Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

51 minute în urmă, florilar1 a scris:

@vp44 Sper sa nu te superi, dar daca vrei sa vorbim pur tehnic despre curatarea cu ultrasunete trebuie luate in considerare urmatoarele aspecte:

1. Ultrasunetele pot separa cu succes depunerile care adera la suprafete cu o forta (o poti transforma in energie echivalenta) mai mica decat energia pe care o transfera ultrasunetele in acel punct. Daca aderenta este mai mare, este obligatoriu sa folosim in baia de ultrasunete solventi care sa influenteze fizic/chimic depunerile si sa ajute ultrasunetele. Acesti solventi se aleg in functie de tipul de depuneri. De exemplu, solventii de tip detergent folositi in baia de ultrasunete elimina grasimile, cenusa si funinginea aderente superficial. Dar ce faci cu zincul care se topeste la o temperatura de 420°C si se poate depune in stare metalica in DPF in timpul regenerarii (se gaseste in aditivi). Magneziul se topeste la 650°C (tot in aditivi). Doar ultrasunetele + detergentii nu pot elimina eventualele metalele topite de pe ceramica DPF.

2. Ca ultrasunetele sa aiba maxima eficienta trebuie ca ele sa fie aplicate direct suprafetelor. Daca exista doar un orificiu de transfer al ultrasunetelor din baie catre suprafata de interes atunci energia ultrasunetelor se reduce proportional. Daca introduc in baie DPF-ul ca atare (nedesfacut) energia transferata prin ultrasunete va fi diminuata, din cauza ca ele vor trece doar prin cele 2 orificii de la capetele DPF, iar efectul va fi mult diminuat.

Tehnologia curatarii cu ultrasunete da rezultate maxime cand stii compozitia chimica a depunerilor si stii sa alegi solventul/substanta chimica optima.

Nu ma supar deloc,este un comentariu de bun simt,dezbatem ce si cum.Da,ai dreptate in foarte mare parte,dar hai sa despicam firul in 4.

Sa speli un fap,sau sa pui unul nou?

Pai sa-l spalam ca iese mai ieftin.In cazul asta,ce rost mai are sa discutam cum,asa cum se poate ca sa dam o solutie clientului,una cit mai buna si mai ieftina,bere ceri,bere platesti.

Ultrasunetele se transmit foarte bine prin tabla filtrului,daca ai o masina de putere corespunzatoare,daca nu,asta e.Unele filtre le tin 5...6 ore in masina,altele 8...10 ore,iar unele sint asa de blocate ca la final nu trece nimic prin ele.

Compozitia chimica a rahatului ramas in filtru,e aceeasi mereu,iar uneori si ceva ulei daca a rupt turbo compresorul.

Daca fagurele ceramic este topit,chestie care o observ de multe ori,nici nu mai pierd timpul si banii pe curent cu el.

Un cartus nou,in functie de marime,marca,etc,costa de la 180eur in sus,plus taiat,sudat,montat,pai cine credeti ca da atitia bani?Eu personal nu am intilnit pe nimeni in ultimii 12 ani care sa ceara asa ceva.

Asa ca daca nu se poate face regenerarea normal,cu filtrul montat pe masina,atunci nu mai ramin prea multe optiuni,ori il speli,si la noroc daca iese bine,ori il golesti.

Modificat de vp44
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Am verificat si eu acum valorile dpf pentru un motor 2.0 tdi 170 cai cfgb.

 

Cum vi se pare ? Trebuie sa fiu atent la ceva anume? 

20220617_185708.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Deadly said:

La câți km își face regenerare?

Sincer nu am urmarit. Verificarea asta e facuta dupa un drum de un drum de 1200 km facuti in 3 zile cu viteze normale de mers fara sa tin cont de regenerare pasiva in mers....  o sa fac azi un drum de 300 km si o sa merg si cu 2500 ture treapta 5 sa vad daca regenereaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-au disperat regenerările.

La 110 km pornește regenerare.

Mi-a spus un mecanic sa schimb senzor de presiune ca s-ar decalibra in timp.

Nu am nici o eroare pe masina.

Am vazut ca sunt colegi cărora le arata presiune mai mare ca la mine, oil ash mai mult si totusi regenerarile sunt mult mai rare.

Drept este ca merg 90% in oras.

9653874C-54D4-4ECF-B7BC-E0CCEC5FD845.jpeg

E61892F4-E799-4025-965C-BED9379918AC.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sint multe motive pt care regenereaza des.

 Eu am trecut prin asta.

