Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

On 26.08.2019 at 13:25, aysmen a scris:

Buna ziua,

 

Vineri in timp de rulam cu treapta a 3 a si in jur de 2000 rpm mi s-a aprins pentru o secunda martorul filtru de particule si mesajul"See owner..", dupa maxim 2,3  secunde s-a stins martorul singur.

Masina este un Seat LEON , motor P.D 2.0 TDI 125 KW cod motor BMN.

Astazi am pus VCDS si am scanat ENGINE dar nu am nici o eroare pe motor, pentru a vedea eventualele erori legate de filtru de particule ENGINE trebuie scanat nu?

Atasez o poza cu grupurile 67,68,73, este foarte ciudat ca in 136 km deja Incarcarea a ajuns la 29% in conditiile in care acesti km au fost facuti extraurban.Acum masina are in bord 165389 km iar masa de cenusa este 15.73,  la 161473 km masa cenusa era 14.50 , iar la 153800 km masa cenusa era 12.11 .

Este normal ca masa cenusa sa creasca de la 14.50 la 15.73  in 4000 km?1.JPG.cdc152fab919ef2637b3603080ac1e89.JPG

 

2.JPG

3JPG.JPG

Pentru mine aveti vreun sfat?Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 24 grame carbon mass calculated tre sa plece regenerarea .. teoretic.

Oil ash se rescrie daca e nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/26/2019 at 1:06 PM, cyti said:

Ps. Eu am cutie manuala, pot sa vad km reali cu vcds pe cutie sau in alta parre? Pe edc 15 nu mai ma lasa.

pai tu/noi avem EDC17, cum sa te lase pe EDC15?

la RNS315 (navigatie) poti vedea km stocati si in ea, dar la skoda nu stiu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/26/2019 at 12:44 PM, cyti said:

Am inteles...si cum pot sa aflu daca am acel soft? E acela pus din fabrica cu vestitul scandal?

poti verifica daca ai soft dieselgate aici: https://www.skoda.ro/noutati/campania-diesel-ea189

 

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/25/2019 at 6:14 PM, cyti said:

      Va prezint si eu cateva valori ale dpf ului meu la o skoda superb 2, CFGB, cea 4×4, 170 cp. Are 285000 km. 

eu am acelasi motor, CFGB, dar pe passat. Din calculele mele, DPFul meu ar ajunge la 0.2 litri oil ash la 310.000

dar poate a ta consuma mai mult fiind un superb 4x4? Sau are dati inapoi 25.000 km? Mai degraba prima varianta

On 8/25/2019 at 6:14 PM, cyti said:

   In timpul regenerarii soot mass calc nu se arde definitiv, ci se opreste pe la 7 sau 8 grame( e normal?).

e normal, asa patim toti, nu se duce la 0

On 8/26/2019 at 1:25 PM, aysmen said:

pentru a vedea eventualele erori legate de filtru de particule ENGINE trebuie scanat nu?

mai sigur dai tot timpul o scanare completa, pe toate modulele, cu Autoscan direct

11 hours ago, uratzelul_flo said:

Si ce sfaturi imi dai?

eu as zice sa postezi toate datele: cod motor, an fabricatie, tip cutie, si valorile de pe dpf care intereseaza (lipsa oil ash, de ex, injectoarele nu intereseaza etc), vezi mai in spate exemple de postari date complete

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aysmen e ok la tine .....trebuiai să ai mai multa masa de cenușă asta înseamnă ori a fost spălat filtrul și resetat ori  a fost schimbat ori ...km aia par prea putini totuși bmn-bmr (pd) ultimile sau făcut în 2008 după 2008 sa trecut la cr deeeeci ....dar după presiune e ok filtrul ....e doar o bănuială poate gresesc

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/25/2019 at 6:14 PM, cyti said:

   Va salut.

   Va prezint si eu cateva valori ale dpf ului meu la o skoda superb 2, CFGB, cea 4×4, 170 cp. Am observat k, regenerarile au loc cam des(parerea mea), in ideea si de putini km dar si acea cantitatea de funingine( soot mass calc), care dupa o regenerare, ajunge destul de repede la valori de 15, 16 grame. Mi a intrat in regenerare si la 400 km dar si la 200( zilele astea am fct un drum la bulgari si si a facut vreo 3 4 regenerari la aprox 220 km). In timpul regenerarii soot mass calc nu se arde definitiv, ci se opreste pe la 7 sau 8 grame( e normal?). In una din pozele postate s a dus pana la 4g...mai bine zic eu.

