Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

5 hours ago, adrian001 said:

Acum am vazut ca are CGLC si nu sunt la curent cu codul asta ... la CR Gen I (CBAB, CBBB ... ) daca soot mass mesaured creste mai repede decat soot mass calculated de obicei e o problema. Plus ca intervalul intre regenerari e undeva pe la 500+ km si se poate duce chiar 1000+ km in cazul in care se merge doar in afara orasului. 

Daa  intr-adevar este cglc, masina unui prieten, comparabil cu cfgc cu injectie bosch cu injectoare generatia a doua cr

Intr-adevar ceea ce spui tu face motorul pe masina mea (Caha)regenerarile  cu kilometrii mixti oras+ extern peste 650+ km, iar daca este doar mers extern, cel mai mult a regenerat la 1350km

3 hours ago, Irirat said:

Vad ca ai setat Oil Ash residue la 0, nu stiu daca este o idee buna, am acelasi cod motor si dupa curatare am setat aceasta valoare la 0 si-si facea regenerarile destul de des, in jurul valorii de 150km pentru mersul exclusiv urban.

Dupa ce i-am pus valoarea corespunzatoare kilometrilor (adica 0.14l pentru cei 195k km pe care-i aveam atunci) si-a revenit si acum face regenerarile cam la 270km (mers urban)

Extraurban incepe sa regenereze tot pe la 300km, daca vede ca are Soot Mass Measured peste 17g si motorul caldut isi face o regenerare activa. 

Da, asa e. Impreuna cu filtru venit de la curatarea termica a venit si o foaie cu niste pasi(instructiuni) de setare-adaptare pe care i-am urmat. O sa incerc si varianta pe care o spui, dar nu stiu daca o sa mearga cu vcds-ul meu 18.18  sa fac setarea.

Acum nu stiu daca varianta lui 9978 e dieselgate sau nu.

Multumesc 

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, powershot said:

Scapa de dieselgate si o sa ai regenerari dupa 500km.

Oricum, dauneaza motorului.

Ar fi bine, dar la motorul asta nu e asa, sau se poate sa fiu eu ghinionist.

Cifrele de mai sus sunt obtinute cu softul original (de fabrica) pentru ca nu mai am dieselgate.

Dacă nu ma înșel și colegului @DeViAnS ii face cam la fel.

LE: Incidental regenerează mai rar (de obicei când circul mixt și dar  nu "forja" pe autostrada sa se încălzească DPF-ul peste 300°C)

Poza atașata e favuta în mers, după regenerare și la relanti, presiunea diferentiala scade la 5-7hPa.

Screenshot_20210831-184737_VAG DPF.jpg

Modificat de Irirat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iritat are dreptate. Si mie (CGLC Quattro) imi face la fel. Stiu de la un tip care face softuri, ca CGLC s-ar comporta mai bine cu dieselgate dpdv al regenerarilor, dar pune presiune mai mare pe injectoare si EGR. Eu am stat cateva zile cu dieselgate si cel putin in cazul meu, am prins 500 km urban intre regenerari, mers mai silentios, cat si un consum urban mai redus. Daca va intrebati de ce nu am ramas pe dieselgate, este ca pe softul actual am stage1. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/6/2022 at 9:12 PM, R Z F said:

nu stiu daca este ok ca valoarea oil ash sa fie pusa 0 dupa ce a fost curatat dpf-ul,eu as pune 0 doar daca as pune dpf nou + senzori aferenti si as fi sigur ca nu motorul a dus la infundarea lui(turbo ,egr ok)

Dar se poate seta manual asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,se introduce nr-ul de km si se aloca valoarea respectiva

 

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut dragi colegi , golfulețul meu de vreo jumătate de an a redus regenerarile la 100 km și sunt foarte lungi . Ajunsese la un moment dat la 60 km și intră în regenerare . Am băgat un aditiv , acum face la 100 120 km. Precizez că nu am erori. Injecția e foarte buna.  Cea mai mare valoare pe injector 0,6 .  Am mers la cineva sa mi curețe filtrul. Dar el susținea că datorită presiunii diferentiale relativ mici... Filtrul nu are nimic și problema ar fi din soft . 

Acum chiar nu știu în ce direcție sa o apuc. Mașina funcționează ok . Nu am avut probleme sa nu tragă sau altceva. Dar sunt enervante regenerarile astea dese .

Va atasez o poza cu valorile , orice sfat e bine venit . Va mulțumesc . 

