Jump to content

Golf Gti Vs Golf R32


R4z
 Share

Postare recomandată

Ma uitam zilele astea pe site-uri de profil auto de pe afara, si am realizat ca nu prea isi dau nici ei seama de aspectele majore ce diferentiaza un GTI fata de un R32, in afara de cele bine cunoscute de catre majoritateea pasionatilor : performante 0 - 100 km/h, top speed, cilindree, tehnica 4motion la R, body kit, consum .. si portbagaj mai mic la R32 datorita sistemului 4 Motion.

Asadar, as vrea daca se poate sa facem un Versus benefic atat ptr curiosii dintre noi care ar dori sa stie aceste diferente cat si pentru viitorii posesori de R sau GTI care sunt nehotarati.

Asadar, de ce sa platesti mai mult pe R32 cand poti obtine performante asemanatoare cu un GTI ... sau de ce sa iei un GTI cand mai poti pune niste bani (oricum multi) si iei varful de gama de la Golf ?

De nou, R e mai scump ca GTI la acelasi dotari - la SH balanta e cam la egalitate totusi .. asadar chiar poate fi un etalon acest topic ptr cei care se vor afla in dilema dintre a cumpara un GTI sau un R32 - varfurile gamei GOLF momentan (W12 nu e in productie, nu ? :))

Multumesc

vsnw3.th.jpg

Modificat de Raz_Van_YkE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

diferenta numarul unu o vad sub capota... una este 2.0 TFSI si alta e 3.2 V6 aspirat.... vorbesc exclusiv dpdv al feelingului

Raman la parerea ca 4motion-ul a ramas un pic in urma fata de concurenta si abia astept sa vad G6 R3x 4Motion

Intre cele doua alegerea este dificila insa cred ca R-ul a ramas ceva mai exclusivist si prin pret dar si prin performante...

Acum as merge pe un Ed30... insa R-ul ramane altceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant aspectul exclusivismului .. dudu

Tin sa mentionez ca nu as vrea sa se creeze un loc de "a mea e mai buna ca a ta" .. pur si simplu sa analizam cele 2 si din alte puncte de vedere decat cele deja cunoscute, oficiale - ca sa zic asa

Eu as merge pe R32 acum :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as avea banii aia, mi-as lu R. Sunetul ala e extraordinar, motorul e fanatsic. Dezavantajul sunt costurile mari..

Pe de alta parte, GTI-ul este o maisna "faine" de tot. Trage de rupe, aspect superb, motor mai mic si performante similare. Din pacate este FARA 4 motion :D .. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca aceasta comparatie nu are sens. Sunt doua masini complet diferite. Poti eventual sa compari R32 cu S3, au performante aproximativ egale, ambele au tractiune integrala si sunt exclusiviste.

GTI este o masina foarte buna foarte buna in clasa ei iar la banii pe care ii platesti pe ea nu poti sa-ti iei ceva mai bun din aceiasi clasa si cu acelasi nivel de echipare, dar sa fim seriosi, nu se mai poate vorbi de exclusivitate la GTI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat,sunt din ce in ce mai multe GTI-uri,dar GTI 30 Edition cred ca poate fi considerat destul de exclusiv,desi am vazut mai multe decit R32.Eu cred ca la peste 200 de cai putere,din punct de vedere al performantelor,este mai indicat sa ai tractiune spate sau integrala decit tractiune fata.Din cauza asta,dar si din cauza motorului mai puternic,eu as merge pe R32,desi as sta foarte mult in cumpana (imi plac motoarele turbo).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o suma "de", poti pune si pe r32 turbo. Intr-adevar scorul este cam mare dar cand te uiti la rezultatul final :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine isi cumpara .:R32 e un adevarat pasionat al marcii,pentru care costurile de intretinere,taxale,s.a.m.d nu prea conteaza. Spre exemplu in S.U.A doar 5000 de exemplare din seria .:R sunt puse spre vanzare ceea ce demonstreaza ca este o masina destul de exclusivista care se adreseaza pasionatilor.

GTI este simbolul Hot Hatch . A inceput dintr-o idee a unui inginer german pusa in practica pe ascuns. O masina care s-a dorit sa fie in acelasi timp practica si performanta. GTI-ul nu e chiar atat de exclusivist din cauza faptului ca nu s-a vrut exclusivist de la bun inceput .