    Ca sa o scurtez, ce pareri aveti despre aceasta " situatie"? E ok? 

   In timpul regenerarii de ce nu arde toata cant de funingine sau ce se intampla? In momentul reg incerc sa o tin constant in 2500 ture ca sa mentin si temp in dpf aprox 600 grade.

   Masina o am de un an, timp in care am parcurs 25000km, oil ash era la 0.18 si deja dupa cum se vede e la0.20. E mult in 25000 km? Masina o tin mai mult pt drumuri lungi, stiind ff bine ce ins un diesel cu dpf, pt oras folosesc o alta masina. Alimentez numai rompetrol si omv iar ulei castrol 5w 30 pe care il voi schimba cu ravenol la urmatorul schimb. Are 285000 km. 

   Multumesc si sper sa primesc totusi niste raspunsuri/sfaturi, am mai scris si alta data si nu m a bagat nimeni in seama ?

Screenshot_20190825-112837_VAG DPF.jpg

Screenshot_20190825-124428_VAG DPF.jpg

Screenshot_20190825-130924_VAG DPF.jpg

Screenshot_20190825-124717_VAG DPF.jpg

Salutare. Acelasi cod motor il am si eu, dar pe un Golf 6 GTD (nu e 4x4). Am avut update-ul de soft dieselgate facut in Germania (9979), iar ulterior am facut downgrade la ultima versiune pre-dieselgate (9821). Dupa downgrade intervalul regenerarilor a ramas la fel (aprox 300-350km) si incep sa cred (vazand ca tu ai un soft chiar mai vechi decat al meu) ca asta e intervalul la care se regenereaza acest motor (poate ca fiind mai puternic decat cele de 1.6 si implicit arde mai multa motorina - cele de 1.6 am vazut ca se regenereaza si la 700-1000km cu soft pre-dieselgate).

In poza atasata a pornit regenerarea la 75% incarcare (17g soot mass calculated), ceea ce nu am observat sa se intample cu soft-ul dieselgate (9979), acesta pornind regenerarea la aprox 23-24g soot mass calc. Teoretic, daca nu ar fi pornit la 75%, pana la 100% as mai fi putut parcurge aprox. 150km, deci regenerarea s-ar fi facut la ~500km. Poate mai sunt colegi cu CFGB, care ne pot spune care este comportamentul in cazul regenerarilor la masinile lor. Downgrade am facut relativ recent si nu am foarte multe regenerari de atunci, dar cred ca regenerarile astea la 75% pornesc la drumuri lungi - am observat 2 pana acum, iar in alt caz, cand am facut drumuri mai scurte regenerarea a pornit mai tarziu, la 95%.

Si eu merg constant cand se face regenerarea, deoarece am observat ca atunci temp filtrului sta in jur de 600grade, iar post-injectiile sunt mai mari. Am 0.11 oil ash la 174XXX km.

IMG_3242.JPEG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdan_16v multumim de info, si eu am tot 0.11 incarcare la 173.000 aprox, acelasi motor, CFGB

intrebare: de unde ai informatia ca 9821 e ultima versiune pre-dieselgate? eu stiam ca toate cele cu 9 in fata sint cu dieselgate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal dacatot functioneaza corect .. regenerarea se face il medie la 600.. 750 km.

Scade maxim pana la 4% .

Dar .. sunt multe conditi de indeplinit sa ajungi la astea.

9971  de exemplu .. nu e dieselgate

Modificat de powershot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va sfatuiesc sa nu va bazati foarte foarte mult pe VAG DPF cand considerati caracteristicile filtrului si perioada regenerarilor.

Ca sa intelegeti cum functioneaza orice interfata, acestea citesc niste valori de pe niste canale de la o adresa (01 Engine de obicei) unde stiu ele ca se afla ECU.

Aplicatia stie in prealabil pe ce canale ce fel de valori serveste ECU, astfel dupa achizitia datelor populeaza aceste campuri cu valorile citite.

Problema este ca nu toate versiunile de soft de ECU sunt unitare, nu toate furnizeaza acelasi lucru pe acelasi canal, dar aplicatia VAG DPF nu este asa de dezvoltata si intretinuta incat sa stie toate lucrurile acestea.

Pana si VCDS mai da rateuri, dar nu pentru mult timp, suportul este excelent.

