Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Dar stie cineva exact ce face oil ash ? Exista pe undeva documentat cum influenteaza oil ash intervalul intre regenerari ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oil ash practic reprezinta gradul de incarcare/colmatare al filtrului,cu siguranta ca influenteaza regenerarile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e deja bine cunoscut, ideea era cum si cat influenteaza mai exact regenerarile. E clar ca probabil cu cat valoarea e mai mare cu atat se aplica un factor de corectie care reduce intervalul intre regenerari. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde stii cum lucreaza dpf si care este factorul de corectie (cum spui tu) care se aplica la regenerare ?

Poate e un simplu indicator care iti arata starea filtrului. Dupa indicatorul asta apreciezi cat mai corect cand trebuie inlocuit.

 

Crezi ca daca il pui mereu pe 0, o sa te tina o viata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba il pui pe 0.

Parametrul masurat , de senzorul G450, arata o valoare reala, dupa a carei indicatii, poti cataloga un dpf, daca e colmatat sau nu.

 Asta tinind cont de soot mass measured si calculated.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjgzs3Izu_1AhVFmqQKHaHEA6gQFnoECAkQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.e3s-conferences.org%2Farticles%2Fe3sconf%2Fpdf%2F2021%2F44%2Fe3sconf_vesep2020_01021.pdf&usg=AOvVaw3h-G2a78YYRgwYDExhjSdn

In documentul de mai sus:

7.1 Pressure-based soot estimating - adica soot mass measured

7.2 Model-based soot load estimating - adica soot mass calculated

OIL ASH este calculat doar functie de timpul de functionare al motorului intr-un anumit regim, pe tip de motor.

OIL ASH influenteaza punctul de origine (punctul de 0) al curbei de calcul pentru soot mass measured si viteza de crestere pentru soot mass calculated.

Introducerea altei valori pentru OIL ASH reseteaza soot mass calculated dar nu si soot mass measured.  Soot mass measured se poate aduce la valoare minima doar prin regenerare, care se considera incheiata cand soot mass measured se mentine la aceeasi valoare un timp predefinit de constructor, iar caderea de presiune remanenta pe DPF in acel moment va fi reprezentativa pentru gradul de incarcare real cu OIL ASH.

Intr-adevar, G450 da informatii corecte despre gradul de colmatare, dar nu poate face diferenta intre OIL ASH si soot.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!La mine oil ash era setat pe 0,asa am luat masina,un calvar cu regenerari foarte dese(maxim 50 km),după ce am setat valoarea oil ash după nr de km ai mașinii este cu totul alta mașina.acum regenerabile le face cam la 400-550km.Deci are o foarte mare importanta aceasta valoare oil ash.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii ce e ciudat?Si eu am luat masina tot cu valoarea 0 la oil ash,si sta foarte ok cu regenerarile.Acum are 480 km de la ultima regenerare,soot mass calculated/measured,ambele au 13.8 g,presiunea diferentiala 12 mbar la relanti(stiu,e cam mare valoarea).N-am avut dureri de cap absolut deloc cu dpf ul.Astia 480 km sunt facuti 70% afara din localitate.Seara buna!Km in bord vreo 270 000,reali cu 100 000 mai mult(am citit in tcu ul dsg ului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, Dan Cristi a scris:

Stii ce e ciudat?Si eu am luat masina tot cu valoarea 0 la oil ash,si sta foarte ok cu regenerarile.Acum are 480 km de la ultima regenerare,soot mass calculated/measured,ambele au 13.8 g,presiunea diferentiala 12 mbar la relanti(stiu,e cam mare valoarea).N-am avut dureri de cap absolut deloc cu dpf ul.Astia 480 km sunt facuti 70% afara din localitate.Seara buna!Km in bord vreo 270 000,reali cu 100 000 mai mult(am citit in tcu ul dsg ului).

La km aia, tre sa ai oil ash, pe la 0.28 L.

Presiunea diferentiala e citita imediat dupa regenerare cu motorul cald ?

Cam mare, deci oil ash real nu are cum sa fie 0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Eram dator cu un raspuns dupa curatarea termica a filtrului de particule Asa arata acum dupa prima regenerarea facuta fiind in curs spre a doua. Screenshot_20220208-220935_Messenger.thumb.jpg.c317b02b6f08fefb36ea5677e9884fb2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/21/2022 at 10:54 PM, adrian001 said:

Si dupa ce il cureti, o iei de la capat cu problemele :))... 

 

Depinde daca vrei sa tratezi cauza sau efectul. 

 

Nu arata prea bine, dar nu e ca si cum nu ne asteptam la asta. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 11 ore, powershot a scris:

La km aia, tre sa ai oil ash, pe la 0.28 L.

Presiunea diferentiala e citita imediat dupa regenerare cu motorul cald ?

