Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

2 hours ago, Ebi said:

  la care presupune un anumit consum de ulei 

"anumit" variaza in functie de starea motorului , de tipul de ulei, de regimul de mers...

 

Poza la mine de aseară. Soft dieselgate. 

Oare dupa rollback in aceleasi conditii de mers saream de 1000 km?! Sau daca mergeam strict extraurban cat faceam oare?

Mers în București pe distante mici și câteva ieșiri pe autostrada de la Gherghitei - Centura. 

Screenshot_20190821-213618.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sunt diferențe foarte mari între cantitatea de cenușă măsurată și cea calculată, și încărcarea filtrului arată 0.07 si 40% încărcare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, adrian001 said:

LE: Se pare ca am gasit raspunsul la calculated vs measured, este oarecum ce ma asteptam sa fie. Pe scurt sunt doua modele matematice care estimeaza gradul de incarcare al DPF-ului. Modelul "soot mass calculated" este mai conservativ si ia in calcul profilul de exploatare al motorului (ex. engine load) 

unde ai gasit? pune si linkul, nu doar interpretarea ta.

cred ca e mai simplu, sint 2 parametri acolo urmariti: km, consum si timp de la ultimul regen. In functie de acestea s epoate calcula viteza medie si consumul mediu deci... o cantitate de combustibil arsa se cam stie cat soot va lasa in urma. O estimare simplu de acut si destul de precisa. 

@nicusan 0.07 oil ash reprezinta 40% din limita la care e considerat infundat 100% de producator 

oil ash si oil ash limit sint date fie in grame fie in litri in functie de versiunea de soft, masina, model, an productie, sau la unele sint date in ambele (si litri si grame, la mine de ex asa este)

oil ash mass in grame: limita 70 grame la motoarele EA289, 80 grame la cele mai noi EA288

oil ash volume in litri: 0,175 litri

0,07 = 40% din 0,175

 

 

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SSP420

image.thumb.png.c9ec597f3e50ac26b7b3dc2ded375aa0.png

2 hours ago, detinator said:

cred ca e mai simplu, sint 2 parametri acolo urmariti: km, consum si timp de la ultimul regen. In functie de acestea s epoate calcula viteza medie si consumul mediu deci... o cantitate de combustibil arsa se cam stie cat soot va lasa in urma. O estimare simplu de acut si destul de precisa. 

Sigur nu e asa simplu, comsumul mediu nu iti spune nimic despre cum a fost condusa masina. Dupa cum ati observat si voi la masinile fara DPF, cantitatea maxima de fum apare la WOT. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tatarici mihai
On 3/18/2017 at 7:42 PM, PauLLB said:

Salut...o parere in legatura cu DPF-ul meu? VW Jetta 1.6 TDI 2012 CAYC

 

 

58cd71310fda4_2017-03-18(2).thumb.png.97ef4340ab0b1ecba5f0c293eb2704a3.png

 

Multumesc...

Salut paul in legatura cu dpf vreau sa vb da in semn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia apk vagdpf si monitorizeaza.l atent. Nu mai opri motorul cand esti pe regenerare. Acum nu ma intelegi .. dar cu ajutorul acestei apk ai sa realizezi cum sta treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/22/2019 at 2:47 PM, adrian001 said:

Sigur nu e asa simplu, comsumul mediu nu iti spune nimic despre cum a fost condusa masina.

consumul mediu zice destul de multe despre cum a fost condusa masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Am si eu nevoie de parerea unui specialist in legatura cu DPF-ul meu. Am un passat 2008, 2.0 TDI. Am facut un scan cu vcds si am urmatoarele valori. Ma ingrijoreaza Particle OIL Ash Filter. Ce sfaturi imi dati? As mai trage un pic de masina. Ce consecinte ar avea asupra performantei auto. 

Va multumesc1679887879_filtrudpf3.PNG.6dedd4797562a109cd9fce1642536036.PNG

presiune dpf la relanti.PNG

Modificat de florin{vw}
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt specialist, dar văd că dpf-ul a încercat de 6 ori regenerarea și nu a putut să o facă. Motivele pot fi multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin{vw} daca citesti doar cateva postari mai sus afli cam tot ce te intereseaza

era bine sa mentionezi si nr de km ai masinii. probabil real undeva pe la 280.000 

problema cea mai importanta/urgenta este sa identifici ce impiedica sa se faca regenerarea. Ce erori ai pe masina? Daca nu ai nici o eroare, poate mergi cu rezervorul gol?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspunsuri,

nr de km, cred ca si reali este de 271.000

erori pe engine nu am in momentul de fata desi am avut niste probleme cu egr-ul si l-am dezactivat soft in urma de 1,5 luni.

