Jump to content

Octavia Tour 1.6 Vs Ford Focus 2 2008 1.4 Vs Fiat Bravo 2008 1.4


DANIM
 Share

Postare recomandată

De vreo 3 luni imi caut masina,am facut si drivetest si totusi nu ma pot hotari.Am redus lista, si au ramas astea.Fiecare are ceva care ma atrage si e greu de ales.Daca as avea banii lui Becali le luam, frate, pe toate ,si gata.Sa nu imi spuneti ca "Fiatul nu e fiabil"ca nu cred;s-au ridicat italienii.L-am ales pe el in pofida lui Renault Megane sedan.Deci cam toate sint pe la 13.500 E DDP.Asa ca cine are timp si un sfat ,il rog sa ma ajute.CEAU!MERSI!

Modificat de DANIM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as alege octavia.asa cred.fata de celelalte doua e mult mai mare...macar atat, ca altfel, in banii astia nu e prea dotata....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo cu sufletul, Octavia cu creerul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti sugerez Bravo sau Focus, cu un usor avantaj pentru Bravo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut pe mana un Fiat Stilo 2 ani.De la 0 km pana la 67000 km si nu am avut probleme decat cu bateria(a cazut intr o iarna).Parerea mea e ca italienii au progresat vorbind de fiabilitate in cazul Fiat.Si intr-adevar , e ff frumos Bravo....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E frumos Bravo , intradevar, iar Focus are avantajul unei pltforme mai evoluate decit la O1. Dar ca fiabilitate eu am avut O1 si as lua din nou Skoda fara discutii. Depinde si de celelate criterii (cine o va conduce,pe ce drumuri, ce distante etc). Cum spunea cineva mai sus, daca ar fi sa aleg rational, sigur as alege Octavia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer as fi mers pe O 1 Tour,...dar ma gandesc si la revanzare.Adica peste vreo 6-8 ani va fi cum e Mercedesul Cobra,un dinozaur.Ma mai gandesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un prieten cu un focus 1.4 din 2007, nou-nouta luata de la dealer. Masina are 21000 de km si in afara de revizii (ultima a fost 12 milioane) s-au schimbat: pompa de benzina - a ramas cu masina in drum, nu a mai pornit urcata pe platforma, schimbata pe garantie; si mai nou pompa de apa :D

Eu unul nu m-as apropia de focus. Si masina a fost utilizata in conditii normale.

Dupa mine Bravo e cea mai buna varianta. De cand cu noile modele am inteles ca au lucrat mult si la capitolul motoare, si in plus designul este superb.

Modificat de vladpo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as alege focusul dintre alea trei, pt ca O1 tour e invechita, iar la fiat este chiar asa de rau precum se spune! (cu fiabilitatea!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-as cumpara de la italieni nici macar o paine

Ia Focusul, oricum sta mai bine in curbe ca orice Golf, iar Octavia 1 e depasita

Atat doar ca 1.4 e submotorizat (indiferent ce putere zic ei ca are - cuplul tot undeva la turatii mari e....deci consum) - o sa consume cat un 2 litri tdi in oras

Cat despre fiabilitate, am vazut si motor de Toyota Avensis schimbat complet in garantie...no luck....

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strict dintre cele trei, clar Ford Focus 2 !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot pe focus as merge si eu. are o platforma tehnica mai avansata, o garantie mai mare, confort sporit si e cam cea mai noua dintre ele. isi va pastra valoarea mai bine decat celelalte masini din versus. as sugera insa, in limita posibilitatilor , o varianta superioara de motorizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fiabilitate este Octavia Tour .

Fordurile au multe probleme de fiabilitate, greseli de proiectare etc.

Fiat este o firma ce a avut de asemeni probleme cu fiabilitatea,se spune ca s-au mai redresat

asta nu stiu.

Oricum firmele care au zbarcit-o tare la fiabilitate au si pierderi mari pe anii trecuti ( vezi Fiat si Ford).

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar oare aia 1.4 litri si 80 CP duc Fordul?Nu am nevoie de sprinturi si depasiri in forta.Iulian,dar Focus nu a fost vreo 2 ani masina anului in Europa?

