Jump to content

Motorul de 1.4 TDI


Lord
 Share

Postare recomandată

nu stiu daca thread-ul este chiar bine pus aici, dar m-am gandit ca aici il vad eventualii posesori de fabia :)

as vrea sa stiu cum se comporta acest motor in viata de zi cu zi, pentru ca pe hartie am vazut ;)

este zgomotos ?

si in plus la fabia lady, volanul este reglabil ? pentru ca in .pdf-ul de pe site-ul skoda nu zice nimic de asta ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Lord: Ba zice :) : "Coloana directie cu reglare pe inaltime si adancime"; deci volanul este reglabil pe 4 directii.

Despre comportamentul in viata de zi cu zi nu cred ca te poate ajuta cineva de pe acest forum (pt. ca nu are nimeni!), eventual pot spune ceva cei care au facut drive-test.

Cel mai bine fa-ti timp de un drive-test!

Bafta la cumparaturi si sa fii primul pe forum cu Fabia 1.4TDI-PD!

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca mere super ! ( cred ca au rezolvat problemele copilariei)

De zgomotos ...e normal sa fie- fiind in 3 cilindrii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar fi fost mai bine ca acest topic sa fie postat la motoare diesel, pentru ca nu echipeaza numai Skoda Fabia.

In orice caz, cei 75 CP sunt suficienti pentru modelul Fabia, iar consumul de carburant este excelent (sa nu uitam ca acest Fabia cu acest motor a stabilit recordul national de consum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bun motorul, doar e derivat din 1,9 (i s-a scos un cilindru/piston). Acest motor a fost, este si va fi fiabil atat timp cat il mai tine VAG in viata. Singura problema ar putea apare la oarece vibratii, zic unii. Din teoria motoarelor, motorul cu 3 sau 6 cilindri este unul dintre cele mai bine echilibrate motoare. Nu am testat sa vad dar sunt convins ca nu e praf in ochi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar fi fost mai bine ca acest topic sa fie postat la motoare diesel, pentru ca nu echipeaza numai Skoda Fabia.

<{POST_SNAPBACK}>

Mutat si redenumit pentru generalizare. Multumesc pt. sugestia constructiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mutat si redenumit pentru generalizare. Multumesc pt. sugestia constructiva.

<{POST_SNAPBACK}>

@s_c: Colegul "Lord" vroia sa stie performantele motorului pe Fabia (raportate la greutatea masinii), deci era mai bine lasat in sectiunea Skoda! Dar tu esti moderator aici si decizi organizarea discutiiilor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@s_c: Colegul "Lord" vroia sa stie performantele motorului pe Fabia (raportate la greutatea masinii), deci era mai bine lasat in sectiunea Skoda! Dar tu esti moderator aici si decizi organizarea discutiiilor!

<{POST_SNAPBACK}>

Motorul cu pricina probabil va apare (a aparut) pe mai multe modele si inteleg ca e vorba de un motor de conceptie noua, a.i. cred ca e bine de discutat aici. Tot aici puteti posta spunand daca il considerati potrivit sau nu pentru o anumita masina (in cazul de fata Fabia).

Oricum, cand am mutat topicul am lasat link in aria Skoda catre aici.

Pe de alta parte daca si alti membri sunt de parere ca ar fi mai bine lasat in aria initiala, il mut la loc, nu e nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa vedem caracteristicile tehnice si performantele acestui motor (care, ca pret, este cu circa 850 de euro mai scump decat benzinarul 1.4 MPI/75 CP):

Cilindri: 3

Cilindree (cm3): 1422

Cursa/Diametru (mm): 79.5 x 95.5

Putere max/rpm (kW/rpm): 55/4000 (sau 75 CP)

Cuplu max/rpm (Nm/rpm): 195/2200

Raport compresie: 19.5:1

Nivel poluare/nr de catalizatoare: EU 3

Sistem de injectie: Injectie directa la mare presiune, controlata electronic, sistem pompa-injector

Lubrifiere: lubrifiere fortata cu filtru de ulei

Combustibil: diesel

Viteza maxima (km/h): 168

Acceleratie 0-100 km/h (s): 14.2

Consum - urban: 5.6-5.7

Consum - extra-urban: 4.0-4.1

Consum - combinat: 4.5-4.6

Emisii CO2 (g/1 km): 122-124

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si sa vedem in ce a constat recordul national de consum al motorului 1.4 TDI (realizat cu Skoda Fabia):

"Bucuresti, 3 decembrie 2004 – Porsche Romania, importator al marcilor Skoda, Audi, Porsche, SEAT si Volkswagen, anunta atingerea recordului national la testul de consum de combustibil cu Skoda Fabia 1.4 TDI. Rezulatul a fost atins de faimosul jurnalist austriac Gerhard Plattner, iar aproape de cei 3.56 litri/ 100 km obtinuti de acesta s-au situat cele 5 echipe de jurnalisti care au concurat impotriva recordman-ului mondial in domeniu, pentru depasirea specialei performante.