Incercarile cred ca erau inaintee de a-l dezactiva.

De atunci am facut 2 drumuri lungi  peste 250 Km  dar in marea majoritate a timpului merg in oras. Este adevarat ca in general merg cu rezervorul destul de gol. Pun motorina de 50/100lei si ma plimb prin oras. 

as putea incerca o regenerare fortata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum vezi, estimarea kilometrilor a fost corecta, incarcarea DPFului nu minte

Rezolva problema cu EGR ul, urgent, pt ca distrugi DPFul. Cel care ti-a facut aceasta operatiune trebuia sa te informeze ca fara EGR, DPFul va muri in f scurt timp.

Poate e deja prea tarziu, nu stiu. Cand se renunta la EGR se renunta si la DPF. Totusi tine cont ca desi costa mult un EGR, il schimbi f rar, poate merita inlocuit?

Iti las si ceva dovezi ca EGR off duce la blocarea DPF, ca stiu ca fara argmente, opiniile exprimate nu au mare valoare:

-          "The EGR Valve should NOT be removed on vehicles that still have the DPF Filter in place, doing so may block the DPF as the EGR Valve operation is a prerequisite for DPF Regeneration." https://www.darksidedevelopments.co.uk/egr-removal-delete/

-          Aceeasi avertizare si aici:  https://www.darksidedevelopments.co.uk/diesel-particulate-filter-dpf-fap

-          "The EGR Valve CANNOT be removed on vehicles that still have the DPF Filter present, doing so would soon block the DPF."

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Va salut.

   Va prezint si eu cateva valori ale dpf ului meu la o skoda superb 2, CFGB, cea 4×4, 170 cp. Am observat k, regenerarile au loc cam des(parerea mea), in ideea si de putini km dar si acea cantitatea de funingine( soot mass calc), care dupa o regenerare, ajunge destul de repede la valori de 15, 16 grame. Mi a intrat in regenerare si la 400 km dar si la 200( zilele astea am fct un drum la bulgari si si a facut vreo 3 4 regenerari la aprox 220 km). In timpul regenerarii soot mass calc nu se arde definitiv, ci se opreste pe la 7 sau 8 grame( e normal?). In una din pozele postate s a dus pana la 4g...mai bine zic eu.

    Ca sa o scurtez, ce pareri aveti despre aceasta " situatie"? E ok? 

   In timpul regenerarii de ce nu arde toata cant de funingine sau ce se intampla? In momentul reg incerc sa o tin constant in 2500 ture ca sa mentin si temp in dpf aprox 600 grade.

   Masina o am de un an, timp in care am parcurs 25000km, oil ash era la 0.18 si deja dupa cum se vede e la0.20. E mult in 25000 km? Masina o tin mai mult pt drumuri lungi, stiind ff bine ce ins un diesel cu dpf, pt oras folosesc o alta masina. Alimentez numai rompetrol si omv iar ulei castrol 5w 30 pe care il voi schimba cu ravenol la urmatorul schimb. Are 285000 km. 

   Multumesc si sper sa primesc totusi niste raspunsuri/sfaturi, am mai scris si alta data si nu m a bagat nimeni in seama ?

Screenshot_20190825-112837_VAG DPF.jpg

Screenshot_20190825-124428_VAG DPF.jpg

Screenshot_20190825-130924_VAG DPF.jpg

Screenshot_20190825-124717_VAG DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, detinator said:

dupa cum vezi, estimarea kilometrilor a fost corecta, incarcarea DPFului nu minte

Rezolva problema cu EGR ul, urgent, pt ca distrugi DPFul. Cel care ti-a facut aceasta operatiune trebuia sa te informeze ca fara EGR, DPFul va muri in f scurt timp.

Poate e deja prea tarziu, nu stiu. Cand se renunta la EGR se renunta si la DPF. Totusi tine cont ca desi costa mult un EGR, il schimbi f rar, poate merita inlocuit?

Iti las si ceva dovezi ca EGR off duce la blocarea DPF, ca stiu ca fara argmente, opiniile exprimate nu au mare valoare:

-          "The EGR Valve should NOT be removed on vehicles that still have the DPF Filter in place, doing so may block the DPF as the EGR Valve operation is a prerequisite for DPF Regeneration." https://www.darksidedevelopments.co.uk/egr-removal-delete/

-          Aceeasi avertizare si aici:  https://www.darksidedevelopments.co.uk/diesel-particulate-filter-dpf-fap

-          "The EGR Valve CANNOT be removed on vehicles that still have the DPF Filter present, doing so would soon block the DPF."

Multumesc inca o data pentru raspuns si recomandare. Intradevar nu mi s-a comunicat ca trebuie renuntat la amandoua simultan. 