 

IMG20220214133625.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Radu90 said:

Va salut dragi colegi , golfulețul meu de vreo jumătate de an a redus regenerarile la 100 km și sunt foarte lungi . Ajunsese la un moment dat la 60 km și intră în regenerare . Am băgat un aditiv , acum face la 100 120 km. Precizez că nu am erori. Injecția e foarte buna.  Cea mai mare valoare pe injector 0,6 .  Am mers la cineva sa mi curețe filtrul. Dar el susținea că datorită presiunii diferentiale relativ mici... Filtrul nu are nimic și problema ar fi din soft . 

Acum chiar nu știu în ce direcție sa o apuc. Mașina funcționează ok . Nu am avut probleme sa nu tragă sau altceva. Dar sunt enervante regenerarile astea dese .

Va atasez o poza cu valorile , orice sfat e bine venit . Va mulțumesc . 

 

IMG20220214133625.jpg

Aoleu , mii de scuze , acum vad cum a iesit poza asta .  O sa incerc sa va scriu cele mai importante date aici .   

Presiune diferentiala 5,25 . 

Soot mass calculated 7,66 .

Soot mass measured 18,62 . 

Oil ash 72 .   

As reface poza dar am modificat oil ash la 130 si s-a cam resetat totul .   Mi-a fost resetat oil ash pe 0 in ideea in care nu v-a mai face regenerari rapide.  A intrat in regenerare si nu a mai terminat regenerarea , binenteles ca s-a aprins si martorul.  Apoi am revenit cu oil ash pe 70 .   Acum am pus 130 sa vad daca se modifica ceva .  Am tot citit aici sute de comentarii .  Intrebarea mea este , daca ar fi problema din soft , nu ar fi trebuit sa faca intotdeauna asa ? Cand am cumparat-o facea la 4-500 km regenerare , apoi a tot scazut intervalul ...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Detin un golf 7 2014 2.0 tdi la care acum pe timp de iarna regenerarea la dpf se face undeva la 200km si se stinge foarte greu(in jur de 60km pe autostrada constant chiar daca afara este mai cald 12 13 grade).Care ar putea fi cauza?Precizez ca in timpul mersului apa nu ajunge la 90 grade oricat as merge si fluctueaza (urca si scade depinde de mers) Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fugi si schimba termostatul prima data , daca apa nu iti sta la 90 grade constant , termostatul este defect si dasta nu face nici regenerarea corect .  Vezi ce se intampla dupa ce il schimbi . 

 

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu stă uleiul la 90° deci apa mult mai puțin și își face regenerare fără probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Radu90La tine se vede ca viteza de scadere a soot mass measured este mai mica decat a soot mass calculated in timpul regenerarii. Daca nu s-a umblat la soft atunci nu este de la soft.

Strict in cazul tau (vad ca ai CAYC) as verifica:

- liniaritatea senzorului de presiune diferentiala, cablaj si furtune (se scoate de pe masina, se pune pe o sursa de 5V si se verifica semnalul livrat cu o pompa manuala cu manometru montata pe stutul corespunzator intrarii in DPF (ex. la CAYC la 100kPa=1bar trebuie sa am in jur de 4,5 V pe iesire conform producatorului), daca e ok se monteaza pe masina si cablat doar electric cu contactul pus (sursa de 5V e de la motor acum) cu aceeasi pompa la 1 bar se citeste cu VCDS valoarea aratata de senzor care trebuie sa fie tot aproape de 4,5V (ceea ce inseamna ca si cablajul electric aferent este in regula). 

se verifica apoi starea furtunelor aferente senzorului, sa nu fie infundate sau crapate;

se monteaza furtunele si se adapteaza pentru valoarea 0;

acum suntem siguri ca senzorul diferential e ok si valorile lui pot fi luate in considerare pentru incarcarea DPF

Daca constatam ca DPF nu e incarcat continuam cu:

- temperaturile inainte si dupa DPF la un regim cvasi-constant trebuie sa aiba valori apropiate (temperaturile eronate pot conduce la regenenare slaba);

- temperaturile la lichid de racire (nu cea de pe bord) si ulei in timpul regenerarii sa nu depaseasca 110-115 (temperaturile marite pot face ECU sa reduca cantitatea post-injectata in caz de deplasare cu viteza mica); 

- valorile MAF in timpul regenerarii cerut vs. actual sa fie foarte apropiate (aer mai putin inseamna regenerare slaba);

- EGR trebuie sa fie complet inchis (100%) in timpul regenerarii;

- OIL ASH la o valoare aproximativa echivalenta kilometrajului (nu avem ore de functionare) daca nu suntem siguri ca a fost curatat corespunzator;

 Daca totul e in regula pana acum si soot mass measured tot scade greu fata de calculated, inseamna ca injectoarele nu au debit suficient pe perioadele de post-injectie in timpul maxim pe care ECU le poate deschide (sub 1 ms), chiar daca deviatiile sunt ok la mers normal (se cheama deviatii pentru ca arata doar diferentele de injectie fata de media dintre injectoare si nu neaparat starea lor).

