Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Sall colegi,

Am si eu o intrebare ...la cat timp se infuda la voi DPF-ul?

Am masina cumparata din August 2010 si ieri mi sa aprins din nou becul de la DPF.

Este a treia oara.

Dupa cativa km tinuta in ture s-a stins si s-a curatat.

Dupa constatarile mele se pare ca la mine o data la 3 luni se infunda.

La voi e tot asa?

Dupa parerea mea (verificata printr-un studiu efectuat personal) in mod normal DPF nu ar trebui sa se aprinda niciodata, deoarece exista mai multe tipuri de regenerare activa, pasiva etc. si indiferent ce s-ar intampla regenerarea are loc. Aceasta, chiar daca e incompleta, reduce gradul de incarcare al DPF, dupa care DPF continua sa se incarce din nou, dar cand ajunge la o anumita valoare iarasi se produce automat regenerarea.

Culmea ghinionului o reprezinta, intreruperea regenerarii de mai mult de 3-4 ori, caz in care e posibil ca sa se aprinda DPF (aceasta situatie poate aparea atunci cand se fac timp de 2-3 luni NUMAI drumuri scurte de 3-4 km si care dureaza mai putin de 20 min.).

Oricum se pot monitoriza: Load coef., ASH Mass, starea sistemului de regenerare, nr. de regenerari incomplete, timpul de regenerare, etc. si oricine poate afla starea DPF pt. a sti la ce se poate astepta.

Detaliile complete privind regenerarea le gasiti in materialul atasat.

In opinia mea, aprinderea DPF, constituie un caz exceptional care ne poate duce cu gandul ca exista anumite probleme tehnice la masina sau posesorul a fost de buna credinta si a crezut ca specificatiile producatorului privind verificarea incarcarii DPF la 30.000 km se pot aplica si in conditiile traficului din Romania.

Monitorizarea modului de functionare a DPF, initial la un interval de 1 luna si apoi la 2,3,4 luni poate da informatii complete despre starea acestuia.

Explicatii DPF.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

dpf spart ,curatat sudat capac la loc montat si merge super . am plecat in probe si dupa 10km sa stins martor spirala ,iar dupa 1 ora am mers 2 km pina la rom petrol iar la intoercere sa stins si martor calculator . acum am cel mai tare vw din lume ,sa vedeti ce fuge demaraj puternic de te unge la suflet, prietenii invidiosi ,,mai ce fum ,,cei drept la demaraj cam fumega un pic. dar nu inteleg cum de a scazut consumul la 117 km/h 4,8l/100km tempomat. am alimentat 1 an si jumatate numai de la petrom ,am toate bonurile. si sa dus dracu filtru de particule ,regenerare nu se mai poate .unul nou costa 1900euro asa ca a trebuit sa-l sparg in sl nu e mare smecherie pe pereti este un strat de pilitura ceva mai mare din ceva amestec aur argint si ceva mai alb dar nustiu daca adunat tot praful ajunge la 3 grame un strat de asbest pe peretele roata iar in interior grafit turnat sub presiune de are orificii cit un ac pe toata lungimea deci orificiu linga orificiu acsele batonele de 5cm pe5cm erau lipite intre ele ,iar cind am spart cu surubelnita si ciocanul parea a ceramica dar numai cit era lipitura intre ele ,in unele orificii era calamina colmatata de parca era sudata acolo

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa sune stupid, la cealalta masina care am avu-to a avut DPF, consumul era relativ mai mare un pic cam cu 0,5-0,6 l/ 100km. Am vazut si pe alte forumuri ca multi l-au gaurit si au prostit martorii. Eu va intreb alta chestie, daca te prinde controlul de noxe de la RAR ce faci? sau daca te duci sa faci ITP si vine si iti blocheaza masina pe rampa si vine inspectorul pe judet si te verifica la sange? Ideea cu spartul DPF sau cataliztor e destul de proasta, mai bine, daca ai casco... ma intelegeti. Solutia ca DPF sa nu va creeze probleme este talpa la drum lung si un ulei care cand arde sa rezulte cenusa putina . Ieri am avut placerea sa fiu oprit in Iasi, Podu Iloaiei de RAR, rovigneta, cauciucuri, noxe, etc, si va spun ca aveau baietii clienti de se plictiseau...

In concluzie, DPF = mai multe griji, consum mai mare, costisitor. Asta e parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

dpf spart ,curatat sudat capac la loc montat si merge super .

