Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Dacă ai relanti crescut, oprești consumatorii/căldura și apoi îi dai 1-2 șprițuri ușor. Dacă turația cade nu este regenerare, doar o nevoie de curent crescută și poți să oprești liniștit. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 09.12.2018 at 10:56, flo75 a scris:

Am pus poză cu valorile pentru că nu stiu altfel. Sper că sunt alea care trebuie. 

20181209_105349.jpg

Oare la valorile astea se poate face regenerarea sau trebuie dat jos filtrul si curățat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hPa indica fie un filtru destul de încărcat, fie mers în oraș intensiv. Ajută-l și tu cu un aditiv care ușurează regenerarea. Câți kilometri are mașina? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mașina are 124 000 km

Modificat de lupo_bv
QUOTE INUTIL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flo75 ți-am găsit o diagnoză cu valori de 2.0 tdi numai că mașina în cauză are vreo 230000 km și săraca e rulată mult în oraș.

Prin comparație la tine s-a adunat extrem de multă funingine. Ultima regenerare la tine a avut loc în urmă cu 355 km. Pentru 355 km valoarea funinginii este imensă. Dacă regenerarea a fost completa tu ai probleme, îți dă fum mult, îți arde uleiul. 

Dacă regenerarea nu a fost completa (trebuie cu vcds-ul să vezi asta) , avem senzori defecți care nu lasă mașina să ajungă la temperatura de regenerare. 

Ori scenariul trei, mașina este condusă de cineva complet paralel, numai în oraș și oprește motorul când mașina inițiază procesul. Sper că nu e cazul. 

De aceea, trebuie verificați senzorii pe dpf și încercată încă o regenerare forțată dacă sunt ok sau i-a schimbat. Dacă nu se mai poate, fiind vorba de funingine se demontează dpf-ul și se trimite la spălat. 

Oricum, lasă pe cineva care se pricepe să vadă cum stă treaba. 

 

IMG-20181210-WA0003.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la cineva care se ocupă cu diagnoze si am fost pe autostrada si a incercat sa faca regenerarea in mers .L-am întrebat a pornit regenerarea si a zis că da.Dupa un timp am oprit a verificat si a zis că nu s-a făcut mare lucru. Am intors si i-a mai dat odată. Cand am ajuns inapoi tot nimic. Nici nu a mai încercat altceva. A zis că trebuie dat jos filtrul si curățat sau anulat. Nu mi-a zis de ce nu porneste regenerarea. Am întrebat de senzorii de pe pdf a zis că sunt buni altfel îi dădea pe tester. Cred ca funinginea s-a acumulat din cauză că mașina a stat câteva luni si a fost pornită doar in gol si câteodată miscata prin curte

Modificat de lupo_bv
QUOTE INUTIL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/3/2018 at 8:11 PM, CristianH said:

Corect. Inainte de rollback, la mine regenerarile erau la 100-140 km cu mers doar in oras. Ma stresau teribil!

Banuiesc ca rollback inseamna ca ai rescris softul cu unul de dinainte de dieselgate, poti sa ne spui diferentele observate dupa ce ai facut operatiunea comparat cu perioada de dinainte? De ex, regenerarile la cat se fac acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cel puțin teoretic, un filtru dpf ce funcționează pe o mașină nondiselgate va fi mai înfundat decât cel montat pe o mașină cu softul diselgate, ținând cont că cea din urmă face regenerările mai des (și cred că mai bine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal pentru mașină ar fi ca procesul regenerării să fie făcut cât mai rar. Mașinile care merg foarte mult extraurban aproape nu au probleme cu dpf-ul. Funinginea se scoate afară prin regenerare, cenușa de ulei (zgura) nu poate fi scoasă sub nici o formă. Cea care diminuează capacitatea dpf-ului este această zgură iar cantitatea acumulată este semnificativ mai mare la mașinile care regenerează des, fie din cauza mersului urban, fie a softului dieselgate. 