Plecarea in test a avut loc vineri dimineata, la ora 11.00, de la sediul Porsche Romania. Echipele concurente au fost:

-Dorin Chiotea (Pro Sport) – Costin Giurgea (Supercar)

-Catalin Fainisi (Jurnalul National) – Tudor Bratu (Auto Motor si Sport)

-Razvan Scaesteanu (Romania Libera) – Istvan Lorincz (FHM)

-Adriana Margarit (Adevarul) – Roxana Ciuhulescu (Pro Motor)

-Alessandra Stoicescu – Gabriela Vranceanu – Firea (Antena 1).

Masinile pe care au concurat pe parcursul a 120 de kilometri sunt Skoda Fabia 1.4 l TDI, avand ca principale elemente de dotare aer conditionat, dublu airbag, ABS, geamuri electrice. La pornire, fiecare masina avea la bord 1000 kilometri. Ruta testului a fost aleasa astfel incat testarea sa poata fi facuta in cele mai variate conditii de drum, similare cu cele pe care le intampinam fiecare dintre noi in activitatea zilnica: trafic intens, drum in afara orasului si drum cu trecere prin localitati.

Cel mai mic consum de combustibil a fost obtinut de Gerhard Plattner, care a inregistrat cu aceasta ocazie noul record national: 3.5 litri/ 100 km, cu o viteza medie de 70 km/ h si pe un traseu format din 45% drum in afara orasului, 25% drum prin localitati si 30% trecere prin trafic intens.

Rezultatele echipelor concurente au fost:

Echipa 1: Dorin Chiotea (Pro Sport) – Costin Giurgea (Supercar) 4.1 litri/ 100 km

Echipa 2: Razvan Scaesteanu (Romania Libera) – Istvan Lorincz (FHM) 4.17 litri/ 100 km

Echipa 3: Catalin Fainisi (Jurnalul National) – Tudor Bratu (Auto Motor si Sport) 4.7 litri/ 100 km

Echipa 4: Adriana Margarit (Adevarul) – Roxana Ciuhulescu (Pro Motor) 5.1 litri/ 100 km

Echipa 5: Alessandra Stoicescu – Gabriela Vranceanu – Firea (Antena 1). Fetele din aceasta echipa au demostrat cu ingeniozitate ca o Skoda Fabia nu consuma nimic daca la bordul ei se afla exclusiv doua doamne...

Constrangeri impuse in realizarea testului de consum Skoda Fabia:

-viteza minima medie nu trebuie sa scada sub 60 km/h;

-respectarea regulilor de circulatie."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, nu-i bai ca l-ati mutat, nu eram sigur daca l-am pus bine :biggrin:

am observat ca nu prea are nimeni acest motor, pe fabia sau pe ce o mai fi, vroiam sa stiu totusi daca s-a dat cineva cu masina de fata :)

de faza cu consumul am tot auzit-o, am citit-o

am citit tot pe net ca are un super cuplu (app. 200nm) pare super :(

si in combinatie cu fabia lady well, e chiar tot ce vrei ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, nu-i bai ca l-ati mutat, nu eram sigur daca l-am pus bine :blink:

am observat ca nu prea are nimeni acest motor, pe fabia sau pe ce o mai fi, vroiam sa stiu totusi daca s-a dat cineva cu masina de fata :drunken:

de faza cu consumul am tot auzit-o, am citit-o

am citit tot pe net ca are un super cuplu (app. 200nm) pare super :wub:

si in combinatie cu fabia lady well, e chiar tot ce vrei :argue:

<{POST_SNAPBACK}>

Salut ,

Acest motor este amplasat pe masina mea fiind vorba de un Vw Lupo model 2001.

