Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Multumesc pentru raspuns.

Am crezut ca din cauza fluctuatiei de presiune din rampa regenerarile DPF sunt dese si motorul intrerupe in timpul regenerarii si deja ma pregateam sa verific regulatorul de presiune si senzorul.

Asadar, sa iau in calcul injectoarele chiar daca valorile sunt ok in mare parte din timp? De ce am mentionat doar o mare parte din timp deoarece cateodata la injectorul 1 am valori de 1.5 si daca o turez scurt si revine la relanti scade la 0.4.De asemenea, cand regenereaza la injectorul 1 valorile sunt de 1.5 si am vazut valori si de 2.9 (dar numai cand regenereaza) dar la service mi s-a spus ca valorile la inj 1 sunt totusi in grafic.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de valorile injectoarelor, si eu am observat valori foarte mari in timpul regenerarii, in rest fluctueaza pana la +/- 0.5 - 0.6.

De ce nu iei in calcul sa modifici Oil Ash Volume? 

?, acum am observat ca fisierul cu log-ul de mai sus este intr-un alt format decat trebuia. In cazul in care nu l-ai putut deschide, revin cu un CSV.

@powershot, din cate am observat in Advanced ID pe motor, softul nu a fost niciodata rescris, deci este cel cu care a plecat din fabrica. 

LOG-01-004-013-020.csv

Modificat de Gelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca motorina mol.. cea scumpa .. un parcurs de 100km exterior.

Daca tot asa repede regenereaza e o problema la injectoare.. parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian B8 2.0tdi 150CP

Buna ziua,

Am un Passat B8, 2.0 TDI, 150 CP din 2015. Azi dimineata in drum spre serviciu mi-a aparut pe display mesajul: Diesel particulate filter: owner's manual. Masina are 54.000 km. Fiind traficul bara la bara, mai mult stationare... am cautat pe google nestiind ce inseamna aceasta eroare si am vazut ca trebuie sa ies din oras si sa merg 15 min cu mororul mai turat. Astfel, in prima faza am trecut masina din modul economic in drive si am accelerat-o ori de cate ori prindeam o portiune de 50 m mai libera. Dupa vreo 3 sprinturi a disparut martorul... 

Am ajuns la serviciu si dupa o ora am iesit si am facut si pe A3 vreo 40km mers in D si S cu ...-... km la ora. 

Precizez ca nu am mai iesit de ceva timp din oras iar pe traseul meu din oras am o viteza medie de aprox. 12-15 km/h.

Este normal sa imi apara acest mesaj desi are doar 54k km? Si este normal sa dispara martorul dupa 3 sprinturi?

Multumesc pentru eventualele raspunsuri.

Adrian

ATENŢIE LA VITEZELE POSTATE!!!

 

Modificat de lupo_bv
eliminare viteze ilegale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cât se poate de normal. Este setată o valoare maximă pentru cantitatea de funingine și dacă nu se întrunesc condițiile, în special de temperatură, atunci ești avertizat să ieși la drum pentru a favoriza regenerarea. La vară va fi mai ușor, vei putea avea regenerari chiar și în ambuteiaje dar când sunt temperaturi scăzute te poți aștepta oricând să reapară martorii. 

Și încă ceva, dacă regenerarea a avut loc, nu mai are sens să ieși pe autostradă pentru că următoarea va avea loc când cantitatea de funingine se va apropia de valoarea setată (nu știu la tine dar de obicei este 24 grame). Ar fi bine să îți iei un dispozitiv obd prin care cu ajutorul unei aplicații pe telefon poți monitoriza parametrii dpf-ului. Vei vedea că regenerarile depind foarte mult de consum și modul în care conduci, că unele motorine ajută să obții regenerari mai rare spre deosebire de altele etc etc. 

@Gelu Este normal să ai valori mari la injectoare în timpul regenerarilor deoarece este injectata o cantitate suplimentară de motorină pentru a crește temperatura gazelor de evacuare. Același fenomen îl vei observa și în timpul pornirilor la rece, de data asta se injectează suplimentar carburant pentru a menține turația motorului (ceva în genul șocului tras la Dacie). 