In afara de modificarile astea "hardware" nu ai mai modificat nimic in ECU? Pe la sfarsitul lunii ar cam trebui sa-mi vina masina (Superb 2.0 TDI 170 CP) si vreau sa desfiintez de la inceput aceasta porcarie de filtru, dar am inteles ca ar trebui si ceva modificari "software".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pentru regenerare completa eu folosesc interfata cu laptopul ies pe autostrada asez masina in treapta a patra la 3000 de ture undeva la 105-110 km/h,temperatura apei peste 60 de grade de regula este la 90 de grade clima pornita .faruri si apoi urmez procedura de regenerare fortata,Dupa ce-i dau DO-it,intru measure 08 si la introduc 70 la prima linie si 75 la a doua si acolo aisub control temperaturile la intrarea in filtru cat si dupa ,dar si incarcarea filtrului .

Ce am observat cum temperatura la intrare in filtru adica valoarea din prima casuta ajunge la 700grade incepe sa descreasca valoarea de incarcare a filtrului,

Sa nu incercati sa treceti de 3200 de ture ca ECU opreste procesul de regenerare si trebuie sa o luati de la capat.Eu nu am reusit sa aduc temperatura la intrare la700de grade ,cum spun alti la 2000 de tura cu 60-70 la ora ci doar cum spuneam mai sus .Insa problema mea este acum ca dupa 4 saptamani in Bucuresti trebuie sa ies pe autostrada.In oras de cate ori a inceput regenerarea nu a scazut deloc incarcarea ci doar fum mult alb in urma si consum mare.insa temperatura aia nenorocita nu ajungea niciodata la 700 de grade.Sa fie oare oproblema cu senzorul care citeste temperatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pe ce canal trebuie verificat ce incarcare are filtrul de particule?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca nimeni nu mai are probleme cu filtrul de particule.

Astept si eu un raspuns legat de senzorii de pe filtru ,rolul acestora si cati sunt.Eu stiu de trei ,unul temperatura la intrare in DPf altul la iesire tot pentru temperatura si cel cu doua furtunase care indica ,gradul de incarcare.

Intre de asemenea daca se pot recalibra cei de temperatura .deoarece cum spuneam mai sus la mine procesul de regenerare se declanseaza numai in treapta a 4-a la 3000 de ture aproximativ 110 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Pe 01-Engine, grup 075. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca viteza de deplasare e cam mare. Eu regenerez la aceeasi turatie numai ca la viteza de deplasare mult mai mica.

Din ce ai prezentat mai sus eu inteleg ca ai bagat si codul de logare. Asa e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul a intrat in limp mode atunci folosesc regenerarea fortata cu interfata si laptopul si evident ca introduc codul de regenerare din procedura de regenerare cu Vag-com daca este aprins doar becul ce reprezinta filtru incarcat ies in afara si folosesc interfata doar pentru ferificare sa vad cand incepe sa scada procentul de incarcare ,temperaturile si cand ajunge incarcarea la zero.

De regula odata pe luna ies pana la Fundulea sideja acolo incarcarea este zero .

La intoarcere am verificat si nu se incarca absolut deloc .Am sa incerc la urmatoarea iesire sa merg mai usor dar tot pe la 3000,problema este ca nu-mi urca temperatura la intrare in filtru la700 de grade si ca atare nu incepe sa scada incarcarea desi regenerarea porneste ca vad fum alb in spatele masinii dar nu stiu de ce nu coboara deloc acel procent de incarcare .Ma gandesc ca acest senzor sa fie defect si sa sa-i spuna calculatorului o temperatura mai mica desi realitatea ar fi alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca introduci datele masinii in profil poate venim cu solutii. Ce motor are masina? E Passat? Masina a fost in service pt. vre-un Service Recall?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina este Passat din 2006 cu motor de 2000 tip BMP seria sasiu WVWZZZ3CZ6E001806 tip varianta JCAABMPXO si are 103KW .

De la reprezentanta Porsche Vest au zis ca trebuie sa schimb filtrul dupa ce au facut ei o regenerare pe Buc-Pitesti si dupa o saptamana iar s-a aprins martorul.

