Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Si cand e masina veche si se inlocuieste dpf de ce nu s-ar pune 0? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am dus mașina la service pentru ca nu mai trage deloc și consuma foarte mult. Este vorba de un Ibiza 1.4 TDI din 2009 230k km, eu m-am dus la ei sa curat DPF ul dar au zis ca e ok și ca carbon mass nu ar trebui sa ma îngrijoreze și ca îl pun ei pe 0. Ideea e ca mi au găsit avansul prea mare și mi au lucrat la mașina degeaba pentru ca se comporta exact la fel și nu se simte nici o schimbare dar nu știu ce sa fac, valorile astea de pe DPF se pot manifesta cu simptomele astea? Mulțumesc 

F68BAE40-DDD4-456B-AA13-C5C028B9A83C.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valori injectoare, presiune turbo, debitmetru, log în mers.... Toate acestea s_au făcut... Verificat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, multumesc utilizatorului de mai sus ca mi-a postat si reply ul, am in acel post si log in mers si un test de la service ul la care e masina acum si care mi au facut distributia pe 1400 de lei neschimband absolut nimic la ea ca se aude, merge si consuma la fel...ideea e ca nu stiu unde sa mai merg cu ea si ce sa mai fac pentru ca totul peste tot e bine dar ceva are, te rog daca stii sa le citesti ajuta-ma in caz ca ai vreo idee ce as mai putea sa verific. Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si axul cu came e interesant de stiu ce cod este. 

pare ca de cand s-a inlocuit are probleme motorul. Daca nu este exact ce trebuie (se poate pune si ax came de motor fara DPF) , motorul nu isi face regenerare.

Si daca tot ai umblat pe la atatea service -uri... de ce nu ai calcat si la o reprezentanta SKoda sau VW ?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm pai ea isi face regenerari numai ca nu trage si consuma dar si atunci cand isi face regenerari parca merge si se aude altfel in sensul ca se aude mai gros si parca trage putin mai bine.

 

sincer am fost la service uri bune, mari...unul chiar specializat pe vag dar nici acolo n au zis mare branza decat de suprapresiune, pana la urma probabil ca o sa incerc si asta daca nu gasesc pareri ca in general cam asa vad ca se lucreaza gen te documentezi pe internet si apoi le dai mura n gura...

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai cita postarea anterioara, ca se intelege ce vorbim..... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 29.12 am expus o problema ce parea a fi regenerarea filtrului de particule. Problema clarificata, redau concluziile:  

La indicatiile colegilor de pe forum, am eliminat pe rand :  suspiciunea bateriei slabe sau a incarcarii, a softului dieselgate, cat si cea a regenerarii filtrului de particule. In final, asa cum spuneau colegii, am constatat ca masina are Sistem Auxiliar de Incalzire iar ECU motor comanda ridicarea turatiei pentru ca alternatorul sa  debiteze curentul necear. Acest fenomen tine pana la temperatura motorului de aprox 75 grade C.

Grseala mea a fost ca eram convins ca nu am Aux Heating fiindca il cautam ca la modelele vechi de vw. La Golf 6 acesta este vizibilin pe VCDS in Engine/Adv meas value.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu e sa cauti un meserias .. bun cunoscator VAG .. caruia sa ii expui cam ce ai scris pe aici. Daca omul vrea sa se aplece asupra problemei tale esti rezolvat.

Daca e la fel ca si majoritatea servicelor adica cantitate si bani .. nu rezolvi nimic.

Cauta incontinuare.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. As vrea o parere despre valorile "minunatului" filtru dpf la un golf 7 2.0 tdi 2014. Multumesc. O seara buna.

Screenshot_20200223-205911_VAG DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu ai curatat filtrul dar ai rezolvat problema care a dus la infundarea filtrului?ai curatat si egr ul ?ai pus testerul sa vezi ce erori ai?masina ar trebui sa curetesingura dpf ul !prin curatare ae poate strica mai rau!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul cu Golful are 231200km si doar 78% incarcare DPF, ar insemna ca abia pe la 300.000 va atinge limita recomandata de producator (80g). Impresionant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si cu niste masuratori cu motorul rece. Mentionez ca face regenerari la 200 km. Ultima a facut-o fara ca motorul sa fie cald. A pornit la 5 minute dupa ce am pornit motorul, afara fiind 2-3 grade. Rectific, motorul rece fara sa fie pornit.