Modificat de Trofin Liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian B8 2.0tdi 150CP

Multumesc pentru raspuns Liviu. Stiu ca poate parea o intrebare stupida, dar cum imi dau seama ca isi face regenerarea? Apare un mesaj pe display sau ceva in genul? 

Modificat de Adrian B8 2.0tdi 150CP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nu apare niciun mesaj display.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folosesti aplicatia vag dpf.

Acolo vezi tot.. sti ce face filtrul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

55 minutes ago, Adrian B8 2.0tdi 150CP said:

Multumesc pentru raspuns Liviu. Stiu ca poate parea o intrebare stupida, dar cum imi dau seama ca isi face regenerarea? Apare un mesaj pe display sau ceva in genul? 

Urca turatia motorului la circa 1000 rpm, reactia motorului la acceleratii devine un pic altfel ( desi la dsg nu prea ai cum sa simti asta) si daca deschizi usa, simti miros de ars si merge ventilatorul radiatorului mare chiar daca afara sunt grade in minus nu l-ai fugarit deloc ( e drept doar iarna merge observatia asta, vara poate sa functioneze in multe alte cazuri normale). Turatia motorului insa poate urca la 1000-1100 si daca ai pornita incalzirea si motorul este inca relativ rece, deci a nu se confunda simptomele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În mers, șansele să ,,simți" o regenerare sunt foarte scăzute. Dacă te afli la relanti ai turația crescută la 1000 de ture. Primul lucru pe care îl faci să verifici dacă ai regenerare te uiți la consumul instant. În funcție de setările mașinii îți va arăta ori unul mare ori 0,2/h (văd din ce în ce mai des la mașinile mai noi). Al doilea lucru pe care-l faci este să oprești consumatorii/caldura; când cererea de curent este mare atunci este crescută turația de relanti pentru a ajuta alternatorul; iarna turația este crescută pentru a ajuta să bage mai ușor căldură. După ce ai făcut asta apeși ușor accelerația (șprițuri) și dacă nu ai regenerare atunci turația scade. 

Dacă ai regenerare (sunt mașini la care nu pornesc ventilatoarele și nici nu miroase ciudat) atunci e bine să te plimbi un pic accelerând ușor (accelerațiile puternice suspendă procesul de regenerare). Dacă nu ai unde să te plimbi ai răbdare până se încheie procesul și turația revine la normal. La absolut toate mașinile, întreruperea regenerării va porni ventilatoarele din cauza temperaturii mari. 

Dacă realizezi că ai întrerupt o regenerare este bine să te pui imediat în mișcare, nu neapărat se reia procesul (poate era deja finalizat 50% și puțin probabil să îl continue) ci pentru a răci mașina. 

Regenerarile făcute pe loc și cele întrerupte contaminează puternic cu motorină uleiul de motor și dacă mergi în oraș și ai prins câteva regenerari în parcare sau ai întrerupt vreuna atunci este indicat să schimbi uleiul chiar dacă nu ai prea mulți kilometri cu el. Pe lângă procesele chimice care au loc, un ulei contaminat va avea vâscozitate mai scăzută și scade mult punctul de aprindere ceea ce înseamnă că va arde iar asta produce depuneri în egr, dpf etc. 

Ideal ar fi ca dieselul să vadă cât mai puțin orașul dar dacă te-ai procopsit cu el și trebuie să îți faci treaba în mediu urban, măcar să înțelegi niște chestii care te ajută la fiabilitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Passat-ul unui coleg are pierderi de putere, fum albastru ocazional si martorul filtrului de particule aprins destul de des. Am atasat valorile DPF, ar trebuie curatat sau schimbat?

Masina are 230000 KM, cod motor BMP.

Multumesc.

92784904_PassatBMP_.thumb.jpg.aa1b2d419bfb2130b2218efb0a06689a.jpg
 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema la motor care infunda dpf-ul.

Trebuie rezolvata urgent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Abia si-a cumparat-o din Germania, direct de la privat, deci nu prea stie daca ii consuma ulei, cert este ca motorul porneste si "suna" foarte bine, iar valorile pe injectoare sunt bune. O sa-l indrum catre un mecanic, dar din cate vad filtrul nu cred ca mai are scapare, nu-i asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez si eu valorile de pe dpf, ce parere aveti?

