Jump to content

Comparatie Octavia I - Octavia II


Valix
 Share

Postare recomandată

Deci: la nivele de echipare asemanatoare (Tour pt O1 si Ambiente pt O2), si aceeasi motorizare, diferenta de pret intre cele doua este de aprox. 2.000 euro. Hai sa ne dam cu parerea daca O2 justifica aceasta diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima chestie care imi vine in minte este ca platind la Octi 1 / 1.6 MPI (102 CP) un plus de 2.000 euro ajungem la Octi 1 / 1.9 TDI (90 CP) si ne trezim in "eterna" polemica benzina vs. diesel!

A doua chestie care mi-a venit mai tarziu este obtinerea unui nivel de echipare mai bun (+ siguranta si confort) pe Octi 1 obtinut din cei 2.000 euro (senzor parcare cu ultrasunete, tempomat, faruri de ceata, ESP si climatronic).

Toate lucrurile astea bune le iau si le pun in balanta cu pretul scazut de revanzare al Octaviei 1 care va fi invechita moral si este greu de vandut.

Nu am avut nici O1, nici O2, dar sper sa am in viitor vreuna dintre ele! B)

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O argumentare pertinenta, DRAPAR.

Eu zic asa: ca design exterior, cred ca as prefera O1. In schimb, la interior, diferenta mi se pare uriasa. Spatiul interior este superior la O2, finisajele mult mai bune, designul bordului e super misto, CD-ul are un display cool, ceasurile faine, practic e o alta masina. Puntea spate independenta iar e un atu pt O2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca Octavia II merita. In primul rand ca vine, asa cum s-a spus, cu o serie de noutati ca design si cu spatii in habitaclu si in portbagaj mai generoase. Iar diferenta de 2.000 de euro nu este chiar... 2.000 de euro. Pentru ca dotarea Ambiente, de care vorbiti, are si alte elemente in plus fata de Octavia Tour. Va las pe voi sa apreciati cat sunt de importante:

-semnalizatoare laterale incorporate in oglinzile laterale;

-ABS, EBV, MSR, ASR (si nu doar ABS);

-control uşi deschise;

-deblocare automata a usilor si activarea luminii de avarie la impact;

-inscriptionarea cu laser a seriei de sasiu pe toate geamurile;

-deblocarea electromecanica portbagaj;

-geamuri cu protectie termica;

-radio-CD Player;

-geamuri electrice fata;

-capac rezervor cu deblocare electrica;

-chei cu iluminare etc.

Acum este si o chestie de bani. Daca nu i-as avea, mi-as lua Octavia I. Daca nu mi-ar lipsi, as opta totusi pentru Octavia II.

@Drapar, si mie imi place Octavia, dar de-abia astept sa vad peste cativa ani modelul care va inlocui Octavia in clasa din care face parte (medie).

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Michael: Din evaluarea accesoriilor enumerate de tine la O2, cred ca pretul total este pe la 650 - 700 euro.

In comparatia celor doua trebuie tinut cont de nivelul tehnic "care este" destul de apropiat. O2 face diferenta in domeniul de confort si functionalitate; in domeniul de siguranta, tehnica sau dimensiuni diferentele sunt destul de mici.

Cred ca O1 si pretul sau exista pt. clienti cu un buget limitat (sa nu-i spunem masina pt. estici, atata timp cat se cere Logan in Germania, Italia si Franta); in schimb O2 se adreseaza unei game de clienti cu buzunare mai largi.

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octy 2 cu siguranta. E mult mai bine finisata si dotata fata de Octi 1 aproape la aceeasi bani, diferentele fiind, cum au zis si Michael si DRAPAR, nu f mari.

Si arata beton pe deasupra. Daca as fi in aceasta cumpana eu as inclina spre OCTY 2.

Parerea mea, zau asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On-Topic (revin la subiect s_c!): Nu se justifica 100% diferenta de 2.000 euro intre O1 Tour si O2 Ambiente cu aceeasi motorizare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On-Topic (revin la subiect s_c!): Nu se justifica 100% diferenta de 2.000 euro intre O1 Tour si O2 Ambiente cu aceeasi motorizare!

<{POST_SNAPBACK}>

Eu zic ca se justifica.Dincolo de diferentele de dimensiuni (mai ales interioare), ampatament mai mare, Octavia 2 are frane cu discuri pe toate cele 4 rotile (ventilate in fata)-fata de solutia tambure spate la O1 (exceptie 1.8T), servodirectie electromecanica fata de cea hidraulica la O1, suspensie spate multi brat spate la O2 fata de solutia clasica la O1, aer conditionat semiautomat Climatic, fata de AC manual clasic la O1. Nu sunt sigur de faptul ca O1 are computer de bord sau nu...

