Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

@detinatorDaca nu ai certitudinea ca sunt reali, nu incerca sa afli raspunsul decat daca esti pregatit pentru ce e mai rau.

Modificat de identitate78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Trofin Liviu said:

@detinator cantitatea de funingine este dependenta de cantitatea de carburant consumat. Ori la un consum de 0,6 l/h câte ore trebuia să stai tu la relanti? Nu merge explicația. 

0.9 l/h am minim consum la relanti. 900rpm. AC pe off ( e inca frig)

18 minutes ago, identitate78 said:

@detinatorDaca nu ai certitudinea ca sunt reali nu incerca sa afli raspunsul daca nu esti pregatit pentru ce e mai rau.

incerc sa aflu. Am incercat toate metodele pana acum... sint multe indicii ca sint reali. 

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar este ceva în neregulă. Sincer îți spun, apelează la cineva competent pentru o investigare corectă. Pe forum sau facebook nu merge. Pierzi timpul și defectele se agravează. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

41 minutes ago, detinator said:

incerc sa aflu. Am incercat toate metodele pana acum... sint multe indicii ca sint reali. 

Daca ai fi incercat toate metodele, ai fi avut certitudini nu indicii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kilometri par reali, nu mai speritati omul. Cantiatea de oil ash este in concordanta cu numarul de KM. Daca masina are DSG se poate uita si pe DSG pentru o verificare sumplimentara a nr. de KM. Soot mass calculated este anormal de mare si nu am idee de ce, dar valoarea e determinata dupa un model matematic in functie de condtiile de exploatare a motorului. Valoarea actuala/masurata este iar ciudata pentru ca este negativa. Presiunea diferntiala este buna in schimb.

 

Personal as scoate masina in afara orasului si as observa cum evolueaza valorile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel am si eu valoarea actuala masurata cu minus.

Dupa regenerare ajunge chiar la -8. .. apoi creste pana la -1  inainte de regenerare.

Speram ca dispare anomalia asta dupa downgrade soft .. dar vad ca persista.

Cred ca senz tandem de la dpf e decalibrat in astfel de cazuri .. cu minus.

Dupa calcule la motorul meu ar trebui sa aibe 153000km.

In realitate are 181000km.. reali.

Am mai calculat la cateva cu imparteala la 0.0003.. nu prea da .. tot cu diferenta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va da chiar exact deoarece și compoziția motorinei s-a modificat. Cea mai bună motorină pe care am văzut-o vreodată (pe analize) a fost iarna 2017-2018. Atunci au avut-o excelentă toți producătorii, cenușă puțină, cetane multe. Iarna asta e prima în care au fost obligați să bage biodiesel și nu aș fi vrut să fiu în pielea celor care răspund de calitatea ei într-o rafinărie. Și ce am obținut? Consum mai mare, cenușă mai multă, regenerari mai dese, ronțăit de injectoare etc. E prețul pe care îl plătim să mergem mai ecologic. 

 

 

Modificat de Trofin Liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compromisul NOx - PM ne arata ca daca scazi NOx cresti soot si invers. Pentru mine dieselgate asta face, scade NOx in detrimentul soot pastrand peformantele motorului. De aici si problema regenararilor mai dese la motoarele cu dieselgate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu performantele motorului pastrate la dieselgate .. nu sint deacord cu tine. Cel putin in cazul meu dupa downgrade performanta motorului sa schimbat radical in f bine. E de nerecunoscut.

Consumul a scazut putin.. dar e irelevant pt ca acum am motorina de Mol.. care trece mai repede.

Dpf are mult de castigat dupa downgrade.

Am prin pe apk vag dpf chiar momentul cand a intrat pe regenerare pasiva. Parcurs de 25 km.. a stat temp peste 290 grade pe evacuare si acumularea de soot in dpf a scazut.. putin dar a scazut.

Concluzia mea: mitul motorului tdi durabil si economic a cam disparut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/26/2019 at 11:16 AM, Trofin Liviu said:

Regenerarile făcute pe loc și cele întrerupte contaminează puternic cu motorină uleiul de motor și dacă mergi în oraș și ai prins câteva regenerari în parcare sau ai întrerupt vreuna atunci este indicat să schimbi uleiul chiar dacă nu ai prea mulți kilometri cu el. Pe lângă procesele chimice care au loc, un ulei contaminat va avea vâscozitate mai scăzută și scade mult punctul de aprindere ceea ce înseamnă că va arde iar asta produce depuneri în egr, dpf etc. 

Ideal ar fi ca dieselul să vadă cât mai puțin orașul dar dacă te-ai procopsit cu el și trebuie să îți faci treaba în mediu urban, măcar să înțelegi niște chestii care te ajută la fiabilitate. 

Salut Liviu,

pe ce te bazezi cand dai astfel de sfaturi!?

Departamentele de dezvoltare soft si strategie motor din cadrul VAG, crezi ca nu au luat in seama si acest fapt, ca poti oprii motorul cand este intr-o regenerare de pdf?

Sfaturile astea din genul '' stiu eu mai bine'' si pun pe altii in dificultate!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am lamurit cu strategia celor de la Vag.Cel putin mie la masina care are soft dieselgate si masina este in stare buna daca intrerup regenerarea de cateva ori oprind motorul pana la urma mi se aprinde becul in bord cu dpf si surpriza,nivelul uleiului este putin mai mare.Acuma nu sunt sigur daca este din cauza aia fiindca nu simt miros de motorina in ulei.Nu cred ca cei de la Vag recomanda oprirea motorului cand se face o regenerare a filtrului.Are dreptate colegu' cel putin in paragraful respectiv!

