Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

@alexh P2002 e un cod generic care se refera la contrapresiune necorespunzatoare pe motor. Racitor EGR infundat, DPF infundat sau clapete/senzori presiune - trebuie identificata problema mai departe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

La mine regenerarea o face la intre 100 si 150 km.

8276FEF9-6D7A-45E9-A0CC-8AA542CBCD51.thumb.jpeg.34d93279fda94fd232b2d66f94a61c17.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin cam mare presiunea diferentiala, avand in vedere parametri din print.

Cam putini km intre regenerari.

Parcurgi mult oras ?

Ce soft ai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea se duce si catre 6.

S-a mers cu masina numai in Bucuresti.

Are in bord 129.000 km.

Cu privire la soft nu am aflat de care este.

Am incercat sa bag seria de șasiu pe un site dar imi spune ca nu exista date despre acest auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune un print aici cu datele din pagina unde intri pe engine.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FlorinNistor

9978, nu este softul din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E soft dieselgate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un alt update.

Dupa curatarea egr-ului, situatia nu s-a imbunatatit prea mult.

Am schimbat senzorul de presiune diferentiala, pentru ca in continuare SMM crestea destul de repede si din nou nici o modificare.

Am fost la un alt service unde au verificat din nou masina cap coada si mi s-a spus, din nou, ca nu are nici o problema - probabil e de la filtru dfp infundat.

Am decis sa curat filtru, intrucat nu vreau dfp off si surprinzator motorul a devenit mult mai silentios si a scazut si consumul. Regenerarile au crescut de la 30 km la 100km ( asta in extern, unde face destul de multa regenerare activa - adica urca temperatura la aprox 300 grade si nu mai creste SMM-ul ). La demontarea filtrului mi-au zis ca a mai fost umblat la el si probabil de aici rezultatele sunt partiale.

Urmeaza sa ma decid daca incerc cu un filtru OEM second sau fac un dfp off si am terminat cu problema asta.

Modificat de strik3ru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce presiune diferentiala ai acum inainte si dupa regenerare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am facut un drum de 180 km.

atasez 2 poze, prima cu motor oprit, a doua la relanti cu motor rece.

4A55C31A-64E1-4657-89BF-9089DADAD091.jpeg

F09E8750-3749-4F81-BD34-2CD97A745F60.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/4/2022 at 11:08 AM, strik3ru said:

Regenerarile au crescut de la 30 km la 100km

Mai mergi cu ea asa o perioada, caci lucrurile se vor mai schimba. ECU isi mai modifica modul de lucru dupa alte cateva regenerari. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine ma ajuta?in prima imagine este un dpf 1.6tdi cayc ( dar fără țeava de presiune de după dpf ),in a doua inagine este tot un dpf 1.6 TDI cayc ( acesta îl am eu pe mașina , se vede țeava de presiune de după dpf ) .Singura diferența între ele este acea țeava .Dacă eu sudez acea țeava pe dpf care nu are teava ar fi in regula sa îl montez pe mașina ?este posibil sa fie oare și diferențe de presiune între ele pe care sa le sesizeze senzorul de presiune dpf ?ca in construcția lor nu pare sa fie nici o diferența .alta diferența nu este între ele in afara de acea teava .

7EE53AED-B986-484E-86E4-946A3534D6BA.jpeg

2EA5A0BE-96E6-469F-8961-17FE3DD58109.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa raspund. Presiunea diferentiala era 5 -6 inainte si acum e asemanatoare, as zice ca acum e asemanatoare, desi clar motorul respira mult mai bine si senzorul de presiune diferentiala este nou. Probleme a ramas in continuare ca Soot Mass Measuremed creste mult prea repede, a crescut chiar si cand am coborat din Poiana in Brasov, cu consum de 3% sau cand stateam la semafor si acceleram. Cresterea e de 10-20 de ori mai rapida decat Soot Mass Calculated. 

SMM are legatura cu motorul, desi totul pe motor e in regula.

SMC are legatura cu calculele pe care le face calculatorul si intradevar acesta se modifica pe baza istoricului.

 

Una peste alta am facut deja dpf off, desi nu-mi doream asta. O data cu schimbarea acesta am trecut si de la vers de soft 5xxx la 8xxx si pot sa zic ca in sfarsit consumul este cel afisat de bord. Probabil are de a face cu regenererarea, nu cu schimbarea versiunii de soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi omule de răspuns! Am găsit problema asta pe multe forumuri și cu ceva vechime! Din nefericire 99,99% nu mai spun nimic de rezolvare ! A mea face în continuare regen la 100km dar momentan am ales...să o ignor! Papă motorina...asta crește la preț.. urmează să încep cu o diagnoză la reprezentanță! Update de soft...curățat egr si dpf...senzorul p.diferențiala e vreo 300ron ! Pe net - internațional-  am găsit probleme, majoritatea nerezolvate! Nici o părere pozitivă! Mă apropii de 200k ! Săpăm , cercetăm...tehnologie complicată - NASA! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E de fapt destul de simplu, cand motorul scoate fum mai mult decat in mod normal => SMM creste rapid pentru norul de fum negru se opreste in DPF si tu crezi ca motorul merge bine ca nu scoate fum pe esapament si trage. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian are dreptate! 

Am avut aceeași problemă la o Octavia 2 facelift 2.0 Tdi. 

SMM creștea foarte repede. 

Am schimbat senzor presiune, nimic. 

Am dat jos DPF și l-am curățat. 

Când am dat jos DPF am văzut că scotea fum albastru pe la turbină. 

Am recondiționat și turbina și nu s-a schimbat nimic. 

