Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

1Salutare tuturor,

Am o rugaminte la voi sa ma ajutati cu o informatie daca masina mea mai are filtrul de particule intreg pe ea sau a fost spart de fostul proprietar.Acum 2 luni am luat acest Passat 2.0 TDI 170 cai motor BMR cutie DSG 168k km la bord.Problema este ca la esapament se simte un miros intepator si scoate un fum de culoare alba.Tin sa precizez ca masina nu are nicio eroare afisata la bord sau pe VCDS si trage foarte bine.Am tot urmarit o parte din postarile vostre si am observat ca sunt persoane care chiar se pricep si as vrea sa va pronuntati cam ce este de masina mea.Va multumesc si astept parerile voastre!

(am scanat cu VCDS campurile 67 68 si 73 ca am vazut ca asa se cere)

20171213_120020.jpg

Screenshot_2017-12-13-16-42-14.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tevile sunt curate dpf-ul nu e spart si totul e normal

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa analiza valorilor deci sa inteleg de la tine ca dpf-ul este spart si resoftarea nu este facuta cum trebuie?Ce am uitat eu sa precizez mai sus este faptul ca esapamentul este perfect curat si nu are nicio urma de funingine pe el.Acest fum se poate datora din cauza unui avans reglat defectuos (am postat la sectiunea avansuri problema asta)?

Ce sfaturi imi poti da in prima faza?

Ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura anomalie e presiunea diferentiala care in prima imagine e 1 si in a2a imagine e 20.2

Masuratorile se fac doar la cald.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asta uitasem sa precizez ca esapamentul este curat,daca dau cu degetul pe ambele tevi ramane curat,tevile sunt albe fara nicio urma de negreala pe ele (chiar am dat si cu un servetel alb pe bara din spate in dreptul esapamentului si nu se face negru de la fum).Legat de poze prima este facuta doar cu contactul pus la prima ora dimineata (motorul nefiind pornit) iar cea de.a doua este cu motorul pornit dar care nu era la temperatura optima de lucru.Daca se poate,ca eu nu prea ma pricep,spune.mi exact cum trebuie facut si de ce campuri mai ai nevoie sa scanez pt a.ti da seama cel mai bine de parametri lui,iar maine voi trimite ceea ce imi ceri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doamne ajuta!Asta ar fi o veste minunata ca dpf-ul sa fie ok.De cand am masina am tot citit despre regenerarile lui si am tot plimbat.o pe aici pe autostrada asa cum ati explicat voi acolo ca se face timp de 15-20 min,max 80km/h pe modul Sport,cu turatii intre 1800-2500,dar nu am sesizat pana acum sa se fi activat adica sa simt motorul mai galagios,relanti la 1000 ture si ventilatoare pornite la maxim.Acum ce sa zic poate ea si.o fi facut treaba si eu sa nu fi sesizat la timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergi cu ea mai turata isi face regenerare din mers si nu simti nimic, este totul in regula

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai este cu DSG si schimba cand stie ea ca trebuie facut acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o treci pe manual sau sport, unde sta mai turata/schimba mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin,exact asa am procedat.Prima data am mers pe manual treapta 5 si am setat cruise control astfel incat sa mentin turatia undeva la 2100 rot.Vazand ca nu se intampla nimic am mai citit postarile voastre si am vazut un sfat ca nu se foloseste cruise controlul pt a porni regenerarea si am zis ca asta ar fi greseala.Am incercat din nou,iar de data asta am mers normal fara cruise control activat si tot nimic.Apoi am citit ca producatorul VW recomanda la masinile cu DSG a se folosi modul Sport pt a porni regenerarea si am incercat si asa mentinand o turatie constanta de 2000-2100 rot,dar tot nu s.a intamplat nimic.Mi.am zis,mai sa fie,oare sa nu fie ok dpf-ul meu,dar nu am nici un fel de martor aprins la bord si nici pe VCDS nu apare nicio eroare in sensul asta.Azi o sa mai incerc odata si chiar o sa fac o poza la valorile afisate de VCDS sa vad daca se schimba ceva.Ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti,

Azi am mai incercat o regenerare si am iesit 50 km pe autostrada unde am rulat cu o viteza constanta de 78-80 km/h,am folosit modul Sport al cutiei (la viteza asta a adaptat treapta 4),iar ca perioada de timp a fost cam 20 min fara cruise control activat.Mai jos atasez valorile obtinute dupa aceasta plimbare.20171214_113806.thumb.jpg.1802f7a6d8c7905bfcdfd16cfa0f117a.jpg20171214_113812.thumb.jpg.2ed74109c21861f6c1c4d280606c7ed8.jpg20171214_113847.thumb.jpg.36f0990fac3bc852049278cf4cd980e3.jpg

In prima poza era accelerata la 2000 ture,in a doua la 3000 ture,iar in ultima era la relanti.Nu inteleg de ce la Particle Filter Carbon Mass imi afiseaza numai 0,07 (oare acolo nu trebuia sa fie procentul mai mare masina avand 168k km)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva a resetat masa de cenusa ,calculeaz-o si pune-o conform km.

Valorile nu arata ok .Sa incarcat 5.6% in 8 km ,asta inseamna ca se va regenera dupa aprox 40 km 

Masa de cenusa a fost resetata de curand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am masina adica de aproape 2 luni nu a umblat nimeni la ea.Cum ar putea fi resetata aceasta valoare?Eu azi am schimbat si bateria,dar nu cred ca asta sa fie cauza.