In concluzie .:R32 si GTI difera ca si idee de concept.Sunt masini cu targeturi oarecum diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont de faptul ca RCA la 2000 cmc + e peste 600 RON (pt PF) si peste 1000 RON la 3000 cmc (PF) rezulta un 400 RON pe an + impozit aprox 300 RON ptr 2000 cmc si ~ 1000 RON la 3000 cmc + rezulta 700 RON

1100 RON e diferenta pe an intre cele 2 motorizari, aproximativa evident lasand la o parte consumul. Stiu ca TFSI e destul de flexibil cu consumul, daca mergi frumos nu prea mananca ... despre V6 stiu ca la nivel de oras mananca de rupe, asadar diferenta poate fi pana la 5 litri in conditii identice 15l/100 km TFSI vs 20l/100 km - Bucuresti ora 8.00 - 9.00 si nu numai

Asadar, 1100 RON + ~ 5 litri la fiecare suta de km .. poate fi descurajant ce`i drept, sa alegi o masina si-asa mai scumpa de noua .. dar sunetul ala face toti banii frate :D (daca iti permiti sa dai in plus :P )

Ptr cei care considera ca nu e ok acest versus, am o intrebare - ce poate face ca un versus sa fie ok ... e normal sa nu fie considerat potrivit de catre cineva, pana la urma. Despre S3 vs R32 .. mai bine ar fi un fel de S3 vs A3 Ambition 3.2 FSI Quattro S-Line ... la preturi asemanatoare, de noi.

Ce incerc sa observ sau sa ma lamuresc, e legat de faptul ca VW a creat 2 Hatch-uri excelente, mult prea Hot ptr a fi considerat doar unul dintre ele "the most ..." dar nu le-a definit intr-un anume fel ca sa ai o LINIE CLARA de departajare intre unul sau celalalt. Nu cred ca cine are bani de-un Edition 30 (achizitie, consum, intretinere) nu si-ar putea totusi permite un R, cum si reciproca se aplica .. asadar, cum se face de nu canibalizeaza un model pe celalalt sau invers ?

Daca ar fi sa-mi permit momentan, le-as lua pe amandoua :P ptr ca imi plac f mult .. dar pe viitor, ce ar putea inclina balanta intr-o parte sau alta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un raspuns rapid din partea mea...Cumperi un GTI (editio30) cumperi traditie, cumperi un brand. Nu zic ca R ul nu este, am condus R32 (MK4) si pot sa spun ca este masina mea preferata, dar ii lipseste ceva, ii lipseste spiritul pe care un GTI l-a castigat in timp...totusi 1978

Modificat de Luc BGN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si vreau sa te mai intreb ceva, punem in aceeasi galeata si VR-urile si R-urile? pentru ca se schimba datele intrebariii generale - mai sus ma refeream strict la r32-uri care sunt MK4-MK5 si GTI urile MK1, MK2 etc...iar daca spun prostii sa ma corectati va rog :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma refer strict la GTI Mk5 si R32 MK5 .. ptr versus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pur subiectiv voi ce ati alege? Eu unul 100 % .:R32 . Deep Blue neaparat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTI fara discutii. Am avut si stiu ce vorbesc. In primul rand clientela se diferentiaza din start intre cei care vor cuplu si putere de la turatii mici, implicit o masina mult mai sprintena, si cei care vor un sunet mai gros dar la care trebuie sa astepti sa ajunga intr-o anumita plaja de turatii atat pentru acel sunet dar si mai ales pentru performante. O singura intrebare as avea pentru cei care zic ca sunetul merita toti banii la R : oare sunetul de la turbina de pe GTI nu este si el deosebit, la fiecare ridicare a piciorului de pe acceleratie nu credeti ca se aude superb ?

Iar in ceea ce priveste performantele ... e destul de vorbit pe tema asta. Si ma refer la ambele masini stock. Tot din realitate va spun asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off ... ma gandeam ca la asta se va ajunge :( ! Ma repet : as dori ca acest VS sa nu fie o "disputa" intre fanii GTI si fanii R32, eventual posesorii acestora - eu sunt fan al ambelor modele si nu am cum sa ma "cert" cu mine ;), si as aprecia daca si voi ati face la fel (fanii GTI cu fanii R32)

Ambele masini sunt un etalon de performanta ptr Golf-uri (si, de ce nu, impreuna cu GT 1.4 TSI sau 2.0 TDI 170 CP) .. bineinteles pastrand ordinea R32, GTI 30, GTI, GT ..

As vrea sa fie mai mult o dezbatere, sau sa incercam sa intelegem ce au dorit cei de la VW sa faca in momentul in care au decis sa faca 2 masini cumva asemanatoare, diferentiate doar prin motorizare si tractiune pana la urma ..

Totodata nu vreau sa ma inteleaga unul sau altul gresit, sunetul de la R e deosebit - nu poate contesta nimeni, un V6/V8 benzina turat face demential .. indiferent pe ce masina ar fi !!! Dar, totodata si motoarele Turbo, vorbind aici de cele din grup 1.8T sau 2.0T FSI turate, cu turbina in actiune se aud f frumos .. se poate spune ca fiecare are farmecul sau, si pana la urma asa si este !