Este un motor putin galagios la relanti dar in rest se comporta exemplar(ex:consum ,performante). Va pot da mai multe detalii despre el daca intrebati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Conduc un VW Lupo cu aceasta motorizare. Este un motor cel putin interesant datorita cuplului deosebit pe care il dezvolta 196 Nm. Are unele carente de putere pe plaja de turatie 1000-2000 pe care alte motoare mai mari nu le au in rest numai de bine 0-100 km/h=12.1 sec. ceea ce ma face sa cred ca e bine. Consumul variaza in functie de stilul de mers, dar uneori in regim economic poate furniza niste valori socante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce sa aiba chiptuning cand 12.1 sec este ce zice si producatorul la performantele acestui motor ?

Liviu521 poti sa-mi spui cum se comporta in depasiri la peste 100-120 km/h ? :P

care este viteza maxima atinsa de tine cu acest motor ? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai motorul 1.4TDI vine standard cu 75 de calutzi... Daca ii faci cip cica se duce la 100CP ceea ce e deja superb. Un motor de 100CP care consuma 5,5L MOTORINA in oras, scoate suta in 12 secunde, cuplu de peste 200Nm (dupa cip) si costa mai putin ca un 1.9TDI. Ce iti mai poti dori?

PS: 85kW = 115CP care mi se pare cam muult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

va rog mult sa-mi spuneti motorul 1.4TDI,pe un Polo care este adus din Germania deci cu D si I rosu,are turbina cu geometrie variabila?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

Cam tarziu,dar mai bine decat niciodata.

Am un Polo de 1,4 tdi (3 cilindrashi) 75 de cai si 195 Nm.

Intr-adevar sub 1900 rpm este cam "anemic" (se comporta ca un 1,9 tdi 96 kw (131 cp) ->bineinteles la o scara mai mica ,daca intelegi),dar in rest este plin de viata si neasteptat de "fortos".

Etajarea cutiei de viteza este facuta in special pentru oras..rapoartele sunt scurte ajutand demaraje si reprize f bune pentru 1170 kg si 75 cp.Totusi treapta a v-a este un pic cam scurta,iar la mersul in afara se simte (mai era buna si a vi-a viteza sau o a v-a un pic mai lunga).

Spre ex: la 130 km/h ai 3000 rpm, viteza la care nu se poate spune ca masina e chiar silentioasa....trage bine motorashu' si chiar si de la viteza asta incolo mai poate chiar bine.Adik te poti baga intr-o depasire fara sa ai emotii.

Motorashul este in 3 cilindrii...este zgomotos,are vibratii (mai ales la ralanti).Intre 2000rpm si 2700-2800 rpm chiar merge silentios,iar dupa 3000 rpm incolo cuplu scade considerabil.

Per ansamblu mi se pare o combinatie f buna pentru o masina de oras si mi se pare ideala pentru un tanar ....

Am fost la mare cu ea....am depasit aproape tot,ac-ul pornit si mi-a scos consum mediu de 5,4 l (inclusiv blocaje in trafic si mers in oras).

In buc vara cu aerul pornit si condus un pic mai alert =>consum apro 6,3-6,5l/100 km.Mi separe f bine (in conditiile spuse de mine un 1,9 tdi nu scoate mai putin de 7 l/100 km).

Am 21000km si nu am avut nici o problema...numai ca a intrat un prost in spatele meu si au inceput altele ...am descoperit cu stupoare ca Porsche Brokeri de Asigurari sunt brokeri doar cu numele ca in rest e plini de imbecili (sper ca nu jignesc pe nimeni,dar pot dovedi).Asta e Romania!

Acum ma gandesc sa imi fac un Obd tuning,apoi stoupri In-Pro si jante pe 16".

:banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In buc vara cu aerul pornit si condus un pic mai alert =>consum apro 6,3-6,5l/100 km.Mi separe f bine (in conditiile spuse de mine un 1,9 tdi nu scoate mai putin de 7 l/100 km).

Stiu ca e offtopic, da' tre' sa te contrazic :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca e offtopic, da' tre' sa te contrazic :banghead:

<{POST_SNAPBACK}>

depinde de stilu de condus.eu il stiu pe al meu si cunosc...mai ales ca am mers cu mlte tdi-uri si mai ales taica-miu are masina de servici un golf variant din 2002 tdi 130 cp si 4 motion (dar asta iese din discutie ca datorita tractiunii integrale are cons mai mare cu un litru)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lasa tractiunea integrala, are 130cp, e cu totul alt motor fata de al meu (90cp)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!