Modificat de DANIM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masina de serviciu un Ford Focus 1.8 TDCI Ghia, achizitionat in decembrie 2007. Poate sunt eu carcotas, dar uite cateva chestii care nu-mi plac:

- e suficient sa rulezi vreo suta de km pe ploaie / mazga si ai geamurile laterale murdare dincolo de orice inchipuire (am condus multe masini, dar nu am patit nici o data asa ceva);

- etajarea cutiei este cam ciudata, comportarea in viteza a doua fiind aiurea (la viteze ceva mai mici trebuie sa o tii foarte atent din ambreiaj caci altfel opresti motorul);

- lipsa indicatorului de nivel la rezervorul de lichid de spalare parbriz este deranjanta (trebuie sa fii oricand pregatit sa ai de rezerva); pozitionarea racordului de incarcare al rezervorului si dimensiunile acestui racord dovedesc o totala lipsa de inspiratie (o buna parte din lichid ajunge pe jos can vrei sa completezi);

- decalajul dintre stergatoare (tip aero) iti asigura ca o parte centrala a parbrizului ramane mereu murdara.

Nu stiu daca la modelul scos de curand se regasesc cele descrise de mine. Iar motorul de 1.4 nu-l cunosc, dar mi se pare cam micut pentru dimensiunile masinii.

Sper ca informatiile de mai sus iti vor fi utile in decizia pe care o vei lua. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca cei dinainte au observat insa e vorba de ford focus 2-2008.Este un facelift la vechea generatie.Mie unul imi place foarte mult.sasiul e unul dintre cele mai stabile(premiat chiar)Despre motorizare si fiabilitate nu stiu prea multe insa sa nu uitam ce s-antamplat cu ultima generatie de passat cu motorul 2.0TDI

Dintre toate as lua focusul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Precum se vede in pietele de masini Fordurile isi cam pierd din valoarea de nou mult fata de VW

Eu sustin clar ca e submotorizat; nu vrei depasiri, dar imediat cum incarci masina o sa vezi ca parca ai pornit 3 aere conditionate....de tras cand e goala e ok, are si sprint prin oras (la fel ca si 1.4 80 cp twinport de pe Astra), dar pt ca turatia de cuplu e cam sus o sa pape

Sasiul garantat sta mai bine ca un Golf in curbe

Dintre cele 3 ca si consum si fiabilitate as alege clar....Toyota :rolleyes:

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am incredere in topurile de genul ,,Masina anului,, :huh:

Apoi depinde ce apreciezi la o masina confort,design,demaraj,.........

La mine calculul e simplu o masina sa m-a duca Franta-Romania regulat,fara probleme deci discutam de 3000-4000 de km ,ptr mine fiabilitatea este importanta.

Cand te lasa masina pe la unguri sau austrieci incepi sa gandesti altfel la alegerea unei masini.

Skoda are o platforma incercata pe Audi apoi Passat apoi O1.

Daca as parasi gama VAG doar spre Toyota m-as indrepta cum bine spunea FABnRuSu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa imi spun parerea, dar mai intai vreau sa prevcizez ca la inima am Golf-ul si sunt consultant vanzari la Ford :P. Asta este, eu am vrut foarte mult sa vand vw, dar nici nu puteam sta pana angajau inca o persoana, sper ca intelegeti.

Am deja 2 ani la vanzari la Ford. Initial impresia despre Ford era mai slabuta, dar acum cand cunosc mult mai bine masinile stiu mai bine care sunt plusurile si minusurile.

Acum revenind la subiect ; Octavia este o masina buna, dar cam invechita tehnic si moral, interiorul la fel e mai slabut calitativ in comparatie cu celelalte concurente. Si pentru caroseria Octaviei 1 cred ca mai degraba un 1.6. Ca tren de rulare este mai slab decat Focus-ul, nu mai vorbesc decat ca suspensia nu este independenta.

Am testat si Bravo - poate pe multi i-a fermecat design-ul, dar despre calitatea Fiat nu se poate spune ca concureaza de pe o pozitie serioasa masinile precum VW, FORD, Opel. Atentie, nu zic neaparat ca nu ar fi fiabile, zic de calitatea masinii, a finisarilor, a imbinarilor, solutiile constructive, ergnomie etc. Legat de tinuta de drum si directia de la Fiat este ok, normala, dar nu putem compara cu Focus sau Golf care sunt altceva.