Modificat de bitang
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strategia lor e sa vanda piese.

Uleiul se contamineaza oricum dupa 6..7000km. Creste temperatura uleiului ln motor.

Softul dieselgate agraveaza uzura uleiului... dar specialisti vag nu sint interesati de asta.

Traim vremuri comerciale duse la extrem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ilieadr ai primit deja răspunsuri foarte bune de la colegi. Manualul mașinii oferă instrucțiuni despre ceea ce trebuie să faci în timpul unei regenerari, sunt materiale pe internet care explică în detaliu tot ceea ce trebuie să știi despre regenerare. 

Legat de contaminarea uleiului sunt materiale destule pe internet care lămuresc acest aspect.

Deci nu am furnizat nici o noutate, doar am făcut o sinteză pentru a fi de ajutor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 13 ore, powershot a scris:

Strategia lor e sa vanda piese.

Uleiul se contamineaza oricum dupa 6..7000km. Creste temperatura uleiului ln motor.

Softul dieselgate agraveaza uzura uleiului... dar specialisti vag nu sint interesati de asta.

Traim vremuri comerciale duse la extrem.

Ce înseamnă creșterea temperaturii uleiului? Cât crește? Monitorizez temperatura uleiului și nu am văzut creștere mai mare de 96°. Se uzează la această temperatură?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca face reg tot la 200km... gandeste si tu ce stres termic e pe ulei.

In anumite cazuri ajunge la 110 grade.

Probabil nu iti functioneaza termostatul in parametri.

De aici nu ai temp corecta la antigel.... clar ca si uleiul nu creste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci nu îmi indică bine pe cb temperatura uleiului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred.

Daca ai vcds .. monitorizeaza temp antigel.

Oricum temp ulei e mai mare cu pana la 7..8 grade fata de antigel.

Doar la drum intins si mers constant sint aproape egale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura ulei e afisata si in bord la mine cel putin. Atinge si 110 uleiul cand mergi tare, indicatorul analog pt apa ramane la 90.

O sa incerc si cu vcds ul. Temp ulei scade f f mult in mers linistit de oras, aglomeratie etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă duceți cu discuția într-o direcție greșită. Temperatura mare din timpul regenerării nu se face în motor ci pe evacuare. Uleiul nu atinge temperaturi mai deosebite, toate problemele vin în timpul regenerării de la amestecul foarte bogat, motorina nearsă amestecată cu gazele de evacuare. Ajunge în dpf să facă regenerarea sau nu? Și dacă regenerarea a fost întreruptă unde ajunge? 

Că atinge uleiul nu știu câte grade în timpul funcționării, asta nu este o problemă, iar discuția se va învârti în jurul performanțelor uleiului că unele sunt mai bune decât altele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un ulei care e intr.un motor care regenereaza mereu.. vezi dieselgate sau alte probleme.. isi v.a pierde aditivul mai repede. De aici apar uzuri premature la anumite componente.... datorita faptului ca uleiul sta in temperatura mai mare.

Am monitorizat atent comportanentul temperaturilor in motoarele tdi cr.

O observatie finala .. stiu ca nu o sa ma inteleaga nimeni .. unu ulei nou recent schimbat.. mentine o temperatura scazuta in functionare. Oare asta nu influentiaza pozitiv viata componentelir din motor ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un ulei rece nu lucreaza la parametri, mai ales un ulei asa putin vascos ca cel necesar pt DPF (5W30 cu norma 507)

Deci trebuie definit "temperatura scazuta". Prea rece nu e ok. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@powershot înțeleg ce vrei să spui, nu aditivul ci alcalinitatea. Adică scade TBN, crește TAN (aciditatea).

Am mers și eu recent cu o mașină mai nouă (2017) în oraș și am sesizat că nu așteaptă să ajungă la temperatura optimă pentru a declanșa regenerarea ci a luat-o imediat cum a trecut apa de 50 grade. A durat destul de mult până s-a finalizat, noroc că drumul a fost suficient de lung. După părerea mea nu avea voie să declanșeze regenerarea la o temperatură atât de scăzută. Oricum mașina a ajuns în service și va fi rechemată pentru un update. Dar câți vor sesiza și apoi reclama o astfel de problemă? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă apa avea 50° uleiul avea mai mult. De ce este uzat mai repede uleiul la regenerări mai dese?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu totuși rămân la părerea că nu temperatura îi vine de hac uleiului ci contaminarea. Se fac teste la 150 grade (hths - ul), se verifica aditivii să facă lubrifierea în apropierea punctului de evaporare. Nu ai cum duce o mașină la extremele ăstea. Diluarea cu carburant, contaminarea ăstea îi vin de hac. Lent, pe nesimțite. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, detinator a scris:

un ulei rece nu lucreaza la parametri, mai ales un ulei asa putin vascos ca cel necesar pt DPF (5W30 cu norma 507)

Deci trebuie definit "temperatura scazuta". Prea rece nu e ok. 

A nu se intelege de ex 60 grade.

Nu asta am vrut sa zic.

Ma refeream la temp maxima atinsa a uleiului..

Deci .. sa zicem cu uleiul mai nou nu depaseste 100grade .. pe cand cu el uzat .. poate atinge usor 110 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!