Pana la urma, am ajuns la 380 km intre regenerari, pe drumuri nationale. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.  Eu l-am curățat acum 2 ani la Odorheiul Secuiesc. Toate bune și frumoase,  km între regenerări erau tot ăia dar termina repede. Acum iarăși durează mult cu regenerarea. Dacă urc un deal o pantă termina repede. În schimb dacă cobor sau merg drept durează foarte mult.  Deja sunt la capătul răbdării.  Ce să ii mai fac?  Nu am erori pe mașină.  Totul merge bine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inlocuirea filtrului cu unul nou nu e niciodată una din variante? Un filtru nou e bun pentru încă 2-300k km, te plictisesti de masina in rulajul ăsta. E un echipament care a cedat, a ajuns la capătul vieții... ce tot atâtea spălări, verificări și cocoloșeli pentru un dpf terminat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viata dpf-ului depinde in totalitate de starea motorului.

In general  nu se rezolva cauza  colmatarii dpf-ului ,se curata/spala sau se pune dpf nou ,care in scurt timp ajunge ca cel vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puyacj, vinovat e motorul, ca il incarca rapid. 

Inj obosite, galetie incarcata, turbo, consum ulei, sonde temp decalate de pe evacuare si dpf.

Am uitat sa zic de soft, e f important.

Al meu cjca, cu soft orig, regenera la 150..180 km, exterior.

 Cu soft 9978, ajung la 380 km.

Nu am gasit o explicatie plauzibila.

La 1.6 cayc, era invers.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 14 ore, powershot a scris:

Puyacj, vinovat e motorul, ca il incarca rapid. 

Inj obosite, galetie incarcata, turbo, consum ulei, sonde temp decalate de pe evacuare si dpf.

Am uitat sa zic de soft, e f important.

Al meu cjca, cu soft orig, regenera la 150..180 km, exterior.

 Cu soft 9978, ajung la 380 km.

Nu am gasit o explicatie plauzibila.

La 1.6 cayc, era invers.

 

Face la 200-250 regenerare pe oraș iar pe exterior 450-500 . Sâmbătă am fost la Sibiu și am avut 510 km la regenerare.  Cel mai mult am scos anul trecut 670.  Nu mi se pare ca se încarca rapid. Am auzit și alți useri cu aceeași km intre regenerare 

Pe mine mă supăra timpul regenerării. Oricum o am de 6 ani. După vacanță o vând. Încă o țin pentru vacanță că nu am nici o problemă cu ea. În ziua de azi nu știi ce cumperi. Vreau să rămân tot pe golf. Oare la golf 7 tot aceeași km intre regenerări?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat de mult dureaza regenerarea ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Câteodată vreo 40 de minute. Dar dacă urc mult mai puțin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O renegerare normala, conform "caietului de sarcini" vorba aia, conditii ok, mers constant, mentinut temperatura constanta in PDF +600grd, dureaza intre 10/12min si maxim 15min...

Daca esti la vale, doar in frana de motor, si DPF ajunge la incarcare 100%, si nu poti merge constant, doar in conditii speciale si rare dureaza mai mult de 20/30min... chinuindu-se sa urce/mentina temperatura necesara pentru a regenera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ceva nu e bine la mine?

Până acum un mă deranja așa tare. O am de 5 ani și nu prea mă interesa.  Acum mi-am luat și un obd11 și dacă e o sa ii fac o regenerare forțată să vedem cât o tine atunci.  Regenerare în mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus valoarea 0 anul trecut după curățare 

Screenshot_20220619-093030.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca fiecare regenerare dureaza spre 40min, da, ceva nu e ok.

Dar dupa distantele pe care le spui ca le ai intre regenerari, nu pare e fi o pb.
Nu stiu daca poti sa faci regenerare fortata cu OBD11.

Dupa curatare filtru nu cred ca e ok sa-i dai valoarea 0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valori la injectoare. Îmi poate spune cineva dacă sunt bune. Motorul cald 

Screenshot_20220621-072849.png

Screenshot_20220621-072659.png

Screenshot_20220621-072639.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sint ok.

Un test corect al inj se face pe banc specializat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. 

Imi puteti spune daca ar fi timpul pentru o curatare a DPF-ului? Am niste probleme de putere la un Touran 2.0 DPF 2006 si vreau sa ma asigur ca nu il curat degeaba si atunci sa caut in alta parte problema.

Mentionez ca de 3 ani de cand am masina nu am observat sa isi faca regenerare. 

Multumesc

Screenshot 2022-06-21 at 21.15.30 copy.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update!

Am schimbat senzorul de presiune.

B5E79180-82C9-4BDA-B9E0-15E6ED85ED75.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu l-ai calibrat..VCDS-Basing settings...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut adaptare, apoi resetare valori si cam astea sunt valorile.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare ca si cum ar fi montat invers ... desi sunt de diametre diferite si e greu, sigur nu ai incurcat furtunurile care vin din DPF in senzor intre ele. Daca o acclerezi cand sta pe loc, diferenta de presiune indicata scade sau creste ? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!