Focus-ul este o masina corecta, motorul de 1.4 este comparabil ca si performante cu concurenta si consumul este ok 6,6 l /100 km, cu 0,3 mai mic decat Golful.

Ce apreciez cel mai mult la Focus este tinuta de drum la un inalt nivel si precizia excelenta a directiei. Pur si simplu este o masina cu care poti merge tare si te simti in siguranta, se incadreaza excelent in viraje, nu degeaba este declarat ca sta cel mai bine la capitolul stabilitate. Si Golful este foarte bun, dar ceva sub Focus. O explicatie de ce Focus-ul sta bine pe drum este suspensia spate Control-Blade (patent Ford) care permite miscarea limitata a suspensiei si fata/spate pentru a absorbi mai bine socurile puternice, plus bineinteles suspensia independenta care este inca de pe vremea primei generatii de Focus.

Inca un argument in plus este facelift-ul nou venit pentru Focus care arata bine, da o nota si mai dinamica masinii. La facelift ca noutati de dotare standard la toate modelele sunt oglinzile cu semnalizare incorporata (forma este cea de la Mondeo), discurile frana pe spate (deci inclusiv la 1.4), asistarea la franarea de urgenta MBA (Mechanical Brake Assist) care scurteaza distanta de franare. Modelul in 5 usi este produs in Germania. Fiabilitatea modelului este in general buna, sunt clienti care nu au avut probleme cu ele, nu zic ca ce masina fiabila e, ci doar ca nu pot spune ca e mai mult sau mai putin fiabil fata de Golf spre exemplu.

Va invit la Brasov sa va fac drive-test.

@DANIM: daca te decizi pe Focus lasa-mi un nr. de tel sa iti fac o oferta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin_g : Cred ca esti persoana cea mai indicata care sa spuna daca o data cu noul model/face-lift, au imbunatatit calitatea interiorului, care mi s-a parut groaznica la modelul precedent. Din poze pare sa se fi imbunatatit dar inca nu am fost in showroom sa vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva; pentru doritorii de cifre: latimea la Focus este de 1,84 m, bate inclusiv Passat-ul :P , plus suspensia si directia foarte bune, nici nu e de mirare ca sta foarte bine pe sosea! Este si cam cel mai lung din clasa cu cei 4,33 m. Este tot confortul in fata, se sta foarte bine in spate, plus portbagaj de 385 l.

Pretul pentru varianta fara vopsea metalizata ajunge pe la 13.200 Euro TVA inclus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Devastator: calitatea este cam aceeasi in principiu. Calitate mai buna vei gasi la modelele cu echipari mai bune, Ghia si Titanium. O idee parca sunt materiale ceva mai bune pe portiere, s-au schimbat indicatoarele de bord care acum sunt in relief tot albe cu rosu culorile (gen Audi - chiar imi plac, au chimbat iluminarea interiorului din aprilie 2007).

Va spun parerea mea sincera. Am Golf-ul din semnatura si din cauza faptului ca am masina de servici si someaza mutl in garaj as vrea sa trec pe benzina. M-ar tenta optiunea unui Focus 1.6i 5 usi dotat destul de bine din Germania si la km putini. Vreau sa am consum rezonabil si un pret bun, Golf-ul din pacate are consumul cam mare la MPI, iar la FSI trebuie neaparat benzina de 98.

Nu ma incalzeste calitatea interiorului de VW cu care sunt obisnuit, dar m-am obisnuit si cu ce ofera Focus-ul, plus tinuta de drum care conteaza si care este la polul opus fata de ce stiu sa faca francezii - Renault, Peugeot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne faci sa credem ca la clasa ei nu are rival. :blink:

Ford Focus este o masina fiabila daca o compar cu Mondeo de exemplu :angry: .

1.Nu prea ai spus nimic de calitatea servisarii????

2.Probleme cu servodirectia(pompa de servo,furtune crapate in maxim 15 mii de km) au fost?