Sunt si canale pe care ECU furnizeaza valori cu label destul de intuitiv, dar acestea le puteti vedea doar cu o interfata VCDS. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, detinator said:

@bogdan_16v multumim de info, si eu am tot 0.11 incarcare la 173.000 aprox, acelasi motor, CFGB

intrebare: de unde ai informatia ca 9821 e ultima versiune pre-dieselgate? eu stiam ca toate cele cu 9 in fata sint cu dieselgate

Downgrade l-am facut la Dragos Voinea, chiar el mi-a spus ca 9821 este ultima varianta pentru CFGB pre-dieselgate (dupa ea mai este doar 9979 - care e post-dieselgate). Daca ai tot CFGB, la tine cum sunt regenerarile?

 

@Dolfin asa e, VAG DPF nu e vreo aplicatie oficiala, dar sa stii ca am facut acum ceva timp comparatie cu VCDS (am comparat informatiile afisate de ambele) si se pare ca datele citite sunt interpretare corect, erau exact aceleasi valori.

 

@powershot sa inteleg ca ceva nu functioneaza corect la masinile noastre? Cam ce ar putea sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dolfin .. singur parametru unde vag dpf am vazut ca nu e corect este pres diferentiala si asta doar la unele coduri de motor.

Restul parametrilor sint identici cu ce arata vcds si obd eleven.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, powershot said:

In mod normal dacatot functioneaza corect .. regenerarea se face il medie la 600.. 750 km.

cu tot respectul, ti-am mai spus si mai sus, majoritatea (inclusiv eu) raportam regen la 350-500. Si eu ca si colegul am facut downgrade de la dieselgate si tot aceste cifre le obtinem. 

Tu ai un motor de 1,6 si poate ca fiind consumul mai mic, da, atingi si 600, poate si 750 desi sincer nu cred. Imi amintesc ca acum ceva timp postai chiar si cifre de 1000km... Trebuie sa fim mai realisti un pic.

2 hours ago, Dolfin said:

Problema este ca nu toate versiunile de soft de ECU sunt unitare, nu toate furnizeaza acelasi lucru pe acelasi canal, dar aplicatia VAG DPF nu este asa de dezvoltata si intretinuta incat sa stie toate lucrurile acestea.

Ba da, VAGDPF este dezvoltata si intretinuta incat sa stie toate lucrurile acestea.

In functie de tipul de ECU si versiune soft, afiseaza anumite campuri (diferite). Deci chiar tine cont.

Cifrele din VAGDPF le-am verificat zeci de colegi deja cu datele din VCDS si intotdeauna coincid. 

1 hour ago, bogdan_16v said:

Downgrade l-am facut la Dragos Voinea, chiar el mi-a spus ca 9821 este ultima varianta pentru CFGB pre-dieselgate (dupa ea mai este doar 9979 - care e post-dieselgate). Daca ai tot CFGB, la tine cum sunt regenerarile?

si eu tot la el am facut, dar mie mi-a spus ca toate versiunele cu 9 in fata sint dieselgate :) 

mi-a pus o versiune superveche (4010) 

Si la mine regenerarile sint cam ca la tine, ating f rar 500 km

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator.. acei km nu ii ating doar eu .. am multe masini pe care le diagnostichez si gasesc acei km intre regenerari... masini in stare buna.. conduse si intretinute corect.

1000km.. se poate atinge si asta cu motorina de la Mol si multa autostrada.

Asa ca fapt divers.. dupa un parcurs de 110 km de autostrada .. mers pe pilot automat .. am adunat in dpf f f putin soot mass.. pt ca la viteza asta temp in dpf atinge 300 grade si intervine regenerarea pasiva.

Nu trebuie sa ma crezi.

Parerea mea e ca .. cei care nu ating macar 600km cu soft original.. au alte probleme.

Acuma hai .. sariti in sus.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat că regenerarea pasivă pornește după 350°c și trebuie menținută. Acest lucru nu merge pe autostradă decât la accelerare (pentru că la atingere vitezei scade temperatura) ori viteză nelegală. Mai ușor se atinge această temperatură la urcarea în rampă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

46 minutes ago, powershot said:

@detinator.. acei km nu ii ating doar eu .. am multe masini pe care le diagnostichez si gasesc acei km intre regenerari... masini in stare buna.. conduse si intretinute corect.

1000km.. se poate atinge si asta cu motorina de la Mol si multa autostrada.

