Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

20220322_144808.thumb.jpg.c0534883a38fe958b7cfd6754e582662.jpgSalut băieți! 

Am și eu la un golf 6, 1.6 tdi , cayc 77kw, 255000km în bord reali posibil 350000km, valorile din foto. Nu am probleme cu regenerare, se face între 400-500km, softul este cel original

Îmi puteți da și mie o părere despre situația lui? Am văzut că a depășit valoare de cenușă setată.

Mulțumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa incarcare, par a fi km orig, 255.

71 gr cenusa,  u e de speriat.

Daca regenereaza la 500 km, e ok.

Si faptul ca nu ai avut dieselgate conteaza pt motor.

Egr, ai inlocuit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am o rugăminte pentru cei mai experimentați: mașina în cauză - 2016 Audi A4 B9 2.0 Tdi 190 , Deta, 231.000 km, am făcut pe la 190.000 update-ul de adblue. 

Regenerările le face la aprox 370 km mixt, pe extraurbanul uzual rar pot depasi 120, doar reprize scurte.

Valorile presiunii diferențiale DPF la ralanti cald după regenerare sunt 7 iar la 9g  aprox 10-11 hpa; kickdown ajung la 282 conform printstcreen-ului chiar și 380 daca nu mă înșel cand aveam aprox 20g.

Sunt normale aceste valori ale presiuniiScreenshot_20220323-152321.thumb.png.52962ad4090d47e468758d36400324a1.png sau ar trebui sa fac cercetări?

Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
dorumarcatoru

Salutare.

Am luat de curand o interfata VCDS si nu prea ma pricep.

Ma puteti indruma in ce meniu/ optiuni sa intru ca sa aflu informatii depre DPF? Touareg 7L 2.5 TDI 2009 cod motor BPE.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca sonda de temepratura evacuare dpf( cel de dupa filtrul de particule) sa arate dupa o noaptea de stat 18 grade? in conditiile in care afara au fost 0 grade?

 

Sonda este OEM montata de 6 luni  pe masina, cand e masina incalzita nu imi dau seama daca temepratura de acolo este cea corect afisata sau nu.

 

Este posibil ca acest lucru sa imi cauzeze regeneririle prea dese la DPF?

 

Am observat ca si senzorul de temperatura ulei arata 13.5 grade.

 

Modificat de mitzza87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

Am nevoie de putin ajutor din partea voastra. Masina , un T5 2008, 266000 KM se comporta foarte bine, in 20000 km de cand e la mine nu s-a aprins niciodata becul de la DPF, totusi sunt curios cum se prezinta DPF din punct de vedere al valorilor.

Atasez o imagine din VCDS. 

Pare in regula?

De la service mi-au spus ca trebuie sa-l anulez ca pot lua foc:)

Multumesc!

PHOTO-2022-04-08-18-55-15.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa-l in pace.

la cati km face regenerarile ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta nu mi-au spus🤐

 

 

Modificat de lupo_bv
Eliminare quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru răspuns. 

Am înlocuit egr-ul,  dar era curat nu avea depuner, după înlocuire am constatat că era blocată rotița pe care culisează pârghia în formă de C.

 

În principiu dacă își face ragenrările la 400-500 km este ok. Nu contează că  a depășit limita de 70g setată?

On 22.03.2022 at 17:19, powershot a scris:

Dupa incarcare, par a fi km orig, 255.

71 gr cenusa,  u e de speriat.

Daca regenereaza la 500 km, e ok.

Si faptul ca nu ai avut dieselgate conteaza pt motor.

Egr, ai inlocuit ?

Mulțumesc. Pentru răspuns. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limita poate fi depasita si de 3 ori ,dpf-ul functionand normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@amz "De la service mi-au spus ca trebuie sa-l anulez ca pot lua foc:)" - un DPF plin cu cenusa, dar fara funingine, nu poate lua foc... doar daca e exagerat de plin cu funingine (soot), in cazul in care nu se poate face regenerare in mod corespunzator, poate lua foc.

Ce se contorizeaza ca cenusa in ECU si se citeste cu VCDS este doar o valoare calculata pur matematic, maximala pe tip de motor si este de regula mai mare decat in realitate (chiar si de 3 ori cum bine spune EEXCALADE).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună seara, 

Am o dilema la o valoare de 54g funingine măsurată,  41 g calculată,  se poate face regenerare forțată pe loc, sau e riscant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dragi colegi. Tocmai ce am achiziționat o Skoda cu motor CFHC, căreia i-a fost schimbat egr-ul in urma unor erori specifice (circuit A întrerupt). Înaintea schimbării își făcea regenerare la fiecare pornire și afișa martorul motor pe bord. După schimbare, martorul a dispărut, erorile la fel. S-a făcut o regenerare statica și totul părea normal după un drum de 1800km. După aproximativ 5 drumuri scurte de  maxim 15 minute, apare martorul filtrului de particule fara nicio eroare, cu valori de 10 respectiv 13 grame soot calculated/measured. S-a făcut regenerare statica după care am parcurs aprox 400km fara regenerări. La întoarcere, pe parcursul celor 400 km a făcut două regenerări, prima după ce am pornit la drum, a doua după singura oprire făcută, tind sa cred că dacă mai făceam o oprire, lansa încă o regenerare, ceea ce mi se pare exagerat ținând cont că am condus destul de agresiv(medie de 89km/h). Am observat o tendință de fals limp mode la turații mici, inclusiv în viteza a 2a, parcă ar vrea să tragă, după care ezita putin înainte de a-si da drumul. Ce păreri aveți? Mulțumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Coanda Bebe Iti recomand functia de regenerare fortata in mers ca sa eviti orice neplacere. In mers motorul poate controla mult mai bine temperaturile pe DPF.