3. despre nivelul de sonorizare din habitaclu si zgomotul motorului poti sa spui ceva ? :)

Este frumos sa le spui tu singur si punctele slabe. :Driver:

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P Iulian, nu ma intelege gresit, nu tin cu ursul :)

Sa raspund pe fiecare punct:

1. Calitatea service-ului - depinde in fiecare judet. Nu este o diferenta semnificativa fata de service Vw. La VW in service se fac masluieli la piese pe garantie si chiar se pot lua anumite piese de pe masina clientului. Asta e motivul pentru care eu nu calc la service la Tess ca pur si simplu client (bineinteles si partea de cost este clar). La Ford exista cam acelasi nivel de competenta/incompetenta sau neglijenta, stiu sigur ca se schimba intotdeauna tot ce se solicita. Asta spun clar pentru ca am stat o saptamana in service cand m-am angajat. La Tess Brasov e ca in codru in service, cunosti pe cineva, te baga cu o constatare si poti sa iesi cu ce lucrare vrei tu, caz concret Passat-ul din semnatura.

Pe cuvant ca sunt extrem de putine service-uri la care as avea incredere sa ma duc sa las masina pentru o lucrare si sa nu stau crispat (doar Seat si Subaru in Brasov cred - vorbesc doar de service-uri autorizate)

2. Cu probleme la servo - am intrebat acum un coleg la receptie si imi spunea de ceva cazuri la Fusion, sunt convins ca au fost si la Focus ceva, dar nu intr-o proportie extraordinara (faceau sigur recall). Am coleg cu Focus 1.8 TDCi 30.000 km si nu a avut nicio problema, mai sunt si clienti care au si mai multi km fara probleme, vreau sa zic ca nu am auzit tipand in gura mare ca pica mai toate servodirectiile.

3. Pot spune ca VW este mai bine insonorizat decat Ford in general. Luand cazul Golf si Focus, asa stau lucrurile, cu diferenta ca common-rail-ul de la Ford este clar mai silentios de cat PD si la relanti si in acceleratii.

Iti dau exemple de puncte minus la Ford:

- pozitionarea cam aiurea a filtrelor la destule modele, ceea ce face sa fie schimbate mai greu, comparativ cu VW unde te poti descurca singur.

- in portbagaj cand vrei sa umbli la roata de rezerva vei constata ca au o mocheta moale si trebuie sa o ti cu mana sau sa o scoti ca sa dau roata de rezerva, eu la Golf-ul meu am posibilitate de a agata in sus, plus ca este intarita si asa e cred la majoritatea VW (nu stiu la Polo)

- optiunile de bordcomputer - la Ford nu ai la modele mai vechi de 1 an consum instantaneu, apoi la toate nu ai timpul scurs de cand ai pornit motorul si 2 contoare.

- amortizor la deschidere capota

- la Focus fara facelift se murdaresc destul de tare geamurile laterale fata, prelingandu-se lichidul de parbriz pe oglinda si apoi picaturile murdare pe geamul lateral

- fara scuturi motor la versiuni de 1.4 si 1.6

etc.

Lucruri pe plus ar fi:

- garantia 4 ani, plus faptul ca se pot schimba amortizoare si la 50.000 km, la VW dupa 20.000 km nu te mai baga nimeni in seama. Per ansamblu sta mai bine la capitolul garantie pe tren de rulare clar.

- masina este ceva mai mare, portbagaj ceva mai bun, motoare pe benzina de 1.6 mai putin gurmande fata de Golf

- pretul mai mic al masinii

- se aude bine muzica, in special Sony-ul. Vreau sa zic ca GV-ul e dezamagitor la capitolul asta pentru varianta 2x20 W, al meu GIV care are 8 boxe se aude mult mai bine, sper ca il Golf-ul V cu 4X20W sa fie mult mai bun fata de 2x20W.

- tren de rulare si directie mai agile o idee. Posibilitate de a seta directie Sport/Comfort/Normal pentru cele cu directie electrohidraulica (motoare de 1.8, 2.0 )

- common-rail (unii evita PD din cauza zgomotului motorului, eu nu evit deloc)

- arata foarte bine acum cu iluminajul bordului cu alb si rosu.

Mai sunt multe lucruri de spus, la ambele masini gasesti plusuri si minusuri. Daca as opta pentru un benzinar second mi-as lua Focus 1.6 100 sau Ti-VCT 115 CP, Golf-ul TSi este mult prea nou, si chiar daca e nou este mai mult decat semnificativ mai scump fata de Focus.

Sper ca am raspuns bine la toate :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!