Asa ca fapt divers.. dupa un parcurs de 110 km de autostrada .. mers pe pilot automat .. am adunat in dpf f f putin soot mass.. pt ca la viteza asta temp in dpf atinge 300 grade si intervine regenerarea pasiva.

Nu trebuie sa ma crezi.

Parerea mea e ca .. cei care nu ating macar 600km cu soft original.. au alte probleme.

Acuma hai .. sariti in sus.

 

 

Nu e vorba de sarit, dar spune si ce motoare sunt in cauza. Intr-adevar si eu am vazut pe un grup multe capturi de ecran la VAG DPF pentru motoare de 1.6 cu peste 700km intre regenerari. Nu am vazut insa niciun CFGB, tocmai de asta intrebam, daca doar al meu se regenereaza la 350 sau mai sunt si altele.

Iar regenerarea pasiva scade doar soot mass measured, pentru ca arde cenusa, dar soot mass calculated nu scade.. Asadar poti face regenerare pasiva pana la 0(teoretic), ca tot va porni regenerarea activa deoarece soot mass calculated nu scade la regenerare pasiva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 300 grade sustinut un timp specific incepe regenerarea pasiva.Autostrada Sebes..Sibiu.. care e destul de denivelata ca relief se atinge f usor aceasta temperatura daca ai soft original.

Mai conteaza si termostatul.

Cand aveam termostatul decalat.. deschidea la 78..80 grade atingea greu 300 grade dpf.

Cu termostat nou original antigelul e mentinut la 93.. 94 grade la motor cayc.

2.0cbab de ex regenereaza tot asa dar atinge mai greu regenerarea pasiva.

1.6 e mai slabut si e fortat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si tie iti scade si soot mass calculated la regenerare pasiva? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu iau inseama acel parametru .. e mereu cu minus.. oscileaza in functie de cum conduci. Aici e ceva ori de la senzorul G450 ori din soft.

Teoretic ar trebui sa fie egale cele 2 valori... measured cu calculated.

F rar imi e dat sa valori apropiate. Nu am gasit ceva concret.. inca caut.

Nici de la reprezentanta nu au stiut o explicatie clara.

Cert e ca in momentul cand e pe pasiva .. soot mass nu creste sau cel mai fericit scade.Km se aduna si asa creste perioada si km intre regenerari. Utilizez vagdpf din ianuarie .. am reusit sa il inteleg bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soot mass calculated nu e cu minus, e pur si simplu valoarea de cenusa calculata de ECU(care ar trebui sa fie in filtru), iar soot mass measured este masurata cu ajutorul presiunii diferentiale.

Iar indiferent care dintre acestea 2 ajunge la 23-24 g, incepe regenerarea activa(de obicei calculated ajunge, pentru ca measured scade in urma regenerarilor pasive). Deci, avand in vedere ca acesti parametrii pornesc regenerarea, nu sunt chiar asa de neglijat cum spui tu, chiar daca la baza soot mass measured este tot presiunea diferentiala.

 

Modificat de bogdan_16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Soot mass measured e cu minus mereu. Acest parametru am zis ca nu il iau in seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, powershot said:

pt ca la viteza asta temp in dpf atinge 300 grade si intervine regenerarea pasiva.

350, nu 300, s-a mai explicat, postat din documentatia vw etc

Uite aici temp evacuare aproape 400 grade, viteza 140km/h pe bord, 132/133 real (pe segment pe care era legala viteza asta, precizez)

Nu am observat nici un fel de regenerare pasiva, nu stiu cum se poate observa aceasta, poate explica cineva

WhatsApp Image 2019-08-25 at 15.35.01.jpeg

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, bogdan_16v said:

99XX sunt post-dieselgate din ce mi-a spus Dragos @voinea.

da, mie mi-a zis ca toate care incep cu 9 si in concluzie mi-a pus 4010, desi am insistat destul de mult ca nu as vrea ceva asa vechi. Se vede vers in poza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Așa cum sunt datele de mai sus, ar fi trebuit să înceapă regenerarea pasivă. Chiar zilele trecute am observat la mine acest fapt. Diferență era că filtrul era la mai mult de 70% când a început. Din păcate nu a durat mult deoarece era drum drept și atingeam repede viteza legală. Este un nonsens totuși regenerarea pasivă, pentru că temperatura ridicată înaintea filtrului o atingi prin ardere multă de combustibil ce duce defapt la încărcarea mai repede a filtrului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!