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, postez și eu aici  o poza imediat după regenerare. Masina în cauza o skoda Octavia II  fL  motor 1.6 tdi cr. Totul pare sa fie în regula cu mașina   doar ca în timpul regenerării masina smuceste foarte rău, ai impresia ca se rupe când merg încet ... asemeni mersului unui începător. Motorul da sa moara foarte ușor dacă nu sunt atent sa o țin din  ambreiaj, și asta e valabil pentru viteza a doua. Presiunea diferentiala sta de regula între 3 și 6 dar depinzând de cum forțez motorul poate creste pentru scurt timp foarte mult. Egr sta închis în timpul regenerării. Dupa ce termina regenerarea nu mai smuceste deloc pana la urmatoarea regenerare. Aștept păreri,  mulțumesc. Masina are aproape 250k, an 2010.

20220220_153507.jpg

Modificat de kostyka.eu
Corectie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 39% încărcare așa cum ai tu, mașina ar trebui să aibă maxim 100k km. Undeva, ceva a fost modificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpf-ul isi poate face regenerare daca nu are erori strict pe motor dar in schimb are alte erori care ies la diagnoza,de ex.eu am 2 erori,senzoru de nivel ulei,senzor calitate aer,deci cu astea 2 isi poate face regenerare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erorile care le ai tu, nu impieteaza declansarea regenerarii. Cauta problema in alta parte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt proaspat posesor de A4 B9 2.0 190HP adblue, S-tronic 7

Atasez o poze cu eroarea care o am pe motor:

Am atasat si cateva valori ale filtrului de particule care cred ca este cam problematic.In a 3-a poza sunt valori masurate inainte si dupa un drum de cca 40-45 km pe autostrada cu masina pe manual intre 2000-2500-2800 rpm.

Un sfat, o idee ce sa fac .

Multumesc!

WhatsApp Image 2022-02-27 at 17.07.26.jpeg

WhatsApp Image 2022-02-27 at 17.07.39.jpeg

VCDS3.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Chiar zilele trecute ma uitam pe YouTube,  și am văzut un video și am văzut ca eroarea este la fel. Și cred ca este același motor. Oricum mai așteaptă și alte păreri 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello,

Oare valorile pt DPF arata ok? doar ce mi-au luat tester...golf 6 1.6 cayc, mulțumesc

1B64927A-144F-40FF-BECC-09BA6F9DC253.jpeg.4366b1a33313e152f746db56c4fef5ea.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu arata bine deloc ... posibil probleme cu injectoarele la motorizarea asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-e pa egr-ul, se poate de asta? 
luni sunt programat sa-l schimb, valorile la injectoare sunt bune

782F693C-FF8B-4EF8-A52F-81FDFB6BA689.jpeg

Modificat de IoaneMxC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba-l si revin-o dupa cu noile valori. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, IoaneMxC a scris:

Hello,

Oare valorile pt DPF arata ok? doar ce mi-au luat tester...golf 6 1.6 cayc, mulțumesc

1B64927A-144F-40FF-BECC-09BA6F9DC253.jpeg.4366b1a33313e152f746db56c4fef5ea.jpeg

Daca ai dieselgate, scapa de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pot sa aflu daca am dieselgate sau nu?

 

edit: astia mi-a dat la verificare pe site-ul din Germania...dar nu înțeleg dacă am sau nu...

Stimate client Volkswagen, Din păcate, trebuie să vă informăm că motorul diesel de tip EA189 instalat în vehiculul dumneavoastră cu numărul de identificare al vehiculului (VIN) WVWZZZ1KZBW311819 este afectat de software-ul care optimizează valorile oxidului de azot (NOx) în timpul rulării pe bancul de testare (NEDC). Cu toate acestea, vă asigurăm că vehiculul dumneavoastră este sigur din punct de vedere tehnic și compatibil. Vă rugăm să faceți o programare pentru implementarea măsurilor tehnice pentru vehiculul dumneavoastră. Regretăm profund că v-am trădat încrederea și, desigur, ne vom asuma costurile pentru revizuire. Salutări calde

Modificat de IoaneMxC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!