So .. va rog, daca se poate, sa nu facem din ac. VS un "a mea e mai tare ca a ta" .. ok ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Atunci diferenta esentiala dintre cele doua masini o reprezinta chiar inima lor - motorul. Sunt tipuri de masini diferite care implica stiluri de conducere diferite si care ofera senzatii diferite. Iar din punctul asta de vedere fiecare trebuie sa stie ce vrea. Eu unul am fost atat de impresionat de motorul de 20 TFSI incat si urmatoarea masina va fi S3 care are acelasi motor. In ceea ce priveste manevrabilitatea exista plusuri si minusuri de ambele parti : de ex R 32 are 4x4 dar este si mult mai greu fata de GTI iar de aici comportamentul rutier pe un drum virajat nu chiar foarte diferentiat. Sper ca asta sa fie o parere obiectiva in spiritul unei discutii deschise.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal as alege oricand GTI in principal pt traditie si pt stilul bine definit. R32-ul este o masina care nu prea stie ce se vrea...prea grea, prea scumpa, prea putin puternica, consuma prea mult etc. Deci graviteaza intre lumea integralelor cu adevarat rapide (WRX, evo etc) si un fun-ul unui hot hach. Vrei integrala serioasa... WRX ( cum zice Clarkson "the mother of all fast things").

R32 uri turbo :)... vise umede greu de atins. De obicei modificarea unei transmisii e de cateva ori mai costisitoare decat modificarea motorului iar daca se merge atat de departe cu puterea (de 2 ori mai mult decat stock) masina este un cosmar de condus zi de zi prin trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spb...in caz ca nu stii, exista deja un R32 turbo pe forum. si sunt destule care nu au prob prin EU si SUA. deci nu sunt vise umede decat pt cei care nu si-o permit.

daca ar fi sa aleg intre modele stock, cu diferenta de bani intre cele 2, ajungi sa modific GTI destul de mult. dar as alege R32, pt 4x4, pt motor, pt posibiliatea de tunign, dar cu mult mai multi bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde sa stie, Bogdan, ca e un R32 turbo pe forum? noi, cei cu masini lenese nu prea participam la intalnirile voastre, celor cu masini de peste 200 de cai, si asa mai departe. asa, e si un evo in craiova, spb stie, cu peste 550 bhp. dar dupa 3 plecari bruste, i se rupe cutia in doua, si asta proprietarul masinii, radu_lkv, a afirmat-o.

daca ar fi sa aleg intre modelele stock, si daca n-as avea limita de bani, cred ca mai mult ca sigur as alege r32-ul, din cauza exclusivitatii. pentru mine, cat timp imi pot face treaba cu ea zi de zi, fie ca e r32, dodge viper, sau dacie, tot masina se numeste.

stima si respecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaa.. R32 pe forum :icon_thumright:... in realitate si diferentialele de evo pocnesc ca floricelele la 4-500cp. Deci nu e suficient sa arunci 1-2 turbine sub capota unui R32 si gata esti in liga supercarurilor.

Sigur se poate face orice cu suficienti bani dar versusul este intre R32 si GTI, nu in ce sa bag 50.000 de euro.

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde sa stie, Bogdan, ca e un R32 turbo pe forum? noi, cei cu masini lenese nu prea participam la intalnirile voastre, celor cu masini de peste 200 de cai, si asa mai departe

nu e vorba de asta...si eu l-am cunoscut intamplator... :icon_thumright:

oricum, exista intalniri destule..nu se prea fac intalniri depinzand de caii putere. doar ca pasiunea si diferete lucruri comune i-au facut sa se cunoasca mai bine. atat.

spb..nu e vorba de 50 000. deja la 20 000 masina ajunge la f multi cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaa.. R32 pe forum :Driver:... in realitate si diferentialele de evo pocnesc ca floricelele la 4-500cp. Deci nu e suficient sa arunci 1-2 turbine sub capota unui R32 si gata esti in liga supercarurilor.

Sigur se poate face orice cu suficienti bani dar versusul este intre R32 si GTI, nu in ce sa bag 50.000 de euro.

Corect. Este vorba de un versus intre 2 masini stock nu intre ce posibilitati de tuning are fiecare. Eu unul am expus niste pareri obiective deoarece am avut GTI si stiu despre ce vorbesc. Insa cineva mi-a reprosat ca nu e un topic "cu a mea e mai buna". Eu nu asta am urmarit ci tocmai sa aduc argumente pro si contra ambelor modele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar e mai rapid si datorita puterii dar mai ales a tractiunii. In schimb a cam iesit in decor dupa "Chicago".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neg asta. Ca privire de ansamblu facand o suma a ce ofera, pt ce bani si in ce liga "joaca" pt mine GTIul o masina buna si R32ul o masina proasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!