Am schimbat si EGR nou OE și degeaba.

Concluzia : Motorul mergea cu fum și de aceea creștea repede SMM. 

Am dat mașina. 

Am luat acum un Passat 2.0 Tdi care nu mai are problema asta. 👍

 

IMG-20220609-WA0000.thumb.jpg.a15c575c179bf0c883057b21eec034e7.jpg

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

🙂 dacă era un chilipir! "Alta" este o rezolvare rapidă! Eu zic, dacă  se strânge "inteligence" de la o masă apreciabilă de proprietari.. găsim o cale ! Mașina e bunicică, nu e urâtă, consumă decent, 1.6 un pic puturoasa da ține cu casa și a văzut Turcia de două ori! Dacă o fi așa "negru" ajungem și la tăiat deși...la ce văd pe străzile noastre le lăsăm copiilor numa noxe! Chiar aș vrea să fac tot posibilul să țin dpf-ul! Am prieteni buni mecanici care au zis din prima "taie-l și scapi de probleme" ! Mai arunc câte un ochi pe forumuri și om vedea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alegerea e a ta.

Vezi întâi de ce mașina dă fum mult (chiar dacă nu iese pe eșapament). 

Ăsta e sfatul meu. 

La mine trebuia segmentat motorul. De asta am și dat-o cuiva care știa problema și a hotărât să se ocupe de ea.

Încercăm doar ca să ajutăm. 

Succes! 👍

 

 

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Segmentatul îmi sună mai ieftin decât un dpf nou! Asta nu se poate proba cu un test de compresie? Sau cumva? Să nu începem să schimbăm degeaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic SMM creste foarte multa cand scoate fum SAU cand Dpf-ul este pilaf, pentru ca el este consumabil si depinde foarte mult cum este motorul intretinut.

Din pacate masina pe mea a mers destul de mult timp cu EGR-ul blocat si cred ca a distrus dpf-ul.

In cazul meu, fumul masinii este identic cu cel dinainte de dpf off adica lipseste cu desavarsire. Se simte putin mai mult mirosul de noxe cand o pornesc, dar masina e folosita mai mult extern deci nu e o problema prea mare.

 

credy99: In mod normal ar trebui sa ai consum de ulei si compresie mai mica daca e cazul de segmentare, DAR problema e ca sunt destul de multe variabile.

Asa cum ti-am zis si pe PM, abordarea mea a fost:

1. sa ma asigur ca admisia e curata, inclusiv egr, si nu are scapari de aer, inclusiv, verificat cum incarca turbina.

2.sa ma asigur ca nu consuma ulei.

3.sa ma asigur ca senzorul de presiune diferentiala masoara corect - unul BOSCH e in jur de 120 - 150 de lei. 

4.sa curat EGR-ul.

 

Cam asta am vazut eu ca si cauze pentru cresterea rapida a SMM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele ar trebui testate. La 1.6 sint problematice, nu ca bosch de pe 2.0 ar fi vesnice.

Fum =uzura motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am citit mai nimic din cele 278 de pagini din acest topic,asa pe sarite,dar mereu imi atrage atentia o chestie,posibil sa nu fi citit eu unde trebuie,cu scuzele de rigoare.

Este posibil ca in RO sa nu fie aceeasi cauza,odata spalat filtrul de particule,in afara de codificarea propriuzisa,care de fapt aici la noi,mecanicii ,,mint" calculatorul ca au montat filtru nou,nu prea am ideie cum,se verifica nivelul de ulei de motor,sa nu depaseasca maximul pe joja,calitatea uleiului de motor,si injectoarele..(calitatea motorinei influenteaza foarte mult)

Filtrele le spalam cu ultrasunete,si ies perfecte.Care nu iese,ala se taie si se schimba cartusul.

Cei drept,pe aici prin zona mea,mecanicii pun ulei fara sa verifice nivelul,pun cit are bidonul,zic ei ca daca e mai mult nu se intimpla nimic,meseriasi veniti din jungla amazonica,in adevaratul sens al cuvintului.

Ca regula generala trebuie verificat si schimbat daca este cazul,orice ce poate produce gaze,mai bine zis,combustibil nears,ulei ars,etc.

Daca motorina este de proasta calitate,si este,filtrul se infunda foarte repede.

Daca nu aveti unde sa le spalati profesional,si nu vreti sa platiti mult pe asa ceva,scoateti filtrul de pe masina,astupati toate orificiile in afara de unul,turnati apa fiarta cu soda caustica si umpleti filtrul,apoi lasatil asa citeva ore,dupa care limpezitil si montatil pe masina.

Cartusele au o gramada de materiale in interior,aur,platina,argint,si tot felul de metale rare,si unele dintre ele pot fi afectate de soda caustica,asa ca voi stiti,in orice caz,decit sa eliminati de tot cartusul,mai bine il spalati cu soda caustica.

Aveti grija ca in momentul in care face contact apa cu soda,incepe sa fiarba,sa nu va sara in ochi,fiti responsabili.

Nu este un exemplu bun si de profesionalitate,este ce se poate face ca sa nu va vindeti un rinichi pentru a plati un filtru nou nout.

 

20220530_113249.jpg

20220602_104735.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, vp44 said:

turnati apa fiarta cu soda caustica

Asta face dpf-ul ineficient ,deci asa NU

17 hours ago, vp44 said:

Cartusele au o gramada de materiale in interior,aur,platina,argint,si tot felul de metale rare,si unele dintre ele pot fi afectate de soda caustica

Asa cum spui chiar si tu ,asa NU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot ati adus vb de dpf.

 Care e cea mai buna metoda de curatat, sa nu dauneze filtrului ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!