Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Generatia veche, e prima generatie de CR-uri de la VW, asa numita EA189. Include motoarele afectate direct de dieselgate din 2008 pana in aprox 2014-2015. Din 2015 s-a trecut la generatia "noua", sub numele de cod EA288 cu foarte modificari fata de predecesorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua, am aceasta eroare pe un passat b6 variant cbab, am desfăcut EGR-ul si nu prezintă depuneri sau defecte vizibile la partea electrica, suflat si montat inapoi... A dispărut eroarea 3 zile apoi a revenit.. Stie cineva cam care ar putea fi problema? Se poate sa fie de la filtru de particule? Nu as vrea sa schimb degeaba EGR-ul si apoi problema sa reapara... Mulțumesc anticipat! 

Screenshot_20211222_075101_com.android.gallery3d.jpg

Modificat de iReal89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zice de galeria de admisie, clapeții din ea.

Dacă sunt blocati și nu mai funcționează corect, schimbarea ei îți va aduce și ceva cuplu pe anumita zona de rpm, depinde de poziția în care s-au blocat.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, iReal89 said:

Bună ziua, am aceasta eroare pe un passat b6 variant cbab, am desfăcut EGR-ul si nu prezintă depuneri sau defecte vizibile la partea electrica, suflat si montat inapoi... A dispărut eroarea 3 zile apoi a revenit.. Stie cineva cam care ar putea fi problema? Se poate sa fie de la filtru de particule? Nu as vrea sa schimb degeaba EGR-ul si apoi problema sa reapara... Mulțumesc anticipat! 

Screenshot_20211222_075101_com.android.gallery3d.jpg

Nu are legatura cu egr...schimbi admisia sau montezi opritor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ultimele doua regenerari,facute pe loc,din pacate nu am drumuri in afara orasului decat f rar,am atins valori f mici ale soot mass la sub 3gr si presiune dif la 7.

La regenerarile in afara orasului nu am scazut sub 5-5.5gr si presiune dif la 9-10.

E mai ok regenerarea pe loc decat in mers?

Screenshot_20211224_093942_com.applagapp.vagdpf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mers ,pe loc nu se fac complete .

Exemplu : 7hpa press diff dupa regenerare e mult.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://ibb.co/g7xXPhm

 

Am schimbat sonda 1 ca cica nu-si mai facea regenerare dpf din cauza ei si are acest circuit in ea. ce reprezinta ? A mai fost schimbata odata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După ce am schimbat uleiul de motor, trecând de la Ravenol la uleiul OEM VW, în oraș, am parte de dese regenerării ale filtrului de particule.In trecut, la același stil de șofat, având minim 2200 rpm la motor, nu am avut foarte rar, asemenea regenerări.

Nu știu dacă noul  ulei de motor este responsabil de această situație.

Martorul de bord care indica o problema la filtrul de particule nu s-a aprins.

În staționare, având motorul turat la 2500 rpm,  filtrul de particule se regenerează la fel de bine ca și în deplasare, rulând în treapta 3 și 75-80km/h sau obligatoriu trebuie sa ma deplasez cu autoturismul, la 2500 rpm, turația motorului?

Am făcut o ieșire de circa 40km, rulând în treapta 2-3 , la 2500rpm însă la circa o săptămână, fara sa circul cu masina prin oraș, am avut parte de o regenerare.Au urmat apoi mai multe regenerări.

Am observat ca după o perioada, turnând motorul la 2500rpm, acul coboară la circa 700 rpm iar apoi, după ce opresc motorul și îl pornesc la un interval de câteva minute, fără să am climatronicul pornit, se pornește regenerarea iar după ce o țin turata la 2500 rpm, o perioada de timp, acul turometrului coboară la circa 700 rpm.

Ce ar trebui sa fac?Un drum mai lung în afara localității?Se impune curățarea filtrului de particule?

Mulțumesc frumos.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa detemini in primul rand daca sigur isi face regenerare cand creste turatia sau e altceva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum, din cauza uleiului.

Probabil nu creste intotdeauna turatia de la regenerare, piate fi si menegementul bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin71

E iarnă, ai porniri dese, consumatori mulți... îți ține turația mai sus să încarce bateria. 

Poți lăsa start-stop activ, dacă oprește motorul după niște minute e clar ca nu face regenerare. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria este nouă iar sistemul start stop îl dezactivez,  imediat ce pornesc motorul.

Modificat de florin71
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71,esti sigur ca nu iti consuma caloriferul electric pentru incalzire din bord? Este iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/27/2021 at 4:37 PM, florin71 said:

După ce am schimbat uleiul de motor, trecând de la Ravenol la uleiul OEM VW, în oraș, am parte de dese regenerării ale filtrului de particule.In trecut, la același stil de șofat, având minim 2200 rpm la motor, nu am avut foarte rar, asemenea regenerări.

Nu știu dacă noul  ulei de motor este responsabil de această situație.

Martorul de bord care indica o problema la filtrul de particule nu s-a aprins.

În staționare, având motorul turat la 2500 rpm,  filtrul de particule se regenerează la fel de bine ca și în deplasare, rulând în treapta 3 și 75-80km/h sau obligatoriu trebuie sa ma deplasez cu autoturismul, la 2500 rpm, turația motorului?