In plus are sistem audio cu CD, geamuri electrice fata si alte briz-briz-uri de care s-a mai scris. Nu mai vorbesc de configurarea si calitatea bordului care e net superioara lui O1(desi nici ea nu sta prost).

Cu alte cuvinte, pentru 2000 de E in plus (daca vorbim de TDI) primesti o masina de tehnologie moderna, cu solutii tehnice actuale, mai confortabila, mai spatioasa...etc.

2000 de E pot insemna mult in termeni de venituri, dar daca va uitati la preturile diferitelor accesorii aftermarket (inclusiv pleoape, praguri, stopuri gen Lexus, si alte repere) veti intelege ca practic pt 2000 de E in plus primesti o alta masina cu caracteristicile descrise mai sus...

Octavia 1 e si ea o masina actuala, cu multe calitati care poate viza clienti care fie nu dispun de diferenta, fie sunt fara pretentii dar cauta o masina solida si fiabila, cu tehnica germana recunoscuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servodirectia electromecanica poate sa dea batai de cap scumpeee, aia hidraulica e mai fiabila (vezi cazul sesizorului de la Fabia de pe coloana volan, precum si tiuiturile de pompa cu care le umple urechile la unii)... De asemenea aerul semiautomat, care poate fi f scump, cand pica ambreiajul alectromagnetic, si te trezesti fara klima (tot boala a copilariei de la Fabie cunoscuta)

E f bine pusa problema...O2 sau O1... dar si 2000 euro sunt bani ... si nu stiu de ce, dar simt ca intretinerea lui O2 este (sau va fi) ceva mai scumpa decat O1... Bine a zis mai sus Diesel la sfarsit.. daca vrei masina solida si cunoscuta ca fiind fiabila, iei O1, daca vrei sa fii betatester pt O2, iei O2... fiecare dintre modele are avantaje si dezavantaje... era bine pe vremea Daciei, cand te bucurai sa alegi culoarea... glumesc...

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

grea alegere, pe bune! Pot sa iau botul si bordul de la asta noua si spatele de la O1? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, copii, acum chiar va dau tema de gandire:

Octavia 1 Tour 1.9 TDI - 14.160 sau Octavia 2 Ambiente 1.6 MPI - 15.171?

Hai sa va vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu tin neaparat sa fiu "nou in totalitate", eu as merge pe un Elegance Octavita 1, Combi - 1,9 TDI. E alegerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si iata-ne ajunsi la vesnicul Benzina vs Motorina!!! Bine ati venit!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu tin neaparat sa fiu "nou in totalitate", eu as merge pe un Elegance Octavita 1, Combi - 1,9 TDI. E alegerea mea.

<{POST_SNAPBACK}>

Octavia Tour nu deriva din vechea echipare Elegance

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, copii, acum chiar va dau tema de gandire:

Octavia 1 Tour 1.9 TDI - 14.160 sau Octavia 2 Ambiente 1.6 MPI - 15.171?

Hai sa va vad.

<{POST_SNAPBACK}>

@Valix: Ce masina ai acum si ce ai alege?

Eu as alege Octavia 1 pt. fiabilitatea dovedita la care as mai adauga optionale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, copii, acum chiar va dau tema de gandire:

Octavia 1 Tour 1.9 TDI - 14.160 sau Octavia 2 Ambiente 1.6 MPI - 15.171?

Hai sa va vad.

<{POST_SNAPBACK}>

Pai cumperi ce iti place si ce ti se potriveste mai bine...inclusiv financiar.

Eu parca as merge pe O1 TDI dar doar daca cu diferenta de bani mi-as configura masina, incat sa uit ca nu am O2. (de exemplu, Climatronic, ESP,Tempomat, scaune incalzite fata/geamuri electrice fata). Cred ca ar ajunge banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DRAPAR: eu am acum un reno clio symbol II. evident ca O1 e mult peste, dar eu nu suport bordul la O1. sincer, imi pare mai misto cel de clio (acum sper sa nu-mi sariti in cap). deci eu as alege O2 1.6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DRAPAR: eu am acum un reno clio symbol II. evident ca O1 e mult peste, dar eu nu suport bordul la O1. sincer, imi pare mai misto cel de clio (acum sper sa nu-mi sariti in cap). deci eu as alege O2 1.6

<{POST_SNAPBACK}>

Nu e "de la noi", dar baga-l in semnatura. Mie nu-mi place cel de reno (no offence!) Alegi O2 numai pt. bord sau pentru toate celalalte care sunt pe O2 si nu sunt pe O1?