Screenshot_20200224-105713_VAG DPF.jpg

Modificat de Ovidiu_28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F putin km. Prea dese regenerari. Fa un print dupa un drum mai lung.. macar 70..80 km afara. Daca tot asa face .. nu e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor,

Vin si eu cu niste intrebari pentru motorul din semnatura. Am observat ceva ciudat la filtrul de particule. Uneori, soot

mass measured ajunge sa fie mai sus ca cel calculated, iar dupa regenerare, acesta sa fie cu minus cu o valoare destul de mare. De asemenea, presiunea diferentiala nu e cam mare dupa regenerare? 
Acum o intrebare legate de injectoare, dar poate fix acestea influenteaza acest comportament ciudat al filtrului de particule. Am observat ca am o valoare destul de mare pe injectorul 4, dar atentie! Cand ma opresc la relanti, primele cateva secunde este pe la +0.40 apoi creste treptat spre valoarea din poza de 0.84. Atasez poze inainte si dupa regenerare.

A, era sa uit. Inainte de regenerare, a urcat brusc si soot mass calculated la o valoare apropiata de cea measured.

@EEXCALADE, o parere?

LE: primele 3 poze inainte regenerare, urmatoarele 3 dupa regenerare

27B97E41-310D-48A7-82C8-24C40E1B1B1A.jpeg

BDB12687-5A99-4BFA-A552-36C72A57EF96.jpeg

2D672BC8-B284-4641-9325-231C68093D08.jpeg

900D0131-41A4-4B25-8980-2B4E4E7BC307.jpeg

7EBA74EE-D074-4090-88DA-2A5355A3377A.jpeg

A4505D82-EEDF-4FC3-9917-EAC6C3284C6B.jpeg

Modificat de minu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un mix intre DN si oras (mediu ca si aglomeratie). Ca si consum mediu ar fi fost in jur de 6.

LE: Regenerarea a pornit la aprox 20 de km dupa acele poze.

Modificat de minu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vezi ca ai km since last regen si consum since last regen, deci poti calcula consumul mediu. 

Mai jos postez cateva imagini cu functionarea DPFului la motoarele de pe Passat B8 (EA288), care sint bazate pe cele de pe B7 (EA189), dar e posibil sa fie totusi unele diferente.

Dupa cum se vede din postarile colegilor cu motoare EA288 (Euro6), regenerarile par sa fie ceva mai dese ca la cele EA189 Euro5 (marea lor majoritate) de pe B7

Ce am aflat din aceste poze:

- exista metale pretioase (paladiu si platinum) in DPF

- in regenerarea activa are un rol si clapeta aia de "acceleratie" (de reglaj admisie aer)

- la 40 de grame incarcare apare eroarea in bord 

- la 45 grame DPFul trebuie inlocuit, nu se mai poate regenera

- oil ash: aceasta este rezultatul uleiul motor ars, si nu se poate elimina prin nici un fel de regenerare.

dpfEA288RegenCycle.PNG

dpfEA288ServiceRegen.PNG

dpfEA288ActiveRegen2.PNG

dpfEA288ActiveRegen.PNG

dpfEA288Regen1.PNG

dpfEA288PreciousMetals.PNG

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai discutat legat de chestia asta, nu are nici un metal pretios DPF-ul in sine. Metalele pretioase sunt in catalizator, scire si mai sus negru pe alb. Ele sunt corp comun, dar asta nu inseamna ca DPF-ul are vreun metal pretios in el. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si EA288 care este Euro 5, un exemplu fiind si al meu. Avand in vedere ca deja s-a facut regenerarea, nu mai pot face acest calcul, dar stiu cam ce consumuri am avut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si EA189 EU4, dar asta este doar o chestie birocratica. VW a vandut unitati de tipul asta inainte sa aiba omologarea oficiala pentru norma de poluare superioara pe care motoarele o indeplineau la vremea respectiva. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!