Cam mare, deci oil ash real nu are cum sa fie 0.

Presiunea diferentiala e citita cu motorul cald acum,cand are 480 km de la ultima regenerare.Dupa regenerare,are intre 5-7 mbar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 15 ore, adrian001 a scris:

Nu arata prea bine, dar nu e ca si cum nu ne asteptam la asta. 

 

          Salut. Poti argumenta, te rog ? 

 

          In afara de presiunea putin cam mare ( presupun ca e la ralanti, dar in perioada asta de multe ori sta la putin peste 1000 rpm + ca mai sunt si ceva offset-uri ), eu nu vad altceva 🙄.  Mersi frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am vazut ca are CGLC si nu sunt la curent cu codul asta ... la CR Gen I (CBAB, CBBB ... ) daca soot mass mesaured creste mai repede decat soot mass calculated de obicei e o problema. Plus ca intervalul intre regenerari e undeva pe la 500+ km si se poate duce chiar 1000+ km in cazul in care se merge doar in afara orasului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de presiune diferentiala masoara caderea de presiune pe DPF aferenta debitului de gaze care trece prin DPF la acel moment.

Acest debit de gaze este direct proportional cu puterea pe care trebuie sa o dezvolte motorul la acel moment, orice sarcina suplimentara cere un debit suplimentar.

Ca sa aiba sens, valoarea presiunii diferentiale minime se citeste numai imediat dupa regenerare (uleiul motor trebuie sa aiba peste 80°C pentru frecari minime), pe loc la relanti si cu absolut toti consumatorii opriti (A/C, faruri, etc).

Chiar si asa, valoarea citita ar trebui corelata cu:

- liniaritatea senzorului functie de tip (varsta isi poate spune cuvantul fara sa dea erori) - ex: un senzor proiectat pentru 0-100kPa ar trebui sa aiba pe iesire in jur de 0.5V la 0kPa si 4.5 V la 100kPa;

- daca s-a facut adaptarea de 0 (sa arate 0 cu motorul oprit);

- starea motorului (frecari mai mari in motor duc la un necesar suplimentar de putere deci debit de gaze mai mare);

- CR-urile de generatii mai mari ca 1 au DPF-ul putin mai dens deci o cadere de presiune mai mare din start;

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, kosmyn_aurel89 said:

Salut! Eram dator cu un raspuns dupa curatarea termica a filtrului de particule Asa arata acum dupa prima regenerarea facuta fiind in curs spre a doua. Screenshot_20220208-220935_Messenger.thumb.jpg.c317b02b6f08fefb36ea5677e9884fb2.jpg

Vad ca ai setat Oil Ash residue la 0, nu stiu daca este o idee buna, am acelasi cod motor si dupa curatare am setat aceasta valoare la 0 si-si facea regenerarile destul de des, in jurul valorii de 150km pentru mersul exclusiv urban.

Dupa ce i-am pus valoarea corespunzatoare kilometrilor (adica 0.14l pentru cei 195k km pe care-i aveam atunci) si-a revenit si acum face regenerarile cam la 270km (mers urban)

Extraurban incepe sa regenereze tot pe la 300km, daca vede ca are Soot Mass Measured peste 17g si motorul caldut isi face o regenerare activa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare retorica: ce se intampla daca in momentul cand schimb DPF cu unul nou (sau pun valoarea 0) am la soot mass measured valoarea de 17g?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepe regenerarea, fiindca atunci când pui valoarea 0, soot calculated sare la 24.01 grame. Sau, daca pui dpf nou si nu schimbi valoarea oil ash pe 0, soot measured scade datorita presiunii diff scazute. 😊

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, Irirat a scris:

Vad ca ai setat Oil Ash residue la 0, nu stiu daca este o idee buna, am acelasi cod motor si dupa curatare am setat aceasta valoare la 0 si-si facea regenerarile destul de des, in jurul valorii de 150km pentru mersul exclusiv urban.

Dupa ce i-am pus valoarea corespunzatoare kilometrilor (adica 0.14l pentru cei 195k km pe care-i aveam atunci) si-a revenit si acum face regenerarile cam la 270km (mers urban)

Extraurban incepe sa regenereze tot pe la 300km, daca vede ca are Soot Mass Measured peste 17g si motorul caldut isi face o regenerare activa. 

Scapa de dieselgate si o sa ai regenerari dupa 500km.

Oricum, dauneaza motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și o să te bucuri de ronțăieli?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o sa “rontaie” nimic ,are sistem de injectie bosch 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci posibilitatea de a avea acele zgomote la injectoare sunt caracteristice injecției continental? Doar la EA 189 sau și la 289?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar la continental apare acel fenomen ,care se datoareaza uzurii injectoarelor.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!