Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

salut . in timpul regenerari consumul instant scade foarte mult undeva la relati o,2 l/h ? 

este normal?  multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu. In realitate creste.

Deci, tu ai o problema legata de afisarea consumului instant. Trebuie verificat de ce afiseaza asa, daca ECU trimite informatia eronat. Am mai intalnit astfel de cazuri, nu esti singurul.

ce cod de motor ai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

motor cayc 1.6 tdi 

Modificat de tamapiciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și eu am observat acest lucru. Oare este o frecare mai redusă datorită injecției de motorină?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu numai la voi și la bmn  la mine este la fel ....când regenerează pasiv ( sa zic așa)scade consumul atât în vcds cât și cel afișat pe bord ...  Iar când regenerează activ sau forțat creste consumul nu știu cât de corect este așa 

Asta în relanti.. știu că regenerările se fac in mers dar e curios sa vad consumul ăla instant la regenare pasiva de la 0.6 cât este normal scăzând la 0.4 și când e activa urca de la 0.6 la 1.1 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0,3 l și la mine când începe regenerarea,acum 2 ani urca la 0,9-1.0 l,eu ii fac regenerarea in mers pentru ca și o face MULT mai repede și mai ok.Era sa fiu “păcălit” de 2-3 ori și s a lăsat cu becul de la DPF aprins in bord din cauza ca nu prezenta simptome de regenerare mai ales ca o lăsam la

relanti,pana mi am dat seama ca trb sa merg cu ea și de 9 luni fără bec aprins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte sa fac toate cele 4 injectoare consumul la regenerare ajungea si la 2,2 l/h era o catastrofa .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0,2/h este și la mine. Cred că cel mai frumos sunet îl scoate motorul meu atunci când regenerează. Are un zumzăit fin. Mă îndoiesc să fie consumul în realitate acesta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna, 

Detin un VW golf 6 2010, cod motor CAYC cu urmatoarea eroare. Din pacate la regenerarea fortata temperatura aju nge pana la 350 in loc de 650.

Stiti care ar putea fi cauza? 

IMG-20181128-WA0007.jpg

IMG-20181128-WA0006.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sterge eroarea si apoi o sa mearga regenerarea fortata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod cert ca-i va returna din nou resp eroare. Chiar azi am mers cu un golf cu aceeasi pb-100 km, abia scadea valoarea in regenerare fortata. Am reusit pana la urma sa o fac in standing. Dupa ce in prealabil am recalibrat clapeta de acceleatie. In apx 30 min a fost ca nou, dpf dus la 1.38g.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult,asa este, eroarea reapare, am incercat regenerarea si in mers si fortata, eroarea reapare. Cum pot sti daca trebuie recalibrata clapeta de acceleratie? Ce ar trebui verificat?

Dupa atatea incercari de regenerare a crescut nivelul uleiului, posibil sa aiba motorina. Sau poate fi alta cauza?

 NU MAI DA QUOTE POSTĂRII ANTERIOARE!!!

Modificat de lupo_bv
QUOTE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am un Golf VI 1.6 TDI CAYC 2011 cu problema Dieselgate. Urmăresc forumul de 2 ani de zile de când am cumpărat mașina și am ales să nu-mi fac update la soft la reprezentanță din cauza părerilor împărțite și în special din cauza regenerărilor mai dese. Singurul lucru care mă numulțumește la mașina sunt regenerările și implementarea celor de la VW care nu-ți arată nici o informație fără VCDS. Și acum întrebarea:

Ați pățit să pornească regenerarea când mașina este complet rece? Este un lucru normal să pornească regenerarea la ~500 de metri după pornire la -3 grade C? 

Întreb asta pentru că nu am găsit nicăieri informații concrete, și până acuma nu am pățit așa ceva. La ultima regenerare, -3 grade C afară, am pornit mașina, și după ~500 de metri a început regenerarea.... și a fost un coșmar. Totul era rece, temperatura la apa nu a crescut, la ulei nu a crescut, nimic. Eram pe bulevard în Cluj-Napoca și a scos un fum de nu mai vedeam mașinile în spate și în lateral.

Am pus VCDS-ul când am ajuns acasă și bineînțeles că nu a reușit să-si facă regenerarea, last regeneration 600KM, a doua zi dimineața, aceeași poveste, -5C, 100 de metri și mașina începe regenerarea, fum peste tot. De 5 ori s-a întâmplat asta și s-a aprins martorul DPF prima dată în 2 ani de zile de când am mașina. Am mai avut 1-2 regenerări ratate pe distanțe scurte în oraș, dar foarte foarte rar, și niciodată nu am ajuns să se aprindă martorul.

Dupa ce s-a aprins martorul, am ieșit afară din oraș că aveam un drum de făcut și totul s-a rezolvat foarte plăcut, nu am simțit regenerarea, s-a stins martorul, am verificat cu VCDS că s-a făcut și totul e ok.