Teoretic pana la 40g funingine masurata merge si pe loc daca e frig afara, dar e la limita si eu personal nu as incerca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantincatalin

Salut ! Vw touran 2.0 tdi cfhc cumparat acum un an si jumatate cu dpf activ isi facea regenerarile intodeauna cu fum alb-albastrui si destul de des circa 300 km intre ele dar niciodata nu sa aprins martorul dpf sau motor . Am intrebat aici pe forum daca este in regula cu regenerarile cu fum si am primit raspunsuri cum ca ar fi filtrul fisurat sau gaurit . Citind pe forum despre problemele cu dpf ul si cam cum ar trebuii sa mergem ca sa nu avem probleme am inceput sa merg mai turat putin si niciodata nu am lasat turatia sub 2000 de atunci (1,6 luni ) !! Acum la regenerari nu mai scoate pic de fum , practic nici nu mai stiu cand le face decat daca observ turatia crescuta la relanti !! A mai intalnit cineva asa ceva ? Se poate imbunatatii regenerarile daca mergi putin mai turat ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă salut, am un Touran 2.0 tdi din 2011, cod motor Cfhc, am soft dieselgate 9977. 

Ce număr ar trebui să aibă softul original, cel fără dieselgate? 

Mulțumesc! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , 

La acelasi model  de masina ca a ta, am facut downgrade de la H28 9977 la H28 4321, regenera inainte la maxim 200 km , dupa resoftare la 500-700 km.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super în cazul tău, eu am acum pe mașină 9970 și cel care a pus acest soft a zis că este pre-dieselgate, de asta am întrebat. 

Aștept să văd după câți km se regenerează. 

Mulțumesc ptr răspuns! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care cunosc si care sunt mai experimentati....

Ce puteti spune de aceste valori????

Touran 1.6 TDI CR 2011. CAYC

Si o a doua intrebare: 

-De ce acul de la antigel fluctueaza pe la 60...70...80  si foarte foarte rar atinge 90.??

Si cand atinge 90 nu dureaza mult si iar scade.

Mentionez ca nu am erori pe motor si nici un bec aprins in bord.  Masina merge si trge bine zic eu, cu exceptia diminetilor. Cand o pornesc are un tremurat usor timp de 1...2 minute apoi scade relantiul spre 800 si totul e normal.

Dpf.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Salutare din nou.

La Touareg nu am reusit sa accesez date despre DPF, asa ca am incercat la octavia tatalui meu ( 1.6 tdi 116 cp an 2017, 95000km).

La Skoda aveam activ butonul de advanced measuring options, asa ca am bifat ce ma interesa; la Touareg in schimb nu era activ butonul respectiv, iar pe measuring blocks in grupurile 68-74 imi furnizeaza alte date.

 Atasez datele de la skoda, poate imi spuneti ce parere aveti. De asemenea, daca mai aveti vreo idee pentru Touareg, va multumesc. 

20220419_143430.jpg

20220419_143737.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Touareg ul este 7L ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.

 

Imi puteți spune si mie daca aceste valori sunt ok pentru un Passat B6 2.0 TDI BCAB, va rog? Sper ca am select bine valorile.

 

Am cumpărat recent mașina și sper ca nu are dpf off sau ceva. Mașina nu scoate fum.

 

Mulțumesc!

 

IMG20220501084825~2.jpg

Modificat de nastasedan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. de Va salut, după ce am căutat ceva info în secțiunea Passat B8 DPF dar fara niciun rezultat aș dori să vă împărtășesc problema mea.Acum doua zile am spălat DPF ul la o firma specializata  și care după spusele lor ar trebui sa am regenerările in jur de 700 km, când am luat mașina de la ei îmi arata 2 Gr la soot mass și vreo 20 de km de la última regenerare , spre surprinderea mea pe la 155 km a început regenerarea dar problema este că de la 8,48 Gr soot mass sare instant la 24 Gr, în imagini se vede saltul făcut. Țin să precizez că înainte de spălarea  DPF ului îmi sărea de la 6,70 gr la 22 Gr și regenera. Înainte de spălare între regenerări făceam aproximativ 70 sau 80 km ceea ce este puțin.

Am luat decizia pentru spălare pentru că avea încărcătură de 74 Gr Ash oil.

Pe diagnoze totul este normal in parametri iar odată cu spălarea filtrului a fost înlocuit și un senzor de presiune diferențială care cică ar fi fost crăpat.

Sincer nu știu ce să mai fac sa rezolv aceasta problema de regenerări dese, presupunând că nu este ok pentru întreg sistemul mașinii.

Când am văzut că regenerează am plecat la un drum constant menținând 2000 rpm dar spre surprinderea mea s a oprit la 5,37 Gr, nu era corect să coboare mult mai jos? Pe la 1-2 Gr de soot mass fiind în mers?

In acest caz daca la 8,5 Gr soot mass sare la 24 sa regenereze și la ultima regenerare s a oprit la 5,37 înseamnă că o să mi regenereze cam in următorii 50 sau 60 km.

Ce părere aveți? A mai întâlnit cineva asemenea problemă, vă mulțumesc anticipat!

tScreenshot_2022-04-30-16-52-31-12_bd01f1b74bf65d94a13b86dc040ab3dc.thumb.jpg.8dfbe9718e011e54f937788a63ed7c71.jpgScreenshot_2022-04-30-14-56-55-89_bd01f1b74bf65d94a13b86dc040ab3dc.thumb.jpg.1ff9612a796835dd3b45fb92e8f4c7fa.jpgScreenshot_2022-04-30-17-13-42-05_bd01f1b74bf65d94a13b86dc040ab3dc.thumb.jpg.6154dcd5f9f57f53416e78fd608d3aa4.jpg 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!