Un sfat cum se calculeaza aceasta masa si cum se pune conform km,te rog!Maine dimineata vreau sa incerc sa fac acest lucru si sper sa reusesc cu ajutorul vostru.Ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptation ; 12

Ach mass = Mileage (km) * 7/100 (Average fuel consumpion) * 0.0046 (ash coefficient)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADEMultumesc de info!Maine voi incerca sa calculez aceasta masa si sa o pun conform km si vedem ce iese.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

Tocmai am facut un drum dus-intors Constanta - Bucuresti si dupa sfaturile de pe forum am tinut-o pe D la 140 km/h deci turata, iar la intoarcere prin Bucuresti pana la A2 am mers pe S si am tinut-o in S4 pe la 80 km/h la o turatie de peste 2000, cam 30 min, dupa care am dat-o pe D la 130-140 km/h si apoi pe portiuni f scurte la viteze mai mari. 

Toate bune, pana aproape de casa, cand inainte sa o parchez, filtrul si-a inceput regenarerea si asta cam dupa vreo 500 de km parcursi, de la ultima regenerare.

Mi se pare anormal ca dupa ce am tinut-o la turatie ridicata toata distanta asta, sa ceara regenerare dupa un drum intins...exact ca in proverbul cu tiganul inecat la mal!   

Am lasat-o parcata dar am trecut-o in N si am tinut-0 cam 15 min turata la 2000,  dupa care ventilatoarele s-au oprit, iar turometrul a scazut la normal pe la 900 parca!?

Sincer nu i-am facut un test, dar are 105k km reali.

Astept parerile voastre.        

Modificat de gabrinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerarea nu porneste cand mergi turat ,pe D ,pe S cu a3a,a7a.....regerarea porneste cand gradul de incarcare depaseste 40% (la pd-uri) ,asta poate fi si odata la1000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu la turatie se face regenerare.

Caz testat pe aceiasi masina.

Am indus regenerarea pe aceiasi masina la interval de 1 saptamana.

Prima data mers cu 2800rpm cel putin si abia se curata.

Apoi mers cu 2000-2200rpm si s-a regenerat mult mai repede si pe distanta mai scurta.

Se poate revenera si cu treptele 2 sau 3 ?

Modificat de flavyus1987
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

K, dar nu e prea scurt intervalul intre regenerari de 400 - 500 km, sau chiar 350 prin oras ( mers subturat pe D)?

Intreb pt ca am mai auzit ca cineva cu dsg6  pe o skoda cu ceva mai putini km reali decat am eu, se plangea ca la mers urban avea regenerari la intervale chiar de 300 de km.

Si mai e o problema...daca totusi nu ai timp sa o rulezi pana isi face regenerarea, fie ca te grabesti si te prinde chiar atunci cand ai ajuns la destinatie, sau ai gasit in sfarsit locul de parcare potrivit, functioneaza treaba cu pus pe N si tinuta pe loc la o turatie de peste 2000 rpm, sau neaparat trebuie sa o rulezi prin traficul aglomerat cu multe opriri.

Care e solutia pe care o gasiti in cazul asta?     

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti bati capul prea mult ca utilizator.Las-o ca stie ea ce are de facut.

Cand se aprinde martorul dpf in bord atunci o scoti 10-15 min la drum si se stinge.

EDC-16 isi face regenerare doar in mers 

 

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.Sunt posesorul unui B6 BMP din 2006 200.000 KM si am o problema la filtrul de particule. Masina a functionat perfect pana acum o saptamana.Dupa un drum de vreo 80 de km in afara localitatii, mers normal la 2500 si schimbat viteza la 3000, am oprit la Petrom sa alimentez de 100 de lei si am mai mers vreo 10 km pana acasa. Am stat vreo 30 de minute dupa care am vrut sa plec din nou cu masina dar a inceput sa faca figuri.am dat de 4 ori la automat pana a pornit. Invartea foarte bine dar parea ca nu alimenteaza. Dupa ce a pornit am plecat si miam facut treaba in continuare.Am facut vreo doua drumuri scurte prin oras dupaia am plecat din nou la un drum de vreo 30 km.Am ajuns la destinatie si am parcat.Seara cand am vrut sa plec am pornit masina si cand sa plec de pe loc a murit motorul in 1-a. Am incercat din nou si am plecat la drum, ajungand la o panta in drumul meu pe care o urcam lejer si in a 4-a.....eram in a 3-a si am vazut o lipsa de putere la masina si am incercat sa dau a 2-a si a murit din nou motorul. Opresc din nou si plec la drum ca si cand nu sa intamplat nimic.Ma opresc din nou la destinatie si dupa 10 minute plec din nou. Dupa vreo 3 km mi se aprinde minunea de filtru de particule care nu sa aprins niciodata de un an de cand am masina. Stiam ca trebuie sa merg acum cu masina in a -3a la 3000 de tureatii pana se stinge si asa am facut. A doua zi am facut iar un drum de vreo 100 km si dupa aceea vreo doua in oras si acum iar sa aprins. Care ar fi motivele care ar incarca filtru asa repede avand in vedere ca fac drumuri lungi foarte frecvent si nu cred ca merg deloc subturat la 2500.Mentionez ca pe tester nu am nici o eroare.mersi mult si drumuri bune sa aveti

Modificat de Iannyman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o problema la motor care infunda dpf-ul,trebuie remediata urgent

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la ce sa incep sa investighez ca parca vad ca merg la service pun testerul desteptii si zic ca masina merge....motorul se aude ca merge foarte 'rotund'.masina mergea super bine inainte de evenimentul neplacut in care nu a pornit :))

 

Modificat de Iannyman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • rusebobo
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!