Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

softul asta face masina sa faca regenerari mai dese ?

eu nu l-am facut si ma intrebam daca e bine sa-l fac.

ajuta cu ceva  ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da face regenerari mai dese,nu ajuta cu nimic..din contra..facand regenerari mai dese filtrul se incarca mai repede..si automat o sa duca mai putin..cauta pe cineva si pune softul dinainte... 

spor!

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu am softul diselgate.

masina are softul original din 2014.

nici nu o sa-l fac merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, MariusPD said:

da face regenerari mai dese,nu ajuta cu nimic..din contra..facand regenerari mai dese filtrul se incarca mai repede..si automat o sa duca mai putin..cauta pe cineva si pune softul dinainte... 

spor!

Si cedeaza egr ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, EEXCALADE said:

@DinuC Te asigur ca ai anulat dpf-ul degeaba ,filtrele astea tin lejer 500 mii km 

Si astea noi de pe Euro 6 ( 2.0TDI CRLB 150CP ) tin atat, daca motorul este OK si corect intretinut? Nu de alta dar au softul dieselgate de nou si se regenereaza in prostie mai tot timpul... sa stiu la ce sa ma astept. Multumesc de raspuns. 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai marii ingineri de la VAG de ce credeti ca au facut acest soft dieselgate?sa se produca multe regenerari si sa tina durata de viata a dbf ului mai putin si sa fie inlocuit! Doar ca romanul e inventiv si a rezolvat aceasta problema pentr cei care doresc sa nu mai aibe probleme cu regenerarile, cu moartea egr ului, cu consumul mare de carburant etc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei1980 Cu o intretinere corespunzatoare si dpf-urile de la motoarele E6 tin peste 500 mii km

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viata DPF-ului are legatura cu calitatea uleiului si consumul lui, nu cu frecventa regenerarilor. Ce ramane in filtru si-l infunda este cenusa uleiului (oil ash). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic : pt cel care sterge postarile... de ce se sterg postarile unde spunem ca egr si dpf anulat este INFRACTIUNE?

cumva din asta se traieste si noi trebuie sa respiran acele gaze toxice??? este normal? sa ma astept acum sa fiu penalizat? nu este normal..moral..si uman.. 

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ca da si eu am fost penalizat de 2 ori si nu am prea priceput de ce .

asta este viata ...........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, MariusPD said:

off topic : pt cel care sterge postarile... de ce se sterg postarile unde spunem ca egr si dpf anulat este INFRACTIUNE?

 

Marius....legal, termenul de infractiune nu are nicio legatura cu operatiunea de care vb tu...poate de aceea sunt sterse posturile.

Tot asa, pt ca aceste posturi nu au legatura cu aria tehnica

Legat de eliminarea dpf ul...ai dreptate cu privire la noxe...dar nu de la masini murim noi mai devreme....stai linistit. 

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

anularea dpf sau egr poate nu o fi infractiune dar SIGUR  nu este legala(am mai intrebat si ieri si s a sters postul)...si atunci ar trebui interzise discutiile...citez din regulament...

,, Nu sunt acceptate discuțiile privind orice tip de activitate ilegală sau imorală,,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, MariusPD said:

da face regenerari mai dese,nu ajuta cu nimic..din contra..facand regenerari mai dese filtrul se incarca mai repede..si automat o sa duca mai putin..cauta pe cineva si pune softul dinainte... 

spor!

Conform algoritmului ...E Cum ai zice... face o regenerare la 10 ani și atunci nu se umple.ca face foarte rar. Dpf e ca o soba... bagi lemne în el... Dacă nu arzi lemnele sa le transformi în cenușie. (.sa poți goli soba sa bagi alte lemne)  ... Atunci se umple cu lemne și tot nu mai poți sa le mai scoți. De aia face regenerare...pt arderea particulelor  prinse în fagure.   Nu face regenerare..Se înfundă.  Așa văd eu problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai asa si este. a spus cineva altceva? regenerarea se face. doar ca se infunda filtrul cu oil ash..ceva cum ai spus tu...

Modificat de MariusPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oil ash rezulta in urma arderii uleiului. Consumul de ulei nu este influentat de regenerari, acesta va fi tot de 0.5l-1l la 15.000 km. Funinginea (care se vede la motoarele diesel fara dpf pe evacuare) este cea care declanseaza regenerarile, dar in urma arderii ei nu raman reziduri care sa infunde filtrul. Noul soft produce mai multa funingine pentru a reduce cantitatea de oxizi de azot (NOx-ul care a fost gasit peste limitele declarate de VW) si din aceasta cauza au loc regenerari mai dese.

