Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

O unitate de diagnoza prin odb ( Konnwei de ex ) e vreo 100 lei si cu aplicatia VAG DPF luata din google play/play store? nu vei mai avea probleme in a urmari regenerarile. Vei afla multi parametrii ( incarcare, km de la regenerare, temperaturi, etc )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robert.alexandru

@acidone77 eu am luat una din China cu cativa dolari si merge foarte bine.
Nu trebuie neaparat sa dai 100 lei pe ea :)

Cine e interesat sa imi dea PM pentru link, sa nu se considere ca fac reclama pe aici.

2021-12-29_17h11_08.png

Modificat de robert.alexandru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, ct_act said:

@florin71

Ti-am raspuns mai sus.

Fără e mai greu, dar te poți orienta după start-stop. Dacă oprește motorul atunci sigur nu e în regen.

Dacă am dubii activez start-stop la finalul drumului. Dacă am parcat masina și motorul sa oprit și el, atunci e clar, nu face regen. Și am tester, dar până îl pun, până ma conectez, intru pe grupuri... durează.

Climatizarea e ceva necesar, mai ales pe temperaturi minime dar pozitive, umezeală afară... compresorul oricum nu merge in forță ca vara, se usucă mai repede habitaclu, ții conducătoare de AC lubrifiate... avantaje, acel 0.2 litri economie este un fals-câștig!

Sigur ca folosesc climatronicul si pe timp de iarna, pentru deszaburire.Am oprit climatronicul pentru a vedea dacă acul turometrului mai sta la 1000 rpm.

O sa încerc chestia cu star stop pe care mi-ai sugerat-o, chiar în seara asta. 

5 hours ago, acidone77 said:

O unitate de diagnoza prin odb ( Konnwei de ex ) e vreo 100 lei si cu aplicatia VAG DPF luata din google play/play store? nu vei mai avea probleme in a urmari regenerarile. Vei afla multi parametrii ( incarcare, km de la regenerare, temperaturi, etc )

Ce model de diagnoza  îmi recomanzi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 21 ore, florin71 a scris:

Nu sunt sigur.Ar fi posibil asa ceva climatronicul oprit?

Nu am făcut o verificare de asemenea.

 

Parca are niste relee,porneste incalzirea electrica din bord in functie de temperatura joasa de afara,cand ai pornit motorul :) Se opreste singura cand s-a incalzit antigelul la temperatura de regim a motorului :)

Mergi la un electrician sa iti masoare consumatorii cu motorul rece,nepornit deloc in acea zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După ce am pornit motorul, în această seară, acul turometrului fiind la 1000 rpm, nu am mai decuplat ca de obicei, imediat după pornire,  sistemul start stop, ca să verific dacă se oprește motorul atunci când stau la semafor, la intersecție.Iar la intersecția semaforizata, aflată la circa 700m de parcarea mea, motorul s-a oprit.

Pana acum credeam ca atunci cand  ma aflu la relanti iar acul turometrului se afla la 1000rpm, se regenereaza filtrul de particule. 

Modificat de florin71
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul cât trăiește învață 🙃

Cum au recomandat si colegii, ai mai multe variante:

 

- cea mai sigura, tester + aplicația VAG DPF. 

- varianta fără costuri : activezi start stopul la finalul călătoriei, dacă se oprește, nu regenerează, dacă nu se oprește, verifici la info pe navigație : dacă nu apare mesajul "funcționarea motorul este necesară" ar trebui sa poți opri motorul. 

 

Dacă ai coordonat toate astea si cu nr de km intre regenerari, nu ar trebui sa ratezi niciuna. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, florin71 said:

Ce model de diagnoza  îmi recomanzi?

Konnwei KW902. Gasesti pe google/olx furnizori. Iti recomand sa o iti cu conectivitate prin BT, nu prin WIFI.

Aplicatia VAG DPF o gasesti in google play.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu vag dpf ai sa inveti cum lucreaza dpf, daca urmaresti cum regenereaza, cum se comporta la drum dupa refenerare si inainte.

Sint multi mecanici care habar nu au sa diferentieze oil ash de soot mass.

Dupa ce iti testeaza masina iti spune ca ai dpf incarcat, dar nu si cu ce.

Am vazut destule masini cu soot mic si regenerau f des, avand pres diferentiala mare de la continutul de cenusa.

Succes si atentie, la drum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 22 ore, acidone77 a scris:

Konnwei KW902. ... Iti recomand sa o iti cu conectivitate prin BT, nu prin WIFI...

 

Doar daca are Android, pe iPhone stack-ul de BT este limitat, deci este necesar WiFi.