Am senzația că urcarea procentului de biodiesel la 10% va scurta și mai mult viața dpf-urilor. Biodieselul produce zgură mai multă decât motorina, și este foarte posibil ca multe mașini să consume mai mult. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema la dieselgate sunt emisiile de NOx si banuiesc ca e un compromis pe care VW l-a facut intre NOx si particulele de carbon. Adica daca scazi NOx vor creste emisiile de particule, deci va fi nevoie de regenerari mai dese. Asta am inteles eu ca au facut ei cu softul dieselgate - au redus NOx in detrimentul emisiilor de particule care oricum se opresc in DPF. Corectati-ma daca gresesc.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/18/2018 at 11:59 PM, detinator said:

Banuiesc ca rollback inseamna ca ai rescris softul cu unul de dinainte de dieselgate, poti sa ne spui diferentele observate dupa ce ai facut operatiunea comparat cu perioada de dinainte? De ex, regenerarile la cat se fac acum?

In functie de rulajul extraurban sau urban am avut regenerari la 760 km dar si la 485 km. Cele pe care le-am putut contabiliza. Nu am mai intalnit in ultimile trei luni regenerare cand am ajuns la garaj, doar in mers, fara sa le simt si doar verificate cu vcds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am masina fabricata in noiembrie 2015 fiind un MY2016 deja dupa dieselgate si mai mult ca sigur are masina din fabrica softul dieselgate. Sincer cu trafic urban face regenerarile intre 120-150 km si 300-350 km la mers extraurban niciodata nu am reusit sa o raresc regenerarile si asa sunt din primii km . De exemplu prima regenrare a facut filtrul la 108 km in prima zi cand am luat masina de la reprezentanta... Nici nu s-a micsorat de atunci perioada minima nici nu s-au rarit. Motor din semnatura 74 000km. Niciodata nu mi s-a infundat pana acum filtrul fiindca iti dai seama foarte usor cand intra in functiune si 99% din aceste cazuri il las sa-si termine damblaua chiar daca stau 10 minute in masina dupa parcare. Plus drumuri extraurbane de 300+ km cam de 2-3 ori pe luna.  Sper sa ma tina pana pe la 200 000 km... il las sa-si faca damblaua , daca nici asa nu va rezista va fi invatatura de minte si mie. 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am un golf 6 2.0 TDI 110 cp din 2009, CBDC, am fost la o diagnoza pentru a verifica egr si mecanicul mi-a zis ca am filtrul de particule incarcat la 160 mg si ca la 180 mg trebuie schimbat filtrul (asa era mesajul testerului), ultima regenerare era facuta cu 150 km in urma. Diagnoza s-a facut cu tester delphi, nu cu vcds.Sa inteleg ca trebuie sa ma  astept sa ma lase dpful?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ai fi citit topicul cu atenție ai fi aflat că un dpf poate ,,înghiți" mult mai multă cenușă de ulei cu condiția ca senzorii să funcționeze impecabil, starea tehnică de asemenea, uleiul să fie aprobat de constructor cu norma corespunzătoare și să nu ți-l mănânce, să nu mergi doar în oraș și să ai regenerari întrerupte, motorina să fie de calitate, normală nu neapărat extra. Hai că ți-am făcut eu rezumatul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi . 

Am și eu o dilema , poate ma puteți ajuta. 

De ceva timp simt ca mașina nu prea mai trage cum trebuie pana in 2500rpm. Am fost la dyno si in loc 170hp (cbbb ) am avut 155hp. Cauze pot fi multe, știu . Una din cauze poate fi DPF-ul ? Menționez ca nu am nici o eroare legată de motor. Acestea sunt valorile din DPF . O regenerare forțată ar ajuta la scăderea “oil ash” ?

9C773325-5B22-458F-940B-D89A084AF484.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si curiozitate, cati km are masina in bord ? E usor de vazut in ce starea e DPF-ului, trebuie doar sa ne spui ce presiune diferentiala ai pe DPF cu motrul pornit la : Particle filter: difference pressure in VCDS.

Sunt sceptic cu privire la calibrare dyno-ului, ca sa vezi daca motorul are puterea specificata trebuie doar sa incerci un 0-100 km/h pe drum drept fara vant - faci in ambele directii ca sa fii sigur ca ai elimitat atat vantul ca si incliarea drumului.  Sau mai e varianta sa vezi daca masina atinge viteza maxima constructiva specifiata in carte.

Daca atingi 0-100 km/h in timpul specificat in carte si/sau atingi viteaza maxima constructiva atunci motorul are puterea specificata de VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei_TTR oil ash este zgura care se aduna în dpf și nu poate fi scoasă prin nici un procedeu. Tot ce vezi pe net, se referă la eliminarea funinginii care datorită regenerarilor întrerupte/ratate se adună în cantitate prea mare și nu mai poate fi eliminată prin regenerare.