Dupa cum se vede, sint 2 campuri denumite exact la fel: "Particle filter: oil ash volume" dar cu valori diferite! :)

Din pacate, nu stiu de ce, dar nu pot da click pe Meas Blocks sa introduc manual canalele 67, 68 si 73 cum am vazut ca se recomanda in general.

La celelalte pot doar pe 01-Engine nu merge. O fi interfata mea de vina.

EDIT: daca ar fi sa calculam km reali ai masinii, care ar fi formula de calcul?

dpfMine1.JPG

dpfMine2.JPG

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam multă funingine pentru doar 25 kilometri de la regenerare, normal era să ai undeva între 4-6 grame. Ceva face să bage prea multă funingine. Presiunea diferențiala, ținând cont de cei 25 kilometri de la regenerare, dacă măsurarea a fost făcută cu motorul rece este un pic cam mare, dacă a fost făcută după ce ai venit de la drum este ok. La celelalte întrebări nu știu să-ți răspund. Câți kilometri are mașina și dacă e vorba despre cea din semnătură? 

Modificat de Trofin Liviu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o curiozitate, in timpul regenerarii se injecteaza motorina in DPF, cantitatea consumata este afisata in consumul instant?

Adica daca am 0.7 si porneste regenerarea (stiu ca porneste doar in mers, etc) imi va creste consumul?

Ce se intampla daca in timpul regenerarii masina intra in frana de motor, injectorul DPF continua sa functioneze chiar daca motorul nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de oil ash .. care e formula de transformare litri in grame ?

La majoritatea da in litri.

 

Nu este inj dpf. Apare postinjectia la motor.

Adica injecteaza si cand nu e pe compresie.

Motorina nearsa ajunge in dpf si se aprinde.

Injector in evacuare au doar cele cu adblue sau uree.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator in caz ca nu stiai ai pe masina softul Dieselgate.

Da search in acest topic pentru formula.

Modificat de identitate78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu.. scapa rapid de el.

Sint diferente mari in functionate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Trofin Liviu said:

Cam multă funingine pentru doar 25 kilometri de la regenerare, normal era să ai undeva între 4-6 grame. Ceva face să bage prea multă funingine. Presiunea diferențiala, ținând cont de cei 25 kilometri de la regenerare, dacă măsurarea a fost făcută cu motorul rece este un pic cam mare, dacă a fost făcută după ce ai venit de la drum este ok. La celelalte întrebări nu știu să-ți răspund. Câți kilometri are mașina și dacă e vorba despre cea din semnătură? 

167000 km, da, e vorba de masina din semnatura, CFGB 2.0tdi, funingine este soot sau oil ash?

Ciudat ca apare oil ash de 2 ori. 

Motorul nu era rece, mai degraba cald sa zicem. 

1 hour ago, identitate78 said:

@detinator in caz ca nu stiai ai pe masina softul Dieselgate.

Da search in acest topic pentru formula.

stiam ca il am pt ca masina e din germania. O sa incerc sa scap de el, desi nu prea stiu cum/unde. Am verificat si pe ceva site-uri si confirma ca a fost aplicat softul post-dieselgate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apare de doua ori pentru ca daca te uiti este exprimat in unitati de masura diferite.

Citeste pe forum si vei gasi cum sa scapi de Dieselgate. Am mari dubii ca masina are doar 167K Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@identitate78 masina e f posibil sa aiba km reali, de ce zici ca te indoiesti? 

Nu sint 100% sigur, dar din ce am studiat eu, sint semne ca ar putea fi si reali. 

14 hours ago, Trofin Liviu said:

Cam multă funingine pentru doar 25 kilometri de la regenerare, normal era să ai undeva între 4-6 grame. Ceva face să bage prea multă funingine. 

in ultimii km parcursi am stat f mult la relanti, prin service-uri dar si prin parcari cu laptopul si vcds pe ea, efectiv mai mult m-am miscat de colo colo pe distante f scurte si am stat la relanti in rest. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator cantitatea de funingine este dependenta de cantitatea de carburant consumat. Ori la un consum de 0,6 l/h câte ore trebuia să stai tu la relanti? Nu merge explicația. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!