nu e asa.. .din contra la mine cand incepe regenerarea ai dau talpi si se curata imediat.si fac asta de ani de zile si totul este ok.

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MArius, este total gresit ceea ce sustii tu, Alex are dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform manualului pentru regenerarea DPF, turatia trebuie mentinuta intre 1800 si 2500 rpm.

 

post-87624-0-46415400-1426412121_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca nu e bine sa mergi cu masina subturata,sub 2000 mii rotatii pe minut.. si regenerarea isi face intre1600 si 1800,cand isi mai face regenerarea ,niciodata?  ceva nu se leaga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste postul meu anterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vorbeam de postul tau  @loghy,vorbeam de  postul nr.194. Ps.eu cand incepe regenerarea ai dau talpi si  isi face ok si nu am probleme cu  filtrul.numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, chill, regenerarile se fac in diferite moduri, depinzand de motor. La mine, 1.6 TDI 75 (candva), conform cartii trebuie sa tin turatia intre 2000 si 3000rpm, in treapta a 2-a sau a 3-a pentru aprox. 15 minute. La passat, conform cartii, se face diferit (ma rog, se facea..). Asadar, faceti cum credeti voi si daca aveti VAG-Com, verificati in timpul regenerarii valorile DPF-ului. Dupa aceia o sa va dati seama cum ar trebui mers cu ea ca sa-si faca o regenerare cat mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , am obervat ca in ultima vreme a inceput sa-si faca regenerarea la 300-400km 90% prin oras , e o treaba normala ?  pe tester nu arata nici o eroare . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica nivelul de umplere al filtrului, cu VCDS-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

variaza , iarna a stat la 48 grame , acuma variaza intre 7 si 48 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seara buna, am citit integral acest topic si am vazut la un moment dat ca unii dintre colegii nostrii spun ca regenerarea incepe (are loc) cu conditia ca rezervorul sa fie peste jumatate plin. Acum nu stiu care ar fi legatura dintre motorina din rezervor si procesul asta de regenerare. Eu vad lucrurile in felul urmator filtrul asta blocheaza funinginea (particule de carbon ars incomplet), regenerarea ar consta in arderea carbonului in curent de aer(oxigen) la temperaturi ridicate. 

 

E adevarata afirmatia cu nivelul motorinei?

 

VCDS-de unde il pot cumpara si cat ar costa?

 

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu fie sub 1/4 din rezervor.. altfel isi face regenerarea

 

VCDS- la Ross Tech - original - altfel, discutiile despre clone sunt interzise pe forum

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

asa stiam si eu sa fie minim un sfert de rezervor pentru ca sa si faca regenerarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut nu prea ma pricep cine imi da si mie un sfat?posed un golf 6 1,6 TDI blumotion acum câteva saptamâni a început sa stea aprins pt câteva secunde martorul de la filtru de particole cand pun contactul cea ce înainte nu se întâmpla . Iar acum 2 zile sa aprins in mers nestind ce sa fac am ieșit cu ia pe autostrada si am forjato putin dupa 20 de km sa stins.este totul ok sau trebui sa o duc la un mecanic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ok ce ai facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.

 

 

Neavand ce face am zis sa verific nivelul de incarcare DPF.

 

Ash oil : 256 si Carbon :0.

 

Inca nu mi sa aprins becul de DPF, si regenerari automate isi mai tot face asa 1 data la luna .

 

Masina merge bine nu am treaba.

 

 

Se poate curata cumva tinand cont de stadiu in care este? (regenerare fortata am inteles ca iese din calcul existand riscul de a pusca filtru ).?

 

 

Mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gradul de depuneri e foarte mare,nu se pusca nimic la regenerare fortata,de unde ai scos asta??? Verifica presiunea diferentiala.Sunt firme specializate in curatare,foloseste google.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • jnipy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!