Ca să înțelegi ce este oil ash uită-te într-o centrală termică. Rășinile se depun în anumite zone ale centralei și datorită căldurii se transformă în zgură care este atât de tare încât deseori este imposibil să o îndepărtezi mecanic. Deci, acest lucru este imposibil de făcut în dpf, nu funcționează nici mama soluțiilor și coptul nu știu câte ore în cuptor la nu știu câte grade. La un moment dat această zgură va ocupa un volum atât de mare încât presiunea diferențiala va fi pe măsură și ECU nu va mai putea suporta și va zice să schimbi dpf-ul. 

Unii producători programează senzorii în așa fel încât au o valoare fixă, care, atunci când se atinge, te obliga să schimbi neapărat dpf-ul. VAG pe multe modele, deși a setat o valoare, permite ca aceasta să fie depășită și abia când presiunea diferențiala atinge valori critice te obliga să îl schimbi. Așa se explică de ce colegi au ajuns la kilometraje impresionante cu dpf-ul original. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu 2 poze :D  din cauza valorilor ridicate nu ma lasă fac regenerare pe loc. Așa aca am intrat la adaptatiano și i-am dat sa fac in mers. Astea sunt valorile in mers și după . 

9E238628-FB6A-4A1F-BE8E-1CCC08811324.jpeg

In mers

60BB6F12-3D97-48A2-907A-AD57A8AC32CD.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din câte văd, dar nu lua 100% de bun ce spun pentru că nu sunt specialist, cu regenerarea stai ok. Adică aveai 17,4 gr funingine la 310 kilometri. Trebuie să se adune până la 24 grame (așa mi s-a spus și mie aici cu câteva pagini în urmă). Deci nu ar trebui să umbli să provoci regenerari. Într-adevăr presiunea diferențiala este mare dar se mai poate încerca scăderea ei (Liqui Moly Dpf Protector am pus eu odată și mi-a scăzut mult dar nu am mai băgat pentru că îmi ronțăiau injectoarele ca naiba, un coleg de aici a băgat Mecatech, scump dar mi-a spus că îl folosește din când în când). Nu știu ce înseamnă acel 249 ml oil ash, capacitatea dpf-ului sau cea adunată. Eu am în grame exprimat (am pus și eu o diagnoză aici pe topic, nu de mult). Ar trebui să îți arate cantitatea maximă și cea acumulată. 

Cred că te necăjești degeaba să provoci regenerari. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Trofin Liviu said:

 

Cred că te necăjești degeaba să provoci regenerari. 

:)) la același concluzie am ajuns și eu. Momentan îl las așa . Pana nu o sa apăra vreo eroare ceva , nu o sa îmi mai bat capul. 

O sa ma uit la b7 tatălui meu sa văd el ce valori are la diferența de  presiune . 

 

Multumesc frumos de răspunsuri . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te intrebam cati km ai in bord pentru ca dupa starea DPF-ului masina are aproape sigur peste 400 000 km. Presiunea diferentiala este intradevar mare, dar la numarul asta de km nu prea mai poti avea pretentii de la DPF. Acum nu stiu cat de mult sunt afectate performantele motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semnalele pe care le da masina cand regenereaza sint confuze .. nu toata lumea reuseste sa distinga corect cand regenereaza. 

Ex cresterea relantiului .. e data si de consumatorii electrici. 

Ventilatoarele pornesc vara daca ac e cuplat si apa peste 92 grade.

Ce alti consumatori mai sint cuplati automat de ecu in acest caz la motoarele tdi cr ?

Intreb pt.ca am multe cereri... oameni care vor sa le pun un avertizor ... led.. care sa atentioneze faza de regenerare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut dragi forumisti . Din pacate am si eu o probema cu vw passat-ul meu, 2.0 140 cai bmp din 2007 ...ideea estea ca bineinteles fiind tara asta plina de "mecanici",efectiv nu mai stiu ce sa fac,in ce directie sa o iau cu masina ...

si anume ... masina merge normal ...trage normal...nu scoate fum de vreo culoare anume in schimb pe vcds am carbon mass 97 iar load coefficeient este 2.8% cu learned value 0.0% ...pot atasa si cu vcds rezultatele..rugaminte mare la dvs pt.ca am de ales intre dpf off sau mers cu ea asa...masina are 320000 km reali!multumesc

20181229_174221.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • laurstef
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!