In aceeasi ideea astazi am luat vcds-ul si am facut 2 regenerari fortate: una cu masina oprita iar una in miscare. Surprinzator dar a acceptat sa le faca.  Rezultatele partiale in figura. 

De remarcat este ca desi initial imi apare ca "requested regeneration =8" dupa 2 ore in care masina a stat parcata la o reverificare indicatorul revenise la 6 de unde imi pun intrebarea ce reprezinta de fapt el. 

De asemenea nu s-a schimbat nr de KM de la ultima regenerare. S-a modificat indicatorul 108.3 scazand la 0.9.

To ca o mentiune am schimbat EGR-ul cu unul nou ( de 2 ori ) si problema inca persitase de aceea am fost indrumat de 2 mecanici diferiti inspre inlocuirea ECU sau anularea EGR. Din cauza costurilor am ales varianta de anulare a EGR.  Maine merg la alt mecanic ptr mai multe lamuriri. 

filtru dpfv2II.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, cyti said:

 Multumesc si sper sa primesc totusi niste raspunsuri/sfaturi, am mai scris si alta data si nu m a bagat nimeni in seama ?

 

Pai nu sunt multe de comentat, totul functioneaza normal la tine. Singura chestia ar fi regeneraile cam dese, dar probabil ai soft dieselgate deci si astea sunt normale. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles...si cum pot sa aflu daca am acel soft? E acela pus din fabrica cu vestitul scandal? Si vis a vis de 0.18-0.20 l intr un an e ok? Multumesc.

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 minute în urmă, cyti a scris:

Am inteles...si cum pot sa aflu daca am acel soft? E acela pus din fabrica cu vestitul scandal? Si vis a vis de 0.18-0.20 l intr un an e ok? Multumesc.

Cred ca motorul tau nu a fost afectat de dieselgate.

Daca nu e afectat .. ai din fabrica un soft f asemanator cu dieselgateul si e normal atunci sa regenereze des.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos, o sa studiez si linkul de mai sus cu softul. Sincer ma cam ingrijorau aceste regenerari dese ?, mai ales k tot vedeam la altii regenerari si la 600km ?.

Ps. Eu am cutie manuala, pot sa vad km reali cu vcds pe cutie sau in alta parre? Pe edc 15 nu mai ma lasa.

Multumesc inca o data pt atentia acordata.

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

 

Vineri in timp de rulam cu treapta a 3 a si in jur de 2000 rpm mi s-a aprins pentru o secunda martorul filtru de particule si mesajul"See owner..", dupa maxim 2,3  secunde s-a stins martorul singur.

Masina este un Seat LEON , motor P.D 2.0 TDI 125 KW cod motor BMN.

Astazi am pus VCDS si am scanat ENGINE dar nu am nici o eroare pe motor, pentru a vedea eventualele erori legate de filtru de particule ENGINE trebuie scanat nu?

Atasez o poza cu grupurile 67,68,73, este foarte ciudat ca in 136 km deja Incarcarea a ajuns la 29% in conditiile in care acesti km au fost facuti extraurban.Acum masina are in bord 165389 km iar masa de cenusa este 15.73,  la 161473 km masa cenusa era 14.50 , iar la 153800 km masa cenusa era 12.11 .

Este normal ca masa cenusa sa creasca de la 14.50 la 15.73  in 4000 km?1.JPG.cdc152fab919ef2637b3603080ac1e89.JPG

 

2.JPG

3JPG.JPG

Modificat de aysmen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uratzelul_flo

Salutare dragilor.Puteti sa ma sfatuiti cu starea dpf-ului?ms

Masina are 218k,interesant este faptul ca carbon mass este 0.

Screenshot_2019-08-28-12-13-04.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerează??ar trebui sa regenereze în câțiva km după încărcare  și după presiune....cred că sa jucat cineva cu resetarea carbon massului de este 0 ...o să ai probleme cu dpf-ul cat de curand daca filtrul e original și să umblat la carbon mass

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uratzelul_flo

Si ce sfaturi imi dai?

Ar trebui sa-i schimb valoarea...in functie de nr km ?218k?

cam la 40% ar trebui sa porneasca regenerarea.Momentan are 390 km de la ultima regenerare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine citeste 0 incarcarea, dar cred ca este problema de versiune VCDS coroborat cu versiunea sw din ECU.

La fel cred ca este si mai sus, nu trebuie sa faca nimic, eventual sa scaneze cu o interfata originala.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da sa mai încerce și cu alta versiune de vcds sau cu altceva să vadă exact cat are ....dacă sa umblat tu știi ...dar dacă e așa se va bloca filtrul in scurt timp ....cum spui că de la ultimul regen are 300 și ceva este bine 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • jnipy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!