Încerc să-mi dau seama dacă:

1. Este normal să-și facă regenerarea când totul e complet rece, dar am eu ceva probleme și de aia a scos fumul.

2. Nu este normal să-și facă regenerarea în asemenea condiții și am ceva senzori care raportează greșit și pornește regenerarea când nu ar trebui.

Precizez că nu scoate fum niciodata, nici înainte și nici după ce si-a făcut regenerarea, doar în momentul acela când a pornit cu motorul rece complet.

Mersi!

Edit:

Am verificat cu VCDS-ul la rece toți senzorii de temperatura pe care i-am găsit să văd dacă nu cumva raportează temperatura greșită, dar nu am văzut nimic deplasat. Aștept sugestii dacă știți la ce alte valori aș putea să ma uit.

 

Modificat de micku7zu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.De unde stii ca a pornit regenerarea ?

Mergi prea mult in oras pe didtante scurte ,de aceea se aprinde martorul dpf (ceva normal pt cayc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Micku! Dupa ce pornesti masina ,nu da drumul la caldura in masina ,si ai sa vezi ca masina nu sta turata dupa 500 de m,fa proba asta .Este normal sa scoata fum mai mult la pornire pana se regleaza masina si se incalzeste apa

Modificat de floryn_80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, MihaD said:

Multumesc mult,asa este, eroarea reapare, am incercat regenerarea si in mers si fortata, eroarea reapare. Cum pot sti daca trebuie recalibrata clapeta de acceleratie? Ce ar trebui verificat?

Dupa atatea incercari de regenerare a crescut nivelul uleiului, posibil sa aiba motorina. Sau poate fi alta cauza?

 NU MAI DA QUOTE POSTĂRII ANTERIOARE!!!

Avea o eroare intermitenta si scutura un pic la oprire. Incearca regenerarea in stationare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns, dar din pacate nu merge nici asa, temperatura ajunge doar la 350 de grade. Voi merge cu ea la reprezentanta sa vad ce-mi spun. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, EEXCALADE said:

1.De unde stii ca a pornit regenerarea ?

Mergi prea mult in oras pe didtante scurte ,de aceea se aprinde martorul dpf (ceva normal pt cayc)

Salut, am văzut că dai cele mai multe răspunsuri prin topic cu informații utile dar foarte scurte :)) mulțumim pentru ajutor! 

Cred că a pornit regenerarea din toate simptomele pe care le simt de obicei când își face regenerarea în ultimii 2 ani de când am mașina. În toți acești 2 ani nu s-a mai aprins niciodată martorul pentru că reușea tot timpul regenarea (cu mici excepții când chiar trebuia sa opresc mașina). Când conduc în oraș bară la bară și începe regenerarea, se simte diferență, când mă prinde la drum lung nu-mi dau seama. Fac drumuri lungi o dată la 2 saptamani. Am cam urmarit regenerarile si cu VCDS din cand in cand...

Coincidența este prea mare să nu fie vorba despre regenerare, dar nici 100% nu pot să zic atâta timp cât VW nu a pus un semn micuț să știm când se întâmplă!

Și pare că a încercat de ~5 ori și apoi s-a aprins martorul, când am ieșit afară și-a făcut regenerarea și nu mai am nici o problemă. Orice pornire la aceeași temperatură, nici un pic de fum, nici o problemă!. Am făcut 300km deja de la ultima regenerare, aștept să văd pe la 500-600 dacă pățesc la fel.

@EEXCALADE știi vreo valoare la care să mă uit în timp real în VCDS când se întâmplă din care să-mi pot da seama 100% că e vorba de regenerare? 

Experienta a fost ceva de genu: Am pornit masina la -3 grade C, am iesit din parcare si dupa ~500 de m a început să scoata fum foarte foarte mult de nu se mai vedea nimic pe strada, era la 1000RPM (sta la 1000RPM iarna pana ce se incalzeste, cand s-a incalzit sta la 850-900 si daca isi face regenerare la 1000RPM). În cazul de fata nu puteam sa-mi dau seama din RPM daca e regenerare sau nu pentru ca iarna sta la 1000 pana ce se incalzeste, dar cand schimb din a 1-a in a 2-a fara sa o turez prea tare se simte cand isi face regenerarea si avea exact acelasi comportament. Dupa ce s-a incalzit putin (nu stiu exact cat era la apa si ulei) nu a mai scos fum, dar regenerarea si-a tot facut... temperatura la ulei statea la 99-100 desi nu era deloc fortata. Asta se intampla doar cand isi face regenerarea, sau bineinteles daca o calc. Si cand am oprit masina a pornit racirea exact ca dupa o regenerare. Apoi am mai avut 4 drumuri foarte scurte in care am avut acelasi comportament dar au fost extrem de scurte si nu puteam sa las masina pornita. S-a aprins martorul si am avut drum pe afara (oricum ieseam ca sa rezolv problema) și s-a rezolvat. De atunci nici o problema... 300 de KM, opriri / porniri zilnice pe frig si nici o problema. Astept sa vad la 500-600km daca face la fel. 

