Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

eu eu :huh: dar cu aceeasi motorina si octavia 2 1.9 tdi consum max prin bucuresti de 12,5% in loc de 17,4....am sa ma duc sa caut o benzinarie mol si sa bag evo diesel(parca e euro5) full...sa vedem consumul si atunci..

on topic: poate eu nu am led de dpf in bord sau e ars :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar si fara led (desi nu are cum) ai fi simtit ca masina nu mai trage.

Consumul mare poate fi si de la carburant. Ti-as recomanda o perioada de "refacere" de cateva luni, numai cu Euro 5.

Nu compara motorul de la Octavia cu cel de pe Passat. Cu toate ca mi se pare foarte mult cat iti ia si Octavia.

Modificat de GRooVe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atentie..era maximul pe care l-am vazut pe bc in bucuresti bara la bara. in rest un 9.5-10 mediu dimineata spre servici. in rest in afara bucurestiului cam un 5.5...gata..suntem ot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut la toti. sunt nou pe acest forum.

am si eu un passat b6 1,9 tdi dpf achizitionat din Germania in martie anul asta. de circa doua saptamani am avut si eu problema mentionata de voi cu senzorul de DPF precum si cu cel de engine failure. M-am prezentat a doua zi la reprezentanta din baia mare, Robot, si mi-au spus sa las masina la ei sau sa revin peste o saptamana. am lasat masina acolo si dupa 4 zile m-au sunat ca au reusit sa depisteze care e problema si ca trebuie schimbat filtru care costa undeva intre 6000 si 8000 de ron. Le-am zis ca mi se pare o aberatie ca 10% din valoarea unei masini sa fie doar un filtru si sa nu-l schimbe ca voi vorbi in germania la firma de unde am luat masina sa vad daca nu mi-l schimba ei pe garantie. De asemenea le-am mai zis ca am citit pe forum ca se poate si curata. Au zis ca vor incerca si ei. Dupa inca o zi ma suna si imi spun ca testerul mobil e defect si va mai dura citeva zile. Atunci le-am cerut o masina cu care sa circul, deoarece masina nu mai statea in service dn vina mea. Mi-au oferit un polo pt. 80 ron/zi. i-am refuzat. Am crezut ca vor fi mai seriosi, dar se pare ca zvonurile despre ei sunt adevarate. Totusi, au reusit in acea zi sa-mi curete filtrul. Dar problema se repeta cu senzorul de DPF tot la 4-5 zile chiar daca alimentez doar cu euro 5 si se rezolva dupa un ciclu de 10 min in afara orasului cu 2000 ture in treapta a 4-a.

ps. Am inteles ca cei de la ploiesti au facut operatiunea asta pe gratis. Bravo lor. Eu a trebuit sa platesc in jur de 350 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ionut10prv,

Da, mi-e mi-au facut operatiunea de curatare a filtrului gratis si pe loc. Adica am dat masina noaptea cu rampa cand s-a intamplat problema si a doua zi la pranz m-am dus si am luat-o. E drept e in garantie si mi se pare normal sa nu platesc nimic, insa am fost multumit si de promptitudine. La tine, sa zicem ca era corect sa platesti, insa tratamentul a fost jalnic (ti-au zis prima oara sa schimbi filtrul si apoi ti-au tinut si mult timp masina pentru ceva minor).

Executron,

Despre ce articol era vorba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@geovadim: A fost postat un articol cu un interviu acordat unei publicatii auto de catre o oficialitate a grupului VAG (chiar nu imi mai amintesc toate detaliile). Cert e ca in centrul atentiei era DPF-ul pe motoarele VAG.

Pacat ca a fost sters postul. Era chiar foarte interesant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geovadim la ce service ai facut acea interventie?

Am mai scris, la Cardinal Motors Ploiesti. De ce, ai probleme?

DragosB - si nu il mai putem gasi in alta parte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 10000 km nu am vazut sa se aprinda lampa indicatoare de la DPF. Motorina SE5 de la rompetrol. De cel putin doua ori pe saptamina drumuri Campina Ploiesti 10-15 min 120-140km/h.

Altfel filtrul isi face treaba impecabil. Nu se vede fum nici cind ii dai forja la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma miram sa fie vreun service din Bucuresti. D-asta am intrebat. Eu pana acum nu am avut probleme cu filtrul si circul numai in Bucuresti, pe distante relativ scurte. Folosesc numai Euro5 de la OMV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am 5.000 si de la 3.000 de cand am avut ptoblema pun numai EURO5, asa cum ai zis. Sa vad la 6000 daca revin problemele sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt.geovadim

si masina mea e in garantie. Am cumparat-o de la o reprezentanta vw din Germania si am primit garantie vw. De altfel, masina mea avea grantie "long life", adica puteam face service-ul la 30.000 km. dar tocmai pt. a nu avea discutii cu cei din Romania, am respectat conditia lor, si am facut schimbul de ulei la 15.000. in prezent am 18.000 km. Oricum, data viitoare cind ajung in Germania ma duc la reprezentanta respectiva si am sa cer detali despre garantie. Si am sa-i rog sa suporte ei cheltuiala.