Am făcut o ieșire de circa 40km, rulând în treapta 2-3 , la 2500rpm însă la circa o săptămână, fara sa circul cu masina prin oraș, am avut parte de o regenerare.Au urmat apoi mai multe regenerări.

Am observat ca după o perioada, turnând motorul la 2500rpm, acul coboară la circa 700 rpm iar apoi, după ce opresc motorul și îl pornesc la un interval de câteva minute, fără să am climatronicul pornit, se pornește regenerarea iar după ce o țin turata la 2500 rpm, o perioada de timp, acul turometrului coboară la circa 700 rpm.

Ce ar trebui sa fac?Un drum mai lung în afara localității?Se impune curățarea filtrului de particule?

Mulțumesc frumos.

 

 

 

Ai verificat cu vcds, odis sau alta interfata de diagnoza/aplicatie...cati km iti arata intre regenerari?

Altfel, poate sa fie management ecu motor pt consumatori curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum 4 ore, georgstelsib a spus:

florin71,esti sigur ca nu iti consuma caloriferul electric pentru incalzire din bord? Este iarna.

Nu sunt sigur.Ar fi posibil asa ceva climatronicul oprit?

Acum 3 ore, Florin a spus:

Ai verificat cu vcds, odis sau alta interfata de diagnoza/aplicatie...cati km iti arata intre regenerari?

Altfel, poate sa fie management ecu motor pt consumatori curent.

Nu am făcut o verificare de asemenea.Cati km ar trebui sa fie între regenerari?

Ar trebui sa fac un drum de cativa zeci de km, extraurban?

 

Modificat de florin71
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Km intre regenerari....depinde de la masina la masina, km, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Masina in discutie, Skoda Superb Combi, 2019, 2.0 TDI 190 cp, DSG 4x4. ODO: 81.000 km. Din septembrie, cam la fiecare 3-4 mii de kilometri, imi apare check engine-ul, in bord. Prima data in septembrie, am fost la EuroTehnoGroup din Otopeni, facut diagnoza, regenerare fortata si a disparut. 

La final de noiembrie, check engine aprins din nou, mers din nou la service, din nou regenerare fortata si ceva update, din nou a disparut.

Acum vreo 10 zile, din nou check engine, urmeaza astazi sa merg din nou la service, dar devine enervant, fiind tratat efectul si nu cauza. 

Masina nu are vreun simptom, trage normal si liniar. Problema apare de obicei la drumuri lungi, de obicei pe autostrada, la viteze peste limita legala.

De asemenea, masina circula preponderent extra-urban. 

Aveti vreo sugestie ce sa verific? e masina de companie, dar ma scoate din sarite timpul pierdut aiurea prin service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtru de particule incarcat.

 

Personal, cred ca asta e doar un efect, al altei probleme: sonda lambda, senzor O2, dracu stie. Dar astia la service, se pricel doar cu laptopul in brate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minutes ago, Luciosu said:

Din septembrie, cam la fiecare 3-4 mii de kilometri, imi apare check engine-ul, in bord

Check engine = defectiune.

Defectiunea nereparata 3-4000 km a afectat negativ dpf-ul.

Stergerea erorilor si regenerarea fortata  NU repara nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robert.alexandru
On 12/27/2021 at 4:37 PM, florin71 said:

Ce ar trebui sa fac?Un drum mai lung în afara localității?Se impune curățarea filtrului de particule?

 

 

Florin, aia nu e regenerare, e doar management-ul bateriei. Ai consumatori, e iarna, e normal ... Daca vrei sa vezi exact cand isi face regenerare, cumperi o interfata bluetooth si o conectezi la telefon cu aplicatia VAG DPF. Atunci o sa vezi exact daca isi face sau nu o regenerare.

La masina mea, 1.6 TDI din 2013, tot la fel sta acul sus cand motorul e rece sau cand sunt consumatori, chiar daca sa zicem ca ac ul e oprit, dar asta nu inseamna ca isi si face regenerare.


Mult succes.

Modificat de robert.alexandru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa înțeleg ca dacă acul turometrului sta la 1000rpm, având cu excepția fazei scurte, consumatorii electrici opriți, cu sistemul start stop decuplat, acum, în sezon rece, nu își face întotdeauna regenerarea filtrul de particule?Fara tester, cum îmi dau seama ca se face regenerarea filtrului de particule?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin71

Ti-am răspuns mai sus.

Fără tester e mai greu, dar te poți orienta după start-stop. Dacă oprește motorul atunci sigur nu e în regen.

Dacă am dubii activez start-stop la finalul drumului. Dacă am parcat masina si motorul s-a oprit și el, atunci e clar, nu face regen. Și am tester, dar până îl pun, până ma conectez, intru pe grupuri... durează.

Climatizarea e ceva necesar, mai ales pe temperaturi minime dar pozitive, umezeală afară... compresorul oricum nu merge in forță ca vara, se usucă mai repede habitaclul, ții conductele de AC lubrifiate... doar avantaje, acel 0.2 litri economie este un fals-câștig!

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!