 

Oamenii nu trebuie sa se astepte la prea multe (in afara de monitorizare DPF) de la aceste interfete wireless generaliste, se vor putea citi doar canalele standardizate ale OBD, restul implementarilor care tin de fiecare producator pot fi accesate doar cu interfete dedicate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robert.alexandru

@Dolfin, eu folosesc pe iOS CarScanner Pro si imi arata foarte multi parametrii, printre care si daca este o regenerare in curs, temperatura inainte de dpf si dupa dpf, cati km am facut de la ultima regenerare, corectiile injectoarelor, etc etc.
Folosit bineinteles cu o interfata bluetooth elm-327 din china de cativa dolari ( aplicatia in sine e 25 lei pe viata, sau free trial care te pune sa urmaresti o reclama dupa fiecare 5 conectari la ECU ).

Modificat de robert.alexandru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cele 10 modes care se comunica pe OBD, unele sunt implementari standard dar multe din ele sunt la latitudinea productorului masinii.

General acceptate, standardizate, sunt cateva informatii din Engine, cele privitoare la emisii si ABS si pot fi citite cu orice OBD reader.

 

In functie de dezvoltatorul software al programului, se pot "citi", uneori chiar "scrie" informatii si pe alte canale, insa in general programele din App Store sau Google Play sunt multimarca si nu-si dau silinta (pentru ca trebuie intretinute tot timpul).

 

In concluzie, este normal sa poti "vedea" lucruri diferite in functie de aplicatie, dar nici una nici macar nu se apropie de VCDS, de ex. in cazul VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil OBDeleven (desi nu l-am folosit) e singurul care se apropie de VCDS. Restul sunt mai mult jucarii pentru copii :lol:, dar pentru monitorizarea DPF-ului e suficienta aplicatia + un dongle standard. Aveti grija ca VagDPF fuctioneaza doar cu ECU-uri care suporta protocolul UDS, adica masini mai noi de aprox. 2011.  

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor!
Am inceput anul cu dureri de cap.
Octavia 1.6 tdi CAYC. Pe 5 decembrie regenerarea a esuat, martor filtru, limitata la 2500 ture, spirala intermitent. Cod eroare P2458. Dupa a patra  diagnoza si verificare am schimbat EGR care era suspectat de o fisura in cooler-ul de gaze si scapa antigel. Am facut o regenerare fortata in mers, dar arderea se face foarte greu. 1g la 15km. Am reusit sa sting toti martori dar.. domnul cu diagnoza suspecteaza  cotaminarea catalizatorului cu antigel  care nu ajunge la o temperatura optima de ardere.
Ce pot face?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/29/2021 at 12:31 PM, florin71 said:

Sa înțeleg ca dacă acul turometrului sta la 1000rpm, având cu excepția fazei scurte, consumatorii electrici opriți, cu sistemul start stop decuplat, acum, în sezon rece, nu își face întotdeauna regenerarea filtrul de particule?Fara tester, cum îmi dau seama ca se face regenerarea filtrului de particule?

Ca sa iti dai seama cand face regenerare lasa start-stop activat si du-te la car info (acolo unde iti arata consumul) apasa pe start-stop sa vezi de ce ramane activ iar daca printre mesaje apare "Engine must be running" atunci face regenerarea si ii bine sa o lasi sa termine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

am un Rapid de 5 ani,fabricat 2013.

Nu am simtit niciodata sa faca regenerare pdf.

Merge foarte bine.

Am pus testerul si a iesit asta.

E bine?

 Adresa 01: Motor  (03L 906 023 LM)

15:21:47
  IDE00428-ENG100917   Filtru particule: deviaţie diferenţă de presiune-DIP_PF_AD[0] 0.50 hPa
  IDE00430-ENG102682   Filtru particule: stare regenerare dinamică-STATE_RGN_PF 0 
  IDE00431-ENG102952   Filtru particule:  stare regenerare oprită-LV_STATE_TEST_RGN_PF_INH_HLD 00000000  
  IDE00432-ENG103847   Filtru particule: timp de la ultima regenerare-T_WOUT_RGN 671088.63 s
  IDE00433-ENG103279   Filtru particule: cantitate cenuşă ulei-MASS_ASH_PF 52.4254325 g
  IDE00434-ENG102050   Filtru de particule :volum funingine:valoare calculată-MASS_SOOT_SIM_PF 0.00 g
  IDE00435-ENG101197   Filtru particule: volum funingine măsurat-MASS_SOOT_PHY_PF 0.00 g
  IDE00436-ENG102397   Filtru particule:  km parcurşi de la ultima regenerare-DIST_RGN 303717.1 km
  IDE01407-ENG100958   Filtru particule: consum de la ultima regenerare-FCO_SUM_RGN 655.35 l
  IDE04650-ENG111633   Filtru particule: deviaţie presiune diferenţială-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0] -4 hPa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un rapid, tot 2013, cu 150.000 km la bord. Eu am 38 grame cenusa. Ori ai mai multi km, ori ai facut mult oras. Pare ok filtrul, daca ignor cei 655 litri motorina consumati de la ultima regeneare. E muult prea mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie încercat cu alt tester, masele de soot sunt zero, are 303k km de la ultima regen si 655litri iar e aiurea... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, Am schimbat filtrul de particule cu unul SH(avea  180000km),ceva este in neregula cu masina touran 1,9 tdi BLS am pierderi de putere si uneori scoate fum gri spre alb.Am imprumutat un VCDS si am scanat,motorul cald 90grade,