 

10 hours ago, floryn_80 said:

Salut Micku! Dupa ce pornesti masina ,nu da drumul la caldura in masina ,si ai sa vezi ca masina nu sta turata dupa 500 de m,fa proba asta .Este normal sa scoata fum mai mult la pornire pana se regleaza masina si se incalzeste apa

Nu ai înțeles exact problema... a scos fum de nu vedeai mașina din spate, la propriu, efectiv nu se mai vedea, și în lateral! Am încercat și cu toate pe off, și on. Traficul era bară la bară, nu puteam să accelerez, când acceleram puțin pe distante scurte nu scotea fum (dar ft putin timp ca era bara la bara), cum stateam (la 1000RPM) iara scotea fum incredibil de mult. Toate acestea până când s-a incalzit masina... nu stiu exact sa spun la ce temperatura (apa / ulei) nu a mai scos fum... si a continuat regenerarea. 

 

Din păcate nici unul din voi nu mi-a răspuns concret la ce am întrebat lăsând la o parte toate celălalte detalii (că poate am interpretat eu greșit ca fiind o regenerare, dar asta urmează să stabilesc următoarea dată când se întâmplă, pentru că de când a reușit regenerarea, nu mai nici o problemă, nici un pic de fum):  E posibil sau normal să pornească regenerarea când motorul e complet rece?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este posibil. Mie cu softul diesel gate, la 5 min de la pornire a intrat in regenerare - aspect observat de 2 ori in lunile de toamna. Apa a crescut f repede la temp de regim. 

Ca fapt divers, nici un alt brand auto nu iti indica pe bord cand e activa regenerarea. Nu are nici un rost. Martorul se aprinde cand e o pb. nu cand totul functioneaza normal.

Modificat de pronet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, micku7zu said:

............:  E posibil sau normal să pornească regenerarea când motorul e complet rece?

Salut!

Eu pot sa confirm 100% ca la Passat 2010, CBAB, mi-a pornit regenerarea cu motorul rece. S-a intamplat luna trecuta, cand temperaturile au fost putin peste zero grade, dar la fel de surprins am ramas si eu. Masina nu a apucat sa isi faca regenerarea in oras, am oprit la munca, iar la plecare in primele 2-3 minute a inceput. Mi-am dat seama din turatia motorului la relanti. Nu are legatura cu faptul ca motorul sta mai turat in primele minute cand este frig, sau cand se activeaza load mananagement, in timpul regenerarii are alt fel de mers, "putin mai chinuit"... Legat de fum, mie nu mi-a atras atentia acest aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pronet Ceva nu este în regulă decât, dacă, ai avea un injector suplimentar montat înaintea dpf-ului pentru a crește artificial temperatura gazelor. La 5 minute după o pornire la rece ar trebui să ai un amestec extrem de bogat să crească temperatura atât de rapid încât dai în altele. Dacă au conceput să facă asta, nu face deloc bine mașinii.

@ celor care au probleme, ar trebui văzuți senzorii care controlează dpf-ul. Cu înaintarea în vârstă se mai strică și ei, dau informații eronate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat B8, DCXA, cam la 2-3 minute de la pornire s-a initiat regenerarea. Temperatura exterioara aproximativ +3 grade Celsius. Incarcare funinigine (soot) 24 grame. Dupa regenerare a coborat la 5.20 grame. Temperatura motorului a crescut mult mai repede decat in mod normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, Trofin Liviu said:

@pronet Ceva nu este în regulă decât, dacă, ai avea un injector suplimentar montat înaintea dpf-ului pentru a crește artificial temperatura gazelor. La 5 minute după o pornire la rece ar trebui să ai un amestec extrem de bogat să crească temperatura atât de rapid încât dai în altele. Dacă au conceput să facă asta, nu face deloc bine mașinii.

@ celor care au probleme, ar trebui văzuți senzorii care controlează dpf-ul. Cu înaintarea în vârstă se mai strică și ei, dau informații eronate. 

Tehnic ai perfecta dreptate. Varianta cu injector separat este implementata de ex pe Ford Kuga-fara moarte filtrul. Pb este ca softul dieselgate seteaza o limita +/- km rulati in orad de ex. La mine regenerarile erau cam la fix 100-120 km, mers doar oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Inainte de rollback, la mine regenerarile erau la 100-140 km cu mers doar in oras. Ma stresau teribil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • albert
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!