In concluzie: arderile de funingine nu infunda filtrul, ci oil ash. Regenerarile nu influenteaza consumul de ulei. Deci cantitatea de cenusa va fi aceeasi indiferent daca se face o regenerare sau 10 :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, va rog daca, se poate sa ma ajutati cu interpretarea valorilor de mai jos. Cat de incarcat este filtrul de particule?

 

1 Fault Found:
5253 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor 
          P2452 00 [175] - Elect. Malfunction
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 17
                    Mileage: 116812 km
                   Engine speed: 779.00 /min
                    Normed load value: 35.3 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 83 °C
                    Intake air temperature: 52 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.740 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Sensor for particle filter differential press: raw value: 1056 hPa
                    Particle filter: difference pressure: 1056 hPa
                    Particle filter: offset for differential press.: 17 hPa
                    Particle filter: differential pressure: dynamic offset: 0 hPa
                    Outside air temperature: 45.0 °C
                    Particle filter: soot mass measured: 9.52 g
                    Particle filter: soot mass calculated: 7.19 g

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba senzorul G450

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, l-am schimbat si nu mia am eroare pe el. S-a stins martorul dupa 3 sau 4 reporniri cu noul senzor. Ma intereseaza cat de incarcat este filtrul de particule. nu stiu daca reiese din aceste date.Ma intereseaza sa stiu cat de incarcat era filtrul ca sa fac o comparatie la o noua scanare. 

 

 

Modificat de cotet80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma intereseaza pe viitor sa stiu si de unde reiese gradul de incarcare. Care sunt valorile care-l indica. din cate am citit , gradul de incarcare il reprezinta un % din ceva.

 

Multumesc pentru intelegere.

Modificat de cotet80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns!

Ideea este ca eu nu am interfata si nu pot sa scanez.

Informatiile de mai sus sunt de la o scanare mai veche si vroiam sa aflu cat de incarcat este filtrul de particule ca sa fac o comparatie cu o scanare viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am un G6 1.6TDI/2009 destul de putin folosit (e a 2-a masina in familie) la care mi s-a aprins senzorul de EGR apoi nu am reusit sa ii fac regenerarea in timp si motorul a intrat in protectie (eroare motor si senzor bujii incandescente clipeste).

Am facut scanarea cu VCDS si am gasit doar eroarea de DPF de mai jos (senzorul G450 pare in regula):

1 Fault Found
7388 - Diesel Particle Filter
          P2463 00 [165] - Excessive Soot Accumulation
          MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 70232 km
                    Date: 2018.01.04
                    Time: 20:35:59

Am gasit urmatoarele valori la DPF:

                Address 01: Engine 
  051   Coolant temperature 0 °C
  236   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 21.0839802 g
  237   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF N/A
  238   Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 11.56 g
  239   Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF -5.16 g
  240   Particle filter; time since last regeneration-T_WOUT_RGN 49950.30 s
  241   Particulate filter ash load limit-C_MASS_ASH_PF_LIM_TEST N/A

Nu am vrut sa ii fac regenerare pe loc astfel ca am incalzit motorul si am activat regenerare din mers, urmarind in acelasi timp parametrii DPF. Dupa ce am parcurs aprox 30 minute pe un drum judetean in treptele 2-3 cu turatie intre 2000-3000 rot/min, nu am sesizat o scadere semnificativa a parametrilor insa martorii de DPF si bujii incandescente s-au stins. Problema e ca valorile citite cu VCDS nu par a fi scazut (nu am acces la Measure blocks ci numai la "Adv. Meas. Values"):

 

  051   Coolant temperature 89 °C
  232   Particle filter; field regeneration request status-STATE_RGN_PF 0
  233   Particle filter; fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN 0.39 l
  234   Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN 4.9 km
  235   Particle filter; offset for differential press.-DIP_PF_AD[0] 1.33 hPa
  236   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 21.1057298 g
  237   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF N/A
  238   Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 23.06 g
  239   Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF -4.74 g
  240   Particle filter; time since last regeneration-T_WOUT_RGN 499.90 s

E prima data cand intampin problema si nu stiu daca am procedat corect. Este ok asa sau ar trebui sa ii mai fac o regenerare? Din pacate nu am avut acces la toti parametrii precum temperatura de inainte si dupa DPF.

Nu am facut nici upgrade de soft pentru "dieselgate". E softul original din 2009.

De mentionat ca valorile initiale au fost citite cu motorul rece (nepornit de 4-5 zile), ulterior MASS_SOOT_SIM_PF a crescut pe la max 24.60g si apoi a inceput sa scada pana la valoarea actuala, timp in care s-au stins si martorii de bord.

Multumesc,

<mtode>

Modificat de mtode
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • aazur
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!