Cit despre reprezentanta din baia mare, cred ca voi renunta la ei. voi face service-ul in Cluj sau Oradea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DragosB - si nu il mai putem gasi in alta parte?

Am incercat sa il gasesc prin forum (in ideea ca a fost mutat) dar fara succes. Nici nu imi mai amintesc cine l-a postat. Executron a dat reply la acel post dar nici in reply nu se mai vede autorul. Daca autorul acelui post vede acest mesaj, l-as ruga cu un link unde am gasi in continuare acel interviu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am un Passat Variant din 2004, motor 2000cmc, cod motor BGW, motor care este echipat cu filtru DPF.

Problema mea este ca ieri mi-a aparut in bord "Motorstorg Werkstatt" si indicatorul de bujii palpaia in draci.

Am dat fuga azi la MIDOCAR si mi-au dat o veste trista - trebuie sa schimb filtrul de impuritati (120.000Km in carte) si aditivul de combustibil. Problema este ca filtrul asta costa cam 4.000 lei.

Intrebare:

- ce solutii/variante am ca sa evit cheltuirea a 4.000 lei? Omul de la MIDOCAR mi-a sugerat discret sa-l dau jos si sa pun o teava, dar asa am probleme la verificarile ITP viitoare, ca motorul n-o sa mai fie in norma EURO4!!

- ce aditiv este asta? ce cod are? unde-l pot gasi?

Daca schimb numai aditivul? o fi OK?

Poate cineva sa-mi dea niste sfaturi??? A mai trecut cineva prin situatia asta??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, corect, trebuie mutat la Passat. Dar daca tot a scris omul aici, hai sa ii dam o mana de ajutor, nu?

Adi: trebuie sa mergi la cineva cu o interfata VagCom si sa iti citeasca exact defectul inregistrat pe calculatorul de motor. Pentru ca am vaga impresie ca VW doar recomanda inlocuirea filtrului de particule la 120.000km. Insa inlocuirea aditivului de motorina (rezervorul de aditiv se afla sub roata de rezerva) cred ca este imperios necesara. Mi se pare ca acel aditiv are termen de garantie, deci posibilitate foarte mare ca el sa se deterioreze in timp. Ma gandesc ca poate aditivul nu iti mai face cum trebuie treaba. Concluzionand: aditivul si inlocuirea lui nu o poti face decat la un service VW pentru ca aditivul este special VW. Nu iti recomand sa iti bagi tu nasul pentru ca e o substanta toxica.

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai exact ce face acest aditiv?trebuie completat la un anumit interval de timp?sau nu se consuma ci se schimba?

scuze de ot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel aditiv este combinat intr-o proportie foarte mica cu motorina. De ce? S-o luam cu inceputul: arderea motorinelor in motoarele Diesel produce funingine (am mai discutat si explicat si cu alte ocazii fenomenul) funingine care in general este compusa din particule de carbon ramase nearse pe langa care se adauga si alti oxizi. Aceasta funingine are temperatura de autoaprindere pe la 600-650grade Celsius. La sistemul vechi de DPF filtrul de particule se afla dupa catalizator, prin urmare temperatura gazelor de evacuare care intra in DPF este undeva la un 400-450Celsius (ies din motor pe la 750, se racesc odata in turbina de gaze prin cedare de energie paletilor, se mai racesc odata in catalizator). Bun, ca sa se poata regenera acel DPF ECU trebuie sa creasca temperatura gazelor de evacuare pana la temperatura de autoaprindere a funinginii dar la sistemul vechi ar insemna distrugerea catalizatorului. Atunci se foloseste un aditiv pentru motorina care nu are nici un rol activ in arderea din cilindru, ci se combina cu funinginea rezultata in urma arderii, scazandu-i acesteia temperatura de autoaprindere pana pe la 400-450Celsius. Astfel, ECU poate face mai usor regenerarea. La varianta noua de motoare cu DPF aceasta solutie nu isi mai gaseste rostul pentru ca s-a folosit sistemul 2in1 (catalizator si DPF totodata, am mai postat poze cu structura interna a cat-ului la sectiunea DPF de la Motoare TDi). Cum catalizatorul cu DPF este imediat dupa turbina de gaze, ECU-lui ii este relativ usor sa suie temperatura in cat pana la temperatura de autoaprindere a funinginii si astfel sa faca regenerarea.