Sa inteleg ca ai finalizat tema de gandire si ai tras concluzia? Pe cand intri in clubul posesorilor de masini VAG?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai, sper cat mai repede (trebuie sa mai strang niste banuti ca sa dau un avans mai mare). Eu estimez ca voi da comanda la O2 pe la inceputul lui mai (sper sa si pot).

Aleg O2 si pentru interior, deci si bord. Mie nu-mi place la o masina (chiar daca e super la comportament si restul) sa fie nasoala inauntru. Oricat de bine ar merge, daca nu-ti place designul interior, in timp nu vei mai avea asa drag de masinutza, corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la comparatia o1-o2, mie imi plac cehii pentru faptul ca n-au facut numai un facelift .. de fapt sunt multe lucruri, enumerate mai sus, imbunatatite, tehnologii mai noi, care fac din ea o alta masina .. si printre acestea sunt multe lucruri mici dar importante .. cum ar fi, doar ca sa dau cateva exemple .. chederele duble (sper sa nu ma insel si sa fie la fel si la o1) .. telecomanda oem cu cod saritor (super) .. pedala 'talpa' .. noile scaune (si bineinteles toate noile materiale ale bordului si usilor) .. cotiera (indispensabila) .. lampile (sic) din oglinzi .. si nu in ultimul rand (si foarte important) franele superbe cu discuri pe spate .. de suspensia independenta nici nu mai zic .. nici de designul care mie imi place foarte mult (mai ales spatele) .. asa ca sunt de parere ca sunt doua masini inrudite, dar diferite, iar problema alegerii O1-ului se poate pune doar pentru buget .. daca vor sari dealerii cu super oferte .. pentru cineva care vrea o masina mai spartana (ca materiale si detalii ma refer) dar totusi fiabila

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ender. Corect, am gresit. Dar oricum, la aceeasi bani pot sa o echipez destul de bine.

Nu sunt un fan inrait al O1. De cand am vazut O2 in Germania, anul trecut in iulie 2004 mi-a ramas la inima rau de tot.

Dar la mine (presupun ca si la altii) bugetul este principala problema in achizitionarea unei masini. Asa as dori si eu un E Klasse sau un 735d, dar sunt realist si vad si gaura din buget (care, fie spus, se simte si la mica Fabie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va propun alta dilema, plecind de la planurile mele (care nu stiu daca se pot materializa anul asta): comparatie intre O1 si O2 cu urmatoarele caracteristici: 1.9TDI, climatronic, radio CD (din fabrica pt. O1), geamuri electrice fata+spate, cotiere fata si spate (cred ca O1 are doar fata), scaune fata incalzite, 4 difuzoare suplimentare (pe spate), airbaguri laterale si cortina, ESP, pachet drumuri grele, alarma si telecomanda, covorase. Ambele masini se considera nemetalizate.

Preturi:

O1 1.9TDI 90CP - 14.090CIP

O2 1.9 TDI 105CP- 16.182CIP.

Diferenta: 2.090Eur CIP.

Diferente intre masini:

-diferenta de motorizare-nu mai insist;

-O2 are si airbag perdea, O1 are doar lateral;

-O2 are cotiera si in spate;

-climatronic bi-zonal la O2;

-suspensie independenta si frina spate discuri la O2;

-toate diferentele de aspect interior si exterior + spatiu mai mare la O2;

Totusi, cu 2.487Eur inclusiv TVA cumperi cam 3.000L motorina,deci cam 60.000Km (5% consum si 0.8Eur/litru).

Daca punem motorul de 1.9 TDI 110CP pe O1, pentru o motorizare comparabila, diferenta de bani ramine de 934Eur CIP, deci 1.111Eur cu TVA.

Ei, ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa precizez ca la O2 am plecat de la Ambiente si am adaugat optionale, deoarece aceasta echipare se aseamana cumva cu Tour.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu singur vrei ca raspunsul sa fie din ce in ce mai evident .. daca ai ajuns la calcule aproape de 1ooo EUR mai stai pe ganduri? la pretul unor jante de aluminiu sau al unui xenon? unii isi iau si piele :drunken: dar acum serios .. cel mai important lucru este poate valoarea de revanzare a masinii .. din moment ce O1 este un model mai vechi .. O2-ul va fi mai cautat la revanzare, in 5-6 ani cand vei vrea s-o vinzi .. eu sper sa ramana undeva pe la 10.ooo EUR (ceva in gen Bora) .. uite ia un exemplu meganeI si meganeII .. oare la second peste 4 ani ce se va cauta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti compara pentru ca pur si simplu nu e poate.E ca si cum ai compara dacia 1100 cu Loganul.Sau passatul vechi cu cel nou! E clar cine a evoluat si ca asta inseamna evolutia ....

Al.Dvs umil, Mihai Godoroja.

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!