Voi ce parere aveti de aceste valori!

 

11:08:08
  132.0°C   Temperature bef. Turbo Charger
  114.0°C   Temperatur in Particle Filter
  2.55   Press. Difference Particle Filter
  0.00   Press. Difference Offset
  0.0 %   Particle Filter Load Coefficient
  89.0   Particle Filter Carbon Mass
  0.0 %   Carbon Mass Learned Value
  00000000   Status 1 Regeneration
  00000000   Status 4 Regeneration
  00000000   Status 4 Regeneration
  0.0 s   Regeneration Time (Total)
  0.0   Failed Regenerations

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine  (03G 906 021 RN)

11:11:55
  0.0   Successful Regenerations
  16.2 l   Consumption since Regeneration
  240 km   Distance since Regeneration
  228.0   Time since Regeneration
  132.0°C   Temperature bef. Turbo Charger
  108.0°C   Temperature bef. Particle Filter
  0.0 %   Particle Filter Load Coefficient
  126.0°C   Temperature after Particle Filter
  11.38 g/s   Average Mass Air Flow
  11.38 g/s   Mass Air Flow (calculated)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valorile alea nu corespund :

 

- după timp și litri consumați pare ca au trecut spre 7-10.000 km de la ultima regenerare

- după "soot" pare ca nu mai filtru :))

- după km parcurși de la ultima regenerare, deja îmi dă grav cu virgulă. 

 

Așa că zic și eu același lucru, Încearcă alt tester. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tester vcds original,am facut 6000km de cand a fost schimbat de catre service auto,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Adria_n said:

Valorile alea nu corespund :

 

- după timp și litri consumați pare ca au trecut spre 7-10.000 km de la ultima regenerare

- după "soot" pare ca nu mai filtru :))

- după km parcurși de la ultima regenerare, deja îmi dă grav cu virgulă. 

 

Așa că zic și eu același lucru, Încearcă alt tester. 

Nu are rost sa imi explici postările in alte cuvinte. Ai mai dublat una cu recomandarea mea de activare a start-stop pe un alt topic, ia o pauză.

 

@tudorct cred ca adrian a răspuns celui de dinaintea ta, dar nepunând un quote a iesit altceva.

@tudorctlimita de grame pe filtru este 80, tu ai acum 89 de grame, nu e neobișnuit sa fie depășită, dar nu vad valorile pentru soot mass calculated si measured, SMC și SMM.

Ai idee ce setări au facut cei la service când l-au montat pe cel SH?

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am un golf 7 1.6 105 cp o interpretare . Menționez ca mașina se comporta foarte bine și fără martori aprinsi. Mulțumesc 

received_597594294920014.jpeg

Modificat de Bogdănel l
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau, poate e umblat putin la soft.

Ceva tentative de dpf off.

Iti recomand sa verifici softul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, Bogdănel l a scris:

Salut am un golf 7 1.6 105 cp o interpretare . Menționez ca mașina se comporta foarte bine și fără martori aprinsi. Mulțumesc 

received_597594294920014.jpeg

Circuli mult in oras?

 Cam putini km intre regenerari.

Soot mass measured e cam mic.

Evacuarea e curata ?

In rest e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, powershot said:

Sau, poate e umblat putin la soft.

Ceva tentative de dpf off.

Iti recomand sa verifici softul.

La propunerea lor am facut dpf off si dpf gaurit softul a  facut de un colaborator al lor si scris de ei,masina se comporta mai rau ca inainte,

Am revenit la softul original salvat de ei si scris de ei, si inlocuire dpf sh

Se pot pierde data intre aceste doua operatii!

Se pot face setari  cu vcds !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • jnipy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!