Sa revenim la aditiv: in manualul de utilizare spune parca ca un plin de aditiv (~4litri) este suficient pentru aprox. 120.000km. Dar, din ce-am mai cautat si eu am vazut ca acest aditiv are un termen de garantie de 3 sau 4 ani, deci ma gandesc ca isi pierde proprietatile in timp (ca sa iti raspund strict la intrebare: este indicata inlocuirea completa a lui) conducand la o proasta regenerare a DPF-ului. De aceea i-am sugerat sa faca o citire a memoriei de defecte pe ECU. Sigur o sa gaseasca un defect de genul : diesel particle filter-efficiency below limit etc etc. Inseamna ca regenerarile in DPF (monitorizate de 2 senzori de temperatura, unul la intrare in DPF si altul la iesire si de un senzor de presiune diferentiala-2 senzori defapt, unul la intrare si unul la iesire din DPF) nu se produc eficient. Cea mai simpla solutie este sa pui omul la cheltuiala sa schimbe DPF-ul si aditivul: o caruta mare de bani; asa eu zic sa schimbe intai aditivul, sa faca o regenerare controlata a DPF-ului si apoi sa urmareasca evolutia in timp a regenerarilor.

Cam asta ar fi pe scurt povestea.

Cheers.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

revin cu problema pe care o am cu PASSAT 170 CP. Filtrul de particule (DPF)...se aprinde foarte foarte des...la maxim 100 km mers in oras...la mine asta inseamna cam 3 zile...pana cand..intr-o zi...SURPRIZA....constat ca am ulei in vasul de expansiune...duc masina in service...ce mi se spune..de catre cineva avizat..."bloc motor fisurat sau chiulasa"...se pare ca acest bloc motor sau chiulasa au fost defecte de la inceput..si normal ca filtrul de particule facea figuri de la primii km. Se pare ca o data cu inlocuirea defectului nu voi mai avea probleme cu acest filtru DPF.

O sa va tin la curent daca kiar problema asta o avea masina...si daca o sa se mai aprinda DPF in urma inlocuirii blocului motor sau chiuloasei

NU SE POATE ASA CEVA LA VW...la o masina de 7 luni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare la toate lumea :) Deshid acum un nou topic privitor la Filtrul Diesel de particule pentru reducerea poluarii. Se pare ca din 2009 toti posesorii de masini diesel trebuie sa aiba asa ceva. Eu as fi interesat sa-mi montez unul insa nu stiu cat ar costa si unde se gaseste. Am cautat pe la importatorii de piese auto dar nu am gasit. Deocamdata masinile mai noi includ acest filtru (ca optional cateva sute de euro, am vazut si cu 600 euroi in oferta). Ma poate ajuta careva? Am un Seat Ibiza :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul se muta la Motoare TDI.

Ca parere personala, nu cred ca toate masinile vor trebui sa aiba filtru de particule (DPF), ci toate masinile vandute din 2009 vor fi obligatoriu echipate cu DPF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca parere personala, nu cred ca toate masinile vor trebui sa aiba filtru de particule (DPF), ci toate masinile vandute din 2009 vor fi obligatoriu echipate cu DPF.

Corect. Am gasit link-ul unde se confirma ce ai spus tu: http://www.newschannel.ro/stiri/35/4049/In...-particule.html. Totusi stie careva de unde se poate cumpara un filtru DPF?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva cu un V6TDi Euro3 montat pe un Audi A6 era interesat de asa ceva, vroia musai sa monteze indiferent de costuri decat sa vanda masina. Am facut un research impreuna cu un coleg de-al meu insa nu i-am putut oferi nici o solutie tehnica in aceasta privinta. Singurele DPF-uri pe care le-am gasit de cumparat au fost niste monstruozitati care se monteaza pe utilaje mari (gen buldozere, excavatoare etc). Si oricum costurile de montaj, chiar daca ai gasi, cred ca sunt mari de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca se poate monta. Am vazut pe site-ul asta ca si-a montat omu' pe Leon 1M. Din cate stiu pentru modelul de Leon 1M nu s-a pus din fabrica filtru de particule.

Am tot cautat si am gasit "ceva" pe site-ul asta : http://www.remus.at/rfk-deu/seat.pdf .

Din pacate nu stiu germana si din cate intuiesc eu, e vorba de anumite motoare de pe modelele Seat pe care se pot pune filtre remus, arata si un pret...dar mai departe... :(

Eventual poate ne ajuta cei care stiu germana si cei care au mai vazut un astfel de tabel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!