Am fost apoi la un tip care a dat jos filtru si a curatat chimic cu niste solutii iar de atunci cam la o luna trebuie sa ies cu ea afara pentru curatat si apoi o luna iarnu am probleme.Trebuie sa spun ,ca circul numai in Bucuresti cu ea.Am inteles de pe forum ca este posibil sa fi ramas EGR-ul deschis ,insa nu stiuunde sa vizualizez asta cu Vag-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa verifici daca ai ultima versiune de SW la ECU Engine respectiv 9972 si daca masinii i s-a inlocuit senzorul de presiune diferentiala al DPF G450. In portbagaj trebuie sa existe un timbru cu codul 26D3 (toate masinile 2006 au fost rechemate in service la data respectiva pt. inlocuire). Ce incarcare absoluta are DPF-ul masinii acum? e-26d3_2007-01-31.pdf

Modificat de MihaiXp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ultima interventie laPorsche Vest a fost inlocuit senzorul g45 cel in care intra cele doua furtunase si a fost introdusa ultima versiune de soft pe care o aveau asta acum 5-6 luni. Astazi dupa doua saptamani de la regenerare arata incarcat 14% asta inseamna ca ca se incarca pe saptamana cam 6-7 procente ,problema este ca nu se regenereaza pana cand nu se aprinde martorul si nici dupa decat daca ies in afara si merg in a parta la 110km cam pe la 3000 de ture si se curata pana la zero .Daca este aprins doar martorul filtrului nu am nevoie de VAG si-si face singura regenerarea ,daca intra in limp mode si se aprind si celelalte doua ,spirala care palpaie si cel ca robinetul .atunci numai cu interfata.Trebuie sa spun ca in Bucuresti saptamanal nu fac mai mult de 100 km.de asemenea problema asta o am numai de un an de zile pana atunci din 2008 cand am luat masina eu nu am vazut niciodata becul aprins la filtru ,practic nici nu stiam cand facea regenerarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am verificat si arata 14% LA DOUA SAPTAMANI DUPA REGENERARE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anulati mai fratilor DPF-urile astea ! Eu personal nu vad nimic bun la ele, numai si numai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu il ai anulat? Prieten bun a anulat DPf si la doua luni la pod la colentina i-a luat RAR talonul si nici acum nu are talon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu nu il am anulat, ca am cumparat masina sa nu aiba DPF, pentru ca in 2008 auzisem ca sunt probleme (am fost sfatuit in acest sens). Stii cat "am suferit" ca nu am 6 trepte si motor de 2,0 dar acum dupa ce am vazut faza cu injectoarele am zis ... ca am facut o alegere buna. Dar faza cu RAR-ul chiar ghinion, ca astia nu prea opresc masini de acest fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am verificat si arata 14% LA DOUA SAPTAMANI DUPA REGENERARE

Aceasta este incarcarea intre regenerari ,,DPF Load''. Am intrebat de incarcarea absoluta ,,Ash Deposit mass'', MVB Group 68 Field 2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari. Am gasit pe un site de licitatii on-line din DE cateva passat-uri B6 pentru tatal meu. Incercam sa ne ferim pe cat posibil sa cumparam un BKP datorita problemelor cu injectoarele. La cateva din anunturi era mentionat ca au DPF.

Intrebarea mea exista BKP-uri sau alte motoare din cele cu injectie siemens, care sa aibe filtru de particule?

*sper sa nu fie considerat off-topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am verificat si arata 14% LA DOUA SAPTAMANI DUPA REGENERARE

Aceasta este incarcarea intre regenerari ,,DPF Load''. Am intrebat de incarcarea absoluta ,,Ash Deposit mass'', MVB Group 68 Field 2?

Eu acuma sunt in masina cu interfata si am vazut la tine ca ai scris de MVB dar nu stiu la ce te referi ,e vorba de mesure block 08 din grupul Engine 1? acolo am intrat si citesc datele de pe masina iar in grupul 68 imi pare pe prima casuta incarcarea din filtru iar in casuta a doua imi apare un 2 iar in a treia un 0.Sub casuta numarul doi la care ai facut referire cred prin Field 2 nu apare scris decat (no units) exact cum am scris eu.Desi am cautat prin majoritatea grupurilor de la 1 la 110+ nu am gasit nici una cu denumirea data de tine ,,Ash Deposit mass'' . Astept raspuns de la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de engine, Measure Block 8 (Measure Value Block-MVB), Group 68, casuta a doua (Field 2). Problema e ca acolo nu poate fi 2 Ash Mass Deposit.

Modificat de Mikey
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bkp-ul nu are DPF. Singurul motor 2.0 tdi cu dpf de 140 cp e BMP, care are injectie BOSCH.

Fereste-te de BKP si BMRu de 170 cp. BMP este ok.

Modificat de danmatyas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danmatyas Asta voiam sa aud; BMP sa fie. Multumesc pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!